XXL Nutrition

Overstap cut->bulk weinig verschil kcal?

nubdienub

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
93kg
Vetpercentage
16%
Hallo, over 2 weken wil ik van de cut overstappen naar de bulk, en ik had al wat rondgekeken en gelezen dat als je van onderhoud-500 naar onderhoud+500 (1000 kcal) verschil wilt, je dat moet opbouwen gedurende 2 weken. Nu heb ik tijdens mijn cut niet echt minder gegeten maar meer cardio gedaan en een tekort van 500kcal gecreëerd. Nu moet ik dus om te bulken 500kcal meer eten dan wat ik nu doe en in theorie geen cardio. Nu vroeg ik mij dus af of het anders is om 500kcal omhoog te gaan met eten ipv met 1000kcal en of ik bijvoorbeeld van 2700 naar 3200 kan gaan in 5 dagen, dus 100kcal per dag. Alvast bedankt :)

ik ben in, ben ik ook wel benieuwd naar

Cut -> 2 weken op onderhoud -> bulk.
Bulk -> 2 weken op onderhoud -> cut.

De 2 weken op onderhoud eten is van belang om je hormonen (zover mogelijk) te "resetten". Tevens kun je die tijd gebruiken om langzaam meer volume toe te passen zodat je CNS zich daarop kan aanpassen. Je kunt je onderhoudsfase ook benutten om een deload toe te passen.

• Topic Starter Topic Starter
Cut -> 2 weken op onderhoud -> bulk.
Bulk -> 2 weken op onderhoud -> cut.

De 2 weken op onderhoud eten is van belang om je hormonen (zover mogelijk) te "resetten". Tevens kun je die tijd gebruiken om langzaam meer volume toe te passen zodat je CNS zich daarop kan aanpassen. Je kunt je onderhoudsfase ook benutten om een deload toe te passen.

Ongeacht of het verschil in binnenkomende kcal 1000 is of 500? Want als je 2 weken moet resetten met 1000 kcal waarom dan ook 2 met 500?

gooi gewoon 200kcals bovenop wat je nu eet.
kom je niet meer aan na 2 tot 3 week gooi er dan weer 100/200 kcal bij.
wanneer je sneller gaat krijgt je lichaam de kans niet te wennen aan de verhoogde kcals.

langzaam opbouwen is erg belangrijk anders krijg je te maken met epic fatgains :)

idd rustig opbouwen :)

Ongeacht of het verschil in binnenkomende kcal 1000 is of 500? Want als je 2 weken moet resetten met 1000 kcal waarom dan ook 2 met 500?
Omdat het een hormonale kwestie is. Je geeft je lichaam een signaal af dat je niet meer in "hongersnood" zit. Veel hormonen hebben enige tijd nodig om weer "het juiste" signaal af te geven.

Lees dit maar eens:

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/the-full-diet-break.html

Het is tevens een mentale kwestie, maar dat is meer van belang als je het toepast als je nog aan het dieeten bent. Maar dat ter zijde.

Terug
Naar boven