FortiusFitness
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 61
Hoe leg jij de link bolle rug deadlift start met je gebrek aan quads? Die zie ik totaal niet.
Zijn dat die nieuwe vangers trouwens in het filmpje?
Sterkere quads kunnen helpen met het gewicht van de vloer krijgen. En ja dat zijn de nieuwe vangers
Prototype 2, maar ik ben er uit en laat ze snel fabriceren. Wanneer mijn squat zo langzaam gaat komt dat meer omdat ik teveel naar voren hang, zoals bij jou ook gebeurd, dan dat het aan mijn quads zou liggen. Als er iets echt sterker is dan de rest zijn het wel mijn quads.
Ik heb geen quads, dat komt omdat ik altijd posterior chain getraind hebt. Want hey; dat moest nu eenmaal. Daarnaast zijn mijn lichaamsverhoudingen iets anders dan bij jou. Ik zal altijd wel ene redelijke lean hebben met normale squats. Dat komt door mijn lange benen en korte torso.
Kan het niet ook door verloren tightness in de bottom positie gaan? Mobiliteit/activatie. Wat ik zie is dat je vertraagd omdat je heup/bekken weer terug in positie moeten komen na rotatie die gebeurde om voorbij parallel te zakken.
Mobiliteit en activatie is altijd een punt van aandacht bij squats, doe ik voor elke training. Maar zou nog altijd kunnen. Gewoon aan werken dus

Wat is je reden voor het squatten op platte schoenen en geen schoen met hak?
Omdat ik hamstring dominant bent, of daar in ieder geval veel sterker ben; voel ik me stabieler en sterker op platte schoenen.
Hmmmm... CZS...
Niemand heeft volgens mij ooit gezegd dat het afwisselen van max oefeningen de bedoeling heeft om je CZS fris te houden. Dat is helemaal niet de bedoeling daarvan. Het is een manier om elke week max lifts te doen op 90-105% (als je zo'n percentages al instinctief kan aanvoelen, want volgens mij zijn er veel novice lifters die nog nooit een max effort hebben gedaan..) en neurale adaptatie tegen te gaan.
Met andere woorden: je kan op deze manier elke week maxen en toch nog vooruitgang boeken in je trainingen. Als je elke week op dezelfde oefening zou maxen bvb conv DL dan kan je niet dezelfde vooruitgang boeken. Dan stagneert je lift.
Dus als je bijvoorbeeld (zoals mij) --> een dikke egolifter bent. Dan komt deze manier van trainen heel goed uit. Ik wil namelijk elke training tot een max trainen en eventueel een pr halen op elke max training. En door het wisselen van de oefeningen is dit mogelijk en kan ik nog vooruitgang boeken.
En mijn CZS is nooit fris voor een max training en dat hoeft ook niet, sommige trainingen moest ik 30min opwarmen vooraleer ik terug een normale squat kon doen of vooraleer m'n erectors niet meer zo strak en stram waren als voor de training.
Gevolg is ook dat na een paar weken laat ons zeggen 5-6 weken maxen met allerhande oefeningen je lijf geen bar meer kan uitstaan op de schouders of je handen helemaal kapot zijn zodat je wenend een week lang enkel nog een sleetje kan trekken in de wei om daarna nog eens helemaal FRIS te zijn! (deload)
Ik wil besluiten met te zeggen dat Fortius harder moet trainen en niet teveel artikels of boeken moet lezen, potverdomme man?!Het internet vervuilen met zo'n nonsens, je moest je schamen!
![]()
Zegt de man die al 4 weken niet getraind heeft?!
VRIND! Nu moet je eens goed luisteren, ik kom je straks nog pakken!Ohw ja gisteren ook nog medium hard getraind!

Ging wel goed, ik ben nu ook veel thoracic moblity aan het doen. Dan lijkt ik weer wat rechter op te kunnen blijven onderin de squat.
Verder vanaf volgende week op volume dag 3 setjes wijde benches en 2 setjes met de slingshot close grip. Want op close grips kan ik niet meer vooruit nu, en medium greep pakt teveel op mijn schouders. Met close grips en slingshot kan ik toch nog zwaar gaan en triceps trainen, en met de normale bench train ik ook nog de nodige kracht onderin.Squats
120kg x 5 x 2
115kg x 5 x 3
Slingshot Bench
90kg x 5 x 5
Deadlift
120kg + dbl. minis x 1 x 9

heb hardop gelachen bij je PR op wenen. 
En bij het deadliften was ik toch nog redelijk gaar van de squats. Dus niet te hard gepushed.