Fitness Seller

Opzoek naar geschikt trainingsschema!

Bezoekers in dit topic

dees94

Novice
Lid geworden
31 mei 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
53kg
Vetpercentage
11%
Hola,

Ik ben vrij nieuw in de wereld van 'spieren trainen', ik rommel al een paar maanden aan in de sportschool, maar volgens mij is dat 'aankloten' niet zo succesvol.
Ik heb wel altijd veel hardgelopen, halve marathon enkele keren op m'n naam staan, maar spierkracht? Nee.

Momenteel ga ik (samen met mijn vriend) ongeveer 2 keer per week naar de sportschool, we willen dit nu ophogen naar 3, we sporten 's ochtends vroeg (zeg 8 uur tot 9 uur in de ochtend).
Als ik in de sportschool ben doe ik meestal een kwartiertje cardio (op zo'n een traploop apparaat) en daarna kleine drie kwartier spieroefeningen.
Voornamelijk buikspieren, beetje squaten (10kg, 3x 10 squats ongeveer) en in een zeldzaam geval arm oefeningen.
Verder ga ik over het algemeen 2x per week hardlopen, 10 kilometer.

Ik ben 20 jaar, 165cm lang en weeg 53kg en aldus een medische weegschaal een vet percentage van 11%.
Ik kom van een zwaar ondergewicht, en ben nu zo een drie kwart jaar lichamelijk hersteld van anorexia nervosa. Dit is aldus de arts een gezond gewicht voor mij.
Ik ga mede daarom niet alleen sporten, zo is er controle op wat ik doe en mijn vriend staat achter mijn beslissing, zolang ik er open in ben. Ik zie dat ook als mijn verantwoordelijkheid.

Wat zou een mooi begin schema zijn voor mij?
Ook qua voeding ben ik best bereid een en ander aan te passen, abs are made in the kitchen right ;)

Momenteel:
O: 60gr havermout, met amandelmelk, fruit erdoor
L: 3 boterhammen, meestal kipfilet, hummus iets in die trant.
A: over het algemeen grote vleeseters (150gr kipfilet/biefstuk oid), 200-250gr groenten, 150gr aardappels/rijst oid. + toetje van meestal 225gr kwark - optimel griekse stijl

Verder drie maal tussendoor, maar dat is vrij varierend. Ik eet vrij veel rijstwafels met beleg (pindakaas/hummus/kalkoenfilet), japanse mix (zoutjes achtige dingen), en thee biscuitjes. En zeker 2x per dag fruit. Ik blijf hier stabiel op.

Ik ben heel gevoelig voor lactose, maar ik verdraag wel magere kwark. Ook in de ochtend. Dus dat is zeker een mogelijkheid.

Concrete vragen:
- Ontbijten voor krachttraining in de ochtend? Of erna?
- Beginnend trainingschema?
- Doel: spieren opbouwen.
- Ja ik ben een vrouw. Behoor ik in een ander forum gedeelte nu ;)?

Groetjes,
Desiree
 
Lekker beginnen met Stronglifts 5x5, hiermee pak je alle basisoefeningen mee en kan je naast de techniek goed te leren ook snel progressie maken. Voeding ziet er nog wat laag uit, maar al veel beter dan de meeste beginners. Er staan bij het subforum Voeding guides om je eigen voedingsschema te maken en je behoefte uit te rekenen.

Succes!
 
Of Starting Strength van Mark Rippetoe
 
Back
Naar boven