AndroidHealthClinic

Ondraaglijk psychisch lijden

Nja. Wie niet horen wil moet voelen zeggen ze wel eens. Je moet leren tevreden zijn met wat het leven je schenkt, ook al is dat "ondraaglijk" lijden. En hoe meer je jankt hoe meer je zal lijden, dus stop gewoon met janken en maak er het beste van.

En lijden maakt je sterker en ik denk steeds vaker dat je als mens altijd oogst wat je zaait.. (sterfgevallen en zo daargelaten) Wees dus dankbaar voor al het lijden dat je al overkomen is, overkomt en mss nog zal overkomen. :)

Laatst bewerkt:
En lijden maakt je sterker en ik denk steeds vaker dat je als mens altijd oogst wat je zaait.. (sterfgevallen en zo daargelaten) :)

Jij moet weerman worden: "ja beste luisteraars, morgen wordt het tussen de -54 en + 154 graden, het kan regenen met zon, sneeuwen met hagel en op sommige plekken droog blijven".

Je typt veel, zegt geen k*t. Wat bedoel je in godsnaam met "en zo" ?

OT: definieer psychische problemen. Tegenwoordig is het zo (en aangezien ik ook onderdeel uitmaak van de OR en daarmee dus veel van doen heb met de personeelsfunctionaris oa) dat het ergens echt makkelijk is geworden een stempel "psychische klachten" op te drukken. Mensen zijn mietjes geworden en er zijn veel mensen die er misbruik van maken. Mensen die in de verte een oom hebben verloren waarmee ze nooit contact hebben gehad en vervolgens meer dan een half jaar uit de running zijn omdat ze het niet meer trekken....BULLSHIT !

Wel goed dat de mensen die wel serieuze problemen hebben daarmee de weg makkelijker wordt gemaakt wat aan hun problemen te doen. Dat kan ik enkel aanmoedigen. Denk overigens ook wel dat er nog steeds heel veel mensen rondlopen die het eigenlijk niet meer trekken maar niet durven.

soms voel ik me wel eens een beetje verdrietig....

wel vaker dan soms :(

Laat je opnemen ! Onderschat dit niet kerel.

Opnemen :o
Zit wel al letterlijk vele maanden met de gedachte een (degelijke) psycholoog/psychiater op te zoeken. Één keer eerder een waardeloze gehad die 100% anti-medicatie was.
Denk inderdaad dat dit een zeer gangbaar verhaal is; mensen met echte problemen die de hulp niet 'durven' op te zoeken zoals jij al zei.
Psychische problemen moeten mensen absoluut niet onderschatten. In veel gevallen heeft het een grotere invloed op je hebben en houwen dan serieuze lichamelijke kwalen.

Ik zou zonder twijfel een ledemaat geven om de rest van mijn leven zonder depressie te leven.

Vind ook absoluut dat de 'drempel' om psychische hulp te zoeken zo laag mogelijk moet blijven. Geen ge-k*t met verzekeringen en doorverwijzingen.

edit: bedankt tbeest voor een troll topic waar ik mijn hart bloot geef :o

Zonet op de radio, meer en meer mensen lijden aan psychische stoornissen, en dit is nog steeds een taboe

Dus laten we dit taboe doorbreken :)

eindelijk komt er vooruitgang je hebt de eerste stap al gezet, tweede stap is je laten behandelen en hier voorlopig even niet posten.

• Topic Starter Topic Starter
eindelijk komt er vooruitgang je hebt de eerste stap al gezet, tweede stap is je laten behandelen en hier voorlopig even niet posten.

jammer maar kan zo'n behandeling niet betalen... en heb ook geen zorgverzekering ofzo dus :(

Opnemen :o
Zit wel al letterlijk vele maanden met de gedachte een (degelijke) psycholoog/psychiater op te zoeken. Één keer eerder een waardeloze gehad die 100% anti-medicatie was.
Denk inderdaad dat dit een zeer gangbaar verhaal is; mensen met echte problemen die de hulp niet 'durven' op te zoeken zoals jij al zei.
Psychische problemen moeten mensen absoluut niet onderschatten. In veel gevallen heeft het een grotere invloed op je hebben en houwen dan serieuze lichamelijke kwalen.

Ik zou zonder twijfel een ledemaat geven om de rest van mijn leven zonder depressie te leven.

Vind ook absoluut dat de 'drempel' om psychische hulp te zoeken zo laag mogelijk moet blijven. Geen ge-k*t met verzekeringen en doorverwijzingen.

edit: bedankt tbeest voor een troll topic waar ik mijn hart bloot geef :o

Heeft dat denk je te maken met je coïtusuele voorkeuren? Althans, in een bepaald topic zie ik dat je veel post dus de conclusie die ik maak is dat je een jong volwassen homoseksueelbent. Ik heb namelijk weleens gehoord dat zij vaker te kampen hebben met geestelijke problemen.

Ik ben juist bang als je je hart uitstort bij zo'n freud dattie daarna gelijk de wouten belt omdat je toch wel een heel vertekend beeld hebt over de wereld :roflol:

Nja. Wie niet horen wil moet voelen zeggen ze wel eens. Je moet leren tevreden zijn met wat het leven je schenkt, ook al is dat "ondraaglijk" lijden. En hoe meer je jankt hoe meer je zal lijden, dus stop gewoon met janken en maak er het beste van.

En lijden maakt je sterker en ik denk steeds vaker dat je als mens altijd oogst wat je zaait.. (sterfgevallen en zo daargelaten) Wees dus dankbaar voor al het lijden dat je al overkomen is, overkomt en mss nog zal overkomen. :)

Ik denk niet dat jij in de positie staat om te kunnen beoordelen wat een mens die bijv. phychisch zwaar depressief is moet gaan doen. Het is heel makkelijk gezegd van doe dit en dat maar zo makkelijk is het niet.

Ik denk ook omdat dit simpelweg gewoon niet voor te stellen is voor een normaal iemand door middel van gedachten.

Heeft dat denk je te maken met je coïtusuele voorkeuren? Althans, in een bepaald topic zie ik dat je veel post dus de conclusie die ik maak is dat je een jong volwassen homoseksueelbent. Ik heb namelijk weleens gehoord dat zij vaker te kampen hebben met geestelijke problemen.

Zal vast wel een rol hebben gespeeld ja.

Psychisch lijden kan veel erger zijn dan lichamelijk lijden. Echter, in onze samenleving lijdt men nogal gauw aan zware psychische problemen. Ik stel voor dat mensen die zwaar psychisch lijden, dat we die eens naar een gebied sturen waar er extreme droogte en hongersnood heerst. De overlevingsdrang zal die psychische kwaaltjes snel naar de achtergrond drukken.

Natuurlijk zijn er mensen die echt wel terecht psychisch lijden. Een kind verliezen, dat moet zowat het ergste zijn wat je kan overkomen. Dergelijke pijnen kan men of mag men niet ridiculiseren.

th_quotes-quotes-cute-320.jpg

Jezus gast, word jij nou niet moe van jezelf met al die nutteloze k*tposts en-topics?

Terug
Naar boven