Fitness Seller

operatie ac gewricht

Bezoekers in dit topic

thomas neveians

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 jul 2009
Berichten
9
Waardering
0
hey,

Op 3 november wordt ik geopeerd aan het ac gewricht in het sint monica kliniek te deurne door dokter de clercq.Ze gaan het ac gewricht weg halen die gescheurd is,ze garanderen me dat ik na een goede revalidatie bij kine lieven maesschalk terug mijn oude niveau zal kunnen halen bij het fitnessen.
Heeft iemand alervaring mee met dit soort operatie?

mvg thomas
 
ben 2 x geopereerd. allebei de kanten 1cm van de clavicula verwijderd. Tamelijk pijnlijk te noemen :). herstel gaat vrij snel.
mijn tip. doe rotator cuff werk na je herstel en blijf dit doen dit helpt mij enorm.
 
Ik denk niet dat ze het AC gewricht weg gaan halen... zonder gewricht lijkt het me lastig bewegen. Of krijg je een kunst-schouder (plastic/metaal/ ...)
 
kan je terug fitnessen?en heb je terug even veel kracht als voordien??
 
kan zeker ja. er wordt een ruimte gecreeerd door het verwijderen van een stukje bot (in mijn geval).
paar dagen na de operatie ga je niet denken dat je ooit nog wat kan doen :).
 
Ik denk niet dat ze het AC gewricht weg gaan halen... zonder gewricht lijkt het me lastig bewegen. Of krijg je een kunst-schouder (plastic/metaal/ ...)

idd, weet dat een sleutelbeen bij het sternum wel los kan zitten maar bij acromion betwijfel ik...

@bovenstaande, als ze van beide zeiden 1cm van je clavicula hebben weggehaalt zweeft je sleutelbeen dan of wat?
 
ac gewricht

ik zit in dezelfde situatie maar heb nog schrik van operatie. dokter zegt dat ik alles weer zal kunnen doen zonder krachtverlies. na één jaar sukkelen zal ik het waarschijnlijk wel doen maar kan iemand mij bevestigen dat je opnieuw alles kunt doen na operatie??
dokter spreekt van 2 maand revalidatie

en ja, het ac gewricht wordt gewoon weggenomen. dit is een zeer klein gewricht. er onstaat een soort nieuw gewricht door de aangroei van het littekenweefsel.

tx
 
Ik moet hier ook aan geopereerd worden, pfft. 1cm van het sleutelbeen voor het ac gewricht. En dan nog een bot afslijpen zodat een pees meer plaats heeft omdat die ingekneld wordt. Ik zie het ook niet zitten hoor! :( maarja zoals je zegt we kunnen niet blijven sukkelen ook e. gewoon de korte pijn en dan kunnen we hopelijk eindelijk terug eens hard gaan trainen. IK WEET DAT DEZE POST HEEL OUD IS. BENT U VOLLEDIG HERSTELD? EN WAT VOND U VAN DE OPERATIE? DE MOEITE WAARD?
 
Het AC gewricht wordt helemaal niet weggehaald. Officieel noemt het een resectie van de laterale clavicula. Uw AC gewricht wordt breder gemaakt zodat de structuren die eronder zitten (slijmbeurs, SS pees) meer plaats krijgen. Verder wordt er wat proper gemaakt zodat de ruimte zo ideaal mogelijk is: osteofyten weghalen, ligamenten bekijken,... Revalidatie valt op zich mee. Na een maand of 2-3 kan je perfect weer beginnen trainen.
 
idd, ik moet een resectie van de laterale clavicula hebben en een neerplastiek. We zullen zien hoe de revalidatie loopt. Ik zal hier af en toe iets posten. Zodat mensen die zich in een soortgelijke situatie bevinden een beter idee hebben over de revalidatie en wanneer men terug optimaal kan trainen na zo'n operatie.
 
Ik moet hier ook aan geopereerd worden, pfft. 1cm van het sleutelbeen voor het ac gewricht. En dan nog een bot afslijpen zodat een pees meer plaats heeft omdat die ingekneld wordt.

Vertel eens hoe/door wat de problemen ontstaan zijn en wat precies de symptomen zijn/waar en wanneer je er last van hebt...
 
Vertel eens hoe/door wat de problemen ontstaan zijn en wat precies de symptomen zijn/waar en wanneer je er last van hebt...

hij is nu echt super zand lesbienne.
 
Vertel eens hoe/door wat de problemen ontstaan zijn en wat precies de symptomen zijn/waar en wanneer je er last van hebt...

Tijdens de benchpress voelde ik week na week opeens meer pijn in mijn schouder. Ik dacht dat het wel weg zou gaan maar het werd erger. ik heb geen idee hoe het opeens ontstaan is. Ik train al 6 jaar dus gewend ben ik het wel. Ik was wel overgegaan op een ander schema en deed dan de db press voor de borst. Mss te diep gegaan daar. Ook heb ik 1x woodchoppers gedaan. Het is vooral bij de benchpress/shrugs dat ik het enorm voel en lateral raises kan ik ook niet zwaar gaan. Ik kan vb nog goed shoulderpress uitvoeren. Niet super zwaar zoals anders maar ik heb daar niet zoveel pijn als bij de benchpress. Wat nu totaal niet meer lukt. Ik heb vooral pijn als ik getraind heb. Maar nu ook als ik zelfs niet train wat ik voordien niet zo erg had. Als ik toen vb een 5tal dagen ruste dan had ik geen pijn meer bij dagdaagelijkse taken. Nu voel ik het wel bij sommige bewegingen durende de dag.
 
pijn na operatie is vrij heavy. herstel ging bij mij zeer voorspoedig. na operaties kon ik voor periodes pijn vrij trainen (tot andere klachten weer opkwamen
 
hij is nu echt super zand lesbienne.

Wat zeg jij hier allemaal... Toont een totaal gebrek aan respect voor uw medemens. Grow up. Zulke dingen zijn niet om te lachen. Wat als u een blessure had waardoor je niet kon fitnessen? denk daar eens aan vooraleer u mensen (probeerd) te beledigen.

---------- Toegevoegd om 23:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Ik moet binnen 8 uur binnen. Ik laat u wel binnen een paar weken iets weten hoe het gegaan is. Zodat mensen met dit probleem er een idee van zullen hebben hoe en wat.
 
Wat zeg jij hier allemaal... Toont een totaal gebrek aan respect voor uw medemens. Grow up. Zulke dingen zijn niet om te lachen. Wat als u een blessure had waardoor je niet kon fitnessen? denk daar eens aan vooraleer u mensen (probeerd) te beledigen.

---------- Toegevoegd om 23:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Ik moet binnen 8 uur binnen. Ik laat u wel binnen een paar weken iets weten hoe het gegaan is. Zodat mensen met dit probleem er een idee van zullen hebben hoe en wat.

Naast het feit dat die comment niks met jou te maken had(wat je blijkbaar niet doorhebt), het een meme is, en je ironisch genoeg schrijft als een 10jarige, zou ik het grondwettelijk recht hebben om met jouw blessure te lachen, als ik het zou doen.

En voor dat butthurt zijn kun je de dokter een aambeizalfje laten voorschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Naast het feit dat die comment niks met jou te maken had(wat je blijkbaar niet doorhebt), het een meme is, en je ironisch genoeg schrijft als een 10jarige, zou ik het grondwettelijk recht hebben om met jouw blessure te lachen, als ik het zou doen.

En voor dat butthurt zijn kun je de dokter een aambeizalfje laten voorschrijven.


Die comment was natuurlijk op een ander bedoeld... lijkt me logisch. ga niet iemand beledigen die me wilt helpen... daarom mijn comment. Ik verdoe mijn tijd niet meer aan je.
---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:57 ----------

oké, ik ben dus geopereerd geweest en alles valt goed mee. De pijn is er maar is verdragelijk. Nu moet ik een week in een armsling rondlopen. Dan binnen 2 weken de draadjes eruit en tussendoor naar de kinesist en ik zie wel hoe het verder evolueert.
 
Laatst bewerkt:
Hey Tdog, ben benieuwd hoe je revalidatie verloopt?
Met name of je straks ook terug op oude niveau kunt gaan trainen..

Sinds een jaar heb ik veel last van mn beide schouders. Begon met name bij bankdrukken (bench press) en andere oefeningen met losse gewichten. Diverse onderzoeken gehad laatste tijd (RX, Echo, MRI). Uiteindelijk artrose (slijtage) aan het AC gewricht.
Train nu al klein jaartje enkel om het wat te onderhouden, maar begint allemaal wat terug te lopen helaas.
Als ik eens een weekje te veel doe spelen direct de schouderklachten op.
Orthopeed gaf ook aan dat clavicula resectie een mogelijkheid was.
Maar goed mijn angst is dat hoe goed ze ook in je lichaam zaken repareren en aanpassen, wordt nooit zo goed meer als voorheen. Vraag me af of ik weer pijnvrij kan trainen na zo'n operatie.

Moesten mensen nog meer ervaringen hebben hier mee ben ik zeer benieuwd!
Alvast bedankt!
 
ik heb na 2 van deze operaties. Pijnvrij 180 kunnen banken. (later wel weer schouderproblemen gekregen maar dat is natuurlijk moeilijk ergens aan toe te wijzen).
 
Back
Naar boven