Fitness Seller

Oranje zet grote stap op weg naar EK

Bezoekers in dit topic

Op het WK speelde ze echt wel goed... De fantastische acteertalenten van Portugal en de scheids die de weg kwijt was waren de oorzaak van Nederlands verlies. Natuurlijk had er gescored moeten worden, maar je mag ze ook wel wat krediet geven. Ik ben het er mee eens dat dit oranje veel meer kan en dat op dit moment 4-4-2 beter zou werken als 4-3-3 en dat sneijder en v/d vaart heus wel in 1 elftal kunnen, maar je kan niet zeggen dat dit elftal 'slecht' is.

Ik kan geen 1, maar dan ook werkelijk geen 1 wedstrijd herinneren dat ik heb genoten van het Nederlands elftal onder Marco van Basten. De weg naar het WK was een eitje, en bij de eerste de beste goede tegenstander, Portugal dus, gaan we de boot in. De scheids was de weg aan beide kanten kwijt, dus dat kan je niet als excuus gebruiken, en van de Portugezen weet je vantevoren dat ze gaan lopen mekkeren en acteren, maar als je zelf gewoon genoeg doelpunten maakt, heb je daar niks mee te maken. Zelfs onder Dick Advocaat deden we het nog beter.

Dit systeem functioneert gewoon totaal niet, en élke centrumspits mislukt op deze manier, omdat er gewoon 0 bruikbare voorzetten komen. Als van Nistelrooy een scoringskans krijgt, is dat meestal door een goede pass van Sneijder of van Persie, maar nooit door eens een goede voorzet vanaf de zijkant. Oranje heeft geen buitenspelers, op Robben na, maar die is toch 70% van de wedstrijden geblesseerd, plus dat hij ook geen goede voorzet heeft. 4-4-2 met van Nistelrooy en Van Persie in de spits zal volgens mij echt veel beter functioneren. Met alle creativiteit die we hebben op het middenveld en voorin, met Sneijder, van der Vaart, Seedorf en van Persie moet je toch wel meer dan 1 of 2 kansen in een hele wedstrijd kunnen creëren, iets wat nu amper gebeurt. Vaak komen de goals uit afstandsschoten, combinaties binnendoor of een gelukkige bal. Nooit is er die ene beslissende actie waardoor iemand vrij voor de goal komt of een grote kans krijgt.
 
Word tijd om weer is een Europese titel te halen ;)
 
jongens vanavond 2-0 voor nederland.wat denken jullie ??
 
Zal zoiets worden ja, 2-0, 2-1.
 
Hmmm, ik ben sceptisch ik gok op 1-1 mss 1-2 voor Albanië als v/d Sar een slechte dag heeft...
Albanië kan het ons nog erg moeilijk maken, ach we zullen het wel beleven, wie weet slachten we ze wel af :cool:
 
Hmmm, ik ben sceptisch ik gok op 1-1 mss 1-2 voor Albanië als v/d Sar een slechte dag heeft...
Albanië kan het ons nog erg moeilijk maken, ach we zullen het wel beleven, wie weet slachten we ze wel af :cool:

Je kan alles over het Nederlands elftal zeggen maar dat v/d Sar een slechte dag heeft. Die dag moet nog uitgevonden worden.....
 
En tegen welke tegenstanders hebben de die reeks neergezet? Elke interland tegen een redelijk/goed elftal hebben we verloren volgens mij :D

Naar mijn weten hebben we van de 30 interlands er maar 3 of 4 verloren;).
Ieder ander land zou blij zijn met deze resultaten...vraag maar eens of de Belgen hier op het forum zo'n reeks willen hebben:D.
Vergeet niet dat we maar een landje zijn van 15 a 16 miljoen inwoners en eigenlijk constant tot de top van het internationale voetbal vertoeven.

o jaaaaa vanavond wordt het gewoon een nulletje of 3 voor Oranje:rocknana:.
 
Naar mijn weten hebben we van de 30 interlands er maar 3 of 4 verloren;).

Ja en op de momenten waarop het nodig was gaven we niet thuis. Het WK is wel wat belangrijker dan zo'n 'goede' reeks. Goede resultaten zeg die vroege uitschakeling op het wk .......

We zitten in een kwalificatiepoule met Roemenie en Bulgarije als sterkste tegenstanders pfff nou dan mag je ook wel een goede reeks neerzetten. De wedstrijden tegen Luxemburg en Slovenie hebben we nog gesloft ook :eek:

Als je kijkt watvoor kwaliteit aan spelers we hebben rondlopen en wat voor voetbal we spelen dan mag je dat inderdaad de coach aanrekenen.
 
Ja en op de momenten waarop het nodig was gaven we niet thuis. Het WK is wel wat belangrijker dan zo'n 'goede' reeks. Goede resultaten zeg die vroege uitschakeling op het wk .......

We zitten in een kwalificatiepoule met Roemenie en Bulgarije als sterkste tegenstanders pfff nou dan mag je ook wel een goede reeks neerzetten. De wedstrijden tegen Luxemburg en Slovenie hebben we nog gesloft ook :eek:

Als je kijkt watvoor kwaliteit aan spelers we hebben rondlopen en wat voor voetbal we spelen dan mag je dat inderdaad de coach aanrekenen.

Er kan er maar 1 wereld kampioen worden...en dat is meestal de meest gelukkige;):D. Maar ik denk dat je als landje van onze omvang de realiteit in de gaten moet houden, landen met 30 a 40 miljoen mensen meer zouden willen dat ze maar 3 a 4 maal verliezen in 30 wedstrijden.
Naar mijn weten zijn Bulgarije, Roemenie en Slovenie ook gerenomeerde voetballanden die regelmatig de laatste jaren op EK's en WK's stonden:yes:, dus moeten we met ieder punt tegen deze landen tevreden zijn..:rocknana:.

Ik zie het zo, je staat tweede in de poule...hebt nog niets verloren en we gaan straks gewoon naar het EK. Als het klote wedstrijden verder zijn is dat jammer maar we plaatsen ons wel en zo vanzelfsprekend is dat niet.
Vraag het maar eens (wat ik al aangaf) aan de Belgen;).
 
Fantastische wedstrijd jongens! Gefeliciteerd allemaal.
 
Als je nu nog volhoudt dat Van Basten de beste coach ooit is moet je echt van de Crystal Meth afblijven Dave :) Jeetje wat een debiele wissels en wat een commentaar na de wedstrijd....
 
Laatst bewerkt:
Jezus, 'tis dat we twee kratten bier hadden staan. Maar anders had ik die k*twedstrijd al na tien minuten uitgezet. Gefeliciteerd, "die Mannschaft"
 
Het maakt niet uit wie je er neer zet. Cruijf faalt net zo hard. De jongens houden zich puur met clubvoetbal bezig en hun hoofd staat naar dat spelsysteem.

Italianen spelen naar verhouding veel meer met elkaar of tegen elkaar.

Dat commentaar van Van Basten was gewoon een tegenstoot tegen de harde media. Aan z'n blik zag je gewoon dat hij bewust lyrisch lulde. Net zoals de media vaak zwaar overdrijft.
 
Het maakt niet uit wie je er neer zet. Cruijf faalt net zo hard. De jongens houden zich puur met clubvoetbal bezig en hun hoofd staat naar dat spelsysteem.

.


Ben ik het wel mee eens maar dan helpt het ook niet om bijvoorbeeld Schneider 'met de punt naar achteren' te laten spelen of een Van Persie als rechtsbuiten te gebruiken met z'n linkerpoot..
 
Zal me worst wezen.
 
Waarom zit de beste middenvelder van de champions leaque van afgelopen seizoen op de bank?
 
Omdat hij niet in het succesvolle systeem van Oranje past.
 
Back
Naar boven