XXL Nutrition

Sticky Overzicht van nootropics

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je beschrijft het een beetje alsof het een verslavende werking heeft maar zo ervaar ik dat dus absoluut niet. Deze middelen voegen iets toe zodat je op bijvoorbeeld 110% kunt functioneren, maar in tegenstelling tot verslavende middelen levert het geen ontwenningsverschijnselen zodra je het niet gebruikt. Het is dus niet zo dat je onder de 100% duikt als je het een keer niet hebt.
Bij mij werkt het juist andersom. Juist doordat leren en presenteren mét dit spul zo goed gaat kan ik het nu zonder ook. Ik ben juist minder vaak gaan gebruiken.

Je beschrijft het een beetje alsof het een verslavende werking heeft maar zo ervaar ik dat dus absoluut niet. Deze middelen voegen iets toe zodat je op bijvoorbeeld 110% kunt functioneren, maar in tegenstelling tot verslavende middelen levert het geen ontwenningsverschijnselen zodra je het niet gebruikt. Het is dus niet zo dat je onder de 100% duikt als je het een keer niet hebt.
Bij mij werkt het juist andersom. Juist doordat leren en presenteren mét dit spul zo goed gaat kan ik het nu zonder ook. Ik ben juist minder vaak gaan gebruiken.

Wat raad je aan voor presenteren? Ben er echt als de dood voor, en helaas moet het nogal vaak op de universiteit:(

Komop man, je gaat toch niet tegenover jezelf verantwoorden dat dit 'goed' is om te nemen. Je kan van alles naar binnen gooien om je beter te voelen, beter te functioneren of wat dan ook, maar kom niet aan met de onzin dat dit normaal is om te nemen. At the end of the day is dit gewoon drugs.

Persoonlijk zie ik het als een noodzakelijk kwaad om te studeren, simpelweg omdat ik de motivatie niet heb om lappen engelse tekst van duizenden paginas weg te tikken voor een tentamen. Maar als je dit al nodig hebt om een simpel biologie boek in je kop te stampen ga je nog een zwaar leven krijgen.

Dit. Bovendien ben ik totaal niet verslavingsgevoelig. Het is inderdaad nogal triest als je afhankelijk wordt van nootropics, maar dat zie ik bij mezelf in geen duizend jaar gebeuren.

Komop man, je gaat toch niet tegenover jezelf verantwoorden dat dit 'goed' is om te nemen. Je kan van alles naar binnen gooien om je beter te voelen, beter te functioneren of wat dan ook, maar kom niet aan met de onzin dat dit normaal is om te nemen. At the end of the day is dit gewoon drugs.

Persoonlijk zie ik het als een noodzakelijk kwaad om te studeren, simpelweg omdat ik de motivatie niet heb om lappen engelse tekst van duizenden paginas weg te tikken voor een tentamen. Maar als je dit al nodig hebt om een simpel biologie boek in je kop te stampen ga je nog een zwaar leven krijgen.

Je hebt het fout kerel, de meeste nootropics hebben een bijna onmogelijke toxiciteit grens, en kun je naar behoeve lange perioden gebruiken zonder nadelige effecten. Daar zijn heel veel onderzoeken naar gedaan. Bovendien hebben er een aantal neuroprotectieve en antioxidante eigenschappen, betere aanvoer van zuurstof naar de hersenen etc, zelfs anti - aging eigenschappen. Dus het heeft zeker wel zin om deze op een dagelijkse basis te nemen, niet alleen om beter te kunnen studeren.

Als je al dingen gaat roepen als 'het verbeterd je functioneren, dus moet het slecht zijn/nadelen hebben/het is drugs(hier moest ik hardop lachen btw) ' kom dan op z'n minst met iets van wetenschappelijke bronnen.

Verder niks tegen jou, no offense.

Good for you. Maar jij bent ouder, heb vaker gepresenteerd, bent vaker bezig geweest met het zoeken naar een manier om je te concentreren. Trial & error. Van die pogingen heb je geleerd. Van het vallen heb je weer nieuwe dingen opgestoken en dat heeft o.a. jouw karakter gevormd hoe je met dat soort dingen om moet gaan. Ik heb het ook absoluut niet over een fysieke verslaving, persoonlijk geen craving of wat dan ook ervaren, maar een mentale verslaving. Dat mentale aspect is waar naar mijn mening het gevaar in zit, op een gegeven moment ga je in je hoofd leren associëren met nootropics. Persoonlijk vind ik dat je als jong persoon dat proces natuurlijk moet doorlopen en niet te snel naar dit soort dingen moet grijpen.

Je hebt het fout kerel, de meeste nootropics hebben een bijna onmogelijke toxiciteit grens, en kun je naar behoeve lange perioden gebruiken zonder nadelige effecten. Daar zijn heel veel onderzoeken naar gedaan. Bovendien hebben er een aantal neuroprotectieve en antioxidante eigenschappen, betere aanvoer van zuurstof naar de hersenen etc, zelfs anti - aging eigenschappen. Dus het heeft zeker wel zin om deze op een dagelijkse basis te nemen, niet alleen om beter te kunnen studeren.

Als je al dingen gaat roepen als 'het verbeterd je functioneren, dus moet het slecht zijn/nadelen hebben/het is drugs(hier moest ik hardop lachen btw) ' kom dan op z'n minst met iets van wetenschappelijke bronnen.

Verder niks tegen jou, no offense.

None taken. Ik beweerde ook niet dat het slecht was voor je gezondheid, alhoewel dat n.a.v. mijn eerste reactie wel zo geïnterpreteerd kon worden maar dat terzijde. Hoe je het ook wend of keert, hoe goed het ook voor je zou zijn; het is nog steeds drugs en dat is juist datgene waar het mij om gaat bij jonge mensen. Ging me vooral om datgene wat ik in mijn reactie naar Daster schrijf.

Maar dat zijn mijn 2 cents, meer de pedagogische kijk erop. Ik sta er niet negatief tegenover, alles behalve zelf. Het werkt echt heel goed. Toch zou ik het liever op eigen kracht doen, maar dat is hoe ik in elkaar steek.

Bro, ik wil niet heel denigrerend doen maar je bent 17.. Je doet vwo? Of eerstejaars hbo? Dan zou je dat allemaal helemaal niet nodig moeten hebben man.

Wil gewoon kijken of het in staat is mn geheugen en leer skills te verbeteren, ik lees dat het verwant is aan vitamine B, kan het kwaad? Het zijn geen drugs.
Waar las je dat ik er een biologieboek mee in mn kop ging stampen? Dingen op eigen kracht doen (latere reactie) is maar net hoe je het ziet, zo zou ik alcoholgebruik in het weekend ook kunnen beschrijven.
Eerstejaars hbo idd.

De reden dat ik zoveel vragen blijf stellen is omdat ik het niet zomaar neem. Bedankt dus voor je waarschuwing, ik wil trouwens ook vermelden dat ik weinig moeite heb met presenteren en leren in het algemeen, maar ik wil kijken of het nog beter kan. Als deze 'supplementen' verslavend zijn dan is het natuurlijk out of the question, maar dan zouden ze fysiek verslavend moeten zijn.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Roth
@ Marter: slaap bij hoge dosissen is normaal, maar dan neem ik de picamilon verdeeld 1x sochtends en 1x smiddags.

Die 75mg neem ik een uurtje voor het slapen gaan.

Kan een bijwerking van aniracetam ook zijn dat je wat meer gaat lullen? Ik heb nu 5 dagen 600-1000mg per dag genomen en ik merk dat ik veel vlotter praat. Bijvoorbeeld in de sportschool, hou ik normaal m'n mond dicht maar nu floept alles er uit tegen mensen:P

Good for you. Maar jij bent ouder, heb vaker gepresenteerd, bent vaker bezig geweest met het zoeken naar een manier om je te concentreren. Trial & error. Van die pogingen heb je geleerd. Van het vallen heb je weer nieuwe dingen opgestoken en dat heeft o.a. jouw karakter gevormd hoe je met dat soort dingen om moet gaan. Ik heb het ook absoluut niet over een fysieke verslaving, persoonlijk geen craving of wat dan ook ervaren, maar een mentale verslaving. Dat mentale aspect is waar naar mijn mening het gevaar in zit, op een gegeven moment ga je in je hoofd leren associëren met nootropics. Persoonlijk vind ik dat je als jong persoon dat proces natuurlijk moet doorlopen en niet te snel naar dit soort dingen moet grijpen.
Ik bedoel dus heel nadrukkelijk dat ik ook geen mentale verslaving ervaar...

Ik bedoel dus heel nadrukkelijk dat ik ook geen mentale verslaving ervaar...

Nogmaals, good for you. In hoeverre je in de korte periode dat jij het gebruikt al überhaupt een oordeel daarover kan hebben daargelaten. Ik zie niet in waarom je dit zo sterk op jezelf betrekt, want ik doel helemaal niet op jou. Gaat er mij om dat een jong iemand zich daar makkelijk op verkijkt.

Nogmaals, good for you. In hoeverre je in de korte periode dat jij het gebruikt al überhaupt een oordeel daarover kan hebben daargelaten. Ik zie niet in waarom je dit zo sterk op jezelf betrekt, want ik doel helemaal niet op jou. Gaat er mij om dat een jong iemand zich daar makkelijk op verkijkt.

Gaat erom dat jij dit neerzet als iets gevaarlijks, wat het niet is. Snap niet wat er mis mee zou zijn als iemand van 17 dit zou willen proberen om zijn cognitie te verbeteren. Beter dan dat hij zijn geld spendeert aan alcohol of andere drugs wat ook genoeg van die leeftijd al doen? ;)

Ik neem nu al dik 3-4 maanden dagelijks nootropics en merk even min fysieke nog lichamelijke verslaving. Als ik het een dagje ofzo niet kan nemen heb ik daar geen last van oid.

---------- Post toegevoegd Sat 10 Nov 2012 om 14:55 ----------

Kan een bijwerking van aniracetam ook zijn dat je wat meer gaat lullen? Ik heb nu 5 dagen 600-1000mg per dag genomen en ik merk dat ik veel vlotter praat. Bijvoorbeeld in de sportschool, hou ik normaal m'n mond dicht maar nu floept alles er uit tegen mensen:P

Jep, ik ben ook stuk socialer geworden door nootropics, kan zeker :)

Gaat erom dat jij dit neerzet als iets gevaarlijks, wat het niet is. Snap niet wat er mis mee zou zijn als iemand van 17 dit zou willen proberen om zijn cognitie te verbeteren. Beter dan dat hij zijn geld spendeert aan alcohol of andere drugs wat ook genoeg van die leeftijd al doen? ;)

Gast is het echt zo moeilijk om te lezen? Ik zeg dat het mij om de pedagogische kant van dit hele verhaal gaat. Het vormen van een karakter van een persoon. Anyways, ik ben out. Eens gaan we het niet worden.

Het zou me echt geen reet kunnen interesseren of ik iets op eigen houtje haal of met behulp van een middeltje. Uiteindelijk doe je het grootste gedeelte nog altijd zelf. Dit is juist voor de wat slimmere mensen die een oplossing voor hun bijv. concentratiegebrek zoeken in plaats van zichzelf proberen te dwingen wat te doen (wat nooit lukt)

Gast is het echt zo moeilijk om te lezen? Ik zeg dat het mij om de pedagogische kant van dit hele verhaal gaat. Het vormen van een karakter van een persoon. Anyways, ik ben out. Eens gaan we het niet worden.

Ik wil wel ff zeggen dat ik snap wat je bedoelt hoor Roth, vind het ook goed dat je me probeert te waarschuwen hiervoor maar op mijn beurt wil ik dan weer zeggen dat ik niet denk dat ik er erg gevoel voor ga zijn gezien het feit dat ik het niet specifiek ergens voor wil gebruiken. Ik probeer mijn tentamens hier niet op te halen, die haal ik zonder ook wel. Het is puur experimenteel. :)

Abbo. Ik heb dit semester 7 huge ass vakken, 3 meer vanwege vertraging. Denk dat ik een steuntje in de rug wel kan gebruiken. Het is meer het aanzetten tot studeren en afgeleid worden, wat verkeerd gaat bij mij.

Ik zie in de posts vooral nootropics langs komen die effectief zijn voor het studeren en voor in de omgang bij je social life. Zijn er ook nootropics die je kan samenvoegen zodat ze effectief zijn voor toe te passen voor je training, voor als preworkout ofzo?

Iemand trouwens ooit van stopacne.nl nootropics besteld?

[Link niet meer beschikbaar]

Ik zie in de posts vooral nootropics langs komen die effectief zijn voor het studeren en voor in de omgang bij je social life. Zijn er ook nootropics die je kan samenvoegen zodat ze effectief zijn voor toe te passen voor je training, voor als preworkout ofzo?

Sulbutiamine kan je prima preworkout nemen voor meer focus/energie tijdens het trainen

ik heb het ooit eens genomen voor een beachvolly wedstrijdje en ik vond het wel werken tov de week ervoor qua concentratie en ervoor gaan.
Helaas bouw je wel snel tolerantie op. ik heb het de week later nog eens gebruikt en vond het vele malen minder effectief. Ik had het wel in die week 3 keer gebruikt voor krachtraining.

---------- Post toegevoegd Sun 11 Nov 2012 om 13:01 ----------

Iemand trouwens ooit van stopacne.nl nootropics besteld?

[Link niet meer beschikbaar]

Ik ben wel eens benieuwd naar deze aanbieder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven