MuscleMeat

Op onderhoud eten met cardio, niet traingingsdagen?

Debaaszelf

Dutch Bodybuilder
Waardering
15
Lengte
1m78
Massa
75kg
Hallo..

Mijn onderhoud is 2880kcal Dit is met KT

Dus ik eet nu 2800kcal ongeveer. En doe daarbij cardio.

Hoe zit dit met niet trainingsdagen. Als ik dan 2800 in neem dan doe ik dus niet de KT En dat scheeld zo'n 600kcal? Een uurtje en kwartier ong.

Dus dan zou ik op niet trainingsdagen boven mijn onderhoud eten.

Moet je dan op niet trainingsdagen 2200 eten? of hoe zit dit.

Gr

Beste is gewoon 7 dagen in de week op onderhoud te eten, want je spieren hebben gewoon die voedingsstoffen nodig om te herstellen.

Ik vraag me hetzelfde af; al eet ik wel alle dagen ongeveer gelijk.

Ik merk ook dat ik op rustdagen minstens zoveel honger heb als op trainingsdagen trouwens. (heeft dat met herstel te maken?)

Yep, je spieren schreeuwen om extra voedingsstoffen voor herstel en groei. Als je op niet trainings dagen onvoldoende eet kunnen je spieren ook onvoldoende herstellen.

Hoe zit het dan precies met de calorie-inname als je enkele weken alleen cardio doet en geen krachttraining? Is het dan niet beter om nog wat meer onder je onderhoud te eten op niet trainingsdagen?

Als je geen KT doet is je onderhoud lager dus dan is het ook beter om minder te eten.

Als je geen KT doet is je onderhoud lager dus dan is het ook beter om minder te eten.

Okee... Maar als je 5x per week ong. 1 uur cardio doet, dan kan je toch nog steeds met factor 1,55 vermenigvuldigen om je onderhoud te berekenen? Of zit je dan al te hoog met alleen cardio? Dan gaat het dus om onderhoud op die 2 niet cardio-dagen...

Laatst bewerkt:
Als je je onderhoud berekend dan neem je daar toch je sporttoeslag in mee, dus dat is gewoon de energie per week die je totaal nodig hebt, dus gewoon elke dag even veel eten.

Terug
Naar boven