Fitness Seller

Overeem positief getest op verhoogde testosteronwaardes

Dana White Thought the NSAC Would Give Alistair Overeem a Stiffer Penalty

Dana White isn't happy with Alistair Overeem, but he hasn't decided whether the former No. 1 contender still has a job with the UFC.

The UFC president was informed by popular radio host Jim Rome on Wednesday of the nine-month punishment Overeem received on Tuesday after the Nevada State Athletic Commission denied his request for a license. And upon hearing the news, White said that he expected the NSAC to come down harder on Overeem.

"Nine months? Nine months isn't as bad as I thought it was going to be," White said.

"I thought he would get a year. Easily a year."

White is clearly upset with Overeem, who he has said repeatedly told him and UFC CEO Lorenzo Fertitta multiple times that he was "the most tested man in sports." At Tuesday's NSAC hearing, Overeem said that he received an anti-inflammatory shot for an injured rib from a doctor in January, which unbeknownst to him, contained testosterone. He gave himself another shot right before he was asked to take a random drug test following a March 27 press conference in Las Vegas. He ended up failing the drug test when his testosterone to epitestosterone ratio came back at 14:1, which is more than double the NSAC's limit of 6:1.

"I'm not a fan," White said. "I'm not a fan at all. You're not going to hear me today on your radio show defending Alistair Overeem. Believe me."

White said on the radio show that he believes Overeem lied to the UFC, but considering his hectic travel schedule lately, he hasn't been able to get the full story of what transpired at Tuesday's hearing in Nevada.

"We'll see what happens," White said when asked about Overeem's future in the UFC. "We'll see what happens, man."

Lekker dat natrappen van Coenen. Zij staat aan de kant van GG dus dit hadden we kunnen verwachten.

Jawel maar een beetje test come on, het is niet zo dat je dan boven natuurlijke krachten bezit. Maargoed dat is mijn mening.
.

Kan net het verschil maken tussen winnen en verliezen. Dus volgens jou moeten ze dit maar door de vingers zien maak ik op aan je "come on" ?

Lekker dat natrappen van Coenen. Zij staat aan de kant van GG dus dit hadden we kunnen verwachten.

ja echt, dit is echt een reactie die ik van Coenen niet had verwacht. Vind het bovendien ook hypocriet want ze zegt dat ze ervan wist maar deed er niks aan, dan ben je volgens de wet gewoon medeplichtig.

Vind de reactie van Dana White ook echt slap en vaag. Net alsof die het voor het eerst hoort van Jim Rome, bullshit hij heeft die commissie horing op de voet gevolgdt.

Hij is betrapt op test, wie weet wat hij allemaal nog meer neemt.

Net zo niks als lesnar, Kongo, mir en consorten. Cortison en test schijnt vaker bij breuken gebruikt te worden. Net als de atleten die ik noemde is hij verder clean tot het tegendeel is bewezen. Want we kunnen nu wel over alistair massaal vallen maar dat is toch ook wel hypocriet toch? Iedereen zegt nu...kijk hoe die er uit ziet, die gebruikt zeker! Na aanleiding van een cortison test inject. Dus dat hebben we nodig ter overtuiging en dan kan iemand aan de schandpaal? En op die basis hoeft een lesnar en Kongo(als voorbeeld zijn er veeeel meer natuurlijk) dat niet? Ja weet ik niet hoor, maar is een beetje simpel toch?

Dana white kan natuurlijk niet anders doen dan reageren dat hij not amused is. Het is ook zijn visitekaartje. Het zou juist raar zijn als hij alles licht op zou vatten.

alleen die kop van hem al het lijkt alsof hij elk moment kan ontploffen, hij kan nauwelijks zijn ogen normaal openhouden.

een beetje test? hij juiced sinds zn melkgebit volgens mij. het is niet zo dat dit zn eerste kuurtje was o.i.d.

Op welke middelen is hij nog meer positief bevonden dan? Dat bedoel ik met mijn vorige post. Nu mogen we opeens aannames als feiten gaan zien? Prima.. maar dan 80% van de andere jongens ook. Fair enough?

Ik ben er vrij zeker van dat als je op zo'n niveau die soort sport beoefend je gewoon niet anders kan dan te juicen en dingen te pakken om degelijk en snel terug fit te geraken...
Het is gewoon een kwestie van wanneer je het gebruikt en ik denk dat AO nu gewoon dom is geweest of het verkeerde product heeft gekozen...

Dana White: 'I Am Not an Alistair Overeem Fan at All'

Apr 25, 2012 - WEST HOLLYWOOD, Calif. -- If UFC heavyweight Alistair Overeem, who was recently handed a nine-month suspension due to the elevated levels of testosterone, wants to continue with an MMA career, he better get used to drug testing more than ever, according to UFC president Dana White.

"I’ll tell you what, if he didn’t like being tested before, wait until he sees what his life is like now," White said between bites of a burger at a media luncheon at The Palm restaurant. "He’s going to be tested all the time."

White was in Brazil on Tuesday during the Nevada Athletic Commission hearing and was mostly out of the loop until he came back to the United States. In that meeting, Overeem claimed he didn’t know what was in an anti-inflammatory given to him by Dr. Hector Oscar Molina. Overeem, who had already been pulled out of his planned title shot at heavyweight champion Junior dos Santos, was suspended nine months.

"I just found this out this morning," said White. "I landed at four in the morning, I didn’t know what the hell happened. Apparently, he got suspended for nine months and he said he was taking anti-inflammatory shots. Well, you should have gone in and told the commission that before you got drug tested. You don’t say it after you get busted for elevated testosterone levels. Period. Pretty simple. The rules are cut and clear.

"If you are taking anything, at all, you tell the commission. If you are taking too many aspirin a day, tell the commission ‘I’m taking nine aspirin a day because my neck hurts.’ I’m taking anti-inflammatory,’ ‘I’m on TRT,’ whatever."

Overeem’s suspension runs through Dec. 27. While some Internet conspiracy theorists have noted the UFC regularly runs big events in Las Vegas on New Year’s Eve weekend, and technically, Overeem could be in the clear to fight on that card, that’s highly unlikely from a logistical standpoint. Overeem would not be able to re-apply for a license in Nevada until after his suspension is up, and big events require months of advance planning and legwork.

White is willing to wait and see how things play out with the disgraced fighter. But he can’t hide his anger at how things went down.

"He’s gonna have to do a suspension," White said. "We’ll see what happens. I’m just pissed off that he lied to us.

"I am not an Alistair Overeem fan at all."

Net zo niks als lesnar, Kongo, mir en consorten. Cortison en test schijnt vaker bij breuken gebruikt te worden. Net als de atleten die ik noemde is hij verder clean tot het tegendeel is bewezen. Want we kunnen nu wel over alistair massaal vallen maar dat is toch ook wel hypocriet toch? Iedereen zegt nu...kijk hoe die er uit ziet, die gebruikt zeker! Na aanleiding van een cortison test inject. Dus dat hebben we nodig ter overtuiging en dan kan iemand aan de schandpaal? En op die basis hoeft een lesnar en Kongo(als voorbeeld zijn er veeeel meer natuurlijk) dat niet? Ja weet ik niet hoor, maar is een beetje simpel toch?
I agree....

Tuurlijk, ze doen het (bijna) allemaal, maar dat maakt het nog niet goed. Denk je echt dat de ware reden van het falen van de test de cortisone inject is? Dat lijkt me een beetje naïef. Hij zat niet een beetje over de grens, maar echt gigantisch. Zal 95% van de atleten in de UFC middelen gebruiken die niet toegestaan zijn? Zeker weten. Maar als je gepakt wordt, ben je de lul en dat is gewoon erg dom.

Tuurlijk, ze doen het (bijna) allemaal, maar dat maakt het nog niet goed. Denk je echt dat de ware reden van het falen van de test de cortisone inject is? Dat lijkt me een beetje naïef. Hij zat niet een beetje over de grens, maar echt gigantisch. Zal 95% van de atleten in de UFC middelen gebruiken die niet toegestaan zijn? Zeker weten. Maar als je gepakt wordt, ben je de lul en dat is gewoon erg dom.

11e gebod, gij zult niet gesnaaid worden

Tuurlijk denk ik niet dat het alleen aan de cortison inject ligt, maar zo ligt het verhaal wel en er is niet anders bewezen. Kijk...een urine test om het testosteron level in het bloed aan te tonen is een wassen neus. Relatief gezien dan. Die test ratio zegt mij niet dat hij echt gigantisch over de schreef is gegaan. Een 12:1 verhouding zou zelfs ook bij een niet gebruiker mogelijk zijn. Ik weet...het was hoger maar een bloedonderzoek had pas echt een goed beeld gegeven. Dat is nagelaten door de commissie wat resulteert dat aannames van "gigantisch" gebruik overblijft. En dan komen we bij mijn punt wat ik bedoelde, als we dan toch van aannames uitgaan.....

Dana white kan natuurlijk niet anders doen dan reageren dat hij not amused is. Het is ook zijn visitekaartje. Het zou juist raar zijn als hij alles licht op zou vatten.

Dana baalt zo hard, omdat dit VOOR het evenement is ontdekt en hem dus $$ kost ... als het na de wedstrijd was ontdekt deed ie er niet zo overdreven over want dan zat hij zijn $$ te tellen ;)

Marloes Coenen moedigt de mensen eigenlijk aan om te gaan snuffelen in AO zijn verleden ... vreemd van een echt collega van GG. Ik kan mij nog de beelden herinneren hoe ze stonden te "knuffelen" op Schiphol toen mevrouw terugkwam na de winst van haar titel?! Gespeeld dus kennelijk!

Laatst bewerkt:
Dana baalt zo hard, omdat dit VOOR het evenement is ontdekt en hem dus $$ kost ... als het na de wedstrijd was ontdekt deed ie er niet zo overdreven over want dan zat hij zijn $$ te tellen ;)
Geef hem eens ongelijk. en dat is niet alles hij moet nu ook een heleboel ufc fans teleurstellen, zoals bijv ik. nu zit ik dan met mn ppv die ik juist had gekocht omdat AO zou gaan knokken

Kdenk dat zijn trots op nummer 1 komt. De ufc is zijn kindje, en dat zijn main event vervuild wordt door dit schandaal is erg treurig. Geld is een close second natuurlijk.

Terug
Naar boven