beanz
Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 74kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat bedoel je precies? Dat je gaat nadenken over wat je zelf bereikt hebt? Of dat je een globaal beeld hebt gekregen van waar het leven op zich over gaat?

Op welke leeftijd dacht jij voor 't eerst: Is dit nou het leven?

Toen ik uit de reageerbuis kwam, ik heb me een partij zitten janken die zijn weerga niet kent zeg maar.

Leef met de dag, ga met mensen om die je boeien, doe de dingen die je wil doen, doe werk wat je leuk vind om te doen om de hoeveelheid geld te verdienen die je maar al te graag weer uitgeeft aan de dingen die je leuk vind om te doen met de mensen die je boeien op plaatsen waar je wil zijn!
![]()

waardooor we de boel (aarde) alleen maar naar de klote helpen.
Typisch menselijke grootheidswaanzin. Wij zijn (nog lang) niet in staat om de aarde naar de klote te helpen, hooguit onze eigen kans op overleving en die van andere soorten. Moedertje Aarde heeft wel voor grotere vuren gestaan dan wat aanklootzakkende mensen.

Dat is iets waar ik vaak aan denk. Dat er ooit een apocalyps zal komen die niemand van ons overleeft is een zekerheid, als we tenminste onszelf nog niet omzeep geholpen hebben. Anyway, de kans is verschrikkelijk klein dat dit tijdens ons leven gebeurt. Toch zouden het ontzettend pure laatste momenten zijn. Alle valse trots, het self-centered denken, elke vorm van escapisme, alle perversie, inteelt en degeneratie in 1 klap uitgevaagd. Onze verdiende loon is op een bepaalde manier onvermijdelijk. Dat geeft toch een beetje troost en staat centraal mbt mijn respect voor de natuur. Sinds ik hier regelmatig aan denk sorteer ik bv nauwgezet mijn afval.Stel je voor dat de aarde een week oud is, verhoudingsgewijs zijn wij nog geen minuut oud. Denk je in, het natuurgeweld dat de aarde heeft overvallen voor die ene minuut van onze afwezigheid, ijstijden, meteorieten, gigantische vulkaanuitbarstingen, bevingen en al die talloze soorten die hierdoor zijn getroffen en vernietigd (de ons bekende dino's zijn slechts een fractie van alle dino soorten die hebben geleefd in die week, om maar wat te noemen). Waar wij mee bezig zijn is niet te vergelijken met al die geweldexplosies van de afgelopen week, we vernken onze eigen toekomst terwijl we in een ontzettende gunstige intermezzo leven van de door god vergeten moedertje natuur. Moet je nagaan als die omstandigheid een beetje tegen gaat zitten.
Ik zit nog steeds in de kast, m'n ouders hebben de sleutel weggeflikkerd.