Fitness Seller

Oorlog in Oost-Oekraïne

Bezoekers in dit topic

Vind het wel leuk die versplintering binnen de EU. :)
 
Hongarije moeten we eigenlijk ook niet vergeten.

Minister van Hongarije en Putin zijn 2 handen op 1 buik, benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Cyprus en Griekenland zijn ook bilmaatjes van Putin trouwen.

???


Ja, kan die kloteklapper daar geld gaan lenen..:rolleyes:
 
What be this i doth not even?
 
De EU moet zich lekker met zichzelf bemoeien, gasten als van Balen en Verhofstadt die op een plein quasi interessant gaan doen over grote zaken waar ze geen reet van weten. Mooi voor de buhne (net zoals de toespraak van Timmermans over MH17) maar feitelijk is het acteerwerk en niet oprecht en ook geen correcte weergave voor een ieder.

En zonder de VS is de EU NERGENS en de VS gaat zich hier niet of nauwelijks mee bemoeien dus de EU ook niet.
 
Nee de VS gaat zich hier nauwelijks mee bemoeien, behalve dan dat er al toezegging is voor het trainen van UA troepen.
 
Nee de VS gaat zich hier nauwelijks mee bemoeien, behalve dan dat er al toezegging is voor het trainen van UA troepen.

Dat is toch niks in een oorlog ? Je hebt troepen/directe oorlogssteun leveren, wapens leveren, 'trainen', kennis 'overhevelen' en niks doen.
 
Jij stelt dat de VS 'niks' doet, nou, ik ben van mening dat een toezegging als deze niet te bestempelen is als 'niks'. Verder wordt er al voor non-lethal aid gezorgd. Wat had je dan verwacht? Dat er direct een gemechaniseerde brigade naartoe zou worden gestuurd?
 
Dat is toch niks in een oorlog ? Je hebt troepen/directe oorlogssteun leveren, wapens leveren, 'trainen', kennis 'overhevelen' en niks doen.

Laten we het allemaal meteen relativeren, eigenlijk doe je niet mee totdat je een atoombom gooit
 
Dat is toch niks in een oorlog ? Je hebt troepen/directe oorlogssteun leveren, wapens leveren, 'trainen', kennis 'overhevelen' en niks doen.

Buiten logistieke steun, wapens leveren, training van burgers en veel media aandacht tegenover Rusland zal je de VS/EUROPA niet zien doen.

Als ze daadwerkelijk troepen sturen kom je wel zeer dicht bij een escalatie van het conflict. Rusland weet dat maar al te goed en kan op beide oren slapen want de VS/Europa noch Rusland heeft zin in een ww3.

Ik vraag me wel af tot hoe ver rusland zich kan en mag wagen. Nu hebben ze de stad Debaltseve volledig in handen maar stopt het hier? Of gaat hij voor verdere uitbreiding?

Het zou me verbazen dat het hier bij blijft, ik denk dat hun droomscenario is om tot aan de Krim terrein te veroveren waardoor ze ongeveer 1/4 van oekranie zouden 'bezitten'.

---------- Toegevoegd om 12:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:22 ----------

Europa (Merkel) is trouwens bezig met nieuwe sanctie's te maken tegenover rusland..
 
Jij stelt dat de VS 'niks' doet, nou, ik ben van mening dat een toezegging als deze niet te bestempelen is als 'niks'. Verder wordt er al voor non-lethal aid gezorgd. Wat had je dan verwacht? Dat er direct een gemechaniseerde brigade naartoe zou worden gestuurd?

Ik had het erover dat de EU een grote bek had, maar nauwelijks iets doet omdat de VS nauwelijks iets doet.

Dat jij troepen trainen heel wat vind soit, ik vind dat nauwelijks iets (noem het niks). Dat is het enige waar het me om gaat.

Laat duidelijk zijn dat ik zo min mogelijk inmenging door de VS en EU nastreef. De rebellen moeten op termijn doorstromen en grotere delen van Oekraine in nemen. Stop de EU en zijn expansiedrift in Oekraïne.
 
Ik had het erover dat de EU een grote bek had, maar nauwelijks iets doet omdat de VS nauwelijks iets doet.

Dat jij troepen trainen heel wat vind soit, ik vind dat nauwelijks iets (noem het niks). Dat is het enige waar het me om gaat.

Laat duidelijk zijn dat ik zo min mogelijk inmenging door de VS en EU nastreef. De rebellen moeten op termijn doorstromen en grotere delen van Oekraine in nemen. Stop de EU en zijn expansiedrift in Oekraïne.

OF de rebellen gebruiken hun hersenen en zien in dat het breken van de afspraken alleen maar kan leiden tot meer vijandigheid (van de EU/Oekraïne) in een strijd die ze uiteindelijk veel meer kost dan oplevert.

Een betere aanpak zou zijn om rond te tafel te zitten. Als we het referendum mogen geloven is er meer dan genoeg draagvlak voor afscheiding/grote autonomie. Er is altijd nog de mogelijkheid van een grootschalige staking als de regering in Kiev niet aan de eisen toe wil geven :rolleyes:
 
Dat is toch niks in een oorlog ? Je hebt troepen/directe oorlogssteun leveren, wapens leveren, 'trainen', kennis 'overhevelen' en niks doen.

Bedoeling is een deescalatie van geweld, niet escalatie. Het is echt in niemands belang voor een grootschalig oorlog.
Vs wilt dat niet, eu niet en rusland ook niet.
real life is geen cawadooty
 
Betwijfel ten zeerste of Rusland geen verdere escalatie wil. Die zullen wel ergens een nieuw front openen, ze moeten die troepen tenslotte blijven rouleren.
 
Maar waarom vertel je dat precies aan mij ?

Gij zegt dat vs maar wapens moeten leveren en wa nog allemaal. Je zegt da vs niet ver genoeg gaat, terwijl vs zelf grenzen aan hun eigen opleggen.

Dus je verontwaardiging voor vs hun beslissingen is vreemd.
 
De VS moet lekker oprotten uit Europa.
 
Back
Naar boven