kijk dit is waarom ik me eigenlijk niet in dit topic had moeten mengen!
onbegrip van mensen die er geen bal verstand van hebben en hun kennis op doen van eigen bevindingen of van wat het nieuws hun brengt...
ten eerste:
het is GEEN oorlogs missie maar een vredes missie ofwel een humanitaire missie. (moeilijk woord he)
nederland leent zich niet voor oorlogs missies, al bijna 50 jaar niet meer, ken je geschiedenis! maar dit liet shownieuws natuurlijk niet zien...
zelfs die commando's die er nu zitten zijn NIET op oorlogs missie....
ten tweede:
je praat over onze training terwijl je imo niet eens weet wat wij trainen...
praat daar dan gewoon niet over! als wij daar gingen doen waar wij voor trainen dan zouden we wel op oorlogs missie gaan en konden we een trio-tje vormen met engeland en amerika.
maar zoals ik al zei, nederland gaat al bijna 50 jaar niet meer op oorlogs missie.
ten derde:
heb je wel eens gehoord van een mandaat of van de rules of engagemant?
lieten ze ook niet zien bij het jeugd journaal he....
komt er heel simpel op neer dat er beschreven staat wat je mag doen in welke situatie...
de zaak erik o een beetje gevolgd?
die week daar een beetje van af en terwijl hij gewoon zijn werk deed werd hij hier in nederland aan de schanpaal genageld...
leuk he? maar ja, het is en blijft gewoon het leger he swa..
als laatste:
primair ga je idd voor hulp en je weet dat er iets kan gebeuren..
maar als je met het idee weg gaat om mensen te helpen en die mensen willen niet geholpen dan zakt de moed je heel snel in de schoenen..
als je al in de eerste week word beschoten dan krijg je wel gelijk een heel ander beeld voor de resterende 4/6 maanden
ik wilde ook nog even kwijt dat ik absoluut geen voorstander ben van genocide zoals er hier lekker sarcastisch werd opgemerkt en het abu graib verhaal keur ik al helemaal af maar ik ben gewoon opgevoed met het verhaal wie niet horen wil moet maar voelen...