Fitness Seller

Op zoek naar artikel: soort koolhydraten geen invloed op bodybuilding

Er waren twee hoofdconclusies:

1. Het maakt niet uit voor je body composition
2. Als je gezond bent, maakt het niet uit welke koolhydraten je eet.

Hoofdconclusie twee is pure bagger.

En op hoofdconclusie 1, kan ik ook wel wat kritiek bedenken.
Ik kan me voorstellen, dat als je een lading snelle carbs binnenkrijgt, dat die sneller door het lichaams als vet worden opgeslagen dan als je een lading trage carbs binnenkrijgt, die langzaam aan het lichaam worden afgegeven.

Mij was het dus om puntje twee vooral te doen, en kom nu niet beweren dat dat geen belangrijk punt was.
Bovendien ja, als iemand met zo'n ongenuanceerde bewering als puntje twee komt, dan begin ik ook sterk te twijfelen aan puntje 1.

Hoofdconclusie een is gewoon juist.

Hoofdconclusie twee is niet noodzakelijkerwijs onjuist.

Haha je bent hier wel in trek he Bryce :roflol:
Ik dacht dat een hoge GI niet erg relevant is wanneer het met andere voeding wordt geconsumeerd, aangezien de insulinepiek dan wordt opgeheven.

Idd. G.I. is niet of nauwelijks praktisch toepasbaar.

Haha je bent hier wel in trek he Bryce :roflol:
Ik dacht dat een hoge GI niet erg relevant is wanneer het met andere voeding wordt geconsumeerd, aangezien de insulinepiek dan wordt opgeheven.

Zeker, dat maakt deel uit van de glycemische index. Combineer je vet met snelle carbs, dan verloopt de opname van de snelle carbs trager. Zuren hebben een soortgelijk effect. Eiwitten ook.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 17:43 ----------

Idd. G.I. is niet of nauwelijks praktisch toepasbaar.

Dat is domme onzin die jij verkoopt Michiel. "niet of nauwelijks toepasbaar"... blijkbaar heb je je er niet in verdiept en dan kom je wat onzin uitkramen. Zucht, waaromp heb je me niet geblocked gehouden? Of zou je misschien eens kunnen toegeven dat je hier wat te snel bent geweest met dit soort onzin te schrijven?

Dat is domme onzin die jij verkoopt Michiel. "niet of nauwelijks toepasbaar"... blijkbaar heb je je er niet in verdiept en dan kom je wat onzin uitkramen. Zucht, waaromp heb je me niet geblocked gehouden? Of zou je misschien eens kunnen toegeven dat je hier wat te snel bent geweest met dit soort onzin te schrijven?

Ik beschouw jouw posts als een vorm van cabaret, ze maken het forum leuker.

• Topic Starter Topic Starter
Zeker, dat maakt deel uit van de glycemische index. Combineer je vet met snelle carbs, dan verloopt de opname van de snelle carbs trager. Zuren hebben een soortgelijk effect. Eiwitten ook.
En wanneer consumeren we alleen voeding met een hoge GI? Bijna nooit, al helemaal niet als bodybuilder... Dus dat doet dan het hele GI-verhaal teniet :p

En wanneer consumeren we alleen voeding met een hoge GI? Bijna nooit, al helemaal niet als bodybuilder... Dus dat doet dan het hele GI-verhaal teniet :p

Domme conclusie. Als BB-ers voeding met een lage of gemiddelde GI consumeren, betekent dat alleen maar dat dat goed voor hun gezondheid is. Het GI-verhaal wordt daarmee niet teniet gedaan.

Bovendien is er wel wat meer aan de hand dan alleen de glycemische index. De glycemic load speelt ook een rol.
Als ik een grote hoeveelheid spaghetti naar binnenwerk (low in gi maar hoog in glycemic load en carbs), dan krijg ik toch echt een glucose- en insulinepiek.

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 18:14 ----------

Ik beschouw jouw posts als een vorm van cabaret, ze maken het forum leuker.

De onzin die jij uitkraamt is te serieus om als cabaret te beschouwen helaas.

Bryce, kun je me uitleggen hoe jij het precies ziet? Ben ik wel benieuwd naar (srs vraag, niet neerbuigend oid).
Is jouw probleem er vooral mee dat je die sterkere glucose en insuline pieken hebt? Zo ja, waarom is dat volgens jou zo slecht dan?

Bryce, kun je me uitleggen hoe jij het precies ziet? Ben ik wel benieuwd naar (srs vraag, niet neerbuigend oid).
Is jouw probleem er vooral mee dat je die sterkere glucose en insuline pieken hebt? Zo ja, waarom is dat volgens jou zo slecht dan?

Een juiste GI en GL hebben allerlei positieve gezondheidseffecten.
Zo zijn GI en GL bijvoorbeeld voorspellende waarden wat betreft het risico op het ontwikkelen van diabetes type 2.

Een juiste GI en GL hebben allerlei positieve gezondheidseffecten.
Zo zijn GI en GL bijvoorbeeld voorspellende waarden wat betreft het risico op het ontwikkelen van diabetes type 2.

Dat van diabetes is nauwelijks tot niet relevant voor ons, alleen voor mensen met een levensstijl zonder veel beweging, en die te veel kcal eten en te veel koolhydraten/suikers. En daarnaast dit product ook nog is in isolatie eet, niet als volwaardige maaltijd. Wij letten op onze voeding, en doen regelmatig zware krachttraining. Krachttraining verlaagt de kans op diabetes al enorm.

Verdere positieve gezondheidseffecten?

Laatst bewerkt:
Dat van diabetes is nauwelijks tot niet relevant voor ons, alleen voor mensen met een levensstijl zonder veel beweging, en die te veel kcal eten, te veel koolhydraten en te weinig vet. En daarnaast dit product ook nog is in isolatie eet, niet als volwaardige maaltijd. Wij letten op onze voeding, en doen regelmatig zware krachttraining. Krachttraining verlaagt de kans op diabetes al enorm.

Verdere positieve gezondheidseffecten?

Ik ga niet meer antwoorden Michiel, je komt met een vraag, zegt dat je die vraag serieus stelt, en dan kom je vervolgens met je eeuwige mantra: "dat is niet relevant voor ons, wij bodybuilders eten gezond".

Op de eerste plaats, zijn voedingswetenschappers het onderling nog lang niet eens over wat nu exact gezonde voeding is - alleen jij (na een voltooide opleiding middelbare school neem ik aan) meent dat te kunnen weten, jij die slimmer bent dan de profs van deze wereld.
En op de tweede plaats is de glycemische index en load OOK voor bodybuilders belangrijk. Eten ze automatisch al volgens de principes van de gi en gl (wat ik betwijfel), dan is dat mooi meegenomen.

Oke Bryce.

De dag dat jij zelfstandig en logisch gaat nadenken is nog ver weg merk ik.

Ik meen het zelf niet beter te weten, ik ga hierin mee met Alan Aragon en anderen, die ik toch wat hoger in aanzien heb dan jou, of de schrijver van een boekje.

I'm out, ben eten. Heel veel hoge G.I. carbs denk ik. Hoop ik.

Overigens was mijn vorige post gewoon serieus, dat jij nu weer het antwoorden ontwijkt betekent en de persoonlijke aanval op zoekt vind ik weer typisch. Wacht nog steeds op de dag dat jij een mening met fatsoenlijke en logische argumenten kan onderbouwen.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/insulin-levels-and-fat-loss-qa.html Vond dit wel een goede conclusie: The GI doesn’t truly indicate the insulin response in the first place, if it does it appears that low-GI foods may be generating a faster initial insulin response in the first place, and none of this seems to meaningfully impact on fuel utilization anyhow. Certainly any tiny differences in GI between brown and white rice are going to be utterly irrelevant for 99% of cases

---------- Post toegevoegd Tue 5 Mar 2013 om 22:20 ----------

Oke Bryce.

De dag dat jij zelfstandig en logisch gaat nadenken is nog ver weg merk ik.

Ik meen het zelf niet beter te weten, ik ga hierin mee met Alan Aragon en anderen, die ik toch wat hoger in aanzien heb dan jou, of de schrijver van een boekje.

I'm out, ben eten. Heel veel hoge G.I. carbs denk ik. Hoop ik.

Overigens was mijn vorige post gewoon serieus, dat jij nu weer het antwoorden ontwijkt betekent en de persoonlijke aanval op zoekt vind ik weer typisch. Wacht nog steeds op de dag dat jij een mening met fatsoenlijke en logische argumenten kan onderbouwen.

Ikga ook met jou mee

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/insulin-levels-and-fat-loss-qa.html Vond dit wel een goede conclusie: The GI doesn’t truly indicate the insulin response in the first place, if it does it appears that low-GI foods may be generating a faster initial insulin response in the first place, and none of this seems to meaningfully impact on fuel utilization anyhow.

LOL, erg betrouwbare site.

Er is een relatie tussen de glycemische index en de insuline respons.
Daarnaast reageert het lichaam op sommige soorten voedsel met onverwacht meer insuline. Daarom is er ook een insuline index.

Laatst bewerkt:
Hoofdconclusie twee is pure bagger.

En op hoofdconclusie 1, kan ik ook wel wat kritiek bedenken.
Ik kan me voorstellen, dat als je een lading snelle carbs binnenkrijgt, dat die sneller door het lichaams als vet worden opgeslagen dan als je een lading trage carbs binnenkrijgt, die langzaam aan het lichaam worden afgegeven.

Met wat simpele redenaties denk jij dat je ff een paar mensen met universitaire gradaties onderuit kunt halen?

Met wat simpele redenaties denk jij dat je ff een paar mensen met universitaire gradaties onderuit kunt halen?

Het is geen kwestie van onderuithalen RobbertK, maar als jij het zo wil noemen, ga je gang.
Het enige wat ik doe is klinkklare onzin weerspreken.

Onderzoek naar de glycemische index heeft aangetoond dat het wel degelijk uitmaakt voor je gezondheid wat voor soort koolhydraten je eet.
En als je opkijkt tegen mensen met een universitaire studie, dan moet je Jennie Brand-Miller toch zeker even opzoeken:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jennie_Brand-Miller

"Professor Jennie Brand-Miller (aka Janette Cecile Brand) PhD, FAIFST, FNSA (born 1952) holds a Personal Chair in Human Nutrition in the School of Molecular Biosciences at the University of Sydney. She is best known for her research and publications on the glycemic index, and its role in human health. Her research interests focus on all aspects of carbohydratesdiet and diabetes, the glycemic index of foods, insulin resistance, lactose intolerance and oligosaccharides in infant nutrition."

Terug
Naar boven