MuscleMeat

Op zoek naar artikel: soort koolhydraten geen invloed op bodybuilding

Tythor Zeth

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
700
Lengte
1m82
Ik ben op zoek naar het artikel waarin uitgelegd staat waarom het voor een bodybuilder niet uitmaakt of hij snelle of langzame koolhydraten eet, mits wordt voldaan aan de macro- en micronutriëntenbehoeftes. Volgens mij was dit artikel geschreven door een Nederlander, en ik kan me ook herinneren dat de website een zwarte lay-out had. Ik heb gister goed gezocht maar kon het niet meer vinden ???. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel?

• Topic Starter Topic Starter
Held

Ik ben op zoek naar het artikel waarin uitgelegd staat waarom het voor een bodybuilder niet uitmaakt of hij snelle of langzame koolhydraten eet, mits wordt voldaan aan de macro- en micronutriëntenbehoeftes. Volgens mij was dit artikel geschreven door een Nederlander, en ik kan me ook herinneren dat de website een zwarte lay-out had. Ik heb gister goed gezocht maar kon het niet meer vinden ???. Heeft iemand enig idee wat ik bedoel?
Volgens mij had die Nederlander een bedrijf in de snelle koolhydraten. Kan mij ook vergissen hoor. :)
Wil niet zeggen dat het zo is maar als mensen kunnen kiezen en het geen hol uitmaakt dan gaan ze snelle kiezen omdat die vaak lekkerder zijn. Niet altijd, dus daarom toch ff afkraken. Waarna ik zeg: "Beide eten is altijd aangeraden", een goeie combo dus.

Zorg dat je dat artikel goed begrijpt, en gebruik het niet als vrijbrief om alle soorten koolhydraten zomaar te eten en er geen aandacht aan te besteden.

Wat het artikel zegt, is dat het voor lichaamscompositie niet uitmaakt wat voor soort koolhydraten je eet. Snel/langzaam, simpel/complex, hoge G.I./lage G.I., ze tellen allemaal als (gemiddeld) 4 kcal. Voor je gezondheid is het type koolhydraat ook weinig van belang, als je al gezond bent.

Het blijft wel zo dat complexe koolhydraten je trainingen veel beter ondersteunen. Complexe koolhydraten zijn veel beter in het aanvullen van spierglycogeen dan suikers.
Dat komt omdat complexe koolhydraten lange ketens van glucose zijn, waar suikers uit 1 glucose, 1 fructose of 1 galactose bestaan (monosaccharides), ofwel twee suikers (disaccharides):
- sucrose (glucose + fructose)
- lactose (glucose + galactose)
- maltose (glucose + glucose)

Fructose en galactose kunnen geen spierglycogeen aanvullen, alleen leverglycogeen.

Wat het betekent is dus dat je niet sneller afvalt van 200g complexe koolhydraten dan van 200g suiker.

Dit artikel is WAARDELOOS. COMPLEET WAARDELOOS.

Eén van de hoofdconclusies is: "for your health, the source of carbs is only relevant if you’re unhealthy. If you’re already healthy, it generally doesn’t matter."

Dat is gelogen van A tot Z.

Lees bijv. The Low GI Handbook , Dr. Jennie Brand-Miller.

Eén van de hoofdconclusies is: "for your health, the source of carbs is only relevant if you’re unhealthy. If you’re already healthy, it generally doesn’t matter."

Daarom hou ik het bij eigen kennis. :)

References•1. Randomized controlled trial of changes in dietary carbohydrate/fat ratio and simple vs complex carbohydrates on body weight and blood lipids: the CARMEN study. The Carbohydrate Ratio Management in European National diets. Saris WH, Astrup A, Prentice AM, Zunft HJ, Formiguera X, Verboeket-van de Venne WP, Raben A, Poppitt SD, Seppelt B, Johnston S, Vasilaras TH, Keogh GF. Int J Obes Relat Metab Disord. 2000 Oct;24(10):1310-8.
•2. Weight loss in overweight subjects following low-sucrose or sucrose-containing diets. West JA, de Looy AE. Int J Obes Relat Metab Disord. 2001 Aug;25(8):1122-8.
•3. Metabolic and behavioral effects of a high-sucrose diet during weight loss. Surwit RS, Feinglos MN, McCaskill CC, Clay SL, Babyak MA, Brownlow BS, Plaisted CS, Lin PH. Am J Clin Nutr. 1997 Apr;65(4):908-15.
•4. Extended use of foods modified in fat and sugar content: nutritional implications in a free-living female population. Gatenby SJ, Aaron JI, Jack VA, Mela DJ. Am J Clin Nutr. 1997 Jun;65(6):1867-73.
•5. Effect of fructose on body weight in controlled feeding trials: a systematic review and meta-analysis. Sievenpiper JL, de Souza RJ, Mirrahimi A, Yu ME, Carleton AJ, Beyene J, Chiavaroli L, Di Buono M, Jenkins AL, Leiter LA, Wolever TM, Kendall CW, Jenkins DJ. Ann Intern Med. 2012 Feb 21;156(4):291-304.
•6. No difference in body weight decrease between a low-glycemic-index and a high-glycemic-index diet but reduced LDL cholesterol after 10-wk ad libitum intake of the low-glycemic-index diet. Sloth B, Krog-Mikkelsen I, Flint A, Tetens I, Björck I, Vinoy S, Elmståhl H, Astrup A, Lang V, Raben A. Am J Clin Nutr. 2004 Aug;80(2):337-47.
•7. No effect of a diet with a reduced glycaemic index on satiety, energy intake and body weight in overweight and obese women. Aston LM, Stokes CS, Jebb SA. Int J Obes (Lond). 2008 Jan;32(1):160-5. Epub 2007 Oct 9.
•8. Glycemic response and health–a systematic review and meta-analysis: relations between dietary glycemic properties and health outcomes. Livesey G, Taylor R, Hulshof T, Howlett J. Am J Clin Nutr. 2008 Jan;87(1):258S-268S.
•9. The effects of low and high glycemic index foods on exercise performance and beta-endorphin responses. Jamurtas AZ, Tofas T, Fatouros I, Nikolaidis MG, Paschalis V, Yfanti C, Raptis S, Koutedakis Y. J Int Soc Sports Nutr. 2011 Oct 20;8:15.

Ook allemaal 'gelogen van A tot Z'?

Heeft Dr Jennie betere onderzoeksresultaten?

References•1. Randomized controlled trial of changes in dietary carbohydrate/fat ratio and simple vs complex carbohydrates on body weight and blood lipids: the CARMEN study. The Carbohydrate Ratio Management in European National diets. Saris WH, Astrup A, Prentice AM, Zunft HJ, Formiguera X, Verboeket-van de Venne WP, Raben A, Poppitt SD, Seppelt B, Johnston S, Vasilaras TH, Keogh GF. Int J Obes Relat Metab Disord. 2000 Oct;24(10):1310-8.
•2. Weight loss in overweight subjects following low-sucrose or sucrose-containing diets. West JA, de Looy AE. Int J Obes Relat Metab Disord. 2001 Aug;25(8):1122-8.
•3. Metabolic and behavioral effects of a high-sucrose diet during weight loss. Surwit RS, Feinglos MN, McCaskill CC, Clay SL, Babyak MA, Brownlow BS, Plaisted CS, Lin PH. Am J Clin Nutr. 1997 Apr;65(4):908-15.
•4. Extended use of foods modified in fat and sugar content: nutritional implications in a free-living female population. Gatenby SJ, Aaron JI, Jack VA, Mela DJ. Am J Clin Nutr. 1997 Jun;65(6):1867-73.
•5. Effect of fructose on body weight in controlled feeding trials: a systematic review and meta-analysis. Sievenpiper JL, de Souza RJ, Mirrahimi A, Yu ME, Carleton AJ, Beyene J, Chiavaroli L, Di Buono M, Jenkins AL, Leiter LA, Wolever TM, Kendall CW, Jenkins DJ. Ann Intern Med. 2012 Feb 21;156(4):291-304.
•6. No difference in body weight decrease between a low-glycemic-index and a high-glycemic-index diet but reduced LDL cholesterol after 10-wk ad libitum intake of the low-glycemic-index diet. Sloth B, Krog-Mikkelsen I, Flint A, Tetens I, Björck I, Vinoy S, Elmståhl H, Astrup A, Lang V, Raben A. Am J Clin Nutr. 2004 Aug;80(2):337-47.
•7. No effect of a diet with a reduced glycaemic index on satiety, energy intake and body weight in overweight and obese women. Aston LM, Stokes CS, Jebb SA. Int J Obes (Lond). 2008 Jan;32(1):160-5. Epub 2007 Oct 9.
•8. Glycemic response and health–a systematic review and meta-analysis: relations between dietary glycemic properties and health outcomes. Livesey G, Taylor R, Hulshof T, Howlett J. Am J Clin Nutr. 2008 Jan;87(1):258S-268S.
•9. The effects of low and high glycemic index foods on exercise performance and beta-endorphin responses. Jamurtas AZ, Tofas T, Fatouros I, Nikolaidis MG, Paschalis V, Yfanti C, Raptis S, Koutedakis Y. J Int Soc Sports Nutr. 2011 Oct 20;8:15.

Ook allemaal 'gelogen van A tot Z'?

Heeft Dr Jennie betere onderzoeksresultaten?

Onderzoeken bij elkaar plukken die je welgevallig zijn, kan iedereen.

Dr Jennie Brand-Miller is dé expert op het gebied van de glycemische index.

Wat kan het mij boeien welk voedsel gezond is of niet, heb niet de indruk dat health freaks echt langer of kwaliteitsvoller leven dan anderen.
Enige wat imo boeit is bodyrecompositie.

2009_th_je_m1713899.jpg

Trapzilla !!

misschien een relevante dieetguru voor joggers, gay's, veganisten en ander week volk, maar voor BB'ers zal ze weinig relevants te zeggen hebben.

Ik sta er best voor open dat je gelijk hebt, maar dan moet je wel met goede argumenten komen. Dat er een vrouw bij betrokken is die heel veel verstand heeft van GI, zegt he-le-maal niets. Een lijst aan wetenschappelijke artikelen echter wel.

2009_th_je_m1713899.jpg

Trapzilla !!

misschien een relevante dieetguru voor joggers, gay's, veganisten en ander week volk, maar voor BB'ers zal ze weinig relevants te zeggen hebben.

Wat is dat voor onzin?
Het gaat hier erom dat het soort carbs dat je neemt, wel degelijk van groot belang is voor je gezondheid.

Wat is dat voor onzin?
Het gaat hier erom dat het soort carbs dat je neemt, wel degelijk van groot belang is voor je gezondheid.

en het artikel gaat over de vraag of het uitmaakt voor lichaamsrecomp. met een kleine afsluiter waarin geponeerd wordt dat het voor je gezondheid ook niet zo veel uitmaakt, maar als afsluiter was dit zeker dit de pointe van het artikel. Maar jou wel voldoende om het hele artikel als nonsens af te doen?

Topic is naar de haaien... haal hier niks uit op. Doei.

Ik sta er best voor open dat je gelijk hebt, maar dan moet je wel met goede argumenten komen. Dat er een vrouw bij betrokken is die heel veel verstand heeft van Gi, zegt he-le-maal niets. Een lijst aan wetenschappelijke artikelen echter wel.

Daar zul je dan toch echt zelf naar op zoek moeten gaan, zoek en je zal vinden.
Het is niet mijn missie om jou te overtuigen.

Op het blog wat ik gaf, zul je ongetwijfeld onderzoeken vinden: http://ginews.blogspot.nl/
En anders is er pubmed.org !

Overigens wil ik wie geïnteresseerd is, ook wijzen op de gi-website van de University of Sydney:
[Link niet meer beschikbaar]

inderdaad bedankt bryce. Ik ben hier ook weg.

Ciao

en het artikel gaat over de vraag of het uitmaakt voor lichaamsrecomp. met een kleine afsluiter waarin geponeerd wordt dat het voor je gezondheid ook niet zo veel uitmaakt, maar als afsluiter was dit zeker dit de pointe van het artikel. Maar jou wel voldoende om het hele artikel als nonsens af te doen?

Er waren twee hoofdconclusies:

1. Het maakt niet uit voor je body composition
2. Als je gezond bent, maakt het niet uit welke koolhydraten je eet.

Hoofdconclusie twee is pure bagger.

En op hoofdconclusie 1, kan ik ook wel wat kritiek bedenken.
Ik kan me voorstellen, dat als je een lading snelle carbs binnenkrijgt, dat die sneller door het lichaams als vet worden opgeslagen dan als je een lading trage carbs binnenkrijgt, die langzaam aan het lichaam worden afgegeven.

Mij was het dus om puntje twee vooral te doen, en kom nu niet beweren dat dat geen belangrijk punt was.
Bovendien ja, als iemand met zo'n ongenuanceerde bewering als puntje twee komt, dan begin ik ook sterk te twijfelen aan puntje 1.

Daar zul je dan toch echt zelf naar op zoek moeten gaan, zoek en je zal vinden.
Het is niet mijn missie om jou te overtuigen.

Op het blog wat ik gaf, zul je ongetwijfeld onderzoeken vinden: http://ginews.blogspot.nl/
En anders is er pubmed.org !

Overigens wil ik wie geïnteresseerd is, ook wijzen op de gi-website van de University of Sydney:
[Link niet meer beschikbaar]
Haha je bent hier wel in trek he Bryce :roflol:
Ik dacht dat een hoge GI niet erg relevant is wanneer het met andere voeding wordt geconsumeerd, aangezien de insulinepiek dan wordt opgeheven.

Terug
Naar boven