MuscleMeat

Ophalvens progress log

• Topic Starter Topic Starter
Groteman, ik heb mijn schema een beetje proberen aanpassen, maar ben toch terug in mijn 'oude' gewoonte hervallen, hier-en-daar :o
Maar kom, al bij al best tevreden, met een PR op benchpress !:D

squats :
15x50kg
10x70kg
8x100kg
8x105kg

deadlift:
12x50kg (met shrugs)
10x70kg (met shrugs)
8x100kg (met shrugs)
8x110kg

sitting calf raises :
25x55kg
20x60kg
20x60kg
20x60kg
20x60kg
18x60kg
Ik merkte dat ik de oefening wat te snel deed, waardoor ik door de veerkracht van mijn benen dat gewicht al een stuk omhoog kreeg, niet echt de bedoeling dus. Nu wat gecontroleerder gedaan, en het voelde meteen een pak zwaarder aan!
Ook nu weer zijn deze calf raises tussen de setjes squat & deadlift door gedaan.

benchpress:
15x50kg
10x60kg
8x70kg
8x80kg
5x85kg PR !!! :D
Het was mijn bedoeling om slechts 4 setjes te doen, maar ik voelde dat er nog wel wat in zat dus toch maar eens geprobeerd met 85kg, en meteen 5x :lifter:

DB side raises:
10x14kg
10x16kg
8x18kg

BOR:
12x37,5kg
8x42,5kg
8x47,5kg
8x52,5kg

machine arm curls:
10x45kg
10x50kg

een superset van:
6x6kg front db raise
6x6kg lateral db raise
6x6kg lateral db raise gestrekte armen zij-achterwaarts proberen heffen
6x6kg front db raise
6x6kg lateral db raise
6x6kg front db raise
6x6kg lateral db raise

Eerste keer die SS uitgedaan met de 6kg. Het deed 'pijn', maar ik heb het gedaan :p
wide grip pull-ups: 10 (Ik had deze keer geen echte last meer, maar ik wil niets te vroeg forceren, dus ik heb het bij 1 setje gelaten)

17 minuten cardio (synchro-excite). Machine gaf 190 calorieën aan, maar ik weet niet hoe goed je op die dingen mag vertrouwen.

heel netjes nieuw pr , ver boven mijn niveau. :thumbs: goed bezig.

en over die ongelofelijke superset met die raises op het laatst. ga je daar ook erg van zweten door alles zonder rust te doen, en brand het ook erg bij jou of valt het mee?

Het zweten valt nog redelijk mee (ik zweet sowieso al, dus ik merk niet echt een groot verschil op), maar branden, man, dat is niet gewoon :eek: :D Het is echt doorbijten om niet te proberen smokkelen op het einde.

Bedankt voor het compliment trouwens :) Een paar maanden terug was ik al blij dat ik 5X70 kon drukken :s

het is wel lekker maar je zal toch blij zijn als je klaar bent :roflol:

Van die superset? Ja, daar ben ik zeker blij van dat die achter de rug is. Van de rest van de training? Tja, ik heb altijd het gevoel dat ik nog wat meer zou willen trainen, andere oefeningen om toch maar alles te hebben aangepakt, maar ik moet me inhouden. Op het einde toe wat cardio om het helemaal af te branden (conditie moet wat beter en buikje wat strakker terug), en dan is het gedaan.

En nu valt mijnen eurocent dat ik weer mijn abs vergeten trainen ben :(

nouw abs kan je altijd thuis trainen , gewoon matje en dan crunches side crunches leg raises reverse crunches enzovoort :D

Gelijk heb je, Sander!

Anyhow, hier is mijn training van vandaag :

Squats:
15x50kg
10x80kg
8x100kg
8x110kg PR, maar ik ben niet tevreden van de sT waarin ik het uitvoerde

deadlift:
12x50kg (met shrugs)
10x80kg (met shrugs)
8x100kg (PR met shrugs :))
8x110kg

benchpress:
13x50kg
8x70kg
8x80kg
6x85kg PR :D

lateral side raises:
10x14kg
10x16kg
10x18kg

wide grip pull-ups: 10 + 10
Weighted wide grip pull-ups: 8x+5kg
Weighted chins : 10x+15kg

Cardio (eliptical walker ding : Synchro excite) : 18'30", 213Kcal volgens dat bakske

Ik heb een paar dingen minder kunnen doen dan anders, omdat ik in tijdnood zat, maar langs de andere kant lukken mijn pull-ups terug zonder zeer te doen! Ik ben wel nog wat voorzichtig geweest met het gewicht dat ik extra neem. En op vlak van PR's was het ook al niet zo slecht vandaag :D

Bedankt Sephirothsnake, en hier is er weer eentje :

Squats :
12x50kg
10x80kg
8x100kg
8x110kg

Deadlift:
12x50kg (met shrugs)
10x80kg (met shrugs)
8x100kg (met shrugs, maar dat was geweldig afzien vandaag)
8x110kg

Benchpress:
13x50kg
8x70kg
8x80kg
6x85kg

lateral side raises:
10x14kg
10x16kg
10x18kg

Wide grip pull-ups:10
Weighted wide grip pull-ups:
8x5kg
8x10kg
Weighted chins :
10x15kg
Dips:
10
10

Decline DB press:
12x20kg
12x22kg
12x24kg
Ik train alleen (er was zelfs niemand meer in heel die zaal aanwezig (wel zalig trainen zo :D)), maar daardoor is het nogal moeilijk om in en uit de juiste positie te raken met die DB's. De oefening uitvoeren valt best mee, en mag zelfs wat zwaarder, maar het is vooral het einde van de oefening : terug recht komen, en die DB's onder controle houden, dat me tegen houdt om zwaardere gewichten te pakken. Iemand een idee hoe je dat kan oplossen? Een partner is voorlopig geen optie.

Supersetje voor de schouders:
6x6kg voorwaarts heffen
6x6kg zijwaarts heffen
6x6kg zijwaarts, naar achter toe heffen
6x6kg voorwaarts heffen
6x6kg zijwaarts heffen

Ik wou er nog 3 achter doen, maar 't vat was af' ;)

22m30 cardio : synchro excite (eliptical walker) 250 kcal volgens dat ding

de vorige training zei je dat je niet tevreden was over de techniek van je squat, dus gaat dat al beter.

en waarom is een partner geen optie, heb je geen vriend ofzo die ook deze sport doet ??? misschien is er nog wel iemand anders bij jou inde buurt die wil helpen ofzo

Mijn squat was inderdaad beter nu : ik kon wat dieper gaan met die 110kg, nog niet helemaal naar beneden, maar toch al wat beter dan de vorige keer :). Ik blijf even op dit gewicht totdat ik alle reeksen kan doen met de vorm van die eerste 2. Met de 3e set lukt dat in het begin, maar naar het einde toe (laatste 2 reps), moet ik soms wat breathers nemen om verder te gaan. Het is vooral de conditie die het in die set laat afweten. o.a. Daarom neem ik er nu meer cardio bij ;)

Ik ga op nogal onregelmatige uren trainen, en dan is het moeilijk om iemand te vinden die ook op die uren traint. En waar ik train is het niet echt een hard-core zaal : er is een bowling, er zijn squash boxen, een badminton zaaltje, een zaaltje waar kendo en Les Mills lessen worden gegeven, een spinning zaaltje, en een heel uitgebreid technogym toestellen park. Gelukkig zijn er ook nog voldoende losse gewichten, barbells, squat-rek, benches en andere dingen aanwezig zodat ik voor de eerste tijd niet uit die gym zal groeien ;)

Maar dat trekt dus een ander publiek aan, en ik veronderstel dat werken met een partner enkel werkt als die partner ook dezelfde oefeningen doet als ikzelf. Ik heb daar nog NOOIT iemand zien deadliften, heel zelden zie ik eens iemand squatten (of ik zie aan het bankje dat iemand heeft proberen parallel squatten met behulp van een bankje onder hun kont). Bij het benchpressen is het wel mogelijk om bij de laatste reeks eens even snel iemand te roepen om te spotten, 'beachboys' zijn er genoeg :rolleyes:.

Gisteren duurde mijn training van 20u40 tot +/- 23u10. Toen ik mijn squats & deadlifts had gedaan en van de 'benen-ruimte' naar het 'bovenlichaam-gedeelte' ging, was er nog welgeteld 1 gast die gedaan had na mijn 3e set benchen. Zelfs geen trainer meer te bespeuren (maar de bowling beneden draaide wel vollen bak ;))

Ik ken spijtig genoeg niet genoeg zotten die zich willen af beulen op de uren dat ik dat doe:p/:(. En nog minder die de oefeningen zouden willen doen die ik doe:(.

dat is zonde van die mensen die die oefeningen niet willen doen, maar goed van jou dat jij ze wel doet. misschien dat over een tijdje er wel meer mensen bijkomen je weet nooit. anders moet je gewoon vrienden gaat aanraden om een keer te komen kijken. misschien dat 1 van hun het wel leuk vind.

ik heb ook een vriend die niet de oefeningen/schema doet wat ik doe. maar meestal wel op dezelfde tijden traint. ( we zitten in dezelfde klas en wonen bijna naast elkaar dus komt goed uit) dus hij kan altijd helpen enzo.

je moet gewoon proberen om iemand te vinden. misschien wel een volwassene die het leuk vind om mee te trainen. en mocht het allemaal niet lukken zou je toch alleen moeten blijven trainen, maar dat heeft ook weer voordelen. bijvoorbeeld dat het sneller gaat en dat je misschien beter kunt concentreren.

welke stad woon je eigenlijk, misschien kan ik een keer komen kijken ofzo.:)

dat is zonde van die mensen die die oefeningen niet willen doen, maar goed van jou dat jij ze wel doet. misschien dat over een tijdje er wel meer mensen bijkomen je weet nooit.
Juist, zonde voor hen. Ik hoop het dat er een paar naast benchpressen ook wat andere compounds gaan doen.

je moet gewoon proberen om iemand te vinden. misschien wel een volwassene die het leuk vind om mee te trainen.
Ik ben 32, dus een volwassene als partner zou geen probleem zijn ;) Het probleem is dat ik zowel voor mezelf werk als dat ik avondschool lessen geef en een gezin heb... mijn vrouw gaat ook graag gaan trainen :D, en dat probeer ik zoveel mogelijk te ondersteunen door haar te laten gaan trainen op de avonden dat ik geen les geef. Ook in het weekend wisselen we af, kinderen hé :rolleyes:;)

mocht het allemaal niet lukken zou je toch alleen moeten blijven trainen, maar dat heeft ook weer voordelen. bijvoorbeeld dat het sneller gaat en dat je misschien beter kunt concentreren.
Dat is juist, je kan meer je ding doen. Ik heb er al genoeg gezien die met 3 rond een triceps pull-down staan te draaien, eentje doet een setje, ze babbelen wat, een andere doet een setje, babbelen, de 3e zijn setje en het begint opnieuw ... niet echt efficiënt :rolleyes:

welke stad woon je eigenlijk, misschien kan ik een keer komen kijken ofzo.:)
Dendermonde in far-away Belgium, niet echt bij de deur vermoed ik;)

Bedankt Sephirothsnake, en hier is er weer eentje :

Squats :
12x50kg
10x80kg
8x100kg
8x110kg

Deadlift:
12x50kg (met shrugs)
10x80kg (met shrugs)
8x100kg (met shrugs, maar dat was geweldig afzien vandaag)
8x110kg

Benchpress:
13x50kg
8x70kg
8x80kg
6x85kg

lateral side raises:
10x14kg
10x16kg
10x18kg

Wide grip pull-ups:10
8x5kg
8x10kg
Weighted chins :
10x15kg
Dips:
10
10

Decline DB press:
12x20kg
12x22kg
12x24kg
Ik train alleen (er was zelfs niemand meer in heel die zaal aanwezig (wel zalig trainen zo :D)), maar daardoor is het nogal moeilijk om in en uit de juiste positie te raken met die DB's. De oefening uitvoeren valt best mee, en mag zelfs wat zwaarder, maar het is vooral het einde van de oefening : terug recht komen, en die DB's onder controle houden, dat me tegen houdt om zwaardere gewichten te pakken. Iemand een idee hoe je dat kan oplossen? Een partner is voorlopig geen optie.

Supersetje voor de schouders:
6x6kg voorwaarts heffen
6x6kg zijwaarts heffen
6x6kg voorwaarts heffen
6x6kg zijwaarts heffen

Ik wou er nog 3 achter doen, maar 't vat was af' ;)

22m30 cardio : synchro excite (eliptical walker) 250 kcal volgens dat ding

goeie training man , de dead combineren met shrugs is inderdaad lekker heftig - misschien moet je die db gewoon een paar keer goed laten vallen degene die je dan als eerste komt helpen word misschien een partner voor het leven:D

goeie training man , de dead combineren met shrugs is inderdaad lekker heftig - misschien moet je die db gewoon een paar keer goed laten vallen degene die je dan als eerste komt helpen word misschien een partner voor het leven:D

Bedankt :D En de eerste die gisteren zou komen rennen, zou waarschijnlijk wel buiten adem geweest zijn, aangezien die een pak trappen en een flink eind van de zaal zou moeten doorrennen, en over een paar turn-styles zou moeten hebben gesprongen in 'horde-sT' :grinny:'... maar met dat 'bowlinggeweld' beneden vrees ik dat zo iets niet opgemerkt zou worden :eyes:

EDIT:

Enneuh, die 'partner voor het leven' heb ik elders al gevonden, ben er met getrouwd ;) :D

Laatst bewerkt:
Bedankt :D En de eerste die gisteren zou komen rennen, zou waarschijnlijk wel buiten adem geweest zijn, aangezien die een pak trappen en een flink eind van de zaal zou moeten doorrennen, en over een paar turn-styles zou moeten hebben gesprongen in 'horde-sT' :grinny:'... maar met dat 'bowlinggeweld' beneden vrees ik dat zo iets niet opgemerkt zou worden :eyes:

EDIT:

Enneuh, die 'partner voor het leven' heb ik elders al gevonden, ben er met getrouwd ;) :D

dat is inderdaad al een behoorlijke training :D

ik denk het ook, aangezien ik in het midden van nederland woon, maarja leuk vor het idee ;)

Zou inderdaad wel eens leuk zijn om iemand van dbb te zien waar ik train :p

dat is inderdaad al een behoorlijke training :D
cardio :p

In ieder geval, mijn training van gisteren (ik was gisteren te moe om nog in te loggen en posten) :

Squat:
12x60kg
10x80kg
8x100kg
9x110kg

Deadlift:
12x60kg (met shrugs)
10x80kg (met shrugs)
8x100kg (met shrugs)
8x110kg

Sitting calf raises:
20x60kg

Lateral DB raises:
10x14kg
10x16kg
10x18kg

Benchpress:
12x50kg
10x70kg
7x80kg (8e failed :o)
6x85kg (had deze keer een spotter, anders had ik die 6x niet gedaan)

Military press:
12x27,5kg
10x32,5kg
6x37,5kg
5x42,5kg

Wide grip pull-ups:
10x
8x5kg
8x10kg
6x15kg
Weighted dips:
8x5kg
8x10kg
8x15kg
Weighted chins:
10x17,5kg PR :D Die blessure begint er dus duidelijk uit te gaan ... nu nog proberen om wat ik pak bij de chins ook bij de pull-ups te pakken :p

12min cardio (elliptical walker). Spijtig genoeg moest ik afbreken wegens tijdgebrek

Laatst bewerkt:
goeie bench vooral ook na hetgene wat je al gedaan had

zeker, weer een goeie training :thumbs:
= maar weer eens tijd voor karmatjes :D

Terug
Naar boven