AndroidHealthClinic

Ophalvens progress log

• Topic Starter Topic Starter
Ik voelde me vandaag wat minder, de training was er ook naar vond ik :

squats:
12x60kg
10x80kg
8x100kg
8x110kg

deadlift:
12x60kg (met shrugs)
10x80kg (met shrugs)
8x100kg (met shrugs)
8x110kg ik moest hier af-en-toe 1-2 seconden naar adem happen toen de bar op de grond lag

sitting calf raises:
20x60kg

Benchpress:
12x50kg
10x70kg
8x80kg
5x85kg

DB lateral raises:
12x14kg
10x16kg
10x18kg

Military press:
12x32,5kg
10x37,5kg
5x42,5kg
3x47,5kg (PR)

DB skullcrusher (is geloof ik toch de juiste naam)
12x24kg
12x28kg
10x32kg (hoger gaan ze niet bij ons :()
Ik bedoel hiermee de oefening waarbij je op je rug op een bankje ligt en dan een DB die achter je op de grond staat opheft tot boven je lichaam.

wide grip pull-ups : 10

Abs : decline bench werk (omhoog, 5 tellen schuin aanhouden daarna 5 korte/snelle herhalingen doen en dan weer omlaag, en dit geheel 5-10 keer herhalen zonder te stoppen. Leuke oefening, brandt goed.)

Kortere training vandaag, een aantal dingen niet kunnen doen, maar soit, de meeste dingen zijn gedaan en ik voel het, dat is toch iets ;)

lekker getraind, en is je skull nog gecrusht ( sorry voor eventuele spelfouten) :D

Een lekker volume op de deadlift . Squats ook niet mis . Zijn het fullsquats ?

lekker getraind, en is je skull nog gecrusht ( sorry voor eventuele spelfouten) :D

lol, dat crushen valt wel nogal mee. Het is een tijdje geleden dat ik die oefening gedaan heb, maar ik vind die wel tof om te doen :D Zijn er meteen ook wel een paar die raar kijken : wat gaat die nu doen met de zwaarste DB die hier ligt :rolleyes:. Tot ze zien dat je bij de oefening je beide handen nodig hebt:p. Misschien eens proberen met een EZ-bar, dan ben ik niet meer beperkt tot de gewichten van de DB's.

Een lekker volume op de deadlift . Squats ook niet mis . Zijn het fullsquats ?

Bedankt, maar er moet nog een pak meer bij op de deadlift & squat (hoewel mijn broeken nu al wat oncomfortabel worden :o:rolleyes:). Maar voor ik de gewichten van mijn squats omhoog trek, wil ik dat die laatste set ook een fullsquat wordt. Mijn eerste 2 'zonder problemen' fullsquat. Die 3e is al een stuk moeilijker om full te gaan, de 4e lukt me voorlopig nog niet om full te gaan, parallel wel.

Bedankt, maar er moet nog een pak meer bij op de deadlift & squat (hoewel mijn broeken nu al wat oncomfortabel worden :o:rolleyes:). Maar voor ik de gewichten van mijn squats omhoog trek, wil ik dat die laatste set ook een fullsquat wordt. Mijn eerste 2 'zonder problemen' fullsquat. Die 3e is al een stuk moeilijker om full te gaan, de 4e lukt me voorlopig nog niet om full te gaan, parallel wel.
Dat is al niet slecht hoor bro ...
En ja die broeken , heb ik ook last van . Heb in de solden bewust een paar te grote broeken gekocht omdat ik voorspel dat ik binnenkort niet meer in de mijne geraak . Ze spannen echt ..

ik zal eens een lintmeter zoeken en eens zien wat ze meten. Het zal wel nog niets al te groot wezen, maar in ieder geval al een stukje meer dan in het begin, durf ik te wedden. Ik heb toen ik een paar maanden bezig was eens wat afmetingen opgeschreven, ik zal ze eens opzoeken en vergelijken, lijkt me wel eens tof om te zien ... maar waar lagen die nu weer ???

Ik heb eens een aantal maten vergeleken met een meting van 12/01/2007.

12/01/2007 :
pols : 16,3cm
enkels: 22cm
biceps : 34cm
kuiten: 37cm
quadriceps : 55cm
chest: 97cm
waist:85cm
kg: 74kg

25/01/2008 :
pols:16,3cm (veel verbetering moet je daar niet hopen :rolleyes:)
enkels:22cm (idem)
biceps:37cm (+3cm)
kuiten:38cm (+1cm, MOET beter kunnen :mad:)
quads:62,5cm (+7,5cm)
chest:97cm (+0cm ??? moeilijk om bij jezelf te meten als je de neiging hebt om je lats op te spannen als je meet)
waist:86,5cm (+1,5cm hmmm, niet zo positief)
kg:78kg (+4kg hmm)

Wel wat teleurstellend voor 1 jaar tijd vind ik. Ik vermoed dat het aan mijn voeding en rust ligt. Meer bikkelen en proberen vroeger te gaan slapen dus. Alleen van de vooruitgang op mijn quads ben ik min-of-meer tevreden.

EDIT:

Alles is koud gemeten, gewoon ter info

Laatst bewerkt:
nee joh niet negatief doen. je zit toch nog in de bulk of niet. nouw sowiezo zal die 1,5 centimeter bij je buik er snel weer af zijn. en anders niet helaas. maar je moet altijd blijven hopen :)

die buik is inderdaad niet zo'n probleem, ik had gewoon gehoopt dat er ook in centimeters al wat meer verschil te zien zou zijn. Maar ik vermoedde het eigenlijk al : de laatste maanden heb ik vooral op vlak van slaap te veel moeten knippen. Die metingen zijn eigenlijk bedoeld om een schop onder mijn gat te geven zodat ik weer 'back on track' raak ;).

Dude , jij gaat toch keihard ?
Laat je nu niet door deze cijfertjes beïnvloeden en pak dat ijzer vast ! Komaan !

Oh, het trainen is geen probleem, het is het rusten dat juist het probleem vormt. Ik neem de laatste tijd te weinig tijd om te slapen. En daarmee bedoel ik de laatste maanden. Te laat gaan slapen (werk) en vroeg moeten opstaan (kinderen en/of werk), zijn een slechte combinatie om voldoende te herstellen en te groeien.

Maar ik denk dat mijn opmerking over het niet tevreden zijn met de resultaten verkeerd geïnterpreteerd zijn : ik bedoelde niet dat ik ging stoppen omdat ik niet de resultaten had die ik wou. Ik bedoelde dat ik nog harder moest werken om de resultaten te behalen die ik wil.;)

Vanavond weer trainen, als de kinderen in bed liggen. Ik ga eens zien wat er gebeurt als ik de volgorde van de oefeningen wat dooreen haal ;)
Het wordt trouwens tijd dat ik mijn schema weer eens aanpas, ik zit er nu al een paar weken mee (hoewel ik nog regelmatig nog wel winst pak).

Succes .

Veel Plezier :loopband: :lifter: :wl:

:D

En plezier had ik :D

Zoals gezegd, heb ik de volgorde wat omgedraaid, niet slecht, maar ik moet mijn opwarming iets meer uitbreiden.

In ieder geval, dit was mijn training :

Benchpress :
12x50kg
10x70kg
7x80kg
4x85kg
4x85kg

Wide-grip-pullups: 6x
Ik moest er mee stoppen, ik vermoed door de te korte opwarming (lees: bijna onbestaande:o). Er voelde iets niet helemaal juist aan mijn linker arm, en ik wil niet terug een paar weken moeten wachten tot ik die oefening terug kan doen.

Military press:
12x32,5kg
10x37,5kg
Lateral side raises:10x14kg
MP: 8x42,5kg
LSR: 10x16kg
MP: 6x47,5kg
LSR: 10x18kg
MP: 4x47,5kg

Er was niemand aanwezig hier, dus voor ik mijn squats begon, eerst even mijn shoenen uitgedaan en blootvoets gewerkt, wat een verschil!
Squats :
12x50kg (voeten tegen elkaar)
10x70kg
8x90kg (voeten tegen elkaar)
8x100kg
8x110kg
En deze keer kon ik met elke set zo laag dat de bar op mijn schouders tot aan de baren van dat squat-rek raakten! Zonder schoenen had ik ook niet de neiging om op mijn tenen te gaan staan, waardoor ik veel beter kon duwen. Optie : of ik doe ze in het vervolg altijd blootsvoets, of ik koop een paar sportschoenen met een volledig platte zool :D

Nadat ik de BB tot 50kg had ontladen, voor de gein even geprobeerd vanuit het squat rek blootvoets een MP uit te voeren :
MP: 5 x 50kg PR !:D :lifter:

Deadlift:
12x60kg (met shrugs)
10x80kg (met shrugs)
8x100kg (met shrugs)
8x110kg

Tussendoor de setjes deadlift nog wat sitting calf raises :
15x50kg
20x55kg
10x60kg
10x60kg
12x60kg
Hier is het zonder schoenen uitvoeren van die oefening wel een pak moeilijker.

En na de bar tot 50kg te hebben ontladen, toch nog maar even een paar setjes MP geprobeerd :
3x50kg
even wat gerust en ...
7x50kg !!! PR :D :lifter:

Toch nog even geprobeerd om hierna op te trekken, maar na 1 poging gestopt.

Dan maar DB BO rows:
12x20kg
10x24kg
8x26kg
8x28kg
8x30kg
8x32kg !!! PR :D :rocknana:

Het is denk ik van april geleden dat ik dat nog had gedaan, ik had geen idee meer waar ik daar zat qua gewicht, dus die 20kg als opwarming, en zo opgewerkt naar de zwaarste DB's die er bij ons zijn.:p:( Ik weet wel zeker dat ik in april niet aan 32kg zat :rolleyes:

Een superset voor de schouders :
6x6kg heffen voor
6x6kg zijwaarts heffen
6x6kg zij-achterwaarts heffen
6x6kg heffen voor
6x6kg zijwaarts heffen
6x6kg heffen voor
6x6kg zijwaarts heffen

Nog wat buikspier oefeningen op een decline bankje : omhoogkomen tot +/- 45°, 5 tellen aanspannen, 5 korte en snelle herhalingen, dan pas naar beneden zakken. Dit is één oefening, en heb ik 7x en daarna 5x gedaan. Ik probeer dit weer wat op te bouwen : ik heb dit vorig jaar beter gedaan, maar heb de laatste maanden te weinig op mijn abs gewerkt.

In ieder geval een goeie training : 2 PR's en mijn squats die een pak beter gingen dan anders, ik ben tevreden voor vandaag :D

EDIT :

Deze was ik gisteren nog vergeten vermelden :

Barbell curl:
10x32,5kg
8x37,5kg
Kwam net voor die 6kg schouder superset ;)

Laatst bewerkt:
Was gisteren een snelle training, ik had minder tijd :

benchpress:
12x50kg
10x70kg
7x80kg
5x85kg
4x87,5kg PR :D

DB lat side raise:
10x14kg
10x16kg
10x18kg

military press:
12x35kg
10x40kg

squat :
12x60kg (voeten tegen elkaar)
10x80kg
8x110kg

deadlift:
12x60kg (met shrugs)
10x80kg (met shrugs)
8x110kg

sitting calf raises (tussen reeksen deadlift door):
20x50kg
20x55kg
20x60kg

Military press:
5x50kg
6x50kg (PR zat er in, maar ik raakte uit balans :mad:)

DB BOR:
12x22kg
10x26kg
8x28kg
8x32kg

We hebben bij ons maar DB's tot 32kg. Misschien eens proberen met een BB naast een bankje? Of is er een variant om deze oefening zwaarder te maken zodat je ze toch met DB's kan blijven uitvoeren?

Dumbbell Bend Over Rows

neem een DB uit het rek, steun met je andere hand op het rek, terwijl je voorover gebogen met die DB 'Rowt':p

Ik doe die normaal op een bankje, steunend met mijn off-hand en knie op dat bankje en rol na de eerste arm dat gewicht onder het bankje naar de andere arm toe. Ik had nu minder tijd en heb dat dus gewoon staand gedaan, is sneller ;)

Het enige 'praktische' dat ik snel zie om die oefening te verzwaren, is van die polsgewichtjes aan te doen, maar ik zie me daar al bezig met al die bandjes aan:rolleyes:. En dan nog, met die bandjes kan je er zo 1 kg/bandje aanhangen. Daar spring je ook niet ver mee:(.

Een barbell is misschien een oplossing, maar ik weet niet of dat zo handig is om in evenwicht te houden, eens proberen :p (maar dan wel met dat bankje:rolleyes:)

Goeie bench en MP !

Terug
Naar boven