Fitness Seller

Open NK Powerliften NPB

pol heeft een nieuwe trainingsmaat nodig heb ik begrepen

BUMP!

Nog een weekje!
Iedereen klaar?
Aantal deelnemers bedroevend laag wat mij betreft, als ik de nominatielijst mag geloven (http://www.nkpowerliften.nl.nu/), zeker als je het vergelijkt met vorig jaar.

Was vastberaden hier aan mee te doen. Aangezien ik een week of 9 niet heb kunnen trainen wegens ziekte. En daarvoor een aantal weken hersteltraining voor een rugblessure heb moeten doen. Daarnaast loop ik nog steeds bij de longarts en heeft het voor mij geen zin. Het was de bedoeling om ervaring op te doen, maar in deze toestand is er geen plezier aan.

Heb inmiddels langzaam de draad weer opgepakt om voor te bereiden op het nieuwe strongman seizoen. Misschien ben ik op tijd fit voor het RAW NK. Op de kalender zag ik deze wedstrijd staan.

Misschien dat ik wel even kom kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Veel blessures en de spoeling is al niet zo groot, wel jammer.

Raw NK hoop zou mooi zijn als er genoeg deelnemers zijn.

Was vastberaden hier aan mee te doen. Aangezien ik een week of 9 niet heb kunnen trainen wegens ziekte. En daarvoor een aantal weken hersteltraining voor een rugblessure heb moeten doen. Daarnaast loop ik nog steeds bij de longarts en heeft het voor mij geen zin. Het was de bedoeling om ervaring op te doen, maar in deze toestand is er geen plezier aan.

Heb inmiddels langzaam de draad weer opgepakt om voor te bereiden op het nieuwe strongman seizoen. Misschien ben ik op tijd fit voor het RAW NK. Op de kalender zag ik deze wedstrijd staan.

Misschien dat ik wel even kom kijken.

Ah klote man, was erg leuk geweest als je mee had kunnen doen... Ik hoop dat ik je daar alsnog zie dan.

Veel blessures en de spoeling is al niet zo groot, wel jammer.

Raw NK hoop zou mooi zijn als er genoeg deelnemers zijn.

Doe jij mee aan het raw NK?
Blessures oke, snap ik. Maar ik vind de aanwas van nieuwe jongens toch ook wel echt tegenvallen, enkele nieuwelingen daargelaten. 22 Deelnemers bij de mannen, verdeeld over 8 gewichtsklassen, is veel en veel te weinig, waar is iedereen? Bij de vrouwen hetzelfde verhaal.

Weet ik niet of ik die wedstrijd mee doe.
Maar er zijn er echt een hoop geblesseerd en een aantal waarvan ik weet dat die om verschillende redenen niet mee kunnen doen. En dan nog een hoop die geen zin hebben of wat dan ook, wat ik dan weer minder snap.

Ik heb zomaar een flauw vermoeden dat er op het raw NK ook een zeer tegenvallende opkomst zal zijn... velen blazen hoog van de toren over het feit dat ze alles "full, 100% raw" liften, dit en dat, en dat powerlifting zogenaamd verdoet wordt door het gebruik van gear, bladibla. Maar als puntje bij paaltje komt, en er wordt daadwerkelijk een raw NK gehouden, zijn ze vaak in geen velden of wegen te bekennen. En iedereen kan aan deze wedstrijd meedoen mensen, dus voel je geroepen, ook hier op dit forum!
Ik zeg ook niet dat ik niet geloof dat mensen geblesseerd zijn, Ziyed, absolut niet. Maar voor Nederlandse powerlifters (en zeker voor diegenen die (nog) niet op internationaal niveau meedoen), moet dit (NK 26 feb) toch gewoon de belangrijkste wedstrijd van het jaar zijn, en moet je hier dus altijd bij zijn als het maar enigszins mogelijk is. Vind ik dan.

Ik deel je mening wel hoor m.b.t. weinig deelnemers, veel mensen zijn ook bang voor lul te staan (wat ik vorig jaar ook dacht met een 120 bench :D).

Raw gaat zeker tegenvallen. Het vervelende is dat er ook wordt gedacht dat NK's etc allemaal in full gear moeten of dat je daar niet tegen kan strijden raw en dan met maar 1 raw wedstrijd per jaar geen lid willen worden.

Nu er raw-WK op de planning staat bij IPF zou er toch juist wat extra belangstelling mogen komen ipv tegenvallen?

Vind het persoonlijk trouwens best wel een mooie wedstrijd als ik deelnemerslijst zie, zit al tijdje te twijfelen om te komen ondanks de redelijk lange rit, als ik auto ganse dag kan lenen zou ik best wel eens durven komen kijken naar jullie NK

Laatst bewerkt:
40 euro geloof ik he, voor een jaar wedstrijdlid. Je zou het maar moeten missen...
Wat je zegt inderdaad, niemand hoeft zich te schamen als hij meedoet aan een NK, ook niet als het RAW is op een wedstrijd waar in gear gelift mag worden. Het is juist een overwinning op jezelf als je meedoet en PR's zet. **** wat je in de sportschool allemaal tilt, dit zijn wedstrijden waarmee je in de boeken komt en later nog eens aan je kleinkinderen kan laten zien ;)

40 euro geloof ik he, voor een jaar wedstrijdlid. Je zou het maar moeten missen...
Wat je zegt inderdaad, niemand hoeft zich te schamen als hij meedoet aan een NK, ook niet als het RAW is op een wedstrijd waar in gear gelift mag worden. Het is juist een overwinning op jezelf als je meedoet en PR's zet. **** wat je in de sportschool allemaal tilt, dit zijn wedstrijden waarmee je in de boeken komt en later nog eens aan je kleinkinderen kan laten zien ;)

So true... Probeer hetzelfde verhaal ook al meermaals aan de man te brengen bij een hoop vrienden maar lijkt niet te baten...

80 cent per week is veel hoor

Nu er raw-WK op de planning staat bij IPF zou er toch juist wat extra belangstelling mogen komen ipv tegenvallen?

Vind het persoonlijk trouwens best wel een mooie wedstrijd als ik deelnemerslijst zie, zit al tijdje te twijfelen om te komen ondanks de redelijk lange rit, als ik auto ganse dag kan lenen zou ik best wel eens durven komen kijken naar jullie NK

Zou leuk zijn man!
Denk niet dat het plaatsvinden van een RAW WK voor extra animo zal zorgen op zo'n RAW NK. Meeste deelnemers zullen zich nou niet direct hiervoor plaatsen ;)

Zou leuk zijn man!
Denk niet dat het plaatsvinden van een RAW WK voor extra animo zal zorgen op zo'n RAW NK. Meeste deelnemers zullen zich nou niet direct hiervoor plaatsen ;)

Nee dat klopt, maar bedoelde dat het plaatsvinden van een raw-wk en de aandacht errond wel kan zorgen voor wat extra personen die de stap durven te zetten om deel te nemen omdat de anderen waartegen ze deelnemen in zelfde uitrusting staan als hen (voor zover er durven aan is... niks mooier dan op een wedstrijd het beste van jezelf te geven)

Dat is ook de foute redenering die meesten maken, ze willen pas gaan meedoen als er iets mee te behalen valt. Waarom zou je wachten tot je de beste bent om mee te doen?:p

ik persoonlijk vond het helemaal niet zo erg om als raw deelnemer mee te doen op een geared wedstrijd, het gaat toch vooral om jezelf verbeteren.

Kan om eerlijk te zijn nooit begrijpen dat als je die drang hebt om sterker te worden in de gym, en daar het competitiegevoel kan hebben om je prestaties te verbeteren dat je dan anderzijds dat niet zou hebben om aan een wedstrijd deel te nemen... En volgens mij heeft iedereen dat in deze sport toch wel in zich, maargoed das dan mijn idee

Een dezer dagen me dan maar eens inschrijven voor het RAW NK. Moet alleen kijken via welke vereniging dan.
Verwacht me idd niet voor het WK te plaatsen haha.

Nee dat klopt, maar bedoelde dat het plaatsvinden van een raw-wk en de aandacht errond wel kan zorgen voor wat extra personen die de stap durven te zetten om deel te nemen omdat de anderen waartegen ze deelnemen in zelfde uitrusting staan als hen (voor zover er durven aan is... niks mooier dan op een wedstrijd het beste van jezelf te geven)

Dat is ook de foute redenering die meesten maken, ze willen pas gaan meedoen als er iets mee te behalen valt. Waarom zou je wachten tot je de beste bent om mee te doen?:p

ik persoonlijk vond het helemaal niet zo erg om als raw deelnemer mee te doen op een geared wedstrijd, het gaat toch vooral om jezelf verbeteren.

Kan om eerlijk te zijn nooit begrijpen dat als je die drang hebt om sterker te worden in de gym, en daar het competitiegevoel kan hebben om je prestaties te verbeteren dat je dan anderzijds dat niet zou hebben om aan een wedstrijd deel te nemen... En volgens mij heeft iedereen dat in deze sport toch wel in zich, maargoed das dan mijn idee

Eens. Ik ben al zo vaak gasten tegen gekomen waarvan ik dacht: als je het zou willen en als je je best zou doen, zou je best leuk mee kunnen doen. Maar ze willen het vaak gewoon niet. Je kan verder ook niemand verplichten natuurlijk. Maar ik ken er die al jarenlang in de sportschool trainen en daar ook redelijk competitief zijn, maar dan gewoon die stap niet dúrven te maken. Zelfs meegaan naar een wedstrijd om gewoon eens een beetje de kat uit de boom te kijken, is vaak al te veel gevraagd. Mensen hebben vaak een totaal verkeerd beeld van de sport en de atleten. En hoezeer ik dan ook mijn best doe om dat te ontkrachten, dat gaat er gewoon niet uit.

Een dezer dagen me dan maar eens inschrijven voor het RAW NK. Moet alleen kijken via welke vereniging dan.
Verwacht me idd niet voor het WK te plaatsen haha.

Mooi man ;)
Je kan op de site van de NPB (www.powerliftingbond.nl) zien welke verenigingen aangesloten zijn bij de NPB. E-mail adressen staan er ook bij. Het is het makkelijkst en het goedkoopst om via zo'n vereniging mee te doen aan wedstrijden. Jezelf inschrijven bij zo'n vereniging betekent overigens helemaal niet dat je daar ook daadwerkelijk moet gaan trainen.
Je kan jezelf ook als algemeen wedstrijdlid inschrijven, maar dit kost je meer (geloof rond de 100 euro per jaar ipv 40) en je zal dan zelf de inschrijving moeten regelen voor de betreffende wedstrijd(en).

nou ziyed, tuurlijk is 43.50 niet veel maar als je zoals mij bv. pl wel leuk vind maar niet je hoofd sport is dan is 43.50 + nog reiskosten wel veel voor een eenmalig avontuur per jaar...

nou ziyed, tuurlijk is 43.50 niet veel maar als je zoals mij bv. pl wel leuk vind maar niet je hoofd sport is dan is 43.50 + nog reiskosten wel veel voor een eenmalig avontuur per jaar...

Dat is nu net wat Ziyed probeert te zeggen, je kan aan alle wedstrijden RAW deelnemen als je dat wilt, dus ook aan dit komende NK of andere competities. Daarnaast zijn er dit jaar ook nog twee RAW bankdrukwedstrijden waar je aan mee zou kunnen doen.
En is dat veel geld? Ik ben twee weken geleden geheel op eigen kosten heen en weer gereisd naar Denemarken voor een wedstrijdje, wat denk je dat dat me gekost heeft (overnachtingen, benzine, etc.) Een klein vermogen. Krijg niks vergoed hoor. En dan ben ik een student met drie kleine kinderen. Ik zit hier nog steeds de financiele situatie aan elkaar te knopen door die klapper. **** man, als je iets echt graag wilt kost het je geld en zal je misschien nog een eind moeten rijden ook. Dan kan die 43 euro en dat beetje benzinegeld er toch wel af?
Snap overigens wel dat powerlifting niet jouw hoofddoel is, maar dit is dan ook meer ter aansporing van eventuele andere twijfelaars bedoeld.

Terug
Naar boven