Fitness Seller

Op naar de 75 kilo!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

ewajah

Cool Novice
Waardering
1
Hallo,

Zal me eerst even snel voorstellen voordat ik begin over mijn log.
Ben een 18jarige jongen, train nu al ongeveer anderhalf jaar. Maar de discipline ontbreekt tot nu toe.
Ben de laatste tijd volop gemotiveerd, dus hoop dat het nu wel goed zal komen!
Met deze log wil ik mijn progressies bijhouden, hopend dat het motiverend werkt.

Weeg nu 68 kilo bij een lengte van ongeveer 1.75 meter. In de anderhalf jaar dat ik getraind heb ben ik niet veel vooruit gegaan. Heb slechts een basis kunnen zetten.

Ben van plan vanaf morgen aan de rippetoe schema te beginnen, en te eten wat ik kan vinden! heb nu een laag vetpercentage dus dat wordt volop bulken.

Ik zal proberen 3x in de week te trainen. De dagen waarop ik train kunnen wekelijks veranderen.

Training A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Training B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 BOR

Zal wat lichter beginnen dan mijn maximum bij de oefeningen, en dan proberen elke training 2.5 kilo hoger te gaan bij elke oefening.

Nou lekker slapen, morgenmiddag de eerste training van een nieuwe start!

Mijn doel is trouwens om voor pakweg 15 mei 75 kilo te wegen met een niet te hoog vetpercentage.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zojuist de eerste training achter de rug.

Bankdrukken heb ik al wat vaker gedaan, en beheers de techniek ook wel goed denk ik.
Squat & deadlift vandaag voor het eerst gedaan

Bankdrukken

1x12 20kilo opwarmsetje
3x5 50 kilo

Squat(smithmachine, geen andere mogelijkheid @ sportschool)
1x12 alleen stang
3x5x stang + 10 kilo aan beide kanten. ( weet zo niet hoeveel de stang weegt )

Deadlift
Vergeten opwarmsetje te doen:P dom dom.
1x5 40 kilo.

Nu even weer wat eten.
Kijk alweer uit naar de training van donderdag :D

Kom er net achter dat ik meer opwarmsetjes had moeten doen. Naja heb pas 1 workout gedaan. Volgende training zal ik hier rekening mee houden.

Laatst bewerkt:
Waarom train je niet split?

En je training ziet er slecht uit hoor

Waarom train je niet split?

En je training ziet er slecht uit hoor

Heb de afgelopen anderhalf jaar ook niet echt serieus getraind ofzo zoals ik van te voren zei.. Zie me zelf nog als een beginner.

En de training is qua gewichten misschien laag. Maar dat is ook de reden dat ik met de starting streng schema van Mark Rippetoe wil beginnen. Zodat ik vooral mijn basis wat omhoog kan schroeven, en als dat een beetje in orde is wil ik verder gaan met een split schema.

Ik kan nog wel een tijdje zo verder met de compounds..

Baal ervan dat ik nu nogsteeds heel erge spierpijn heb bij mn benen.
Zal ik morgen de squat laten liggen of lichte gewichten gewoon doen?

Heb vrijdag nog een training gehad.
Kon helaas niet trainen omdat ik nog steeds last van mijn benen had/heb.

Uiteindelijk 40kilo BOR
en 27.5 kilo MP gedaan.

Vandaag weer een trainingsdag, alleen heb nog steeds last van mijn benen dus het wordt weer een training zonder squat.

dus voor vandaag wordt het :

Benchpress ; 2x5x20 ( alleen stang )
1x5x25
1x3x35
1x2x45
3x5x52.5

Deadlift ; 2x5x20 ( alleen stang )
1x3x25
1x2x35
1x5x45 ( poging PR )

Nu even wat eten, over uurtje ongeveer trainen.

Veel succes met Rippetoe. Alleen nog wat meer warm up sets doen erbij. En dan rustig het gewicht opbouwen. Dan ga je minder last hebben van je spieren erna.

Hierin kan je handig je trainingen loggen. Gewoon je startgewichten ingeven. En dan worden je warm up sets en werk sets berekend.

Bijlagen

Veel succes met Rippetoe. Alleen nog wat meer warm up sets doen erbij. En dan rustig het gewicht opbouwen. Dan ga je minder last hebben van je spieren erna.

Hierin kan je handig je trainingen loggen. Gewoon je startgewichten ingeven. En dan worden je warm up sets en werk sets berekend.

Bedankt. Dat van warm up sets was ik inderdaad ook achtergekomen na mijn eerste training:P heb het net ook meteen gedaan ''zoals het hoort''. Hoop dat

Dat excel bestandje had ik inderdaad al ergens op een andere log gevonden. Erg handig inderdaad, bedankt!

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:25 ----------

Heb zojuist btw mijn 3e rippetoe training gedaan.
Zoals 2 posts hierboven vermeld heb ik geen squat gedaan vandaag.

1x5x25
1x3x35
1x2x45
3x5x52.5

1x3x25
1x2x35
1x5x45 (PR)

Bij het bankdrukken gingen de laatste reps van de werkset elke keer moeilijk. Ben bang dat ik volgende keer hetzelfde gewicht nog een keer zal moeten doen.

Bij het deadliften heb ik nog steeds het gevoel dat ik het verkeerd doe, ookal voel ik mn onderrrug wel degelijk.

Bedankt. Dat van warm up sets was ik inderdaad ook achtergekomen na mijn eerste training:P heb het net ook meteen gedaan ''zoals het hoort''. Hoop dat

Dat excel bestandje had ik inderdaad al ergens op een andere log gevonden. Erg handig inderdaad, bedankt!

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:25 ----------

Heb zojuist btw mijn 3e rippetoe training gedaan.
Zoals 2 posts hierboven vermeld heb ik geen squat gedaan vandaag.

1x5x25
1x3x35
1x2x45
3x5x52.5

1x3x25
1x2x35
1x5x45 (PR)

Bij het bankdrukken gingen de laatste reps van de werkset elke keer moeilijk. Ben bang dat ik volgende keer hetzelfde gewicht nog een keer zal moeten doen.

Bij het deadliften heb ik nog steeds het gevoel dat ik het verkeerd doe, ookal voel ik mn onderrrug wel degelijk.

De deadlift mag wel een stuk omhoog met gewicht hoor. Hoort normaal stuk hoger te liggen dan squat en benchpress.

http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA

De deadlift mag wel een stuk omhoog met gewicht hoor. Hoort normaal stuk hoger te liggen dan squat en benchpress.

http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA

Ja met de benchpress was ik al wat langer bezig, vandaar dat het wat hoger ligt dan de rest.
De squat ben ik misschien iets te hoog begonnen.
Maar de deadlift met deze gewichten voelt voor mij zwaar genoeg.

Morgenmiddag weer een training.
Zal zometeen in mijn excel bestandje kijken hoe zwaar ik welke oefeningen moet pakken!

Doel voor morgen is
3x5x35 squat
3x5x35 BOR
3x5x30 Military Press.

Squat ga ik voor de PR. Bij de BOR wil ik toch even focussen op de techniek.
Military Press ook hopelijk een PR'tje zetten

Kom net terug van de gym.

Squat ( na de opwarmsetjes )
1x5x35
2x5x30

BOR ( na de opwarmsetjes )
2x5x42.5

Military Press ( na de opwarmsetjes )
3x5x30

2x8 dips op eigen lichaamsgewicht.

35 kilo squat was net iets te zwaar, kon niet zwaar genoeg gaan.
Bij de BOR kreeg ik last van mijn onderrug(?), weet niet of dit normaal is, of of ik de oefening verkeerd uitvoer?
De military presses gingen goed

Op naar de volgende training!

Hee succes en volhouden! Zorg je ook dat je genoeg aan eten binnen krijgt?

@rein1992 Bedankt, Ik doe mn best.. Toen ik om 11 uur wakkerwerd een grote kom brinta met melk naar binnengewerkt. Na de training meteen een bord macaroni. Zometeen uurtje naar school, daarna nog een bord met macaroni gevolgt door 40gr. eiwitshake met 300ml. melk.

En zo verder de dag door.
Gaat meestal ook een liter chocomel per dag doorheen en af 'n toe wat nootjes erbij.

Dat je je onderrug voelt is normaal na de BOR, dat komt omdat die oefening gewoon veel vraagt van je onderrug omdat je voor over staat. Als je maar zorgt dat je rug goed recht blijft tijdens de oefening is er niets aan de hand.

Squatten zou ik vanaf nu wel gewoon elke training doen ook al voel je op die dag zelf je benen nog, na het opwarmen heb je er dan waarschijnlijk geen last meer van. Succes met trainen, goede keuze om met Rippetoe te beginnen. Let goed op je voeding want dat is onderand net zo belangrijk als het trainen, post anders is je voedingsschema of wat je op een normale dag eet:)

Dat je je onderrug voelt is normaal na de BOR, dat komt omdat die oefening gewoon veel vraagt van je onderrug omdat je voor over staat. Als je maar zorgt dat je rug goed recht blijft tijdens de oefening is er niets aan de hand.

Squatten zou ik vanaf nu wel gewoon elke training doen ook al voel je op die dag zelf je benen nog, na het opwarmen heb je er dan waarschijnlijk geen last meer van. Succes met trainen, goede keuze om met Rippetoe te beginnen. Let goed op je voeding want dat is onderand net zo belangrijk als het trainen, post anders is je voedingsschema of wat je op een normale dag eet:)

Aah oke, fijn om te horen dat het voelen van de onderrug tijdens de BOR normaal is. Mn rug hou ik wel altijd goed recht ja.

Dat squatten zal vanaf nu hopelijk ook wat beter moeten lukken, met behulp van extra opwarmsetjes.

Voor mn voeding heb ik niet echt een vast schema.

Als ik wakker wordt gaat er altijd een kom brinta naar binnen. Elke dag wel 2 3 borden macaroni/spaghetti. Daarbij komt ook nog elke dag ongeveer een liter chocomel.
De rest is dagelijks verschillend.. de ene keer een paar broodjes met kipfilet, de andere keer wat m'n moeder maakt..
Af n toe komen er ook cheats bij kijken, maar dat maakt met mijn gewicht en vetpercentage nog niet zoveel uit denk ik

Niet lullig bedoeld hoor, maar wat heb je die 1e half jaar gedaan dat je nog zo weinig kracht hebt?

Succes verder

Ik zou toch even de stickies bij voeding goed doorlezen en wat voedingsschema's doorlezen als ik jou was. Voeding is van grote invloed op je training en op je groei;)

Niet lullig bedoeld hoor, maar wat heb je die 1e half jaar gedaan dat je nog zo weinig kracht hebt?

Succes verder

NIet gegeten, niet goed/genoeg gerust, geen benen getraind, rug alleen als ik zin had getraind, borst overbelast, armen overbelast en ga zo maar door..

---------- Toegevoegd om 14:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:47 ----------

Ik zou toch even de stickies bij voeding goed doorlezen en wat voedingsschema's doorlezen als ik jou was. Voeding is van grote invloed op je training en op je groei;)

Dat voeding van grote invloed was had ik al door ja:P,
Maar ik ben van plan de eerste 2 maanden even volop te bulken, zoveel mogelijk naar binnen werken. Pas als het vet wat teveel word ga ik over naar een normale, serieuze schema:P

Wat is 't toch ook een lekker gevoel als je wakker wordt en overal spierpijn hebt:P

Kan niet wachten op de training van morgen..

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven