Fitness Seller

"Onze jongens" in gevecht met de Taliban

De lange versie staat er nog niet op. Check dadelijk na trainen nog wel een keertje.

Interessant filmpje.

De Nederlandse troepenmacht heeft als uitheemse militaire macht feitelijk daar niks te zoeken, mogelijke doden of gewonden moeten ook niet te betreuren zijn want immers ze zijn daar niet op het verzoek van het Nederlandse volk.(Eigen schuld, hele dikke bult/grafkist)
Ze zijn daar op verzoek van de Amerikaanse/Britse bezettingsmacht waarvan een inval alleen gerechtigd was om Osama uit te roken wat heden ten dage nog niet succesvol is gebleken.

Elke militaire buitenlander die daar zit moet per direct het land verlaten of gedood worden.
De afghaanse inheemse bevolking moet de interne aangelegenheden conflicten zoals rebellen en verdeeldheid met eigen slagkracht te lijf gaan. Zijn de Afghanen niet in staat hierin succes te boeken dan valt het te betreuren maar dan is het land er gewoonweg nog niet gereed voor.

Ook de Westerse normen en waarden en het democratisch stelsel invoeren die de waarborging voor een rechtvaardige verdeling van invloed en macht, en daarbij niet rekening houdt met een aantal cruciale elementen zoals cultuurverschillen. Landen zoals Afghanistan democratie opdringen is een hele grove fout die nu bestraft wordt en zijn tol eist onder de Afghaanse bevolking.

Een land moet de juiste mentaliteit krijgen door leiders en invloeden van binnenin
In een land dat net een burgeroorlog achter de rug heeft net zoals Afghanistan kan de samenleving dusdanig gespleten en getraumatiseerd zijn, dat meningsverschillen in gewapende strijd blijven ontaarden. Een verlicht despoot die eenheid en stabiliteit brengt, kan uitkomst bieden. Maar dit voorbeeld geeft meteen aan waarom democratie uiteindelijk onontbeerlijk is.

Zou die dikke Winston Churchill dan toch gelijk hebben:

‘Democratie is de slechtste regeringsvorm, afgezien van al die andere vormen die van tijd tot tijd zijn geprobeerd’

Voor nu blijf ik bij mijn standpunt dat alle buitenlandse militaire machten in Afghanistan, een moslimland per direct het land moeten verlaten of met geweld/dood verjaagd moeten worden, inclusief de Nederlandse troepenmacht

Laatst bewerkt:
Jah. Laten we die Taliban daar lekker hun ding doen. Jonge kinderen ophangen en verkrachten, geen onderwijs, geen niks. Dat lijkt mij ook in ieders belang.

Ik stel voor dat we de corrupte Afghaanse regering volpompen met geld zodat ze zelf hun zaakjes kunnen regelen. Afghanistan zal weer opbloeien onder de drugsindustrie.
Geen gezeik iedereen rijk.

Of misschien kunnen we de mensen die wel iets van hun leven willen maken beter laten stikken achter een groot ijzeren gordijn. Gewoon lekker negeren en de andere kant opkijken.

Zie mijn edit Trasher
Leek mij wel fair iig om op dit onderwerp wat extra te beargumenteren

Laatst bewerkt:
Respect!

Zou zelf niet kunnen en willen dienen onder gore criminelen als Bush die zichzelf het etiket bewaker van de democratie op plakken. Het idee dat jij zand eet terwijl zij met hun welvaartspens in pak en een dikke sigaar elke avond in een bubbelbad stappen.

En zolang er waanzin als de Bilderbergconferentie bestaat, waar vieze zakenlui de politici manipuleren om de bevolking een wending te laten aannemen die voor hun ultieme kapitaal goed is, gaat mijn fysiek daarvoor niet op de stapel.

Het zou gewoon eens mooi zijn als we alle dienst weigeren, zowel groeperingen als het leger, dan zijn Bush, Poetin en Ahmadinejad praatpalen in de woestijn.

Als de kinderen daar niet fatsoenlijk onderwijs kunnen genieten ten gevolge van de Taliban wordt het lastig om op een ander spoor te gaan. Als mensen daar al behoefte hebben in al die armoede. Veranderingen van binnenuit lijkt me lastig gezien de corruptie. Dat land heeft weinig anders in te brengen dan opium en wiet.

Wel vind ik de resultaten die daar worden geboekt in het kader van wederopbouw nogal twijfelachtig naar wat ik hoor van ooggetuigen en zie in het nieuws. Het lijkt erg op dweilen met de kraan open. Aan de andere kant gunt de taliban mensen geen enkele vrijheid en houden ze mensen bewust dom. Ook doet de taliban weinig aan wederopbouw, eerder aan wederafbraak.

Kansen die mannen daar hebben zijn baantjes op de opiumplantages of als huursoldaat.
En de vrouwen ..? Nee niks idd.

Op die manier zie ik ook niet zo snel een verandering in kansen en welvaart.
Of de huidige missies uiteindelijk een oplossing zullen bieden weet ik niet.

Wel weet ik dat ik het beste voor heb met onze jongens daar, waarvan ik er een aantal persoonlijk ken. Dan liever een paar van die achterlijke baarden richting Allah, die iedere verandering in het land in de weg staan en ruimschoots hebben bewezen dat ze een puinhoop maken van het land.

Hypocriet vind ik wel dat de VS de taliban eerder gesteund heeft in hun strijd tegen de Russen. Dat vind ik ook niet goed te praten.

Opium vernietigen staat feitelijk gelijk aan het bombarderen van supermarkten hier. Het is voor hun dat, of verhongeren.

Overigens is het bij de regering al lang bekend dat het een vechtmissie zou worden, anders stuur je geen zandhazen, maar bouwvakkers. Alleen had de regering gehoopd op minder weerstand om het zodoende niet te laten lijken. Die voorhouding lukt nu klaarblijkelijk niet.

Bovendien krijg deze missie een behoorlijk staartje. De Nederlandse regering is feitelijk de zeggenschap al kwijt. Want de VS had weigering niet gepikt, maar halverwege stoppen is een mentaliteit die voor yanks gelijk staat aan verraad.

Opium vernietigen staat feitelijk gelijk aan het bombarderen van supermarkten hier. Het is voor hun dat, of verhongeren.

Overigens is het bij de regering al lang bekend dat het een vechtmissie zou worden, anders stuur je geen zandhazen, maar bouwvakkers.

Eensch! Wat nu wordt opgebouwd aan bv scholen of ziekenhuizen zal wel spoedig weer gesloopt worden door de taliban omdat het een geschenk is van het verderfelijke westen. Kadotjes geven doen die lui natuurlijk liever zelf. Bij voorkeur in de vorm van een koran, een strop of een kogel.

Er is niks mis met het geven van een koran

Dat was spreekwoordelijk. De manier waarop de Taliban de Islam bedrijft lijkt me nou niet bepaald in het belang van de Afghaanse jan met de pet.

De Nederlandse troepenmacht heeft als uitheemse militaire macht feitelijk daar niks te zoeken, mogelijke doden of gewonden moeten ook niet te betreuren zijn want immers ze zijn daar niet op het verzoek van het Nederlandse volk.(Eigen schuld, hele dikke bult/grafkist)
Ze zijn daar op verzoek van de Amerikaanse/Britse bezettingsmacht waarvan een inval alleen gerechtigd was om Osama uit te roken wat heden ten dage nog niet succesvol is gebleken.

Elke militaire buitenlander die daar zit moet per direct het land verlaten of gedood worden.
De afghaanse inheemse bevolking moet de interne aangelegenheden conflicten zoals rebellen en verdeeldheid met eigen slagkracht te lijf gaan. Zijn de Afghanen niet in staat hierin succes te boeken dan valt het te betreuren maar dan is het land er gewoonweg nog niet gereed voor.

Ook de Westerse normen en waarden en het democratisch stelsel invoeren die de waarborging voor een rechtvaardige verdeling van invloed en macht, en daarbij niet rekening houdt met een aantal cruciale elementen zoals cultuurverschillen. Landen zoals Afghanistan democratie opdringen is een hele grove fout die nu bestraft wordt en zijn tol eist onder de Afghaanse bevolking.

Een land moet de juiste mentaliteit krijgen door leiders en invloeden van binnenin
In een land dat net een burgeroorlog achter de rug heeft net zoals Afghanistan kan de samenleving dusdanig gespleten en getraumatiseerd zijn, dat meningsverschillen in gewapende strijd blijven ontaarden. Een verlicht despoot die eenheid en stabiliteit brengt, kan uitkomst bieden. Maar dit voorbeeld geeft meteen aan waarom democratie uiteindelijk onontbeerlijk is.

Zou die dikke Winston Churchill dan toch gelijk hebben:

Voor nu blijf ik bij mijn standpunt dat alle buitenlandse militaire machten in Afghanistan, een moslimland per direct het land moeten verlaten of met geweld/dood verjaagd moeten worden, inclusief de Nederlandse troepenmacht

De inval in Afghanistan is wettelijk gerechtvaardigd, jammer dan ;) .

In tegenstelling tot Irak is de inval in Afghanistan wel gerechtvaardigd. Taliban gaven/geven onderdak aan terroristische groeperingen (en nee dat zijn geen vrijheidstrijders). Als de Taliban dan niet ingaat op bepaalde ultimatums hebben ze het aan hun zelf te danken dat ze hun macht verliezen.

Afghanen hebben in de laatste 20 jaar laten zien dat ze het niet zelf kunnen rooien. Laat dat land aan zijn lot over en je krijgt wederom een burgeroorlog die zijn weerga niet kent. In dit geval mogen de bewoners blij zijn dat er een interventiemacht op hun grondgebied aanwezig is.

Jah. Laten we die Taliban daar lekker hun ding doen. Jonge kinderen ophangen en verkrachten, geen onderwijs, geen niks. Dat lijkt mij ook in ieders belang.

Ik stel voor dat we de corrupte Afghaanse regering volpompen met geld zodat ze zelf hun zaakjes kunnen regelen. Afghanistan zal weer opbloeien onder de drugsindustrie.
Geen gezeik iedereen rijk.

Of misschien kunnen we de mensen die wel iets van hun leven willen maken beter laten stikken achter een groot ijzeren gordijn. Gewoon lekker negeren en de andere kant opkijken.

Haha kerel. Idd wij superieure Westerlingen zullen het daar wel eventjes gaan vertellen hoe het moet he? Wij gaan jullie democratie brengen!! Wij gaan jullie nieuwe landbouwtechnieken bijbrengen!! Wij gaan jullie leven verbeteren!!

Toch?

Nee. We zullen de situatie alleen nog maar verder verslechten doordat we keihard worden weggetrapt. En als je de geschiedenis van het land bekijkt hadden we dit van vooraf aan al kunnen weten. Duitsers, Russen etc. hebben
allemaal het onderspit moeten delven.

Maar wat doen we daar eigenlijk? Oh ja de taliban he? Dat zijn allemaal van die rarde idiote barbaarse mensen. Maar wat weten wij nog meer van hun dan? Heb je ze weleens op het nieuws gezien? Aan het woord? Nee he? ik ook niet.
Barbaars mss? Mwoa. ze hangen een fundamentalistisch oudbollig deel van de Islam aan. Willen terug in de tijd. Maar wat hebben wij daar mee te maken dan? Zijn dit geen binnenlandse aangelegenheden? Ik heb nog nooit een talibanstrijder een trein in spanje zien opblazen. Ook niet indirect (ondanks dat de Amerikanen ons dit willen doen geloven).

Bin laden dan? Haha. oh brother?

Olie? EUUUUHHH. Vraag eens aan de jongens of het al opschiet met de UNICAL olie- en gaspijpleiding. De Yanks waren jaren geleden aan het onderhandelen met de Taliban over deze leiding, maar kwamen er niet uit. Toen was de Taliban maar STOM en had de V.S een probleem.En nu zit o.a. Nederland er.

Haha

Laatst bewerkt:
In tegenstelling tot Irak is de inval in Afghanistan wel gerechtvaardigd. Taliban gaven/geven onderdak aan terroristische groeperingen (en nee dat zijn geen vrijheidstrijders). Als de Taliban dan niet ingaat op bepaalde ultimatums hebben ze het aan hun zelf te danken dat ze hun macht verliezen.
Hap slik weg.Heb jij overweldigend bewijs hiervan gezien? Of ga nu dingen zeggen als "trainingskampen" enzo. Als het idd om trainingskampen gaat waarom bouwen wij daar dan op ipv ons te richten op trainingskampen?

Afghanen hebben in de laatste 20 jaar laten zien dat ze het niet zelf kunnen rooien. Laat dat land aan zijn lot over en je krijgt wederom een burgeroorlog die zijn weerga niet kent. In dit geval mogen de bewoners blij zijn dat er een interventiemacht op hun grondgebied aanwezig is.
En dus? Gaan wij het wel eventjes herstellen/voorkomen? Waarom zitten we niet in het continent Afrika? Waarom hadden jaren geleden al geen grote troepenmacht naar Tsudan gestuurd? Over een burgeroorlog gesproken...

Burgers blij zijn? Nee, die zijn niet blij. Wat denk je wat er gebeurt met de burgers als de taliban zien dat ze hulp verlenen aan de Nederlanders? Wat hoe lang blijven de troepen daar? 10 jaar? 20 jaar? Oh nee, het was toch zo dat ze zolang bleven daar totdat het Afghaanse leger sterk genoeg was? Haha kom op zeg

Laatst bewerkt:
Dus omdat we niet in Afrika zitten kunnen we ook niet naar Afghanistan?
Geen argument, maar vind het evengoed merkwaardig ja. Ben het er wel mee eens dat er veel te weinig aandacht aan Afrikaanse landen wordt geschonken.

Ik vertrouw die Amerikanen net zo min als jij als het om geld gaat.
Maar ik vertrouw die Taliban al helemaal niet. Die hebben geen Nederlanders nodig om burgers te terroriseren, cultureel kapitaal te vernietigen, mensen bewust dom en onwetend te houden etc.
Dan denk ik dat de meeste Afghanen een stuk beter af zouden zijn in Nederland of Amerika.

Er bestaan filmpjes van trainingskampen voor terroristen hoor die van daaruit worden aangestuurd. Die trainingskampen zullen allang verkast zijn en het jagen op de taliban doen die Amerikanen vooral. En Nederlandsche Commando's (in het geheim)

En ja, ik heb zat docu's gezien waar Taliban aan het woord kwam:eek:
En niet op Nederlansche tv idd. Ook heb ik wel eens met vluchtelingen gesproken uit het land in kwestie. Dat zijn doorgaans de intelligentere Afghanen. Mensen met een afwijkende mening, die uberhaupt nadenken, zijn daar namelijk nogal ongewenst:P

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf bijna 6 jaar in militaire dienst gezeten, en ik kan je vertellen dat je met hele andere dingen bezig bent dan al het politieke gelul. Een opdracht is een opdracht en die dient uitgevoerd te worden, als je daarom naar een land word gezonden en daar een taak krijgt voer je die dus ook uit. Zo dacht ik (en mijn maten) althans..

En Spiertje, voor jou heb ik totaal geen woorden.. erg snugger ben je niet in ieder geval!

Terug
Naar boven