Fitness Seller

Sticky Overzicht van nootropics

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weten we zeker dat het onmogelijk is dat dit enig schadelijk effect kan hebben op mijn ontwikkelend brein als ik het bijv. elke dag neem voor de komende paar jaar? Dat m'n hersenen zelf die stofjes niet zo goed meer aankunnen maken ofzo?

Enkel van nefiracetam weten ze op dit moment zeker dat het schadelijk kan zijn. Het speelt oa. met je zaadproductie en concentratie/volume van je urine. Dit is enkel bij hoge dosis en langdurig gebruik.

Veilig gebruik zou rond de 1.6mg/kg per dag voor mensen liggen, vanaf 4.8mg/kg werd er toxiciteit waargenomen.
bron

Weten we zeker dat het onmogelijk is dat dit enig schadelijk effect kan hebben op mijn ontwikkelend brein als ik het bijv. elke dag neem voor de komende paar jaar? Dat m'n hersenen zelf die stofjes niet zo goed meer aankunnen maken ofzo?

Je hersens maken die stoffen niet, zijn synthetische stoffen (niet lichaamseigen) althans de meeste dan. Maar behalve nefiracetam hebben alle nootropics zon lage toxiciteit dat je het met onsjes naar binnen zou moeten scheppen, bij wijze van. Dit terwijl ze een 'Bell shaped' curve hebben qua dosis/effectiviteit. Dwz vanaf een bepaalde ideale dosis is meer nemen niet meer beter voor meer effect.

Enkel van nefiracetam weten ze op dit moment zeker dat het schadelijk kan zijn. Het speelt oa. met je zaadproductie en concentratie/volume van je urine. Dit is enkel bij hoge dosis en langdurig gebruik.

Veilig gebruik zou rond de 1.6mg/kg per dag voor mensen liggen, vanaf 4.8mg/kg werd er toxiciteit waargenomen.
bron
En daar heb ik dan uitgerekend laatst in korte tijd 2x 400mg van weggewerkt. Op de verpakking stond ook tot 500mg 2 maal daags maar dat is dus teveel.

En daar heb ik dan uitgerekend laatst in korte tijd 2x 400mg van weggewerkt. Op de verpakking stond ook tot 500mg 2 maal daags maar dat is dus teveel.

Als je naar die studie kijkt gaat het wel om 1 jaar dagelijks doseren. Nefiracetam is niet iets wat je dagelijks moet nemen imo. Maar dat jij nu 2x 400mg gepakt hebt gaat je echt geen kwaad doen.

Als je naar die studie kijkt gaat het wel om 1 jaar dagelijks doseren. Nefiracetam is niet iets wat je dagelijks moet nemen imo. Maar dat jij nu 2x 400mg gepakt hebt gaat je echt geen kwaad doen.
Nee dat niet, maar ik ben net met een 'detox' begonnen en dan neem ik uitgerekend van alle nootropics de meest toxische :roflol:

Via dit topic besloten nootropics te proberen. Tot zover vooral op dagelijkse basis met aniracetam geëxpirimenteerd. Hier mijn ervaring;

Dosis op verpakking lijkt voor mij wat hoog te zijn (800mg-1000mg 2xp/d). Zelfs bij een dosis van 100mg merk ik al effecten, niet allen positief. Eenmalig doseren lijkt heel de dag effect te hebben voor mij. (Dosis 100mg tot 300mg geprobeerd.)

Positief:

- Sociaal makkelijker in omgang met mensen, anti-anxitisch. Bevordering in spraakvermogen. Woorden lijken makkelijker in me op te komen. Zinsopbouw is beter.
- Behoefte veel dingen af te krijgen tot het dwangmatige toe.
- Confronteer mezelf met dingen waar ik normaal mee zou wachten.
- Scherper in opmerkingen, sport en algemene hersenactiviteit
- Heldere gedachten over actiepunten. Onzin stimulatie als facebook, forums en zelfs het kijken van series lijken minder aantrekkelijk.

Negatief:

- Slaappatroon verstoord. Niet kunnen inslapen vanwege mentale activiteit. Fysiek dus langzaam bergafwaarts. Zelfs hele nacht wakker gelegen.
- Druk in gedachten, met golven. Soms dus alles op een lijn, helder, en dan een overload naar chaotisch druk. Deze chaotische overload gaat meestal gepaard met tikken van mn voeten, vingers. Zelfde effect wat ik normaal bij teveel koffie kan verwachten.
- Druk kaken, Zelfs voor in slapen betrap ik mezelf vaak dat mn kaken op elkaar staan.
- Vooral vroeg na dosering vanwege anti-anxitisch het gevoel dat ik alles kan maken. Tot irritatie bij mensen toe vanwege moraal onverantwoordelijk gedrag.
- Snel geïrriteerd (Wellicht door slaaptekort) en extreem directe manier van gedachten uitspreken. Af en toe best alfa bij vrouwen maar ook tot het onvriendelijke toe richting goede vrienden. Dit zit van nature niet in mij als persoon dus dit is voor mij zeker een groot negatief punt.

Over het algemeen lijk ik dus erg gevoelig te zijn voor het goedje en is vooral de slapeloosheid voor mij een groot probleem. Vaak tot 2-4u ’s nachts wakker waarna ik er de volgende ochtend niet uit m’n bed kan komen. Hierdoor word dus ook mijn slaappatroon verstoord. Van nature altijd al periodes van slaapproblemen gehad, en dan heb ik het over inslapen en ontwaken ’s ochtends. Ben aan het kijken of ’s avonds l-theatine doseren dit misschien kan verhelpen maar tegelijk heeft deze manier van handelen met supplementen geen gegrond gevoel bij mij. (Negatieve gevolgen tegenwerken) Choline tekort lijkt mij geen oorzaak van de problemen. Eet ’s ochtens 3 eiren incl eigeel en in mijn multi-vit zit 16mg choline bitartrate welke ik tweemaal daags doseer.

Nog tips van de ervaren personen hier?

Laatste keer sliep ik er ook echt slecht op. Net of ik een stimulant had gebruikt. Heb bijna een uur wakker gelegen, normaal slaap ik altijd als een blok.

Ik heb zo'n app op mn phone daarmee kun je zien hoe diep je geslapen hebt etc, dan kun je ook goed zien dat ik met nootropics veel minder diep slaap

Voorbeeld van nacht dat ik heel goed sliep:
xrdyc.jpg

Laatste keer met om 19u savonds nog een dosis pramiracetam en nefiracetam:
jpwzh0.jpg

Is wel interessante app btw. Heet Sleep Cycle. En het klopt ook telkens goed want als ik snachts een keer wakker ben geweest kan ik dat precies zien in de grafiek

Interessant inderdaad. Je hebt een Iphone? Gezien ik hem op de playstore niet kan vinden. Wel iets soortgelijks; "Sleep as Android". Meet ook je slaapcyclie en wekt je in je lichte slaap. Veel beweging = lichte slaap. Dit zal wss gemeten worden met de accelerometer i.m.c. microfoon.

Geen fan van electornica naast me tijdens m'n slaap trouwens vanwege overgevoeligheid elektromagnetische straling. Vliegmodus zijn hoop ik voldoende.

Te weinig rem-slaap is zeker een mogelijkheid gezien ik ook zelden dromen herinner.

Ja werkt op dezelfde manier, hij meet gewoon je beweging.
Maar dat werkt wel goed want als ik slecht geslapen heb kan ik dat echt terugzien in de grafiek :)

Is dat elektromagnetische straling verhaal niet zo'n broodje aap verhaal? Ik merk er iig niks van

Aantal topics gevonden waar meer mensen kampen met slaapproblemen door -racetams.

[Link niet meer beschikbaar]
Another is sleep: if you are taking the drugs too close to bed, it may be causing you to have less refreshing sleep. This is speculation, but it doesn't seem far fetched to me that this may be the case at least with some people. Of course, consistent mild sleep deprivation will also cause low energy levels, and hence irritability, via the mechanism mentioned in the first paragraph.

Dit gaat wel over hogere dosis (500mg) en dicht tegen slaaptijd aan. Ik ondervind ook problemen als ik ze tussen 12:00 en 13:00 neem.

Verder zou het supplementeren van magnesium en of l-theanine deze onrust kunnen verminderen.

Voor veel mensen lees ik terug dat hun slaap juist van hogere kwaliteit is. Waarschijnlijk vanwege het ontspannende effect wat aniracetam voor veel mensen heeft. Ook rapporteren ze een betere herinnering van dromen te hebben. Bij mij juist het tegenovergestelde.

Over elektromagnetisme; (In spoiler omdat het offtopic is.)

Veel mensen strepen het heel begrijpelijk weg als oorzaak gezien je het niet kunt zien en feedback van je lijf vrij subtiel en voor veel mensen zelfs niet aanwezig is. Lang niet iedereen is er gevoelig voor.
Ik draag al 2j. een beschermend apparaat bij me dat een natuurlijk ferquentie-veld rondom je lijf creeërd. Hierdoor raakt de communicatie tussen je cellen niet verstoord.

Want daar ligt het probleem in mijn ogen; van nature is er een overheersende basisferquentie aanwezig (8hz geloof ik) maar tegenwoordig is met komst van draadloze communicatie en electronisch apperatuur deze frequentie verstoord. En als je dus gevoelig bent voor deze verstoring kunnen je cellen niet soepel meer communiceren (deze resoneren en commuceren met dezelfde 8hz. Frequentie) en komen dingen als vitaminenen en mineralen niet meer efficient aan of worden ze slecht opgenomen.

In het begin was ik er ook sceptisch over maar ik mocht het apparaat 3mnd vrijblijvend bij de dragen. In deze periode ben ik er mentaal en fysiek er sterk op vooruit gegaan. Dingen als tinnitus werden minder mijn gemoedstoestand was een stuk positiever.

Ook een periode gehad (3mdn) dat ik het apparaat ben verloren en niet direct een nieuwe bij me ben gaan dragen. Toen hard bergafwaarts gegaan. Sociaal zwak, depressieve dagen zonder daar rede toe te hebben + mentaal en fysiek vermoeid.

Aantal topics gevonden waar meer mensen kampen met slaapproblemen door -racetams.

Another is sleep: if you are taking the drugs too close to bed, it may be causing you to have less refreshing sleep. This is speculation, but it doesn't seem far fetched to me that this may be the case at least with some people. Of course, consistent mild sleep deprivation will also cause low energy levels, and hence irritability, via the mechanism mentioned in the first paragraph.

Dit gaat wel over hogere dosis (500mg) en dicht tegen slaaptijd aan. Ik ondervind ook problemen als ik ze tussen 12:00 en 13:00 neem.

Verder zou het supplementeren van magnesium en of l-theanine deze onrust kunnen verminderen.

Voor veel mensen lees ik terug dat hun slaap juist van hogere kwaliteit is. Waarschijnlijk vanwege het ontspannende effect wat aniracetam voor veel mensen heeft. Ook rapporteren ze een betere herinnering van dromen te hebben. Bij mij juist het tegenovergestelde.

Veel mensen strepen het heel begrijpelijk weg als oorzaak gezien je het niet kunt zien en feedback van je lijf vrij subtiel en voor veel mensen zelfs niet aanwezig is. Lang niet iedereen is er gevoelig voor.
Ik draag al 2j. een beschermend apparaat bij me dat een natuurlijk ferquentie-veld rondom je lijf creeërd. Hierdoor raakt de communicatie tussen je cellen niet verstoord.

Want daar ligt het probleem in mijn ogen; van nature is er een overheersende basisferquentie aanwezig (8hz geloof ik) maar tegenwoordig is met komst van draadloze communicatie en electronisch apperatuur deze frequentie verstoord. En als je dus gevoelig bent voor deze verstoring kunnen je cellen niet soepel meer communiceren (deze resoneren en commuceren met dezelfde 8hz. Frequentie) en komen dingen als vitaminenen en mineralen niet meer efficient aan of worden ze slecht opgenomen.

In het begin was ik er ook sceptisch over maar ik mocht het apparaat 3mnd vrijblijvend bij de dragen. In deze periode ben ik er mentaal en fysiek er sterk op vooruit gegaan. Dingen als tinnitus werden minder mijn gemoedstoestand was een stuk positiever.

Ook een periode gehad (3mdn) dat ik het apparaat ben verloren en niet direct een nieuwe bij me ben gaan dragen. Toen hard bergafwaarts gegaan. Sociaal zwak, depressieve dagen zonder daar rede toe te hebben + mentaal en fysiek vermoeid.

Is 500mg aniracetam een hogere dosis? Op internet wordt 800-1000mg aanbevolen als dosis.

Ten opzichte van wat ik persoonlijk als een hoge dosis ervaar. -racetams zijn vrij persoonlijk in hun dosering voor merkbaar effect.

een normale dosering aniracetam voor niet gevoelige mensen is doorgaans 750mg. maar inderdaad is het per persoon toch verschillend hoe ze reageren op welke dosis racetams. ikzelf reageer bijv heel sterk op oxiracetam. hoef hier echt maar 150mg van te nemen, als ik 300 neem krijg ik al koppijn, zelfs met extra choline en centrophenoxine.

Nog tips voor slaapproblemen unstoppable/denkbeter?

Ikzelf neem 75mg picamilon en 250mg l-theanine sublinguaal half uurtje voordat ik ga slapen. Soms ook nog melatonine. Zonder zou ik ook wel kunnen slapen, maar merk dat ik met deze middelen dieper slaap en uitgeruster wakker word. Valt ook te zien in die grafiekjes van sleep cycle, ik gebruik die wekker ook standaard namelijk. :)

Merk ook eig niks van 45mg noopept?

Dus voor meer drive/motivatie, betere focus (dingen niet langer uitstellen en er geconcentreerd aan werken dus) en een zelfverzekerdere houding (beetje triest verwoord :o) => sneller uit woorden komen etc. kan ik dus sulb met aniracetam stacken?
Helpt die combi ook tegen zenuwen? :D Heb weinig zenuwen bij presentaties maar heb soms het gevoel dat als ik mijn zenuwen echt naar heel laag kan brengen ik nog beter kan presenteren :D

Mijn laatste voorraadje Jack3D is er bijna doorheen, nu 1,3d er niet meer is zoek ik dus een beetje een alternatief. En tevens heeft 1,3d veel nadelen die ik niet meer hoef :D
(stim d*ck, zenuwen worden erger als je ze al hebt, veel zweten, ****ing amped voor een lange periode => slaapgebrek, dorst)

:o

Probeer al sinds 11 uur in slaap te vallen, zit rond de 3g ani per dag al sinds een week.
Precies vandaag kan ik niet slapen, net nu ik over een paar uur een belangrijke tentamen heb :roflol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven