Fitness Seller

Ophalvens progress log

maar ik zie bij je BP staan dat je wel een spotter had, dus je hebt er toch 1 gevonden. zie je wel dat er toch mensen in jouw gym zijn die goed trainen, of in die richting :P

Nette training hoor !

• Topic Starter Topic Starter
maar ik zie bij je BP staan dat je wel een spotter had, dus je hebt er toch 1 gevonden. zie je wel dat er toch mensen in jouw gym zijn die goed trainen, of in die richting :P

Ik was nu eens woensdag rond 16u00 gaan trainen, veel volk aanwezig. Die gast die me wilde spotten bood dat zelf aan, dat vond ik wel cool :clap:. Ik moet anders maar meer op dat soort uren gaan trainen :) Maar ik wil in ieder geval wel niet afhankelijk worden van een spotter : ik wil mijn lifts zelfstandig en veilig kunnen uitvoeren zonder spotter nodig te hebben (al helpt die wel bij de laatste reeks ;))

Bedankt :D

Tof, al die complimenten :thumb:
Stimuleert om de volgende keer nog zwaarder te gaan :lifter:. Het enige spijtige aan deze manier van trainen is dat je echt wel beter een paar dagen niet gaat trainen na een training (ik toch in ieder geval ;)).

Ik was nu eens woensdag rond 16u00 gaan trainen, veel volk aanwezig. Die gast die me wilde spotten bood dat zelf aan, dat vond ik wel cool :clap:. Ik moet anders maar meer op dat soort uren gaan trainen :) Maar ik wil in ieder geval wel niet afhankelijk worden van een spotter : ik wil mijn lifts zelfstandig en veilig kunnen uitvoeren zonder spotter nodig te hebben (al helpt die wel bij de laatste reeks ;))

Een spotter hoeft daarom niet perse te helpen , het feit dat die er staat , doet mentaal iets met je . Die laatste duw dat je moet geven om te liften , die doe je anders niet . Met een goede spotter die je motiveert of uitmaakt vr 'kleine' of zoiets ga je echt wel duwen tot de laatste snik !

klopt! In mijn geval was het te weten dat die spotter klaar stond indien ik die volgende rep niet zou maken dat er voor zorgde dat ik toch nog een extra herhaling (of 2) maakte die ik anders niet gedaan zou hebben uit veiligheid. Ongegrond, dat wel, want hij heeft de bar nu ook niet moeten aanraken. Gewichtheffen zit voor een groot stuk tussen je oren heb ik de indruk :cool:

het gaat de goede kant op als ik het zo hoor, zelfvertrouwen wordt opgebouwd :D
je moet gewoon afspraken maken met je spotter. over dezelfde train tijden. jij een keertje zijn tijden trainen, en hij een keertje op jouw tijden.

veel succes, no pain no gain :cool:

Die spotter was gewoon toevallig aanwezig, geen idee hoe regelmatig die traint. Maar ja, het is moeilijk om af te spreken als mijn eigen tijden niet regelmatig zijn. Normaal zou ik op deze avond gaan trainen, maar dat zal dus voor morgen zijn.

Vandaag tijdens de zwemles van mijn zoontje wat baantjes getrokken. Het was weer een hele tijd geleden. 88 heb ik er maar kunnen zwemmen, want zijn zwemles zat er al weer op (continue schoolslag gezwommen van 16u55 tot 17u45). Het zwembad is maar 25m lang dus dat is 2200m totaal. Er zat nog meer in, maar niet in de tijd die ik had.

Het ging wel lekker, maar in het begin wel een 'zwaar' gevoel in mijn quads. Dat belooft voor de training morgen :D

Heb ooit nog gezwommen ; ik geloof dat ik toen op mijn 15de ooit eens 134 lengtes heb gezwommen . Maar ik was echt gemotiveerd want ik kreeg voor elke lengte 2 Belgische Frank van mijn pa !

Heb ooit nog gezwommen ; ik geloof dat ik toen op mijn 15de ooit eens 134 lengtes heb gezwommen . Maar ik was echt gemotiveerd want ik kreeg voor elke lengte 2 Belgische Frank van mijn pa !

LOL!:D Dat is nog eens motivatie :roflol:

Rond diezelfde leeftijd zat ik ook bij een zwemclub en wou ik voor het brevet van 3km gaan, de rest daaronder had ik al. Ik dus tegen die redder dat ik voor dat brevet van 3km wou gaan. 120 lengtes later blij en voldaan weer uit dat bad. Aan de kassa willen betalen en het brevet verder regelen. Zegt diene pipo dat zo'n brevet van 3km niet bestaat. Ik nochtans zeker, want aan de linkerkant van zijn kotje hangen al die brevetten te pronken. Legt die me uit dat die 3km+ brevetten trim-zwem brevetten zijn : een bewijs dat je die op verschillende dagen, in stukjes van 250 of 500m komt zwemmen.Ik gedegouteerd weggegaan en nooit meer voor een of ander ander zwem brevet gegaan.:rolleyes:

LOL!:D Dat is nog eens motivatie :roflol:

Rond diezelfde leeftijd zat ik ook bij een zwemclub en wou ik voor het brevet van 3km gaan, de rest daaronder had ik al. Ik dus tegen die redder dat ik voor dat brevet van 3km wou gaan. 120 lengtes later blij en voldaan weer uit dat bad. Aan de kassa willen betalen en het brevet verder regelen. Zegt diene pipo dat zo'n brevet van 3km niet bestaat. Ik nochtans zeker, want aan de linkerkant van zijn kotje hangen al die brevetten te pronken. Legt die me uit dat die 3km+ brevetten trim-zwem brevetten zijn : een bewijs dat je die op verschillende dagen, in stukjes van 250 of 500m komt zwemmen.Ik gedegouteerd weggegaan en nooit meer voor een of ander ander zwem brevet gegaan.:rolleyes:

Damn .

En na het zwemmen gisteren vandaag een 'echte' training gedaan :

squat:
15x60kg
10x80kg
8x100kg
8x110kg

deadlift:
15x50kg (met shrugs)
10x80kg (met shrugs)
8x100kg (met shrugs)
8x110kg

sitting calf raises:
20x60kg
15x60kg
20x60kg

benchpress:
12x50kg
10x70kg
8x80kg (laatste net niet gefailed, dat was doorbijten)
5x85kg

decline DB press:
12x22kg
ik had nadien die schijven onder mijn bankje nodig voor de MP, en gewoon de oefening vergeten verder af te werken :mad:

lateral raises:
10x14kg
10x16kg
10x18kg

Military press:
12x27,5kg
10x32,5kg
8x37,5kg
5x42,5kg

wide grip pull-ups : 10x
weighted wide grip pull-ups:
8x5kg
8x10kg
6x15kg
weighted dips :
8x5kg
8x10kg
8x15kg
weighted chins:
10x17,5kg

Military press:
6x42,5kg

En toen was ik 2 uur verder en was het tijd om naar huis te gaan:rolleyes:
Ik had wel de indruk dat het zwemmen van gisteren wat meer invloed had op mijn schouders. Het feit dat ik gisteren nog tot 3u 's nachts heb doorgewerkt en deze morgen werd gewekt rond 7u30 zal er ook wel iets met te maken hebben:o

Nice squats ! Tot waar ga je (diepte) ? Mooi volume op die deadlifts ook . MP's vind ik minder .

ja dat valt mij ook op maar het komt vast door het zwemmen, toch :D?

volgende keer beter, maar wel goeie training :thumbs:

Eerste 2 reeksen gaan zonder problemen helemaal tot beneden, de 3e reeks gaat al minder makkelijk tot beneden. De laatste reeks probeer ik wel, maar raak meestal maar tot parallel. :o Ging vandaag alweer wat beter, maar ik ben er nog niet. Ik heb nog wat te oefenen ;) Mijn bedoeling is om pas iets bij te nemen op die laatste reeks als mijn techniek met dat gewicht goed zit (houding & diepte).

MP's doe ik nog niet zo lang. Ik denk dat ik de eerste keer een MP deed zo'n maand of 3 geleden denk ik. Daarvoor wel zittend in een smith machine, maar dat is toch niet helemaal te vergelijken vind ik. Vooral als je eerder al squats & deadlifts hebt gedaan, is er een groot verschil tussen zittend & staand pressen ;).
Vandaag ging die MP zelfs iets minder dan anders, ik vermoed voornamelijk door het zwemmen van gisteren.

Maar ik moet geen excuses zoeken : gewoon zorgen dat de kilo's aan die stang vliegen ;)

Eerste 2 reeksen gaan zonder problemen helemaal tot beneden, de 3e reeks gaat al minder makkelijk tot beneden. De laatste reeks probeer ik wel, maar raak meestal maar tot parallel. :o Ging vandaag alweer wat beter, maar ik ben er nog niet. Ik heb nog wat te oefenen ;) Mijn bedoeling is om pas iets bij te nemen op die laatste reeks als mijn techniek met dat gewicht goed zit (houding & diepte).

MP's doe ik nog niet zo lang. Ik denk dat ik de eerste keer een MP deed zo'n maand of 3 geleden denk ik. Daarvoor wel zittend in een smith machine, maar dat is toch niet helemaal te vergelijken vind ik. Vooral als je eerder al squats & deadlifts hebt gedaan, is er een groot verschil tussen zittend & staand pressen ;).
Vandaag ging die MP zelfs iets minder dan anders, ik vermoed voornamelijk door het zwemmen van gisteren.

Maar ik moet geen excuses zoeken : gewoon zorgen dat de kilo's aan die stang vliegen ;)

Dat is al dat we moeten horen :)

Terug
Naar boven