XXL Nutrition

Onderrug

Robo007

Dutch Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m78
Ik heb nu toch al langere tijd last van mijn onderrug. De laatste tijd is het wat erger geworden.

Het doet pijn (vooral links) ter hoogte van het 'heilig been'. Dat is ongeveer op heuphoogte. Ik voel het vooral als ik lang stilsta of een tijdje wandel.

Wanneer ik vooroverbuig trekt de pijn weg en eens ik wat aan het bewegen ben gaat de pijn vanzelf weg.

Heb ondertussen na doktersconsultatie een RX laten nemen. Vandaag met deze beelden naar de dokter. Hopelijk ziet hij iets zodat ik weet wat het is. Want als we het ni weten kunnen we er ook niks aan doen.

Iemand gelijkaardige ervaringen?

SI-gewricht ?

Goed warm houden (neopreen heubpand.. zo'n "dames-afvalband" zeg maar),en wat mobiliteits oefeningen voor je onderrug.

Vreemd genoeg helpt gewoon wat cardio ook wel als de cardio zelf niet te veel pijn doet... Zelfs na een KT sessie voelt mijn onderrug vaak beter. Verder uiteraard heel goed op je techniek letten en er staat me iets bij over glute-activatie.

Al een manueel therapeut bezocht?

• Topic Starter Topic Starter
Nog niets van behandelingen gedaan.

De dokter heeft niets kunnen vaststellen aan de hand van RX foto's.
Zijn conclusie is dat het lichaam niet volledig symmetrisch is waardoor de ene heup een fractie lager ligt dan de andere. Hierdoor trekt het dan op de ene heup bij het uitvoeren van een oefeningen.

Hij zei dat ik moet zorgen dat alles in balans is en eventueel naar een osteopaat gaan.

Ik heb er eigenlijk alleen maar 's ochtends last van. Na het opstaan en dan nog een tijdje. Waarschijnlijk door het lange stiliggen. Misschien heeft mijn bed ermee te maken.
Ik weet het niet goed.

Ik zal gewoon wat moeten afwachten en zelf conclusies moeten trekken over de oorzaak. En die dan wegnemen of aanpassen.

Best vervelend als er geen duidelijke oorzaak bepaald kan worden.

Terug
Naar boven