Fitness Seller

Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

Peiling Peiling Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

• Totaal stemmers
    237
  • Peiling gesloten .
Voor jou wil ik er wel een nietszeggend 'midden partijtje' van maken. :D

Meer mee geregeerd dan het inmiddels nietszeggende partijtje waar jij op gaat stemmen :D Regeren lijkt me toch het ultieme doel van welke partij ook, PVV gaat in het huidige landschap moeite krijgen om ooit nog enige invloed te krijgen op het gevoerde beleid.

fok it, ik heb mijn stembiljet verscheurd en verbrand. Ik weiger te kiezen tussen slecht en slechter, want daar komt het gewoon op neer. Ik sluit me wel aan bij de generaal die wil oprukken naar den haag.

fok it, ik heb mijn stembiljet verscheurd en verbrand. Ik weiger te kiezen tussen slecht en slechter, want daar komt het gewoon op neer. Ik sluit me wel aan bij de generaal die wil oprukken naar den haag.

Heel goed. Als alle imbecielen dit zouden doen worden er misschien weer eens fatsoenlijke mensen gekozen.

Dan stem je toch blanco?
Is te moeilijk zeker?

Heb je zelf al eens in de farma gewerkt? Ikzelf heb een aantal jaar ervaring binnen de drie grootste farmaceuten in NL (en ook internationaal bij de grootste horen). Ze geven in de presentaties ook aan dat ze winst willen maken, dat is voor niemand een geheim. Ook calculeren ze in wanneer patenten verlopen en waar de concurrentie mee bezig is.
Maar geloof het of niet, binnen deze sector werken enorm veel mensen (vaak op hoog niveau), die echt gedreven zijn door idealisme.

Geloof maar dat op het moment dat ze een medicijn tegen kanker zouden hebben, dit direct op de markt zou komen. Ook al zouden ze meer geld kunnen verdienen met het blijven aanmodderen van behandelingen. Je hebt geen idee wat voor geweldige boost zo'n medicijn aan een farmaceut zou geven.

---------- Post toegevoegd Mon 10 Sep 2012 om 22:54 ----------

Goeie tip.
Rutte slaat natuurlijk de plank helemaal mis als hij roept dat een immigrant eerst 10 jaar zichzelf moet kunnen onderhouden. Dit zou zelfs voor voor een autochtoon een vreemde regel zijn.
Moet wel zeggen dat ik die Samsom een erg sterke debater vind. Het is niet mijn soort partij, maar hij laat wel duidelijk zien waar hij voor staat. Het is geen D66 zullen we maar zeggen.

Het scheelt dat mijn ma een product verkoopt dat weldegelijk tegen kanker helpt.
Maar omdat het de hele farma naar de kloten kan helpen worden ze aan alle kanten geblokt en onmogelijk gemaakt om het te verkopen.

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 11:28 ----------

Ik kreeg Samson bij die website van kiezen of gokken. :p

(ik koos voor gokken)

Hij komt altijd op Sams on uit :l

Het scheelt dat mijn ma een product verkoopt dat weldegelijk tegen kanker helpt.
Maar omdat het de hele farma naar de kloten kan helpen worden ze aan alle kanten geblokt en onmogelijk gemaakt om het te verkopen.

Sounds legit, heeft ze ook iets tegen aids?

Maar omdat het de hele farma naar de kloten kan helpen worden ze aan alle kanten geblokt en onmogelijk gemaakt om het te verkopen.l

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

sheeeeeiiittttt

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 11:57 ----------

De PVV scoort niet lager in de peilingen omdat mensen niet durven te zeggen dat ze op die partij stemmen, maar omdat de PVV-aanhang vaak geen zin heeft om mee te doen aan de peilingen. Dat zeggen politicologen vandaag tegen Editie NL.

Vanochtend zei PVV-leider Geert Wilders in De Telegraaf dat de PvdA de verkiezingen zou winnen omdat mensen die in de peiling zeggen VVD te stemmen, in het stemhokje toch PVV zouden stemmen. Wilders rekent op een 'gordijnbonus' van minstens 4 zetels.

Volgens politicoloog Tom van der Meer is dat onjuist: "Sinds de PVV bestaat hebben de opiniepeilers de invloed van Wilders onderschat. Alle peilers zaten er al die tijd naast." Volgens hem komt het niet zozeer doordat mensen niet durven te zeggen dat ze PVV stemmen. "Veel van die peilingen zijn online en anoniem. Het heeft er meer mee te maken dat de PVV-kiezer moeilijk te bereiken is voor onderzoek."

Ook Reinier Heuting, directeur van Ipsos Synovate erkent dat: "Het klopt dat het moeilijk is om de PVV-kiezer te bereiken. Over het algemeen heeft de PVV-kiezer geen zin in om mee te doen aan onderzoek."

...

Meer mee geregeerd dan het inmiddels nietszeggende partijtje waar jij op gaat stemmen :D Regeren lijkt me toch het ultieme doel van welke partij ook, PVV gaat in het huidige landschap moeite krijgen om ooit nog enige invloed te krijgen op het gevoerde beleid.

Gelukkig waren de regeerperiodes met D66 (Paars o.a.) het toonbeeld hoe het moest. De puinhopen van Paars waarin Nederland veranderde in een multiculti drama. Tot op heden nog veel last van....

Regeren is een doel maar ook zonder regeren kan de PVV veel invloed hebben.

Er zijn op jou partijtje na weinig blinde Europa volgers meer te vinden. Voordat de PVV dit op de agenda zette was dit wel anders=invloed.

Maar goed ik moet het menig partij en vooral het CDA en VVD meegeven, ze pakken wat standpunten van de PVV en verlichten die ietwat en zo proberen ze kiezers te behouden.

Maar bij de huidige nek-aan-nekrace van morgen kan dat anders komen te liggen. ''Wanneer er lokaal vijf centimeter regen zou vallen, dan is dat nadelig voor de PvdA en kan die partij een zetel verliezen. Dan moet het wel plenzen", zegt Te Grotenhuis.
"De VVD heeft daar geen last van, zo blijkt uit onze analyses. En het CDA heeft het meeste voordeel bij dat weertype, want dat zijn meestal trouwe stemmers."
Over de invloed van het weer op verkiezingsdag bestaan echter bijna net zo veel meningen als politieke partijen in Nederland.

http://www.nu.nl/achtergrond/2906556/regen-tijdens-verkiezingen-nadeliger-pvda.html

Haha wat een onzin dat weer, wellicht vroeger maar tegenwoordig ligt het heel anders. Het CDA kent ook geen grote schare trouwe volgers meer.......ach-ter-haald.

Laatst bewerkt:
Lol, what a surprise:

Twijfel of PvdA zzp'er wel serieus neemt
Van onze redactie politiek − 11/09/12, 07:01
© ANP. Kandidaat-Kamerlid Mei Li Vos toen zij in een eerdere periode actief was als Kamerlid voor de PvdA.

En opeens, twee dagen voor de stembussen opengaan, is er twijfel of de PvdA het wel goed voor heeft met de zzp'ers, de zelfstandigen zonder personeel, samen 700.000 stemmen, oftewel tien Kamerzetels. De partij wil op slinkse wijze de arbeidskorting voor zelfstandige ondernemers afbouwen, luidt de beschuldiging, en dat kost hen 600 tot 800 euro per jaar. Althans, dat is de schatting van belangenorganisatie ZZP Nederland.

Bram Fokke, D66-raadslid in Utrecht, gaat via de site zzpboete.nl voorop in het protest tegen het voornemen van de PvdA. Het voornemen staat niet in het verkiezingsprogramma, maar is wel ter doorberekening voorgelegd aan het Centraal Planbureau (CPB). De opbrengst voor de schatkist is 800 miljoen euro per jaar.

Volgens ZZP Nederland getuigt het PvdA-plan van minachting voor de zzp'er. PvdA-kandidaat-Kamerlid Mei Li Vos, bij uitstek een PvdA'er die de zzp'er een goed hart toedraagt - ze is er zelf een - wijst die beschuldiging af. Volgens haar trekt de voorgenomen maatregel het verschil in fiscale behandeling van mensen in loondienst en de kleine zelfstandigen slechts recht. De arbeidskorting voor de zzp'er betekent een dubbele aftrekpost, aldus Mei Li Vos. De korting is bedoeld als vrijstelling voor de kosten voor het werk, zoals laptop, gereedschap en materialen. Maar zelfstandigen mogen die kosten al aftrekken als zelfstandige. De PvdA wil de korting daarom beperken tot mensen in loondienst. Ook om een einde te maken aan schijnconstructies waarbij bouwvakkers, schoonmakers en thuiszorgmedewerkers worden ontslagen om vervolgens goedkoop fiscaal te worden ingehuurd. De opbrengst gaat volgens Vos naar gerichte ondersteuning van lage inkomens, ook die van zelfstandigen met lage inkomens.

Ondertussen gaat het gespeculeer in Den Haag over de komende kabinetsformatie onverminderd door. VVD-lijsttrekker en premier Mark Rutte noemde gisteren op Radio 1 een paarse coalitie van VVD, PvdA en D66 'hoogst onwaarschijnlijk' en 'bijna onmogelijk', ook al omdat voor zo'n combinatie in de Eerste Kamer geen meerderheid bestaat. Rutte heeft dus geen zin in paars, al sluit hij een dergelijke coalitie ook niet helemaal uit. Het argument dat paars in de Eerste Kamer geen meerderheid heeft klopt. Maar een feit is dat de gedoogcoalitie van VVD, CDA en PVV daar ook niet kon rekenen op een meerderheid.

http://www.trouw.nl/tr/nl/11364/Ver...wijfel-of-PvdA-zzp-er-wel-serieus-neemt.dhtml

Ik ga zelf maar voor een voorkeursstem voor René Leegte:

U bent bereid de handen uit de mouwen te steken om iets van uw leven te maken. U geniet van de vooruitgang die u daarbij boekt, op eigen kracht. Eigenlijk juist daarom!

U bent prima in staat om zelf te bepalen wat goed voor u is, en hebt geen behoefte om de rest van de straat te vertellen hoe zij hun leven moeten leven. Die moet zich dan ook liever niet met uw keuzes bemoeien. Dat geldt nog sterker voor de overheid. Uw persoonlijke vrijheid is u dierbaar.

U neemt verantwoordelijkheid voor uw daden, en zit zo nodig op de blaren als het eens tegenzit. U vindt dat de anderen die het echt niet redden, recht hebben op uw solidariteit. Maar voor iedereen die daar aanspraak op maakt een gespreid bedje op uw kosten: dat gaat u te ver.

U vindt elk mens verantwoordelijk voor zijn eigen geluk: iedereen van wieg tot graf voor alles behoeden en in de watten leggen is niet de taak van de overheid. Dat werkt ook helemaal niet.

Mee eens?

.

Transitie voltooid
Ik schat in dat een zéér groot deel van de Nederlanders zich herkent in deze levenshouding.

Van een achtergebleven, confessioneel en verzuild boerenvolkje zijn we in 70 jaar veranderd in een vrijzinnig liberaal, hoog opgeleid, en uiterst rijk land, dat op alle criteria voor welvaart en geluk zeer hoog scoort. Er zijn nuances, maar bijna de gehele achterban van de middenpartijen is qua levenshouding inmiddels gewoon liberaal, afgezien van wellicht een deel van de christelijke stemmers. Dus stemt iedereen morgen VVD, toch?

Calvijn
Helaas, zo zal het niet gaan. Want Calvijn zit diep in onze aderen. Of is het Batman, Zorro, of the Thunderbirds? Of gewoon het VARA/Volkskrant etc. complex? Feit is dat voor bijna al mijn vrienden en familieleden, die zó in bovenstaande beschrijving passen, de VVD toch geen optie is, op sommige ondernemers onder hen na. Men is wel liberaal, maar ziet dat niet als iets bijzonders. Men zoekt iets meer, iets wat beter bij het zelfbeeld past van een goedwillend en idealistisch persoon. Je wilt met je stem toch ook een beetje de wereld redden? En met het afkalven van onze welvaart, soevereiniteit en persoonlijke vrijheid zal het vast wel meevallen onder Samsom en Pechtold, toch?

Deze kiezersmarkt wordt maar al te graag bediend door andere partijen. Je koopt met één “sociale” stem weer minstens vier jaar morele superioriteit, als je de linkse of christelijke partijen moet geloven. En bijna de gehele pers. En bijna het gehele onderwijs. Biedt daar maar eens weerstand tegen!
Daar veranderen dan geen honderd verkiezingsdebatten nog iets aan.

Het bruggetje…
De parallel met de klimaat- en energiediscussie is niet te missen: in ruil voor steun aan de idealistisch verpakte CO2 mythe wordt morele superioriteit verkregen over de boze krachten van het kwaad, die de Heilige Duurzaamheid willen tegenhouden.
Of er van die duurzame mythe iets klopt of niet is irrelevant.

Zo kon het gebeuren dat er twintig jaar lang op een enkele roepende in de woestijn na, niemand eens kritisch naar de duurzame mythes keek. Dat onschuldig groeigas tot staatsvijand nr 1 werd uitgeroepen. Dat een enorm stuk van onze welvaart opgeslokt gaat worden door een Europees CO2 reductiebeleid dat duizenden miljarden gaat kosten. Zonder dat daar in de CO2 concentratie iets van terug te vinden zal zijn. Laat staan dat er enige invloed op het klimaat merkbaar zal zijn.

En dat alles alsof onze welvaart niet al dreigt te bezwijken onder de Europese schuldengemeenschap en de onstuitbare opkomst van de Aziatische economieën.

De politiek
Van de twee dappere kamerleden die openlijk stelling genomen hebben tegen klimaatbeleid, Richard de Mos en René Leegte, heeft alleen de laatste een kans om terug te keren. Waarom zouden wij hem daarin moeten steunen?

Hij heeft vlak na zijn aantreden in de kamer openlijk verklaard dat hij geen heil meer ziet in klimaatbeleid.

Hij heeft geprobeerd om een zinnig energiebeleid van de grond te krijgen dat aan de EU doelstellingen voldoet, waarbij de afweging op kosten belangrijker is dan die op symboolwaarde.

Hij heeft het KNMI buitengewoon “indringend“ en effectief gewezen op hun partijdige opstelling in het klimaatdebat. Met uitstekend gevolg.

Hij heeft, als één van onze trouwe lezers, uiterst kritische vragen gesteld aan de staatssecretaris over de inpassing van windenergie, nav mijn blog op climategate.nl.

Hij heeft climategate.nl verblijd met een uitstekend gastblog

Hij heeft zich al die tijd dapper en met bravoure staande gehouden bij de oneindig vele debatten in de kamer en in het land, met als tegenstanders steevast de eensgezinde en goed ingewerkte ex-Greenpeace bestuurders Liesbeth van Tongeren en Diederik Samsom, één van de gevaarlijkste debaters in Den Haag.

De keuze is aan u!
Bent u in uw hart geen liberaal, dan dient u een andere kandidaat te zoeken. Maar die kans acht ik klein.
Bent u dat wel, en hecht u er ook waarde aan dat er in de tweede kamer een nuchtere, dappere, en helaas nog erg eenzame vertegenwoordiger van de kritische climategate.nl standpunten aanwezig blijft, dan vraag ik u om uw steun.

Stem voor een kritisch geluid, stem voor inhoud, stem Leegte!

http://climategate.nl/2012/09/11/stem-rene-leegte-de-kamer-in/

VVD en sceptisch. Beste optie op dit moment.

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 11:28 ----------

Hij komt altijd op Sams on uit :l
hahahahahahaha kneus

Wat is het probleem dat zzp'ers aangepakt worden?
Zelfstandigen zonder polis kan je ze vaak beter noemen, in de bouw dan tenminste. (dat is waar mijn ervaringen liggen)
Hebben de markt naar de klote geholpen met hun (af en toe belachelijk) lage prijzen, daar moet je dan als bedrijf tegenaan met (onder andere) al je personeelskosten.
Gasten werken voor een appel en een ei omdat ze nergens aan betalen.
En als ze iets gaan mankeren dan kan de maatschappij, waaronder de bedrijven die ze kapot concureren, weer hun kosten betalen.

jb34ms.jpg

http://qkme.me/3quzo2

:roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven