AndroidHealthClinic

'Nederlandse taskforce doodde tientallen taliban'

martie zei:
Als jij ook even goed leest heb je wel zien staan dat ik zei, niet allemaal. En wees is concreet, waarom is mijn niveau laag? heb je mijn diploma al is gezien?

voor mijn leeftijd is mijn niveau meer dan genoeg, lees: voor mijn leeftijd.

nu ben je weer het PAS 17jarige mannetje rot toch op, ga dan naar superdudes. Niet wijs denken mee te lullen en als er dan geen hout van klopt je ineens gaan beroepen op je puberale fase

En iedereen hier is weer een alwetende hoor ik al, rusa laat het mss wat verkeerd overkomen maar dat hij anders denkt dan de andere pubers hier maakt het nog niet compleet achterlijk wat hij zegt. In tegendeel als 1 van de weinigen hier heeft hij mss een reele kijk op de zaak ipv het hart van nederland syndroom wat de meeste hier bezitten

Dat is waar. Het is makkelijk praten als je die zaken alleen op tv ziet.

• Topic Starter Topic Starter
nofear train! zei:
En iedereen hier is weer een alwetende hoor ik al, rusa laat het mss wat verkeerd overkomen maar dat hij anders denkt dan de andere pubers hier maakt het nog niet compleet achterlijk wat hij zegt. In tegendeel als 1 van de weinigen hier heeft hij mss een reele kijk op de zaak ipv het hart van nederland syndroom wat de meeste hier bezitten

Idd. Vanuit de luie stoel in Nederland weet iedereen hier hoe het zit. En iemand die er zelf geweest is en de problematiek maandenlang van dichtbij heeft meegemaakt in verschillende landen wordt gelijk weggezet als extremist. Dit bewijst voor mij dat veel mensen hier bij voorbaat hun mening klaar hebben zonder dat ze ook maar een beetje van plan zijn te kijken naar hoe het echt zit.

Ok, nuken gaat wat ver, maar als jullie wat rusa zegt nou eens net zo zouden nuanceren als vaak de boodschappen van extremistische moslims ('je moet het vanuit hun cultuur zien') zouden jullie er misschien nog wat van opsteken. Ik wil je nog wel eens horen als je maandenlang kogels hebt lopen ontwijken in een land waar je gekomen bent om te helpen.

re:

Zelda zei:
Ok, nuken gaat wat ver, maar als jullie wat rusa zegt nou eens net zo zouden nuanceren als vaak de boodschappen van extremistische moslims ('je moet het vanuit hun cultuur zien') zouden jullie er misschien nog wat van opsteken. Ik wil je nog wel eens horen als je maandenlang kogels hebt lopen ontwijken in een land waar je gekomen bent om te helpen.

ik ben blij dat er toch nog een paar mensen zijn die een beetje in mijn lijn denken.
het is ook mijn persoonlijke mening en ik begrijp ook best dat niet iedereen het met me eens zal zijn...
maar zoals hierboven al werd gezegd, als je kennis niet verder raakt dan wat het nieuws laat horen dan moet je niet te snel oordelen.
het is ook mijn persoonlijke menig dat nederland er nooit heen had moeten gaan!
als je naar een land gaat om te helpen dan moet dat land wel geholpen willen worden.
in de balkan heeft nederland goede dingen kunnen doen en was de bevolking ook respectvol! op de serven na dan...
en in kaboel hebben we ook nog best goede dingen kunnen doen maar irak was het tegenovergestelde...
die lui werkten totaal niet mee en zijn zo onverschillig als de pest.

en uruzgan daar wil ik nog niet eens over nadenken wat daar allemaal gaat gebeuren, daar gaat het al fout voordat de missie echt goed en wel begonnen is...

Zelda zei:
Ik wil je nog wel eens horen als je maandenlang kogels hebt lopen ontwijken in een land waar je gekomen bent om te helpen.

Is dat zo raar dan dat je maandelang kogels ontwijkt in landen als Irak of Afghanistan? Als je daar niet tegen kunt, moet je het leger niet in. Zo simpel is het.

Ik heb nog nooit genuanceerd wat extremistische moslims doen en ik zal ook zeker niet de reacties van 'rusa' nuanceren. Een opmerking als 'nuke the bastards', hoe kun je dat in godsnaam nuanceren?

rusa zei:
ik ben blij dat er toch nog een paar mensen zijn die een beetje in mijn lijn denken.
het is ook mijn persoonlijke mening en ik begrijp ook best dat niet iedereen het met me eens zal zijn...
maar zoals hierboven al werd gezegd, als je kennis niet verder raakt dan wat het nieuws laat horen dan moet je niet te snel oordelen.
het is ook mijn persoonlijke menig dat nederland er nooit heen had moeten gaan!
als je naar een land gaat om te helpen dan moet dat land wel geholpen willen worden.
in de balkan heeft nederland goede dingen kunnen doen en was de bevolking ook respectvol! op de serven na dan...
en in kaboel hebben we ook nog best goede dingen kunnen doen maar irak was het tegenovergestelde...
die lui werkten totaal niet mee en zijn zo onverschillig als de pest.

en uruzgan daar wil ik nog niet eens over nadenken wat daar allemaal gaat gebeuren, daar gaat het al fout voordat de missie echt goed en wel begonnen is...
Hier ben ik het wel met je eens... Optyften met die Nederlanders in Irak en Afghanistan... Lui hebben daar níks te zoeken!

Als ze voor hulp gaan, moeten de Irakezen idd wel geholpen willen worden. Daar zijn ze nog lang niet aan toe...

@ TS kun je de link geven van de bron?

Corazon zei:
Is dat zo raar dan dat je maandelang kogels ontwijkt in landen als Irak of Afghanistan? Als je daar niet tegen kunt, moet je het leger niet in. Zo simpel is het.

Ik heb nog nooit genuanceerd wat extremistische moslims doen en ik zal ook zeker niet de reacties van 'rusa' nuanceren. Een opmerking als 'nuke the bastards', hoe kun je dat in godsnaam nuanceren?
inlevingsvermogen?
kerels als jij zouden ze eens naar een oorlogsgebied moeten sturen, als je dan nog steeds zo denkt als je nu doet...respect...maar ik heb er mijn twijfels over. (en nu niet me lul argumenten aankomen zoals van dat kogels ontwijken, als je op hulpmissie gaat is het aanvankelijk niet de bedoeling mensen te gaan afknallen en verwacht je ook zelf niet afgeknald te worden)

enrico zei:
inlevingsvermogen?
kerels als jij zouden ze eens naar een oorlogsgebied moeten sturen, als je dan nog steeds zo denkt als je nu doet...respect...maar ik heb er mijn twijfels over. (en nu niet me lul argumenten aankomen zoals van dat kogels ontwijken, als je op hulpmissie gaat is het aanvankelijk niet de bedoeling mensen te gaan afknallen en verwacht je ook zelf niet afgeknald te worden)
Als ik me niet vergis gaan ze vrijwillig en ontvangen ze een mooie premie, dus wat je zegt slaat nergens op.

enrico zei:
inlevingsvermogen?
GAST het is en blijft een oorlogsmissie! Waar train je voor? Primair ga je idd voor hulp... Maar het is ****ing leger swa... Wat verwacht je?

??? ??? ???
Homer17 zei:
GAST het is en blijft een oorlogsmissie! Waar train je voor? Primair ga je idd voor hulp... Maar het is ****ing leger swa... Wat verwacht je?
??? ??? ???

kijk dit is waarom ik me eigenlijk niet in dit topic had moeten mengen!
onbegrip van mensen die er geen bal verstand van hebben en hun kennis op doen van eigen bevindingen of van wat het nieuws hun brengt...

ten eerste:
het is GEEN oorlogs missie maar een vredes missie ofwel een humanitaire missie. (moeilijk woord he)
nederland leent zich niet voor oorlogs missies, al bijna 50 jaar niet meer, ken je geschiedenis! maar dit liet shownieuws natuurlijk niet zien...:rolleyes:
zelfs die commando's die er nu zitten zijn NIET op oorlogs missie....

ten tweede:
je praat over onze training terwijl je imo niet eens weet wat wij trainen...
praat daar dan gewoon niet over! als wij daar gingen doen waar wij voor trainen dan zouden we wel op oorlogs missie gaan en konden we een trio-tje vormen met engeland en amerika.
maar zoals ik al zei, nederland gaat al bijna 50 jaar niet meer op oorlogs missie.

ten derde:
heb je wel eens gehoord van een mandaat of van de rules of engagemant?
lieten ze ook niet zien bij het jeugd journaal he....
komt er heel simpel op neer dat er beschreven staat wat je mag doen in welke situatie...
de zaak erik o een beetje gevolgd?
die week daar een beetje van af en terwijl hij gewoon zijn werk deed werd hij hier in nederland aan de schanpaal genageld...
leuk he? maar ja, het is en blijft gewoon het leger he swa..

als laatste:
primair ga je idd voor hulp en je weet dat er iets kan gebeuren..
maar als je met het idee weg gaat om mensen te helpen en die mensen willen niet geholpen dan zakt de moed je heel snel in de schoenen..
als je al in de eerste week word beschoten dan krijg je wel gelijk een heel ander beeld voor de resterende 4/6 maanden

ik wilde ook nog even kwijt dat ik absoluut geen voorstander ben van genocide zoals er hier lekker sarcastisch werd opgemerkt en het abu graib verhaal keur ik al helemaal af maar ik ben gewoon opgevoed met het verhaal wie niet horen wil moet maar voelen...

Corazon zei:

Helemaal mee eens.

Komop dit waren commandotroepen hoor, die zijn gemaakt om dingen op te blazen gijzelen vermoorden enz.Als je daar geen zin in hebt moet je ook niet bij de commando´s gaan imo.Dit is toch het mooiste wat je kan gaan doen als je bij de commando´s zit?Eindelijk ga je doen waarvoor je opgeleid bent.En waarvoor je bij de commado´s wilde.Want je gaat niet bij de commando´s voor humanitaire doeleinden.

rusa zei:
??? ??? ??? ??? ??? ???

onbegrip van mensen die er geen bal verstand van hebben en hun kennis op doen van eigen bevindingen of van wat het nieuws hun brengt...

ten eerste:
het is GEEN oorlogs missie maar een vredes missie ofwel een humanitaire missie. (moeilijk woord he)
nederland leent zich niet voor oorlogs missies, al bijna 50 jaar niet meer, ken je geschiedenis! maar dit liet shownieuws natuurlijk niet zien...:rolleyes:

ten tweede:
praat daar dan gewoon niet over! als wij daar gingen doen waar wij voor trainen dan zouden we wel op oorlogs missie gaan en konden we een trio-tje vormen met engeland en amerika.
maar zoals ik al zei, nederland gaat al bijna 50 jaar niet meer op oorlogs missie.

ten derde:
komt er heel simpel op neer dat er beschreven staat wat je mag doen in welke situatie...
die week daar een beetje van af en terwijl hij gewoon zijn werk deed werd hij hier in nederland aan de schanpaal genageld...

als laatste:
maar als je met het idee weg gaat om mensen te helpen en die mensen willen niet geholpen dan zakt de moed je heel snel in de schoenen..
als je al in de eerste week word beschoten dan krijg je wel gelijk een heel ander beeld voor de resterende 4/6 maanden

ik wilde ook nog even kwijt dat ik absoluut geen voorstander ben van genocide zoals er hier lekker sarcastisch werd opgemerkt en het abu graib verhaal keur ik al helemaal af maar ik ben gewoon opgevoed met het verhaal wie niet horen wil moet maar voelen...

Dat verhaal mer erik o is echt belachelijk.Ik heb ook altijd gezegd als de nederlands regering zo denkt en wilt werken moeten ze het leger gewoon niet meer laten bestaan.

Outer zei:
Als ik me niet vergis gaan ze vrijwillig en ontvangen ze een mooie premie, dus wat je zegt slaat nergens op.
en uw punt is? ik zeg dat als je op vredesmissie gaat om mensen te HELPEN je niet meteen verwacht dat je kogels om je oren gaat krijgen, je weet dat het kan gebeuren maar je verwacht het niet echt...maar zoals eerder, voor je oordeelt over iemand als rusa, ga zelf even een paar maand ginder zitten en kijk eens hoe je er dan tegen over staat ;)

Vind de reply's van rusa wel interessant. Ik heb ook wel moeite met sommige van zn standpunten, maar de meeste mensen hebben er volgens mij geen flauw benul van hoe het is om in een levensbedreigende situatie terecht te komen in een vreemde omgeving. Vooral als je dan op vredesmissie bent en eigenlijk alleen maar medewerking verwacht.

Je kan imo ook maar weinig trainen op dergelijke situatie's; Wanneer iemand onverwacht in een echt levensbedreigende situatie verwikkeld geraakt zorgt het parasympatische zenuwstelsel ervoor dat het lichaam in een soort "fight or flight"-toestand terecht komt. Deze wordt gekenmerkt door verwijden van de pupillen, inkrimpen van de blaas, productie van adrenaline in de bijnier, stoppen spijsvertering...

Hierdoor wordt het practisch onmogelijk om nog enige nuancering te behouden en zullen mensen extreme standpunten innemen (vechten of vluchten). Dit wil daarom niet zeggen dat deze persoon "slecht" of "dom" is; Angst is met grote voorsprong de sterkste emotie waarover de gemiddelde mens beschikt.

rusa zei:
??? ??? ??? ??? ??? ???

ten eerste:

ten tweede:

ten derde:

als laatste:

Ik heb 4 (vier) hele goede vrienden die de afgelopen paar jaar (Irak & Afghanistan) uitgezonden zijn, dus ik weet weel waar ik over praat... Dat het een humanitaire missie is, wil nog niet zeggen dat er niet gevochten kan worden... Mijn vrienden spreek ik continue erover, en ik weet wel hoe en wanneer en hoe zwaar er wordt getraind..
En van dat "swa' was natuurlijk een (leuk, maar blijkbaar moeilijk te bevatten) grapje.

Maargoed, ik heb zelf 1.5 jaar van mijn leven een oorlog van dichtbij meegemaakt... Dus als je het aan mij vraagt, oorlog = oorlog of je er nou heen gaat voor broodjes bakken of mensen afslachten, gevochten kán er altijd worden... En dan meot je niet raar opkijken dat de Irakezen jullie niet met open armen ontvangen. Want jullie zijn daar gewoon niet welkom.
Maargoed, globaar gezien ben ik het wel met je eens...

Ja ik begrijp je standpunt, maar daarom trainen ze toch zo vaak en hard.

Men gaat er volgens mij van uit dat eens je een bepaalde handeling zo vaak doet dat het in bepaalde situaties een automatisme zou worden.

Zodat je je kunt verdedigen in benarde situaties.

Sniperken zei:
Ja ik begrijp je standpunt, maar daarom trainen ze toch zo vaak en hard.

Men gaat er volgens mij van uit dat eens je een bepaalde handeling zo vaak doet dat het in bepaalde situaties een automatisme zou worden.

Zodat je je kunt verdedigen in benarde situaties.

Treu, maar dat soort psychologie is dus absolute bullcrap. Een mens conditionneren tot een gevoelloze moordmachine is practisch onmogelijk, iig toch met onze wetgeving. Als je wat onorthodoxere methoden zou mogen toepassen zou het een ander verhaal worden...

guardian zei:
Vind de reply's van rusa wel interessant. Ik heb ook wel moeite met sommige van zn standpunten, maar de meeste mensen hebben er volgens mij geen flauw benul van hoe het is om in een levensbedreigende situatie terecht te komen in een vreemde omgeving. Vooral als je dan op vredesmissie bent en eigenlijk alleen maar medewerking verwacht.

Je kan imo ook maar weinig trainen op dergelijke situatie's; Wanneer iemand onverwacht in een echt levensbedreigende situatie verwikkeld geraakt zorgt het parasympatische zenuwstelsel ervoor dat het lichaam in een soort "fight or flight"-toestand terecht komt. Deze wordt gekenmerkt door verwijden van de pupillen, inkrimpen van de blaas, productie van adrenaline in de bijnier, stoppen spijsvertering...

Hierdoor wordt het practisch onmogelijk om nog enige nuancering te behouden en zullen mensen extreme standpunten innemen (vechten of vluchten). Dit wil daarom niet zeggen dat deze persoon "slecht" of "dom" is; Angst is met grote voorsprong de sterkste emotie waarover de gemiddelde mens beschikt.

Ik geloof niet dat je alleen maar medewerking verwacht in een land als Irak. Er zijn dagelijks bomaanslagen en aanvallen op soldaten in het nieuws, heel veel komt zelfs niet meer in het nieuws omdat het simpelweg te vaak voorkomt en het zijn nieuwswaarde verliest. Als ik nu naar Irak gestuurd zou worden voor een 'vredesmissie' dan ben ik er wel zeker van dat ik meerdere malen onder vuur kom te staan.

Verder ben ik het wel eens met de "fight or flight"-toestand waar je het over hebt, maar dat is tijdens een vuurgevecht. De opmerkingen die 'rusa' maakte, die maakte hij gewoon veilig achter zijn computer. Zijn standpunten zijn ontstaan na waarschijnlijk traumatische ervaringen in Irak, maar hieruit blijkt in mijn ogen dat hij niet geschikt is geweest voor de functie die hij daar had. Als iedere soldaat in oorlogsgebied de plaatselijke bevolking gaat haten dan lijkt me dat niet bevorderlijk voor de situatie daar en dan vinden mishandelingen als in het Abu Graib gevangenis dagelijks plaats.

Terug
Naar boven