- Waardering
- 972
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 93kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

)
Hoe leg jij de link bolle rug deadlift start met je gebrek aan quads? Die zie ik totaal niet.Gisteren bij SMTK geweest. Was weer gezellig, zoals altijd. Ook flink kunnen liften. Squats gingen op zich goed. Alleen is er nog wel wat bij te werken aan techniek. Maar dat is altijd bij zware singles.
Ik vertraag trouwens midden in de squat enorm, en mijn deadlifts beginnen ook met bolle rug. Dus het is officieel; ik heb geen quads! Als de wiedeweerga aan werken. Ik heb nog 5 a 6 weken :O
Squat
142,5kg x 1 x 5
Bench
100kg x 1 x 5
Deficit deadlift, 8 a 10cm ofzo
170kg x 1
180kg x 1
190kg x 1
Reverse Hypers, JAWEL!
3 setsjes van 20 reps
Filmpje van mijn GM Squat staan op http://fb.com/fortiusfitness.nl
Als je zo naar voren valt komt ook vaak doordat je teveel met je quads duwt en te laat/minder met je hamstrings. Ik heb hetzelfde probleem als jij en mijn quads zijn zeker niet zwak.Wanneer mijn squat zo langzaam gaat komt dat meer omdat ik teveel naar voren hang, zoals bij jou ook gebeurd, dan dat het aan mijn quads zou liggen. Als er iets echt sterker is dan de rest zijn het wel mijn quads.

Ja okThanks voor je toevoeging Chris. Alleen is de context van deze boeken zeker niet Olympisch Gewichtheffen, De context is krachtsport en de wetenschap daarachter.
Ik spreek ook niet (nooit) vanuit die ene bron.Daarin staat niets over 'dark periods', wel over het General Adaptation Syndrome van Seyle GAS, en dat wanneer de stress te groot is voor het lichaam je daar niet van herteld. Dat is niet alleen psychologisch en daar kun je niet zomaar doorheen trainen.

Wat bedoel je met accommodatie voorkomen?Ik wil dan ook niet zeggen dat je na deficit deadlifts prima weer een normale deadlift kunt doen. Maar de oefening is net anders genoeg om te zorgen voor een net andere (voornamelijk neurologische) adaptatie. Zo voorkom je accommodatie op een kwalitatieve manier (andere oefening).
Kan het niet ook door verloren tightness in de bottom positie gaan? Mobiliteit/activatie. Wat ik zie is dat je vertraagd omdat je heup/bekken weer terug in positie moeten komen na rotatie die gebeurde om voorbij parallel te zakken.Ik vertraag trouwens midden in de squat enorm, en mijn deadlifts beginnen ook met bolle rug. Dus het is officieel; ik heb geen quads!
Omdat je in een gesloten keten beweegt geeft de hamstring wel degelijk heup extensie en is dus zeker een primary mover.Hamstrings zijn geen primary movers in de squat. In een squat is er sprake van zowel knie extensie als heup extensie, bij de eerste is de hamstring een agonist en bij de tweede een antagonist.

Omdat je in een gesloten keten beweegt geeft de hamstring wel degelijk heup extensie en is dus zeker een primary mover.![]()
Denk jij dat de hamstring alleen aanhecht aan het os ischium? De hamstring hecht aan in de onderrug. De rectus femoris maakt dezelfde beweging door en veranderd ook niet echt van lengte, maar die is wel primary mover? Ik zou je nog even inlezen op dit vlak als ik jou was.Hmmm. Hoe volgt uit het feit dat de squat een gesloten kinetische keten is dat de hamstring een primary mover moet zijn? Uitgaand van een grofweg vergelijkbare hoek van flexie bij de knie en heup blijft de hamstring toch even lang. De hamstring speelt dan een rol in de squat vergelijkbaar aan die van de erector spinae in de deadlift; het is nodig voor de beweging dat de spier niet significant van lengte veranderd, maar het is geen primary mover.

) --> een dikke egolifter bent. Dan komt deze manier van trainen heel goed uit. Ik wil namelijk elke training tot een max trainen en eventueel een pr halen op elke max training. En door het wisselen van de oefeningen is dit mogelijk en kan ik nog vooruitgang boeken. 
Het internet vervuilen met zo'n nonsens, je moest je schamen! 
Hmmmm... CZS...
Niemand heeft volgens mij ooit gezegd dat het afwisselen van max oefeningen de bedoeling heeft om je CZS fris te houden. Dat is helemaal niet de bedoeling daarvan. Het is een manier om elke week max lifts te doen op 90-105% (als je zo'n percentages al instinctief kan aanvoelen, want volgens mij zijn er veel novice lifters die nog nooit een max effort hebben gedaan..) en neurale adaptatie tegen te gaan.
Met andere woorden: je kan op deze manier elke week maxen en toch nog vooruitgang boeken in je trainingen. Als je elke week op dezelfde oefening zou maxen bvb conv DL dan kan je niet dezelfde vooruitgang boeken. Dan stagneert je lift.
Dus als je bijvoorbeeld (zoals mij) --> een dikke egolifter bent. Dan komt deze manier van trainen heel goed uit. Ik wil namelijk elke training tot een max trainen en eventueel een pr halen op elke max training. En door het wisselen van de oefeningen is dit mogelijk en kan ik nog vooruitgang boeken.
En mijn CZS is nooit fris voor een max training en dat hoeft ook niet, sommige trainingen moest ik 30min opwarmen vooraleer ik terug een normale squat kon doen of vooraleer m'n erectors niet meer zo strak en stram waren als voor de training.
Gevolg is ook dat na een paar weken laat ons zeggen 5-6 weken maxen met allerhande oefeningen je lijf geen bar meer kan uitstaan op de schouders of je handen helemaal kapot zijn zodat je wenend een week lang enkel nog een sleetje kan trekken in de wei om daarna nog eens helemaal FRIS te zijn! (deload)
Ik wil besluiten met te zeggen dat Fortius harder moet trainen en niet teveel artikels of boeken moet lezen, potverdomme man?!Het internet vervuilen met zo'n nonsens, je moest je schamen!
![]()

Maak er dan ook niet 1 zin van.pfffffrt , je weet wat ik bedoel... of niet?
---------- Toegevoegd om 08:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:44 ----------
Niks, zoals je wel weet. Eigenlijk hielden die 2 ook geen verband in die zin.