XXL Nutrition

Sticky Overzicht van nootropics

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is nu echt een goede combi voor studeren, voor een beginner?

Ik heb een serieuze vraag, ik ben een nootropic aan het zoeken voor mijn moeder die dit wel is wil proberen. Zij heeft wen klein jaar geleden een herseninfarqt gehad en is sindsdien is haar concentratie zwaar afgenomen en is ze veel vergeetachtiger.

Welke nootropic raden jullie dan aan?

Heel erg bedankt,

Ik zou al vinpocetine opnemen in je stack omdat dit de bloedtoevoer naar de hersenen verbeterd.

Als het voor je moeder is en ze is nogal vies van bulkproducten kan je deze mss eens proberen (ani+dmea+vinpocetine netjes in een capsule)

Maar er zullen wel mensen met meer ervaring in dit topic zitten :)

ok :)

wat zou je aanraden en waarom ?
DMAE, choline bitartrate, theanine, vit D, inositol

Vit D: relatief goedkoop: 180 caps voor 10,5€ (5000IU) Link Weinig vitamine D kan leiden tot depressie...
Choline bitartrate: aanrader, verbeterd werking van je hersenen, zou 1 van de betere dingen zijn tegen depressie
Theanine: helpt ontspannen
Inositol: werkt een beetje tegen vanalles :p (depressie, slapeloosheid, angst, ...)

Choline + theanine + vit D zou ik zeggen: MOET je kopen. Als het kan Inositol ook maar moeilijk te vinden, duur. Eventueel soja lecithine kopen waarin er choline en inositol zit (zit er niet altijd beide in! Dus niet zomaar ergens kopen)

Volgens sommige wetenschapper is depressie veroorzaakt door een slechte balans binnen je hersenen. Nootropics verbeteren werking hersenen (om het kort te zeggen) -> betere balans.

Ik heb een serieuze vraag, ik ben een nootropic aan het zoeken voor mijn moeder die dit wel is wil proberen. Zij heeft wen klein jaar geleden een herseninfarqt gehad en is sindsdien is haar concentratie zwaar afgenomen en is ze veel vergeetachtiger.

Welke nootropic raden jullie dan aan?

Heel erg bedankt,

Zou je kunnen zeggen dat nootropics ook een anti depressive werking hebben? Ben de laatste tijd erg depressief. Zou het helpen ?

Naast het advies van whami en barbapapa5800 raad ik jullie beiden aan om eens wat meer over nootropics te gaan lezen, bijvoorbeeld op http://www.whatarenootropics.com/nootropic-list/
Daar staat een duidelijk best uitgebreide lijst met beschrijving van nootropics. Er staan ook wat basis 'Regimens' (stacks) met een duidelijke uitleg. Let wel, dit zijn basis uitgangspunten waar je zelf op verder moet bouwen.

Dat spul van de link van barbapapa5800 NeuroStim heb ik thuis liggen, maar nog niet geprobeerd. Ik neem nu dagelijks 500mg aniracetam en ben de vinpocetine aan het opbouwen. Ik zit nu op 10mg, nog 5 mg erbij en ik zit op het niveau van NeuroStim en dan ik overgaan op NeuroStim.
Ik voelde me wel een stuk helderder vandaag met 10mg vinpocetine. (Garanties uit mijn verleden bieden geen zekerheid voor jouw toekomst, ofzoiets :D )

De reden waarom ik het opbouw, is omdat ik niet weet hoe ik op welke nieuwe nootropic van welke dosis dan ook zal reageren.

Thx, ff vergist, niet duur maar idd wel niet erg makkelijk te vinden

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 23:57 ----------

Zijn je prijzen verhoofd of herinner ik me iets verkeerd? -zal me verkeerd herinneren probs :p
Welke dingen ga je in de toekomst toevoegen aan aanbod?
Of toch, choline was toch in 100g en 250g in plaats van de 30 en 100 nu?

Laatst bewerkt:
Die neurostim, zou dat een goede kennismaking zijn met nootropics? Heb namelijk nog geen zin om zelf te gaan lopen stacken en afmeten. kant en klare capsules spreekt mij wel aan. moet natuurlijk geen bende zijn.

volgens mij wel. lekker handig en geen vieze smaak wat sommige racetams wel erg hebben...

Heeft iemand eigenlijk een goede bron voor phenylpiracetam?

Bezorgt Amazon gewoon in NL? Zie dat ze echt een groot aanbod aan nootropics hebben.

Edit: de amerikaanse amazon bedoel ik

Laatst bewerkt:
Die kant en klare stacks zijn juist niet geschikt voor beginners. Als het werkt is het prima, maar als het niet werkt heb je dus geen flauw idee welke van de (in dit geval drie) elementen de boosdoener is.

Als je"proven quality" wilt kan ik je alleen doorverwijzen naar Alpha Brain, maar ik geloof niet in een one size fits all shotgun approach...
Ik heb geen idee of NeuroStim "een bende" is, maar hoop toch stellig van niet :D ik heb namelijk ook een potje aniracetam bij dezelfde shop besteld. Ik moet zeggen: als ze zooi verkopen doen ze er wel veel moeite voor...het potje ziet er netjes uit en de capsules ook.
Maar goed, pas als ik de aniracetam binnen heb kan ik die vergelijken met de aniracetam van intellimeds. (op structuur, smaak en werking)

Kijk voor anti depressie ook eens naar brain wave entrainment, bijvoorbeeld NeuroProgrammer van transparentcorp.com
Ik heb het zelf gebruikt voor ontspanning en focus. Het vergt alleen wel wat discipline en tijd.(en de aanschafkosten, maar als je bereid bent voor nootropics te dokken zal dat het probleem niet zijn)

Die kant en klare stacks zijn juist niet geschikt voor beginners. Als het werkt is het prima, maar als het niet werkt heb je dus geen flauw idee welke van de (in dit geval drie) elementen de boosdoener is.

Als je"proven quality" wilt kan ik je alleen doorverwijzen naar Alpha Brain, maar ik geloof niet in een one size fits all shotgun approach...
Ik heb geen idee of NeuroStim "een bende" is, maar hoop toch stellig van niet :D ik heb namelijk ook een potje aniracetam bij dezelfde shop besteld. Ik moet zeggen: als ze zooi verkopen doen ze er wel veel moeite voor...het potje ziet er netjes uit en de capsules ook.
Maar goed, pas als ik de aniracetam binnen heb kan ik die vergelijken met de aniracetam van intellimeds. (op structuur, smaak en werking)

Kijk voor anti depressie ook eens naar brain wave entrainment, bijvoorbeeld NeuroProgrammer van transparentcorp.com
Ik heb het zelf gebruikt voor ontspanning en focus. Het vergt alleen wel wat discipline en tijd.(en de aanschafkosten, maar als je bereid bent voor nootropics te dokken zal dat het probleem niet zijn)

Die Alpha Brain ziet er ook wel goed uit. Gebruik je dat zelf? Sowieso wil ik theanine gaan proberen is dat wel suntheanine wat daar inzit? Tis moeilijk om een keuze te maken uit al die verschillende shit :o

lol, heb je m'n post wel goed gelezen?
Ik gebruik het zelf niet (zie letters in vet gedrukt hierboven), maar nam Alpha brain als voorbeeld, omdat dat al door duizenden gebruikers is 'getest'. Het is dus geen 'bende'. Als je iets over Alpha Brain wilt weten moet je gaan kijken op forums.joerogan.net.
Van NeuroStim heb ik naast het mindnutrition eigen forum, maar twee of drie vermeldingen gezien op het Rogan Board. Dat is wat mij betreft dus nog geen 'proven quality'.

Met een beetje geluk biedt denkbeter straks ook probeerpakketjes in pilvorm aan.... moet je wel even geduld hebben.

Dan kan je in de tussentijd mooi even inlezen in de eigenschappen van de verschillende nootropics. Begin maar bij de nootropics die whami aangaf en kijk ook eens naar aniracetam, want dat is volgens mij de enige racetam die ook anti-depressieve anecdotes heeft.
De meeste mensen beginnen echter met piracetam. Ik ben zelf begonnen met aniracetam omdat de ervaringen beter aansloten op mijn behoefte (primair ontspanning, cognitieve functies en memory secundair) en merk ook een mood uplifting effect. Nu loop ik niet de hele dag als happy wappy rond met een smile op m'n bek hoor. Het is heel subtiel, maar ik merk dat ik vrolijker ben, en m'n gevoelens (positieve en negatieve) meer uit. Daarnaast ben ik meer gedreven om dingen te doen, socialer in de omgang en confronteer ik mezelf met dingen die ik gewoonlijk zou wegmoffelen, en dat alles heeft weer als gevolg dat ik me beter voel omdat ik niet alles opkrop enz enz.

Edit: Even over theanine, dat heeft niet altijd een ontspannend effect. Ik dacht vandeweek ook even een ontspannend dagje in te gaan met theanine en heb de hele @#$%! dag met een gigantische zichtbare eye twitch rondgelopen. Ik voelde me ook vervelend gefocussed. Het was een hele rare spanning. Zo zie je maar dat mensen niet altijd hetzeflde op iets reageren.

Edit2: Lol, ik zie net dat het aniracetam plaatje op whatarenootropics.com van mindnutrition is gejat, terwijl whatarenootropics.com zelf doorlinkt naar amazon.

Laatst bewerkt:
lol, heb je m'n post wel goed gelezen? Ik gebruik het zelf niet (zie letters in vet gedrukt hierboven), maar nam Alpha brain als voorbeeld, omdat dat al door duizenden gebruikers is 'getest'. Het is dus geen 'bende'. Als je iets over Alpha Brain wilt weten moet je gaan kijken op forums.joerogan.net.
Van NeuroStim heb ik naast het mindnutrition eigen forum, maar twee of drie vermeldingen gezien op het Rogan Board. Dat is wat mij betreft dus nog geen 'proven quality'.

Met een beetje geluk biedt denkbeter straks ook probeerpakketjes in pilvorm aan.... moet je wel even geduld hebben.

Dan kan je in de tussentijd mooi even inlezen in de eigenschappen van de verschillende nootropics. Begin maar bij de nootropics die whami aangaf en kijk ook eens naar aniracetam, want dat is volgens mij de enige racetam die ook anti-depressieve anecdotes heeft.
De meeste mensen beginnen echter met piracetam. Ik ben zelf begonnen met aniracetam omdat de ervaringen beter aansloten op mijn behoefte (primair ontspanning, cognitieve functies en memory secundair) en merk ook een mood uplifting effect. Nu loop ik niet de hele dag als happy wappy rond met een smile op m'n bek hoor. Het is heel subtiel, maar ik merk dat ik vrolijker ben, en m'n gevoelens (positieve en negatieve) meer uit. Daarnaast ben ik meer gedreven om dingen te doen, socialer in de omgang en confronteer ik mezelf met dingen die ik gewoonlijk zou wegmoffelen, en dat alles heeft weer als gevolg dat ik me beter voel omdat ik niet alles opkrop enz enz.

Edit: Even over theanine, dat heeft niet altijd een ontspannend effect. Ik dacht vandeweek ook even een ontspannend dagje in te gaan met theanine en heb de hele @#$%! dag met een gigantische zichtbare eye twitch rondgelopen. Ik voelde me ook vervelend gefocussed. Het was een hele rare spanning. Zo zie je maar dat mensen niet altijd hetzeflde op iets reageren.

Edit2: Lol, ik zie net dat het aniracetam plaatje op whatarenootropics.com van mindnutrition is gejat, terwijl whatarenootropics.com zelf doorlinkt naar amazon.
Ja heb je post goed gelezen en dacht dat je met proven quality bedoelde dat je het zelf ook nam ;)

iig thanx voor alle links en info ----> karma

Vanmorgen een NeuroStim genomen en vooralsnog leef ik nog :D
Ik merk na twee uur weinig verschil tov 500mg aniracetam, 500mg choline bitartrate en 15mg vinpocetine.

Het potje aniracetam kreeg ik gisteren ook binnen trouwens. Net zoals de NeuroStim was het potje voorzien van een watje om op te vullen en een "seal for your protection". De capsules zijn iets dikker en steviger dan die van intellimeds.

Ik lees op meerdere forums dat mensen juist depressiver werden van choline. Komt dat bekend voor?

Op welke forum zit je?

Dit

---------- Post toegevoegd Wed 20 Jun 2012 om 17:06 ----------

Ik lees op meerdere forums dat mensen juist depressiver werden van choline. Komt dat bekend voor?
:eek: ik word depressief van wat je net zei :(

Raar, nog niet gehoord. Weet niet hoe dat komt, voor zover ik weet helpt het, zeker in combi met die andere dingen die ik zei. Choline is relatief goedkoop, kan geen kwaad om eens te proberen?

Dit

---------- Post toegevoegd Wed 20 Jun 2012 om 17:06 ----------

:eek: ik word depressief van wat je net zei :(

Raar, nog niet gehoord. Weet niet hoe dat komt, voor zover ik weet helpt het, zeker in combi met die andere dingen die ik zei. Choline is relatief goedkoop, kan geen kwaad om eens te proberen?

Neen slecht forum sorry... :(

Vond het al een sterk verhaal maar las het toch echt meerdere malen bij gebruikers. Weet alleen niet precies meer waar want heb gisteravond tig sites en boards gelezen ivm nootropics.

Never mind

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven