AndroidHealthClinic

op hoeveel KCAL zat jij tijdens je cut

idd, ben zelf aan het cutten nu en eergisteren kon ik echt niet meer eten dan 2150 kcals door omstandigheden en was de volgende dag direct 600 gram afgevallen, wat veel te snel is natuurlijk en zal dus ook wel spier bij geweest zijn.

Ik cut nu op 2500 kcals en ik verlies per dag zo'n 100 gram wat ik eigenlijk ook al te veel vind maar kan ik nog mee leven. Snap dus echt niet hoe mensen kunnen cutten op 2000 cals zonder er direct heel plat en depleted uit te zien...

Lol.. je verloor gewoon maagvulling...
Je spieren breken pas af na 3 dagen ondervoeding.

Ben nu aan het cutten op 3500kcal, probeer tussen de 800g en 1kg per week kwijt te raken aan vet

leg dat eens wat uit als je wil? Kan me niet voorstellen dat als je in de cut 1000 cals eet dat je veel spiermassa zal bij houden.

---------- Post toegevoegd Fri 26 Oct 2012 om 22:34 ----------

Wat me ook opvalt is dat de meeste mensen hier van rond de 1m80+ en 80+ kg allemaal rond de 2000 cals zitten. Jullie onderhoud is 3000 of meer, hoe komen jullie dan ooit op 2000 cals uit...

Ik zit ook niet op 1000 cals maar op 2160 cals, dat is nog al een verschil.
Onderhoud hoeft niet meer te zijn dan 3000 cals ik zit bvb de hele dag, dat is wat anders dan iemand die iedere dag 80 kruiwagens met tegels moet verslepen op zijn werk. Zit wel ongeveer 500-1000 cals verschil tussen.

Dankzij mijn dieet heb ik wel trek maar ik blijf vol en heb energie genoeg. Onderhuids vocht trekt wel fijn weg en mijn vet daald gelijdelijk maar langzaam gelijdelijk

Op 2500 kcals gebeurde er vrijwel niks, gezien de tijdsdruk en mijn doel moest ik wel onder de 2000 gaan zitten. Ben inderdaad wel iets spiermassa verloren maae niet veel. Ik moet nou eenmaal ver boven (4000) of ver onder (2000) mijn onderhoud zitten wil er iets gebeuren.

Herkenbaar. Ligt volgensmij aan het vermogen van je lichaam om je metabolisme aan te passen aan wat.er binnenkomt.
Zal vast wel verschillen per persoon.

Op 2500 kcals gebeurde er vrijwel niks, gezien de tijdsdruk en mijn doel moest ik wel onder de 2000 gaan zitten. Ben inderdaad wel iets spiermassa verloren maae niet veel. Ik moet nou eenmaal ver boven (4000) of ver onder (2000) mijn onderhoud zitten wil er iets gebeuren.

ok, zal idd wel van persoon tot persoon anders zijn. Ik merk gewoon dat als ik 2100-2200 kcals ga eten tijdens de cut dat ik er heel plat ga uitzien.

---------- Post toegevoegd Sat 27 Oct 2012 om 13:04 ----------

Ik zit ook niet op 1000 cals maar op 2160 cals, dat is nog al een verschil.
Onderhoud hoeft niet meer te zijn dan 3000 cals ik zit bvb de hele dag, dat is wat anders dan iemand die iedere dag 80 kruiwagens met tegels moet verslepen op zijn werk. Zit wel ongeveer 500-1000 cals verschil tussen.

Dankzij mijn dieet heb ik wel trek maar ik blijf vol en heb energie genoeg. Onderhuids vocht trekt wel fijn weg en mijn vet daald gelijdelijk maar langzaam gelijdelijk

Ik heb ook een zittend beroep, maar zoals ik dus al tegen Bob K zei, vind ik dat ik er heel plat ga uitzien als ik op 2100-2200 kcals ga cutten.

Hoe lang doe je dan ongeveer over je cut om onder de 10% te komen als je bv op 13% zit? Want 1000 kcal verschil vind ik echt heel veel.

Vanaf 13 %, ik geloof zo'n 5-6 weken. Met hoge carbs blijf ik lekker vol. Als ik dan nog lager wil gaan doe ik iets meer eiwitten er in en minder carbs.

ik ga komend jaar cutten op 3500

72,5 kl @ 15% bf was 2500-3000 kcal/dag=> cut was 2000 kcal/dag 2 maand lag met als resultaat => 68kg 11-12% bf

bleef kt echter wel doen tijdens cut gepaard met cardio

---------- Post toegevoegd Sat 27 Oct 2012 om 13:42 ----------

ik weet het, cutten gaat traag maar ik heb tenminste bijna nooit honger en toch blijf ik resultaat zien :)

Van 78 naar 74 in 10 weken op 2200 kcal. Volgens de Harris-Benedict methode zou mijn onderhoud met activiteitsniveau 2 (3x per week sporten, kantoorbaan) nog geen 2500 zijn. Heb met 300kcal gebulkt van 72 naar 78. Nu op 74 zie ik er veel droger uit dan voorheen. Ben erg tevreden.

Laatst bewerkt:
Vanaf 13 %, ik geloof zo'n 5-6 weken. Met hoge carbs blijf ik lekker vol. Als ik dan nog lager wil gaan doe ik iets meer eiwitten er in en minder carbs.

En wat is voor jou hoge carbs? Ik ga nu niet zeggen dat ik carb gevoelig ben maar als ik rond de 200 gr zit dan gaat het langzaam maar het lukt vanaf dat ik boven de 200 gr carbs ga dan kom ik weer aan.

Ik hou mijn vetten wel altijd op 60-70 gram in de cut en in de bulk. En eiwitten zit ik iets boven de 200 gram.

Ik zie veel mensen carbs verlagen maar vetten verhogen maar dit helpt voor mij helemaal niet. Als ik hoger dan 70 gram ga in vetten en carbs rond de 150 gram dan gaat er niets af.

• Topic Starter Topic Starter
ik startte dit topic om te zien, hoe iedereen te werk gaat.
Zelf cut ik rond de 1900 kcal, vorig jaar 3 maanden gedaan:

resultaat:

82 KG
9,3 BF

Ik ga ook cutten in januari. Weet alleen nog niet precies hoe
Heb gehoord van carb cycling: het zou je metabolisme boosten?
Maar ik kan ook gewoon normaal cutten met 500kcal onder onderhoud (of hoger)?

Vooral de eerste paar posts hier hebben toch erg goede resultaten.

Ik ga ook cutten in januari. Weet alleen nog niet precies hoe
Heb gehoord van carb cycling: het zou je metabolisme boosten?
Maar ik kan ook gewoon normaal cutten met 500kcal onder onderhoud (of hoger)?

Vooral de eerste paar posts hier hebben toch erg goede resultaten.

Zijn je stats nog up to date? want dan zou ik niet gaan cutten als ik jou was

3000

vind dit eigenlijk een beetje een zinloze vraag... dat is toch voor iedereen verschillend, en daardoor moeilijk te vergelijken. Er zijn zoveel variabelen.

vind dit eigenlijk een beetje een zinloze vraag... dat is toch voor iedereen verschillend, en daardoor moeilijk te vergelijken. Er zijn zoveel variabelen.

Zeker en vast maar denk je niet dat 10 personen die allemaal kt doen met een lengte van 1m80/81/82 met een gewicht van rond de 80 kg allemaal ongeveer dezelfde hoeveelheid zouden moeten eten? Ik vind het echt vreemd dat er mensen van die lengte en gewicht op bv 2000 cals cutten en andere op 2500-2700. Iedereen is anders qua metabolisme, qua trainingsintensiteit, hoeveel keer per week je traint enz, maar het zou toch niet zoveel mogen verschillen?

Zeker en vast maar denk je niet dat 10 personen die allemaal kt doen met een lengte van 1m80/81/82 met een gewicht van rond de 80 kg allemaal ongeveer dezelfde hoeveelheid zouden moeten eten? Ik vind het echt vreemd dat er mensen van die lengte en gewicht op bv 2000 cals cutten en andere op 2500-2700. Iedereen is anders qua metabolisme, qua trainingsintensiteit, hoeveel keer per week je traint enz, maar het zou toch niet zoveel mogen verschillen?

Je zult ervan opkijken hoeveel het bij sommigen verschilt. Als ik op 3500 zit (wat ik ook doe tijdens de cut) val ik vrij snel af terwijl anderen bulken op 3500

dat bedoel ik juist... jij noemt nu al een aantal redenen waarom het wel verschilt; en er zijn er meer, leeftijd, geslacht, dag dagelijkse aktiviteit, en de manier waarop je dit doet (ben je een slome henkie of een rappe rakker, een schildpad of een sprinkhaan...) stress,

Terug
Naar boven