Fitness Seller

[Onervaren] Blessure biceps...

Net of een huisarts verstand heeft van het bewegings apparaat. not.
Dan krijgt men ontstekingremmers etc, wat averechts werkt.

Huisarts of whatever, het gaat erom dat je bij echte lichamelijke problemen gewoon professionele hulp nodig hebt. Als jij een spierscheuring heb geeft de huisarts je echt geen ontstekingsremmers.

• Topic Starter Topic Starter
De doorsnee fitness instructeur is niet zo bekwaam met een proper trainingsschema, beter is dat je er zelf eentje samenstelt en hier eventueel post voor kritiek.

Ik heb gisteren op een andere website wat uitleg gevraagd naar een trainingsschema, mag ik hier een link plaatsen naar die website, of is dat tegen de regels van het forum?

----

Ook even een andere vraag: Wat kan ik doen als opwarming, voor ik met gewichten ga trainen?

Klinkt als flinke spierpijn, omdat je 'n tijd niet hebt gesport. Eerste keren dat ik trainde kon ik ook m'n armen de dagen na m'n training niet helemaal strekken en deed het flink zeer. Kan het mis hebben..

Eerste keer dat ik ging fitnessen, kon ik 5 dagen mijn jas niet zelf aandoen :mad:

yarly

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

Ik heb gisteren op een andere website wat uitleg gevraagd naar een trainingsschema, mag ik hier een link plaatsen naar die website, of is dat tegen de regels van het forum?

----

Ook even een andere vraag: Wat kan ik doen als opwarming, voor ik met gewichten ga trainen?

Doe gw paar reps met licht gewicht als opwarming..?!

Huisarts of whatever, het gaat erom dat je bij echte lichamelijke problemen gewoon professionele hulp nodig hebt. Als jij een spierscheuring heb geeft de huisarts je echt geen ontstekingsremmers.

Klopt dan zegt hij 6 weken rust which is fail as well :o

Huisarts is niet meer dan een verwijzer imo. Als je denkt dat er serieus iets mis is zou ik er naar toe gaan als dit niet het geval is zie ik de zin er niet van in. In het geval van de topic starter zou ik eerst eens 3 dagen wachten om te zien wat er gebeurd. Is hij dan nog steeds zo beperkt dan is het vreemd. Trekt de pijn langzaam weg hoef je jezelf waarschijnlijk niet druk te maken!

Laatst bewerkt:
Ik heb dit ook een keer gehad met mn kuiten, ik had een tijd niet getraind en ik ging gelijk weer verder op het oude niveau. Ik kon een aantal dagen niet plat op mijn voeten staan:p Je moet gewoon rusten en dan gaat het vanzelf over. peace

Ben gistere avond naar de huisarts geweest, omdat m'n armen zich helemaal verkrampt hadden en het erger werd ipv beter.

Spierontspanner + Geconcentreerd magnesium voorgeschreven, vandaag 1 dagje thuis en het gaat al veel beter.

Mijn spieren bleven zich meer en meer verkrampen, en dat moest onderbroken worden door ze even 'geforceerd' te laten ontspannen.

Voor de rest is het nu inderdaad rusten. :) Toch blij dat ik geweest ben, anders kon ik een blijvend letsel oplopen.

Volgens mij heb jij een beetje last van aansteleritus.

1e dag dat ik ging trainen weet ik nog goed. Had echt overal last en ook precies hetzelfde als jou bij de armen, maarja bij mij was het na een dagje of 5 weg. Ik wed als jij dalijk weer gaat trainen je hetzelfde hebt alleen dan in een hoek van 75 graden :roflol:

ik zou zo zeggen neem een warm bad en probeer je biceps echt rust te geven voordat je hem weer gaat trainen.

Voor dit soort pijntjes heb ik een zalfje op internet besteld. Counterpain(warme versie).

Dit help echt heel goed om de doorbloeding weer op gang te helpen en je spier weer te laten herstellen. Omdat je nog niet zo lang traint moet je wel oppassen met zware belastingen van de spier. Je kan beter gewoon je schema een paar keer doorlopen op techniek. Gewicht komt later wel. Het is heel belangrijk bij krachtsport niet te snel te willen.

Geduld is en blijft een schone zaak.....

Ik heb inderdaad elke dag een warm bad genomen, en zal ik nog wel een weekje blijven doen :)

M'n papa moest gistere naar de kinesist, en die heeft ook gezegd dat ik 6 weken rust moet nemen voor ik weer ga trainen.

@Beer: Als jij je spieren kapot wil maken, doe je maar...

Ik heb inderdaad elke dag een warm bad genomen, en zal ik nog wel een weekje blijven doen :)

M'n papa moest gistere naar de kinesist, en die heeft ook gezegd dat ik 6 weken rust moet nemen voor ik weer ga trainen.

@Beer: Als jij je spieren kapot wil maken, doe je maar...

Pas weer gaan belasten als je er geen pijn meer aan hebt. Het kan daarna nog wel gevoelig zijn als je weer gaat trainen. Ga dan alsjeblieft niet vollebak want dan ben je weer terug bij af.

Gewoon goed z'n rust geven. Je bent pas net begonnen, dus helemaal niet gek dat je dit hebt hoor...

Beterschap

Bedankt! De eerste twee weken zal ik zeker niets met gewichten doen, daarna misschien een of twee reeksjes van 10 met 2-3kg ofzo, we zien wel hoe ik me dan voel :)

Terug
Naar boven