MuscleMeat

[Onervaren] Blessure biceps...

Ad Fundum

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
60kg
Vetpercentage
11%
Hey,

Ik ben sinds woensdag begonnen met fitnessen, omdat we via de school een serieuze korting konden krijgen.

Woensdag heb ik wat uitleg gevraagd aan de begeleiding daar, en die heeft me wat oefeningen op biceps gegeven.

Donderdag waren mijn biceps redelijk verkrampt, en mijn pees helemaal opgespannen.

Vandaag (vrijdag) ging het beter, maar kon ik mijn armen nog steeds niet helemaal strekken. Nu ben ik toch nog gaan fitnessen, omdat ik een afspraak had. Ik heb getraind op triceps en een beetje op rug, en zo weinig mogelijk op biceps.

Nu is het avond, en doen mijn biceps echt heel veel pijn, kan armen met moeite bewegen, laat staan strekken. Heb daarstraks een warm bad genomen in de hoop dat mijn spieren & pees wat zouden ontspannen, maar helaas. Het is ondertussen zo erg dat ik ze niet verder krijg dan een hoek van 90° ...

Ik ben er zeker van dat ik ze overbelast heb. Weet iemand hoe ik de genezing zo goed mogelijk kan laten verlopen, en hoe ik eventuele ontsteking kan voorkomen?

Ook is mijn volgende afspraak vastgelegd op dinsdag. Hoelang heb ik minimaal rust nodig?

Alvast heel erg bedankt voor uw tijd.

Laatst bewerkt:
Klinkt als flinke spierpijn, omdat je 'n tijd niet hebt gesport. Eerste keren dat ik trainde kon ik ook m'n armen de dagen na m'n training niet helemaal strekken en deed het flink zeer. Kan het mis hebben..

Woensdag heb ik wat uitleg gevraagd aan de begeleiding daar, en die heeft me wat oefeningen op biceps gegeven

Een instructeur die een echte beginner gelijk een paar oefeningen voor de biceps lat doen zegt veel over de sportschool waar hij werkt :(

Wat genezing aangaat, geen directe training. (indirecte training zoals voor rug en armen zorgt voor doorbloeding wat het herstel bevorderd).

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Klinkt als flinke spierpijn, omdat je 'n tijd niet hebt gesport. Eerste keren dat ik trainde kon ik ook m'n armen de dagen na m'n training niet helemaal strekken en deed het flink zeer. Kan het mis hebben..
Ik deed inderdaad niet veel aan trainen daarvoor. Misschien thuis hier en daar eens een beetje pompen, om toch iets gehad te hebben, maar voor de rest...

Misschien een betere vraag: Is er een goede manier van opwarmen van de (arm)spieren voor je aan krachttraining gaat doen?

Woensdag heb ik wat uitleg gevraagd aan de begeleiding daar, en die heeft me wat oefeningen op biceps gegeven

Een instructeur die een echte beginner gelijk een paar oefeningen voor de biceps lat doen zegt veel over de sportschool waar hij werkt :(

Wat genezing aangaat, geen directe training. (indirecte training zoals voor rug en armen zorgt voor doorbloeding wat het herstel bevorderd).
Oh, dus wat ik vandaag getraind heb was eigenlijk goed? Want ik heb het gevoel dat het daardoor juist erger geworden is :(

& De begeleider leek me te weten wat hij deed, misschien heb ik het mis :p

Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag maar ... heeft het zin om een gel (vb: flexiumgel, kinegel, ...) te gebruiken?

Je zou eventueel pijnstillende zalven kunnen gebruiken, maar dat ze het herstel verder bevorderen betwijfel ik.

Deze ochtend opgestaan, kan m'n armen amper bewegen ... Als het straks nog zo is, ga ik naar de dokter denk ik. :(

Als het niet overgaat gewoon WEL naar de huisarts gaan. Wij kunnen van achter onze computer nooit vaststellen wat er aan de hand is. Beter mee verlegen dan onverlegen toch?

Als het na een week nog niet weg is wel ja. Maar nu al naar een dokter ?

Het lijkt mij spierpijn, maar omdat je net begint en gelijk je biceps helemaal kapot maakt met veel oefeningen ga je er langer last van hebben dan normaal.

Begin maandag eens met squatten, dan kan je hier vertellen hoelang je niet meer kan lopen:P

Het lijkt mij spierpijn, maar omdat je net begint en gelijk je biceps helemaal kapot maakt met veel oefeningen ga je er langer last van hebben dan normaal.

Begin maandag eens met squatten, dan kan je hier vertellen hoelang je niet meer kan lopen:P
Als het zo doorgaat, zal het volgende week platte rust worden voor mij :rolleyes:

Ik deed inderdaad niet veel aan trainen daarvoor. Misschien thuis hier en daar eens een beetje pompen, om toch iets gehad te hebben, maar voor de rest...

Misschien een betere vraag: Is er een goede manier van opwarmen van de (arm)spieren voor je aan krachttraining gaat doen?

Oh, dus wat ik vandaag getraind heb was eigenlijk goed? Want ik heb het gevoel dat het daardoor juist erger geworden is :(

& De begeleider leek me te weten wat hij deed, misschien heb ik het mis :p

Dit was niet 3xl's post maar doe van jou...

Je hebt volgens mij je pezen op hun fl**ker gegeven. De meeste pijn zit zeker aan de binnenkant bij je elleboog?

Veel gemaakte beginnersfout om de biceps zo hard af te matten zonder ervaring. Kan wel een 1,5 week overheen gaan voordat het echt helemaal weg is. Volgende keer rustiger aan doen en je pezen/gewrichten eerst laten wennen door wat minder hard van stapel te lopen.

Je hebt volgens mij je pezen op hun fl**ker gegeven. De meeste pijn zit zeker aan de binnenkant bij je elleboog?

Veel gemaakte beginnersfout om de biceps zo hard af te matten zonder ervaring. Kan wel een 1,5 week overheen gaan voordat het echt helemaal weg is. Volgende keer rustiger aan doen en je pezen/gewrichten eerst laten wennen door wat minder hard van stapel te lopen.

Inderdaad, net op die plaats!

Bedankt voor de tip :)

Je hebt teveel setjes biceps gedaan. Je spieren en pezen zijn niks gewend dit duurt een aantal maanden. Maak geen afspraak meer maar zorg voor een fatsoenlijk training programma. 2x per week biceps trainen is zinloos zeker als beginner zijnde.

Kijk eens naar starting strenght, billstarr etc.

Wat betreft het hersel, actief bewegen op geleide van pijn, geen ontstekings remmers tot je nemen en het komt vanzelf goed. Succes

---------- Toegevoegd om 11:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:50 ----------

Als het niet overgaat gewoon WEL naar de huisarts gaan. Wij kunnen van achter onze computer nooit vaststellen wat er aan de hand is. Beter mee verlegen dan onverlegen toch?

Net of een huisarts verstand heeft van het bewegings apparaat. not.
Dan krijgt men ontstekingremmers etc, wat averechts werkt.

Terug
Naar boven