MuscleMeat

Overtraining schouders ?

hou het op wo; 2x side en vr 2x rear, maandag dan MP.

verder lijkt het me onlogisch met schouders te beginnen gezien dit onderhand de kleinste spiergroep is ? beter om ze na benen, rug en borst te pakken denk ik. armen en buik erna.

Altijd beginnen met de spiergroep die het traagst groeit. Je zegt zelf dat ze achterlopen. Zet ze dus vooraan. Het helpt echt. Beloofd.

• Topic Starter Topic Starter
eind mei, begin juni krijg je een PM of het inderdaad geholpen heeft. :D

ga het nu in me schema passen en morgen maar eens beginnen.

dus wat je dan beter doet is die military presses droppen en vervangen voor side raises(cable,incline, leaning etc.).

scared-face-o.gif

-Ja dat heb je gezegd; namelijk dat het voor groei niet significant is.

minder significiant. Bij hoge frequenties/volumes andere press varianten is hij gewoon niet noodzakelijk.

:rolleyes:

- Ik lees er niet overheen, ik zie geen valide argument
Dat komt omdat je gewoon niet veel verder bent kwa kennis dan een beginner, op wat papegaaien na.

- Je spreekt jezelf tegen; nu is het ineens afhankelijk van je routine? en ook geen slechte oefening?
Geen tegenspreken. Ik gaf overduidelijk aan dat het gewoon minder belangrijk is wanneer er al andere presses op een goede frequentie uitgevoerd worden, zoals in het geval van de ts. Wanneer er maar 2x of 1x gebenched wordt is het al een heel ander verhaal.

Zeggen dat het voor hypertrofie doeleinden niet boeit is natuurlijk nonsens. Complete flauwekul zelfs.
Damn, begrijpend lezen is zeker niet je sterkste punt. Wat flauwekul betreft; dat je na een paar jaar trainen maar moet splitten is pas flauwekul, complete flauwekul zelfs;)

Het is een ontzettend waardevolle compound. Punt.
Mee eens. Ow shit nu spreek ik me weer tegen! Oei!

Wat ben jij een irrationele r*tard zeg :/

De hoeveelheid stimulatie die de front delts krijgen van het press werk overschaduwd die van de side delts.
Opstapeling van volume doet er niet toe, aangezien de verhouding front-side delts totaal uit balans is.
Opstapeling doet er wel toe want die stimulatie neemt niet lineair toe met het aantal sets en de groeirespons is beperkt dus beiden zullen met het totaalvolume genoeg gestimuleerd worden zo veel te groeien als je lichaam toe staat.

Laatst bewerkt:
Opstapeling doet er wel toe want die stimulatie neemt niet lineair toe met het aantal sets en de groeirespons is beperkt dus beiden zullen met het totaalvolume genoeg gestimuleerd worden zo veel te groeien als je lichaam toe staat.

Vandaar dat bij 9/10 trainees de front delts de sides overschaduwen.

Laatst bewerkt:
Tsja 9/10 trainees doen half-rom bench press en een dozijn verschillende flys maar geen overhead werk en af en toe eens een dumbbell die ze kunnen curlen van de grond optillen is al een hele rugtraining dus zou niet van hun ontwikkeling uitgaan:P

Ik zeg alleen dat de press zelf niet voor inbalans hoeft te zorgen tussen die koppen. De rest van je trainingschema wel, en misschien genetische aanleg of iets in je uitvoering of houding?

En ik wil ook niet zeggen dat er geen plaats is voor die raises, als het geheel van je training goed is maar je toch vind dat zo'n plek voor jou specifieke wensen extra aandacht nodig heeft of zelfs alleen maar fijn vind om af en toe eens op te pompen.. ja prima toch.

Ik kan het trouwens nog mooier maken door te zeggen dat overhead presses je borst ook genoeg kunnen stimuleren. Gotta love compound lifts.

Terug
Naar boven