MuscleMeat

Overtrainen en cutten

BobWorldwide

Novice
Waardering
0
Ik ben bezig met mijn vetpercentage te verlagen. Nou ben ik nu een maand of twee bezig en zie nog bijna geen resultaat, en al helemaal niet in mijn gewicht. Misschien dat ik dus aan het overtrainen ben, want ik las ergens dat een bekend kenmerk van overtrainen is dat je 's nachts niet goed kan slapen. Nou heb ik daar erg last van.

Misschien is een reden voor het overtrainen dat ik 3 keer in de week maar 20 min. cardio doe en vervolgens met een split-schema 1-1,5 uur aan het krachttrainen ben. Ik probeer goed te eten (wat ik erg lastig vind). Kan je overtrainen als je zo weinig cardio doet?

Ik ben student, en ben dus vaak in de weer (neem tegenwoordig de trap, zelfs naar de 14e verdieping!).

Heeft iemand nog tips of misschien andere redenen voor overtrainen om dit te voorkomen?

Post eens je voedingsschema, want ik krijg namelijk niet de indruk dat je teveel aan het trainen bent ofzo.

En zowieso cardiotraining moet je na je krachtraining doen. Krachtraining hoeft echt niet langer als een uur te duren sjaakie.

Misschien je voedingsschema zodanig instellen dat je minder kcal's en vetten binnenkrijgt. Of als je nog geen voedingsschema hebt, snel 1tje opstellen, want anders loop je indd de kans dat t cutten héél lang gaat duren! Waarom ben je nu eigenlijk al bezig met cutten? t is nog geeneens eind december:P

Zoals Jovani al zei, cardio na je krachttraining doen, alleen wel een warming up doen voor trainen.

overtraining komt dan eerder voort uit je krachttraining dan uit de 3x20 minuten cardio die je doet naast je trainingen. Kun je aangeven hoe je trainingen eruit zien en hoeveel sets/ reps je doet per oefening? Misschien doe je teveel en kan het CZ niet voldoende herstellen tussen de trainingen in.