Nou persoonlijk ben ik een voorstander van de 72-94 uur cyclus dit houdt in training wanneer je in je 'super' mode bent.. Je kunt je afbraak en groei zien als een curve en wanneer jouw curve piekt zou je weer moeten trainen. Dat is moeilijk te bepalen, maar wel goed aan te voelen door gewoon eens te testen, wat bij jouw lekker voelt.
Ik train zelf zo en heb er goede resultaten meegehaald. Het is dat ik zondag voetbal, maar anders had ik steeds na die 2 dagen 1 dag rust genomen en dan weer opnieuw. Daarmee bereik ik persoonlijk mijn ideale curve mee. Rond de 72 uur.
Ma: Borst(4oefx2setx6hh) Bicep(3x2x6) Benen(3x2x6)
Di: Rug(4x2x6) schouders(3x2x6) triceps(3x2x6)
Wo: rust
Do: Borst bicep benen
Vr: Rug schouders triceps
Ondanks de wat minder oefeningen blijven resultaten zeker niet uit. Het is een trainingsprincipe gebaseerd op het 'kapot' maken van de spieren door maximale oefeningen te doen. Hiervoor is in tegenstelling wat veelal gedacht wordt niet zo heel setjes of hh nodig. De combinatie van de 3 trainingsfacetten is hierbij het belangrijkst voeding, beweging, levensT. Probeer maar eens wat maximaler te trainen. Je zult (waarschijnlijk) zelf merken dat die hoeveelheid setjes die je nu hanteert overbodig kunnen zijn. Ga iets lager met je HH en doe 3 a 4 oefeningen per spiergroep knal hier 2 setjes zo hard als je kunt mee met ong 6hh. Haal uit elk setje een maximale inspanning. Ik verwacht dat je dag erna ook gewoon spierpijn of hetzelfde gevoel in de spier krijgt. En dat gevoel kun je gemakkelijk 2 keer in de week krijgen

. Altijd beter dan 1 keer imo. Kan hier nog wel dieper op ingaan maar nu geen tijd voor.
Dit is natuurlijk een manier waar ik echter blijf zeggen, er zijn meerdere wegen naar Rome.