MuscleMeat

Op zoek naar een nieuw programma

FON

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
77kg
Vetpercentage
12%
Hey peeps, ik zou graag wat raad hebben van de grote jongens ;)

Jullie hebben mij hier nog niet gezien maar ik lurk hier toch al een jaartje. Ik ben een Belg van 19 die al een goeie 6-7 maanden traint op Starting Strength, huidige stats kun je in mijn sig zien, ik ben 1m75-77, 78kg, +-12%BF (denk ik, ik heb eerlijk gezegd nog nooit in mijn leven zo'n hightech vetmetingsding gezien).

Mijn doel toen ik aan Starting Strength begon was de 300lbs squat en 200lbs bench, gezien ik daar nu aan zit of bijna ben ik al eens naar het uitkijken voor een nieuw programma om over te schakelen volgende winter. Ik heb de SS Onus Wunsler-variatie (de fitness is nogal back-alley en te klein voor deftig power cleans te doen) verbatim gevolgd, verder de vanilla bulk shit: 5000KCAL/dag, melk, om de 2 uur eten, melk,slapen, melk, trainen, melk, melk, nog melk en afsluiten met melk.

SS was echt fantastisch, 3X/Week squatten is verdomd hard werk maar ****, +2,5 op elke main lift per week heeft geen argument nodig. Ik ben sterk, snel, arrogant, en krijg plotseling héél erg veel aandacht van de vrouwtjes :p.

SS heeft mij enorme benen gegeven en nog grotere kloten, dus zou ik voor volgende winter graag meer focussen op dat bovenlichaam. Ik heb de oude man zijn squats gedaan, nu is het verdomme tijd voor Pecs!Delts!Traps!Biceps!

Daarom kom ik hier dus eens aan de pros vragen welk programma jullie aanraden voor een hobbyist met mijn huidige stats. Ik heb al eens gekeken naar 5/3/1 en Texas Methode/Madcow (besproken door Rip als het vervolg op SS) maar ik vind ze allemaal nogal meh, wat ik ook zou kunnen doen is assistance work in mijn SS smijten en verdergaan maar dat zou volgens mij godslastering zijn, niet? Kent iemand van jullie nog een goed programma voor hypertrophy? Ik zou graag blijven squatten, maar minder en wat dips, rows, erin steken. SS heeft mij een persoonlijke voorkeur voor langestaaftraining over dumbbells gegeven, ik hou van een goede 2m20 in mijn handen ;)

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
FON

probeer eens 4 weken 10x10, heb ik het ook lekker mn bovenlichaam mee bij getrokken :) (german volume training)

Of zoek eens naar de schema's van pro's, die zijn goed zwaar, maar wel leuk om een paar keer 4 weken te volgen.

Hoe zag jou german volume training er dan uit? Tlijkt me wel een interessante manier van trainen

Ik zou in elk geval stoppen met SS. 3 keer per week voluit squatten is niet vol te houden. En niet nodig. En SS is all about die kilo's erbij elke trianing, en dat gaat niet meer lukken.

Texas Method, evenals Bill Star zal meer van hetzelfde zijn. Madcow, Stronglifts, heeft geen toegevoegde waarde over SS.

Als je echt weg wilt van de american football krachtschema's lijkt mij een upper/lower 4 dagen per week ook een goed idee. Anders kun je ook over gaan op een Bill Star variatie en het een beetje aanvullen voor het bovenlichaam - daar ben ik zelf nu mee bezig.

Heb even moeten zoeken, heb zelf dit programma gebruikt:

[Link niet meer beschikbaar]

+
IK heb het verhaal amper gelezen toen, heb gewoon 10 setjes van 10 gedaan met het zwaarste gewicht wat ik kon (moest af en toe wel verlagen, maarja, het werkte :))

• Topic Starter Topic Starter
10X10s? Overheads na Benchen, gevolgd door rows? Dayum :eek:

Je programma ziet er goed uit BBosman, ik geef de voorkeur aan 3X/Week trainen over 4X/Week omdat dat dan goed uitkomt met danstraining. Ik doe nu altijd MA-lift, DI-dans, WOE-lift, DO-Rust, VR-Lift, ZA-HIIT, ZO-Rust

Dus die wil ik zeker proberen. Kennen jullie ook programma's van langere duur die ik erna kan doen?

Laatst bewerkt:
[Link niet meer beschikbaar]

Bij elke atleet staat een trainingsschema, volg een schema is een paar weken en kijk welke combo van oefeningen voor je werkt...

Ik zou als ik jou was gewoon een drie dagen split doen met 10-8-6. Snap niet waarom het een "ingewikkeld" programma moet zijn.

Hoelang doe je dan gemiddeld over zo een german volume training?

Ik doe hem af en toe, 4 weken, ik merk wel verschil.

Als je merkt dat je gains wat beginnen te stagneren, doe ff 4 weken GVT, daarna weer opnieuw je lichaam opmeten en je voedingsschema updaten :)

Ik bedoelde eig per training haha :P een uurtje?

Geen idee, letten op trainingstijd vind ik onzin. Ik train elke training gewoon tot mn programma is afgelopen of totdat ik gewoonweg niet meer kan.

Het hele maximaal een uur trainen vind ik overrated. (en ik heb de stats om het aan te tonen ;))

Haha oke.. Dit schema ga ik wel eens proberen ;)

Terug
Naar boven