Fitness Seller

Onderzoek prijs van supps

Je kunt de verschillende soorten eiwit van de sponsoren moeilijk vergelijken omdat ze verschillende kwaliteiten mixen met elkaar. Hoe de verschillende soorten eiwit zich verhouden is een goed bewaard geheim, anders zou waarschijnlijk naar voren komen dat het in werkelijkheid grotendeels het inferieure concentraat betreft terwijl er groot geadverteerd wordt dat er hydrolisaat in zit... Dus ik vind dat de shops maar openheid van zaken moeten geven over de verhoudingen concentraat, isolaat en hydrolisaat in hun poedertjes! (XXL doet dit trouwens wel bij hun is de verhouding isolaat/concentraat/hydrolisaat 40/60/0)

De prijzen van whey isolaat (dus wel vergelijkbaar) hou ik zelf al geruime tijd bij in dit topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f266/protein-wars-273009/

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn zoveel onderzoeken naar gedaan en ik heb er toevallig 1 op mijn computer staan die ik helaas niet kan delen omdat ik wil in bb nog wat bereiken en ik vind het dan ook niet nodig om de supp handelaren aan te moeten vallen iedereen doet zn best om geld te verdienen en dat moet ook kunnen

---------- Post toegevoegd Thu 1 Mar 2012 om 15:36 ----------

En dat de een wat anders is maakt niet dat de samenstellinge anders zijn ook geen punt zollang kwaliteit,service,productinformatie en prijs duidelijk zijn en dat zie ik meteen terug bij B&F.Ik kan ze een vraag stellen via pm krijg vrijwel direct antwoord terwijl ze dit echt niet verplicht zijn te doen,zijn blij met elke bestelling proberen zo goed mogelijk in te gaan op de wensen van de klant.Kort maar krachtig vind ik daarom dan ook 1 van de betere en zal er vaker bestellen bevalt me goed.

Tekst in google zetten en je hebt hem.

De eerste de beste:
http://www.scribd.com/doc/49282789/Supplement-Company-Secrets

Patented” This one of the most powerful
of the misleading marketing terms used in the industry. People
assume that a patent means the United States Patent and Trademark
Office has evaluated a product and found it to be so effective,
it’s deserving of a patent. That is simply not the case. The granting
of a patent (and there are several forms of patents, but that’s
beyond the scope of this discussion) means the company has an
exclusive right to sell the product for the length of the patent, and
they have convinced the US Patent office that the idea, or formula,
etc., is original enough to grant a patent. It does not mean — in any
way — that the product or idea is effective for its intended claim
or use, or that it is backed up by legitimate research.
One would hope the product was backed up by legitimate research

---------- Post toegevoegd Thu 1 Mar 2012 om 15:15 ----------

Dit is een deel van een groot onderzoek naar supps fabrieken merken en dergelijke ik denk tublad die bedoelt ik heb hem op de pc en nee ik upload hem niet als 1 van de sponsors erom vraagt stuur ik die wel naar diegenen toe omdat ik geen rel wil schoppen

Er zijn zoveel onderzoeken naar gedaan en ik heb er toevallig 1 op mijn computer staan die ik helaas niet kan delen omdat ik wil in bb nog wat bereiken en ik vind het dan ook niet nodig om de supp handelaren aan te moeten vallen iedereen doet zn best om geld te verdienen en dat moet ook kunnen

---------- Post toegevoegd Thu 1 Mar 2012 om 15:36 ----------

En dat de een wat anders is maakt niet dat de samenstellinge anders zijn ook geen punt zollang kwaliteit,service,productinformatie en prijs duidelijk zijn en dat zie ik meteen terug bij B&F.Ik kan ze een vraag stellen via pm krijg vrijwel direct antwoord terwijl ze dit echt niet verplicht zijn te doen,zijn blij met elke bestelling proberen zo goed mogelijk in te gaan op de wensen van de klant.Kort maar krachtig vind ik daarom dan ook 1 van de betere en zal er vaker bestellen bevalt me goed.
Alle sponsoren van het board zijn heel klantvriendelijk en ik probeer ze ook niet in kwaad daglicht te stellen, ik bestel bij allemaal wel eens wat.

Maar ik vind dat er soms wel onduidelijk wordt gedaan over de samenstellingen, en dan denk ik al snel dat er wat te verbergen valt. Juist voor bodybuilders is productsamenstelling en dergelijke heel belangrijk dus wees daar dan gewoon openlijk over.

• Topic Starter Topic Starter
Alle sponsoren van het board zijn heel klantvriendelijk en ik probeer ze ook niet in kwaad daglicht te stellen, ik bestel bij allemaal wel eens wat.

Maar ik vind dat er soms wel onduidelijk wordt gedaan over de samenstellingen, en dan denk ik al snel dat er wat te verbergen valt. Juist voor bodybuilders is productsamenstelling en dergelijke heel belangrijk dus wees daar dan gewoon openlijk over.
Ik geef je ook gelijk en wat betreft samenstelling ja daar draait het om natuurlijk ;):D

Heb dit topic eens doorgenomen, wat opgezocht op het internet, en vrij weinig gevonden.
Collageen zou geen kwalijke stof zijn (voornamelijk voor het herstel van de huid worden gebruikt?) maar ik neem aan dat het probleem hierrond is dat het geen meerwaarde bied in bodybuilding waardoor het als opvuller in shakes werd gezien?
Is dit schadelijk? Neen denk ik?
Moet je dan niet gewoon 1.5-2 scheppen per shake nemen om aan je waarden te komen?

Dat laatste is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik denk maar luidop. het leek nogal wat 'problemen' te veroorzaken dit topic, maar er werd eigenlijk weinig in gezegd, hoe en wat. Iemand die hier wat meer aan toe te voegen heeft want nu ben ik wel benieuwd :D

We hebben een tijdje meegedaan met de prijzenoorlog rondom Whey maar zijn met RAW IRON op den duur heel bewust afgehaakt omdat het voor bepaalde prijzen niet meer mogelijk is om dezelfde kwaliteit te bieden. Dan maar een paar euro duurder, maar het is wel iets dat je in je lichaam stopt dus de kwaliteit moet gewoon goed zijn.

Whey is de afgelopen jaren steeds duurder en schaarser geworden, dan krijg je dat partijen steeds ''creatiever'' worden om de verkoopprijzen laag te houden en de marges hoog. We hebben de kwaliteit gewoon in stand gehouden en eerst op de marges beknibbeld. Als dat niet langer gaat ga je steeds slimmer inkopen maar op den duur gaat dat ook niet meer verder en is er een ondergrens bereikt. Dan worden de producten gewoon iets duurder. Niet het leukste nieuws voor de consument, wel het eerlijkste.:)

Ik werd getipt over deze uitspraak van ons in 2012. Kennelijk is deze hele discussie over realistische prijs versus goede kwaliteit van Whey al minstens 3 jaar actueel! :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven