MuscleMeat

Oom Oli logt

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ben ik niet met je eens.
Zonder die 8kg ga je eruitziet als een magere bejaarde. Je hebt geen spieren ontwikkeld, die maken het mogelijk dat je harder kunt lopen. 5kg spieren erbij en dan 10kg vet eraf.
Hoe verzin je dat toch allemaal.. Tegen dan zit ik al lang in de categorie 55+ als het niet 60+ is, heb qua PR's niet gek veel tijd meer als het al niet te laat is.

Waarom zit je er dan constant mee in je hoofd of je er wel goed uitziet? Dat is vreemd. Bent u in uw jeugdjaren vaak afgewezen geweest voor uw uiterlijk of zo dan?
Ik was niet knap ofzo. Maar ik vind dat als je 6 uurtjes in de week sport, het wel fijn is dat dat te zien is. Ziet er gewoon verzorgd uit, kleding zit beter. Daarnaast voel ik me beter met krachttraining en veel eten. En met uiterlijk ben ik niet zo bezig, wel met trainen en voeding en progressie maken en er representatief uitzien.

Hoe verzin je dat toch allemaal.. Tegen dan zit ik al lang in de categorie 55+ als het niet 60+ is, heb qua PR's niet gek veel tijd meer als het al niet te laat is.
Kerl.... er zijn zelfs Olympische Spelen voor 80 en 90 jarigen. Lijkt me lachen, discuswerpen op je 80ste :D

Ik voel me ook niet zo oud. Maar misschien ken ik dat gevoel niet ik ben nog nooit oud geweest. Denk er ook niet aan.
Ik begon me op 30 al oud te voelen, ben toen veel rustiger aan gaan doen met alles.

Mentaal ben ik nog niet zo gek anders dan toen ik 14-15 was.

Ben ik niet met je eens.
Zonder die 8kg ga je eruitziet als een magere bejaarde. Je hebt geen spieren ontwikkeld, die maken het mogelijk dat je harder kunt lopen. 5kg spieren erbij en dan 10kg vet eraf.
Je loopt er nu bij als een professioneel bingo speler. Ik weet dat er in jou meer inzit. Anders zou ik je niet zo pushen, en waarschijnlijk trek je je ook nog eens weinig van anderen aan. Maar doe het dan voor Toosje, be the best you can be for the best toosje in your life. Desnoods vraag je bij een plastische chirurgie naar een tummie tuck. Voor je het weet is je taille smaller dan toen je 18 was. Met liposuction scheelt zo 3kg vet, hoef je niets voor te doen.
Coach die je vertelt wat je moet eten en je voor je het in de gaten hebt, ben je aantrekkelijk.
Just my 2 cents
Kan je vertellen dat er absoluut niet veel meer in zit. Vind het lief dat je je druk om @Oom Oli maakt, maar hij is toch overduidelijk een trol:D

buik/schouders:

opwarming:
Van hoog hellend vlak naar laag: 5 X 10
seated barbell twist: 3 x 10
free squats 3 x 10

Schouders:
Seated laterals 4x7x(2X)8kg
Seated front multipress machine: 4x7x30kg
One arm bent over cross row machine; 4x7x5kg

Kuiten:
Alfredson protocol

Tijdnood !!

rug:
zittend lat pully machine: 4x7x45Kg
Seated row machine: 4x7x40kg
Dead lift: 4x6x40kg

Kuiten:
Alfredsson protocol

Op naar training 2

Training 2:
Kalm aan:
1693503748208.png

Deel 3:

Biceps:
Standing dumbell curl: 4x7x(2X)14kg
incline alernating dumbell curl: 4x9x(2X)10kg

onderarmen:
Reverse barbell curl 4x9x17kg

Nu toch wel een beetje honger!!

Morgen vet verbranden: 1u50 minuten zeer traag en hartslag rond 120 en max 127 proberen te houden.
schema

week 1:
3 x 1 km @ 4:20 + 2,5km inlopen + 2,5km uitlopen: check
rust
7km binnen 35 minuten + 2,5km inlopen + 2,5km uitlopen: check
rust
1u 10 minuten extensief (hartslag 129-138): check
1u 50 minuten vetloop (hartslag 110-128)
rust

week 2:
6 x 400m @ 1m40s + 2,5km inlopen + 2,5km uitlopen
rust
7km binnen 35 minuten + 2,5km inlopen + 2,5km uitlopen
rust
1u 15 minuten extensief (hartslag 129-138)
2 uur vetloop (hartslag 110-128)
rust

week 3:
4 x 1 km @ 4:20 + 2,5km inlopen + 2,5km uitlopen
rust
7km binnen 35 minuten + 2,5km inlopen + 2,5km uitlopen
rust
rust

Week 4:
8 x 400m @ 1m40s + 2,5km inlopen + 2,5km uitlopen
rust
8km binnen 40 minuten + 2,5km inlopen + 2,5km uitlopen
rust
rust

Week 5:
5 x 1 km @ 4:20 + 2,5km inlopen + 2,5km uitlopen
rust
6km binnen 29 minuten + 2,5km inlopen + 2,5km uitlopen
rust
1u 10 minuten extensief (hartslag 129-138)
1u50 minuten vetloop (hartslag 110-128)
rust

week 6 + 2 dagen
10 x 400m @ 1m40s + 2,5km inlopen + 2,5km uitlopen
rust
rust
45 minuten extensief (hartslag 129-138) met enkele versnellingen
rust
rust
30 minuten loslopen
10 km in een zo snel mogelijke tijd + 1km loslopen + 2km uitlopen

Als het morgen lukt en zondag de intervals van 6x400m ook lukken denk ik dat ik een kansje maak.

Laatst bewerkt:
Weet niet of het zal lukken, maar ga mijn focus hierop de komende weken leggen en krachttraining terugschroeven.
Als ik deze trainingen ga doen is 47 minuten het absolute minimum dat ik wil halen, maar het is eigenlijk een schema voor 10km binnen 44 minuten (het houdt wel geen rekening met leeftijd)

Vraag 1:
Iemand enig idee hoeveel koolhydraten, eiwit en vetten ik hiervoor best zou eten per dag in gram? Bedoeling is dat ik nog wat afval. Weeg nu 73,5 kg.
En nee, actieve forums voor dit waar je ook nog eens lol kan tappen bestaan niet: dus daarom hier dan maar, hier zit volk dat serieus bezig is, maar dan met andere doelen.. ;-)

Vraag 2:
Op welke dagen zou ik best krachttrainingen inlassen. Zou er toch minstens 2 per week willen blijven doen, maar niet te intensief... Moest ik blessure oplopen wordt dat weer 4-5 keer per week. Ik merkte daarstraks dat mijn voeten wat gaan verkrampen als ik nog krachttraining ga doen na hardlopen dus daar moet ik wat rekening mee gaan houden.

Wil er ook nog aan toevoegen dat ik zelf ook wel besef dat dit niet zo spectaculair is, maar als dit lukt ben ik goed op weg om een degelijke hardloper in mijn leeftijdscategorie te worden.
Als de tijd van die 10km uiteindelijk tegenvalt maar nog blessurevrij ben zal mijn conditie in ieder geval een serieuze boost gekregen hebben en dan komt dat achteraf wel.
Beloof ook dat ik dit allemaal binnen mijn eigen topic zal houden, dus wie dit stom vind kan het best gewoon niet volgen ipv negatieve commentaar te geven.

Laatst bewerkt:
Heb je al eens geprobeerd om eerst krachttraining te doen en dan lopen? Werkte voor mij beter, ook qua energieverbruik.
Of je doet die krachttraining gewoon op de dagen dat je niet gaat hardlopen en dan zou ik ze niet doen daags voor een pittige interval maar eerder voor een tragere duurloop.

Nog 5 kilo zou er af moeten nu, dan ben ik tevreden, top zou 8 zijn !!!
1693343054296.png
Snap eigenlijk niet dat je hier 73kg weegt bij 1.82m. als je je armen laat zakken heb je aardig wat vet rond je middel, of je moet monster dunne beentjes hebben

Snap eigenlijk niet dat je hier 73kg weegt bij 1.82m. als je je armen laat zakken heb je aardig wat vet rond je middel, of je moet monster dunne beentjes hebben
Vet valt best mee. Zeg toch zelf dat er 5-8 kilo af moet, maar je kan niet zeggen dat ik een speklap ben.

Laatst bewerkt:
Zeer trage herstelloop in de natuur:

1693591371975.png

Week 1 achter de rug, morgen rust...

Nog wat moois tegen gekomen in de natuur, Toosje achter de struiken of 😂

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven