W.b.t roa, sure kan je zelf beginnen maar als je ernstige acne hebt dan ga je bij een dermataloog echt een heel traject in wat je niet in je eentje wilt bewandelen omdat HG roa stervens duur is en je ook medische checks mist. Bij een beetje acne volstaat 10-20mg prima maar bij zware acne zijn de protcollen wel anders. Lang gele den dat ik de informatie opgezocht hebt maar uit literatuur is gebleken dat je de meeste slagingskans op
permanente weghouden van je acne je een cumulatieve (dose van gehele cycle) wilt overschrijden en dat is echt een belachelijk hoog. Wordt o.b.v bodyweight berekend en (exacte cijfers weet ik niet meer, maar moet je protocollen even opzoeken) bw * 100-150mg gedurende (kan varieren) 16-30 weken waarbij perodiek bloedtesten. Weeg je 80kg dan moet je dus intotaal zo'n 8000mg - 12000mg overschrijden voor permaente bestrijding. Vaal start je op 20-30mg (30mg begint al echt side heavy te worden) en verhoog je wekelijks ofzo tot waar de side effects te zwaar worden om normaal te leven. Wil je dus op 80kg binnen 20 weken klaar zijn met roa ga je gemiddeld dus 100mg (20wk = 120 dagen. 12k / 120mg) moeten draaien.
Nu gok ik dat jouw acne lang niet erg genoeg is voor een cummulatieve dose van bw * 150, maar al laten de doc de lower end van 100 aanhouden dan moet je alsnog absurd veel roactuane wegwerken. Op 75-100+mg per dag ben je echt totaal aan gort aan het gaan. Schijten doet pijn door je droge anus. 24/7 lippenbalsem bij je hebben, om het uur je ogen druppelen, squats en presses die je wss niet kan uitvoeren door de pijnlijke gewrichten, niet buiten kunnen komen doordat je levend verbrandt en zo zijn er nog genoeg sides. Orals kan je ook zeker op je buik schrijven want met perodieke bloedtests gok ik dat je doc direct je roa cycle afkapt als je al zwaar verhoogde waardes door de roa hebbt en daar bovenop nog orals draait.
Maar met een beetje gear related acne kan je heel wat indimmen met low dose, maar als je prone voor acne bent wss niet permanent. Iedereen die ik ken die zware (post puberale) acne heeft gehad en die 15-30 weken living hell heeft doorstaan zijn allemaal echt verschrikkelijk blij dat ze eindelijk van.
En wat betreft functionele stims. Ritalin is een bagger middel met vel anxiety. 2,5-5mg dexamfetamine is veel smoother maar duur en moeilijk te regelen. 10-15, MAX 20mg 2-FMA werkt stukje langer, veeeel smoother en minder side effects. IPPH (isopropylphenidate) is nog veel milder, maar compleet side free en werkt wel echt goed functioneel. Modafinil ofzo is daar nog een dikke stap onder qua werking (te slap imo), die twee zijn de goat voor functioneel side free stims. Verder zijn er nog wel paar die dan weer stukje sterker zijn en je echt uren lang geobsedeerd kan worden doordat je een blogje leest over hoe elastiekjes gemaaakt worden envervolgens 8 uur lang aan zulke onzin hebt gespendeerd, maar deze spreekbeurt was lang genoeg (ik heb geen stims op

) dat wanneer er nog vragen zijn daar een mogelijkheid voor is. Ik heb vrijwel elke functionele stim wel gehad en ken de algemen consensus van andere gebruikrs ook wel.