XXL Nutrition

Opzetten van een goed trainingsschema

Leardini

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
98kg
Vetpercentage
6%
hallo dank je dat je hier even wilt kijken.
het probleem is ik kijk onderhand elke dag wel 3 uur rond op de site, over alles en nog wat maar kan geen,
topic vinden van hoe je nu echt precies een goed trainingsschema moet maken, daarmee bedoel ik te zeggen.

hoeveel sets , reps , rust p.sets en p.reps.
hoeveel oefeningen.

als iemand hier een link van heeft of een website waar ook het type training in vermeld staat zou fantastisch zijn.
ik weet dat veel dingen te maken hebben met welke manier je traint. ik wil zelfmet een splitschema te beginnen. maar wil van alle trainingsschema's wat meer afweten!

alvast heelerg bedankt:)

• Topic Starter Topic Starter
daar staat niet hoevele reps en sets en dergelijke dat wou ik graag weten, dat stikkie had ik al wel gezien

Volgens mij staat er bij iedere trainings soort uitgeschreven hoeveel set en hoeveel reps daar gebruikelijk is. Misschien iets meer je best doen om het zelf te zoeken?

daar staat niet hoevele reps en sets en dergelijke dat wou ik graag weten, dat stikkie had ik al wel gezien

omdat dit persoonsgebonden is.
wil je gaan voor kracht, massa, uithoudingsvermogen?

een richtlijn is

kracht: 1-5 reps
massa: 6-12 reps
uithoudingsvermogen: 10+ reps

Sets verschilt ook van persoon tot persoon, de één heeft meer volume nodig als een ander.
Als beginner zou ik gaan voor fb of ss.

• Topic Starter Topic Starter
de reps wist ik wel meer de sets. maar heb nu een coach voor een jaar om goed te beginnen met bodybuilden en dan volgend jaar hopelijk genoeg om mee te doen met wedstrijden, en een trainer van buitenaf de sportschool te krijgen.

de reps wist ik wel meer de sets. maar heb nu een coach voor een jaar om goed te beginnen met bodybuilden en dan volgend jaar hopelijk genoeg om mee te doen met wedstrijden, en een trainer van buitenaf de sportschool te krijgen.

Zoals ik al zei, dat is persoonsgebonden. Er is geen heilig aantal.
Vind het wel ontzettend knap van je als je na een jaartje trainen al het podium op kan! Pics van hoe je er nu bij staat?

Terug
Naar boven