MuscleMeat

Op de weg naar het Strand

• Topic Starter Topic Starter
waarom na zoveel delta-werk - niet een oef achterkant en zijkant schouder?

Achterkant schouders pak ik samen met rug en de zijkanten pak ik met armen. Voorheen pakte ik wel altijd voor, achterkant en zijkant samen. Of is het beter om alle kanten samen op 1 dag te pakken?

Wat zullen jouw schouders massive worden :P, niet echt in balans met je andere spiergroepen.. je doet toch ook niet 1 dag de brede rugspier en dag erna smalle rug spier?! probeer het wat dichter bij elkaar te houden.. dadelijk leipe schouders en rest wat matig :P? maargoed is maar een mening!

(krijg je mss het effect van de borstspier huggers.. die enkel en alleen de borst trainen.. dikke borst schrale rug en kromlopen als een mofo..)

Daarbij komt dat ik persoonlijk vindt dat een spier minimaal 2keer in de week gepakt moet worden doordat je spierprestatie na ong 72 uur maximaal is.. De vele sets/hh is dan ook niet zo nodig.. als je wilt kan ik wel wat dieper op ingaan maar goed zoals ik al aangaf is mijn mening.. en er zijn zeker meerdere wegen naar Rome:)!

Laatst bewerkt:
Wat zullen jouw schouders massive worden :P, niet echt in balans met je andere spiergroepen.. je doet toch ook niet 1 dag de brede rugspier en dag erna smalle rug spier?! probeer het wat dichter bij elkaar te houden.. dadelijk leipe schouders en rest wat matig :P? maargoed is maar een mening!

(krijg je mss het effect van de borstspier huggers.. die enkel en alleen de borst trainen.. dikke borst schrale rug en kromlopen als een mofo..)

Daarbij komt dat ik persoonlijk vindt dat een spier minimaal 2keer in de week gepakt moet worden doordat je spierprestatie na ong 72 uur maximaal is.. De vele sets/hh is dan ook niet zo nodig.. als je wilt kan ik wel wat dieper op ingaan maar goed zoals ik al aangaf is mijn mening.. en er zijn zeker meerdere wegen naar Rome:)!

Bedankt voor je reactie :)

Tja, over de schouders gesproken. Met borst pak je de voorkantschouder al redelijk mee natuurlijk en met rug pak je de achterkantschouder ook weer mee. Als ik dan een aparte schouder dag doe pak ik ze ook dubbel. Met dit schema zit ik nu op de helft en in het volgende schema gooi ik de spiergroepen even om. Hoe zou jij ze indelen?

'Vroeger' trainde ik met een 2-daagse split. Borst,schouders, triceps en Benen, rug, bicceps.
Persoonlijk vind ik een 4-daagse split erg lekker trainen. Kan ik elke training er vol tegenaan gaan en elke spier goed afbeulen om het zo te noemen. Als ik elke spiergroep 2x in de week doe is dat dan nog mogelijk? En hoe kan ik de spiergroep indeling dan het best maken?

Training van vandaag.

Leg extensions
3x20 op 40kg opwarmronde (beetje voor de pomp)

Squats
8x 40kg
8x 60kg
8x 60kg
8x 60kg
8x 60kg
8x 70kg

Standing leg curl
3x8 op 30kg
8x 40kg

Leg press
8x 100kg
8x 110kg
8x 120kg
8x 120kg

Sitting calf rais
12x 50kg
3x12 60kg

Front squat
1x12 35kg

Op de planning stond ook nog buik maar dit verplaats ik naar morgen tijdens de arm training. Tijdens het trainen ging het best lekker en voelde me benen vrij 'kapot' aan. Was ook een beetje beroerd erna maar nu eenmaal thuis kan ik gewoon nog vrij normaal de trap op. Nu loop ik met een gevoel dat het dus veeel beter kon vandaag:rolleyes:

Nou persoonlijk ben ik een voorstander van de 72-94 uur cyclus dit houdt in training wanneer je in je 'super' mode bent.. Je kunt je afbraak en groei zien als een curve en wanneer jouw curve piekt zou je weer moeten trainen. Dat is moeilijk te bepalen, maar wel goed aan te voelen door gewoon eens te testen, wat bij jouw lekker voelt.

Ik train zelf zo en heb er goede resultaten meegehaald. Het is dat ik zondag voetbal, maar anders had ik steeds na die 2 dagen 1 dag rust genomen en dan weer opnieuw. Daarmee bereik ik persoonlijk mijn ideale curve mee. Rond de 72 uur.
Ma: Borst(4oefx2setx6hh) Bicep(3x2x6) Benen(3x2x6)
Di: Rug(4x2x6) schouders(3x2x6) triceps(3x2x6)
Wo: rust
Do: Borst bicep benen
Vr: Rug schouders triceps

Ondanks de wat minder oefeningen blijven resultaten zeker niet uit. Het is een trainingsprincipe gebaseerd op het 'kapot' maken van de spieren door maximale oefeningen te doen. Hiervoor is in tegenstelling wat veelal gedacht wordt niet zo heel setjes of hh nodig. De combinatie van de 3 trainingsfacetten is hierbij het belangrijkst voeding, beweging, levensT. Probeer maar eens wat maximaler te trainen. Je zult (waarschijnlijk) zelf merken dat die hoeveelheid setjes die je nu hanteert overbodig kunnen zijn. Ga iets lager met je HH en doe 3 a 4 oefeningen per spiergroep knal hier 2 setjes zo hard als je kunt mee met ong 6hh. Haal uit elk setje een maximale inspanning. Ik verwacht dat je dag erna ook gewoon spierpijn of hetzelfde gevoel in de spier krijgt. En dat gevoel kun je gemakkelijk 2 keer in de week krijgen :). Altijd beter dan 1 keer imo. Kan hier nog wel dieper op ingaan maar nu geen tijd voor.

Dit is natuurlijk een manier waar ik echter blijf zeggen, er zijn meerdere wegen naar Rome.

Laatst bewerkt:
Tuurlijk kan je wel zijkant, achterkant en voorkant op verschillende dagen pakken ...

Tuurlijk kan je wel zijkant, achterkant en voorkant op verschillende dagen pakken ...

Natuurlijk kan dat. Vond het alleen niet echt in verhouding met de rest van zijn training. En zoals ik al veel gezegd heb er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is volgens mij in dit topic ook niet gezegd dat het niet zou kunnen.

Nou persoonlijk ben ik een voorstander van de 72-94 uur cyclus dit houdt in training wanneer je in je 'super' mode bent.. Je kunt je afbraak en groei zien als een curve en wanneer jouw curve piekt zou je weer moeten trainen. Dat is moeilijk te bepalen, maar wel goed aan te voelen door gewoon eens te testen, wat bij jouw lekker voelt.

Ik train zelf zo en heb er goede resultaten meegehaald. Het is dat ik zondag voetbal, maar anders had ik steeds na die 2 dagen 1 dag rust genomen en dan weer opnieuw. Daarmee bereik ik persoonlijk mijn ideale curve mee. Rond de 72 uur.
Ma: Borst(4oefx2setx6hh) Bicep(3x2x6) Benen(3x2x6)
Di: Rug(4x2x6) schouders(3x2x6) triceps(3x2x6)
Wo: rust
Do: Borst bicep benen
Vr: Rug schouders triceps

Ondanks de wat minder oefeningen blijven resultaten zeker niet uit. Het is een trainingsprincipe gebaseerd op het 'kapot' maken van de spieren door maximale oefeningen te doen. Hiervoor is in tegenstelling wat veelal gedacht wordt niet zo heel setjes of hh nodig. De combinatie van de 3 trainingsfacetten is hierbij het belangrijkst voeding, beweging, levensT. Probeer maar eens wat maximaler te trainen. Je zult (waarschijnlijk) zelf merken dat die hoeveelheid setjes die je nu hanteert overbodig kunnen zijn. Ga iets lager met je HH en doe 3 a 4 oefeningen per spiergroep knal hier 2 setjes zo hard als je kunt mee met ong 6hh. Haal uit elk setje een maximale inspanning. Ik verwacht dat je dag erna ook gewoon spierpijn of hetzelfde gevoel in de spier krijgt. En dat gevoel kun je gemakkelijk 2 keer in de week krijgen :). Altijd beter dan 1 keer imo. Kan hier nog wel dieper op ingaan maar nu geen tijd voor.

Dit is natuurlijk een manier waar ik echter blijf zeggen, er zijn meerdere wegen naar Rome.

Het is natuurlijk het proberen waard om te kijken hoe ik erop reageer:) En ga het ook zeker doen! Maak wel eerst ff dit 'schema' af. Ik doe dan wel persoonlijk liever 4 been oefeningen en 3 borst oefeningen ipv 4 borst en 3 been. Met 2x6 kan ik idd wat zwaarder gaan en maximaal trainen. Maar als je maximaal heb gesquat en de volgende dag maximaal gaat deadliften heeft dit geen invloed op elkaar dan? Denk dat de onderrug best zwaar gestraft wordt en onvoldoende rust krijgt?

Zijkant schouder & arm training van vandaag

Zijkanten schouders (ben er nog altijd ff voorzichtig mee):
Up right row
4x8 30kg

Kabel lateral raises
3x12 5kg :o

Triceps
Dippen
4x10 BW

Smal drukken
2x10 45kg
9x 60kg
6x 60kg

Superset kabel tricep extension en de soort van 'kickbacks' achter het hoofd.
Alles in totaal 4x gedaan. De tricep extension heb ik op 10x 45kg gezet en de kickbacks met 8x 10kg dumbbells. Moet zeggen dit voelde erg lekker en verzurend aan :D

Biceps

Dumbbell curl
10x 14kg
10x 16kg
10x 16kg
10x 16kg

Hamer preacer curl
3x 10 op 14kg In de laatste set heb ik bijna alleen maar negatieve herhalingen gemaakt.

Kabel curl
10x 35kg
10x 45kg
12x 55kg

Heb daarna nog ff een paar oefeningen voor de buikspieren gedaan niet heel intensief. Eerst maar is op goed gewicht en massa komen en daarna het 'vet' wegtrainen. Dan krijg ik pas weer zin om de buik spieren goed aan te pakken.

Dat was um weer voor vandaag en deze week :(

Het is natuurlijk het proberen waard om te kijken hoe ik erop reageer:) En ga het ook zeker doen! Maak wel eerst ff dit 'schema' af. Ik doe dan wel persoonlijk liever 4 been oefeningen en 3 borst oefeningen ipv 4 borst en 3 been. Met 2x6 kan ik idd wat zwaarder gaan en maximaal trainen. Maar als je maximaal heb gesquat en de volgende dag maximaal gaat deadliften heeft dit geen invloed op elkaar dan? Denk dat de onderrug best zwaar gestraft wordt en onvoldoende rust krijgt?

Dat vind ik een goede vraag. Persoonlijk doe ik de deadlift niet, dus probeer het even. Ik verwacht niet dat dit teveel problemen moet geven, tevens door de mindere oef. en hh. En ben benieuwd hoe jij die trainingsmethode ervaart.. keep me posted.

De hele week nog niet getraint, wegens omstandigheden en werk. Morgen ga ik fullbody doen om toch nog ff alle spiergroepen aan te spreken. Volgende week zal ook wel weer een slecht trainingsweekje worden ben ik bang :(

Vanochtend eindelijk weer is een 'normale' training gehad. Heb me rug en achterkant schouders gepakt

Latpulldown:
15x 30kg warming up
8x 70kg
8x 75kg
8x 80kg
6x 85kg

Dumbbell row:
8x 30kg
8x 30kg
8x 34kg

BOR:
10x 40kg
8x 50kg
8x 50kg
8x 50kg

Triangle pulldown:
3x8 80kg

Deadlift:
10x 60kg
8x 80kg
8x 100kg
6x 100kg

Rear delt:
10x 25kg
10x 25kg
8x 35kg

Dumbbell shrugs
8x 30kg
8x 30kg
8x 32kg
8x 34kg

Volgende rug?achterkant schouder training de achterkant schouders weer rustig aan met dumbbells pakken. Het is volgens mij alweer redelijk goed hersteld, geen last gehad gelukkig.

De borst + voorkant schouder training van gisteren.

Dumbbell press:
25x 10kg
8x 30kg
8x 34kg
8x 34kg
5x 34kg
4x 34kg

Incline smithmach.
8x 50kg
8x 60kg
6x 60kg
8x 50kg

Peck deck fly's
8x 45kg
8x 65kg
5x 70kg
6x 65kg

MP
8x 30kg
8x 30kg
8x 35kg
6x 35kg

En vanavond benen

Net klaar met benen. Heb niet zo heel zwaar getraind vandaag.

Leg extension:
3x 20 50kg
Wat brand dat lekker die laatste 8 reps elke set:D

Squat:
10x 20kg
10x 40kg
10x 50kg
10x 50kg
8x 60kg
8x 60kg
3x 80kg

Leg press:
10x 80kg
10x 100kg
10x 120kg

Standing leg curl:
8x 30kg
8x 30kg
8x 40kg

Seated calf raise:
4x 12 60kg

Buik:
3x 15 Crunch 3x 15 'scharen'
Zijkanten dumbbell 30kg 3x8

En als laatst ff 10min cardio

Denk dat ik binnenkort ga cutten of HIT training met voldoende cardio. Maar dat moet ik nog maar is ff bekijken.

Wordt lekker getraint hier :) doe zo verder , de zomer is bijna in zicht :)

Wordt lekker getraint hier :) doe zo verder , de zomer is bijna in zicht :)

Gaat de laatste tijd idd wel lekker, thnx :)

Vandaag Triceps en Biceps getraint en als laatst 20min 'intensief' cardio.
Vind dat ik toch TE hoog sta in vet% en wil het wat omlaag brengen sta nu rond de 18/20% schat ik zo en probeer het einde juli begin augustus rond de 15% te staan.

Triceps:
Dippen
10x bw
8x bw + 5kg
8x bw + 5kg
10x bw

Smal bank
10x 30kg
10x 40kg
9x 50kg

Weer de soort van kickback :D de 10kg dumbbell was bezet dus dacht laat ik eens gaan patsen en de 12 pakken, deed er mooi 3 setjes van 10hh mee:) Voor me gevoel toch een PR gehaald!

Dus 3x10 12kg Laatste reps in de laatste set liep ik tegen failure op.

Tricep kabel extension
10x 55kg (te zwaar tri's waren moe)
10x 45kg
10x 45kg

Biceps
Dumbbell curl
8x 16kg
8x 18kg
8x 18kg

Kabel curl
10x 35kg
10x 45kg
10x 55kg (lekkere pomp)

Hammer preacher
3x10x 12kg

Tja, weet ook niet hoe deze oefening heet: Zittend met je elleboog aan de binnenkant van je been en voorover gebogen.
2x10 9kg
Pomp was er wel aardig in de biceps

En tot slot ff lekker 20min goed gezweet met cardio

Van de week is even een 'goed' 'HIT' schema in mekaar flansen. Volgende week een druk weekje werken dus zal voor het trainen niet heel veel tijd zijn.

Vanmiddag nog ff in de gym geweest voor een cardio sessie en wat buikspieren getraind.
Ben een paar dagen aan't proberen te cutten en vind het nu al 3x niks :mad: ff doorbijten dus :)

Vanochtend in de gym geweest voor de rug en achterkant schouder training.
Latpulldown:
warm-up
8x 70kg
8x 80kg
7x 80kg

Dumbbell row
8x 30kg
8x 34kg
8x 34kg

BOR
10x 30kg
8x 40kg
8x 50kg
3x 70kg
6x 60kg

Triangle pulldown
8x 65kg
10x 60kg
9x 60kg

Rear delt dumbbelltjes
3x10 5kg pijn in de schouder is volledig weg dus volgende keer is zwaarder pakken

Barbell shrugs voor en achterkant achter elkaar gedaan.
10x stang voor en achter
10x 30kg voor en achter
10x 30kg voor en achter
Erg lekker leek wel of ze in brand stonden :)

Geen cardio kunnen doen vanochtend had wat tijd gebrek. Morgen maar extra m'n best doen

Vandaag rust de training van gistere:
Borst:
Dumbbell press
warm up
8x 30kg
8x 34kg
5x 34kg
8x 30kg

Incline barbel
10x 40kg
9x 50kg
7x 50kg

Dumbbell fly's
10x 16kg
10x 16kg
10x 18kg

Chest press negatieve HH
3x10 55kg

Voorkant schouder
Militairy press
10x 30kg
8x 35kg
4x 35kg
7x 30kg

dumbbell front raises
10x 10kg
10x 9kg
10x 9kg

Benen van gistere,

Squat
warm up
10x 30kg
10x 50kg
10x 60kg
10x 60kg
8x 70kg
5x 80kg

Standing leg curl
8x 30kg
8x 30kg
8x 40kg

Leg press
10x 100kg
8x 120kg
10x 130kg

Leg extension
3x20 40kg (verzuring!!!!)

Seated calf raise
3x12 60kg

20min cardio

Moet vandaag armen trainen maar heb echt geen zin vandaag want ben echt helemaal kapot.
Het kan toch niet heel veel kwaad als ik een dagje oversla? :rolleyes:

Vandaag voor het eerst mn nieuwe schema uitgeprobeerd. Had bij de eerste oefening al een goeie pomp. Het zijn veel sets per oefening, ziet er ongeveer zo uit 12,10,8,8,8 Bij de laatste 3 sets de '8tjes' houd ik tussendoor 15sec rust. De sets ervoor gewoon een minuutje.

L Pulldown
20x 50kg
8x 50kg
8x 50kg
8x 50kg

Reverse pulldown
12x 50kg
10x 50kg
8x 50kg
8x 50kg
8x 50kg

Apparaat soort van pulldowns

15x 60kg
12x 60kg
10x 60kg
8x 60kg
8x 60kg
8x 60kg

Shrugs barbell
15x 50kg
12x 50kg
10x 50kg
3x8 50kg

Hamstrings
Deadlifts
15x 50kg
12x 50kg
10x 50kg
3x8 50kg

Seated leg curl
15x 60kg
12x 60kg
10x 60kg
3x8 60kg

En wat variatie buikoefeningen.
Heb niet op mn max getraind wilde de week op een wat lager pitje beginnen. Morgen weer knallen.

Terug
Naar boven