AndroidHealthClinic

Onderkant Borst noodzakelijk voor spiergroei?

Ano_1986

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
43
Hallo,

Op mijn sportschool had ik een discussie of het wel of niet doen van Decline Benchpress zin heeft. Volgens een instructeur schiet je er bar weinig op en zal je onderkant borst er echt niet beter van worden dan wanneer je enkel incline of normal benchpress zou doen.

Wat is jullie commentaar of kan iemand het tegendeel bewijzen met een onderzoek?

De reden waarom ik dit schrijf, is omdat ik op mijn onderkant borst graag wat meer massa wil hebben en of het dus zinvol is om decline oefeningen te doen..

Volgens emg studies zou het de meeste prikkel voor spiergroei geven geloof ik
Staat hier ook ergens wel op het forum. Is dacht dat dat decline werk was met bb of db

Edit

IEMG max motor-unit activatie

Oefening | % EMG Spierstimulatie

Pectoralis major (grote borstspier):

• Decline dumbbell bench press - 93
  • Decline bench press (Olympic bar) - 89
  • Push-ups between benches - 88
  • Flat dumbbell bench press - 87
  • Flat bench press (Olympic bar) - 85
  • Flat dumbbell flys - 84

tuurlijk is het niet zinloos, anders zouden die oefeningen er ook niet zijn denk je ook niet

• Like
Waarderingen: HB89
tuurlijk is het niet zinloos, anders zouden die oefeningen er ook niet zijn denk je ook niet

das niet helemaal waar, sommige oefeningen hebben nu eenmaal een beter effect als anderen.

in dit geval zou ik gewoon normale en incline benches doen om eerlijk te zijn en die decline laten wat het is.
9/10 mensen loopt de onderkant borst juist voor en kunnen ze beter normaal en incline banken.

Incline/decline bewegingen zijn alleen maar nodig waneer je denkt dat een deel van de borst achter loopt op de rest.

Waneer je van mening bent dat de bovenkant achterloopt doe je meer bewegingen die de bovenkant accentueren => incline. Waneer je van mening bent dat de onderkant achter loopt doe je meer werk wat de onderkant accentueert => decline (* vaak is accentueren meer een bepaald deel minder trainen dan een ander deel meer trainen)

Ben je tevreden met wat je heb bijf je doen wat je doet.

neem trouwens deze post eens door
http://forum.dutchbodybuilding.com/...-press-on-the-emg-5-schoulder-muscles-221374/

das niet helemaal waar, sommige oefeningen hebben nu eenmaal een beter effect als anderen.

in dit geval zou ik gewoon normale en incline benches doen om eerlijk te zijn en die decline laten wat het is.
9/10 mensen loopt de onderkant borst juist voor en kunnen ze beter normaal en incline banken.

Inderdaad, heb eigenlijk nog nooit iemand tegen gekomen waarvan zijn bovenkant beter ontwikkeld was dan de onderkant dus ik zie het nut niet om dan je onderkant specifiek te gaan trainen.

Terug
Naar boven