MuscleMeat

Op onderhoud eten?

BJJ87

Dutch Bodybuilder
Waardering
840
Lengte
1m82
Massa
83kg
hallo iedereen, ben dus nieuw hier

Ik doe sinds een jaar braziliaanse jiu jitsu en ben sinds dan verliefd geworden op sporten
Ik woog enkele jaren geleden 120kg, ben toen door middel van stronglifts en een goed voedingsschema naar 83-84 kg, door bepaalde gebeurtenissen in mijn leven is training en goede voeding volledig verdwenen, uiteindelijk een jaar geleden besloten om terug iets te doen en nu wil ik terug in de gewichten vliegen

Heb recent tweedehands 100kg atx bumpers en een atx econ bar gescoord
Volgende maand een half rack (moet de knoop nog doorhakken tussen fortex of barbarian) en bankje en kan er weer tegenaan

Nu wat voeding betreft, ik heb toen ik trainde altijd 500kcal minder gegeten omdat ik wou vermageren, nu zit ik nog steeds rond de 83-84kg

Mijn doel nu is simpelweg sterker worden, komt er spiermassa bij, top, verlies ik nog extra vet, ook top maar is niet noodzakelijk, een (extreem) laag vetpercentage is zeker mijn doel niet

Waar ik wel bang voor ben is om veel vet bij te krijgen, wat raden jullie aan, eten op onderhoud of er toch terug onder gaan?

Als ik mijn onderhoud uitreken kom ik op 2917kcal uit, ik ben van plan om 2gr eiwitten/kg en 1gr vetten/kg aan te houden

Ps: Sorry voor de lange post

Als je spiermassa wilt aanzetten zou ik iets boven onderhoud eten, maar dan zal je vetpercentage ook iets toenemen. Met een goed schema kun je dit redelijk beperken en als daarna cut kun je het zonder veel spierverlies wel weer omlaag krijgen. Het is dus maar met wat je doel is. Sterker worden / meer spiermassa of droger worden.

Ik zou nu gewoon even op onderhoud eten en een maandje goed trainen en je aan je dieet houden. Omdat je net weer begint ga je waarschijnljk sowieso weer goede (kracht)gains maken. Als je eenmaal op het punt bent dat je niet meer vooruitkomt in kracht kan je rustig aan wat meer gaan eten

• Topic Starter Topic Starter
@Bert @FGVH Thx, ik ga eens op onderhoud maar voor zover ik me herinner ga op dit aantal kcal redelijk aankomen ipv op gewicht blijven, weekje of twee proberen, theorie vs realiteit klopt niet altijd he :)

Terug
Naar boven