AndroidHealthClinic

Sticky Overzicht van nootropics

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke zijn dan wel effectief voor training?

ik weet niet echt of er zozeer noots zijn die echt je trainingen verbeteren.
Mss wel een beetje, maar nooit zoals bv een pre workout (met geranium erin of niet)...

They generally have a very substantial side-effect profile and are not considered classical "nootropic" drugs

Wel met een sidenote dus. Als ik het over nootropics heb bedoel ik iig niet cafeine en dmaa. Maar gewoon racetams

Alleen racetams of ook sulbutiamine etc.?

Abbo. Ik ga naast mijn werk weer deeltijd studeren en ben benieuwd of ik voor wat extra rust en concentratie iets kan vinden.

Welke Nootropic raden jullie aan voor als je een presentatie moet houden? Heb het er niet zo op en wil gewoon rustig blijven en mijn verhaaltje vertellen, zonder dat ik door de zenuwen iets vergeet.

Ik zou denken aan aniracetam... Kalmer in het hoofd en toch meer geconcentreerd...

Is aniracetam nou wel of niet handig voor het slapen? Lees hier wat tegenstrijdige verhalen.

Persoonlijk ondervind ik bij gebruik van anircacetam een rusteloosheid. Zowel bij hoge als lage dosis. Maar zoals al eerder vermeld is het bij nootropics een zaak te vinden wat voor jou werkt en in welke dosis je het gewenste effect ondervind.

Er is dus niet eenduidig te zeggen of aniracetam goed of slecht is voor het slapen. En ja, Er zijn zat mensen die het zelfs voor het slapen gaan doseren vanwege de relaxerende werking die het voor sommige mensen heeft.

Je zou eens contact kunnen opnemen met denkbeter of hij niet nog wat proefbestellingen kan leveren.

Ikzelf gebruik heel af en toe ani voor het slapen, wel een ietwat hogere dosering van 1000mg. Normaal als ik ga slapen begin ik dikwijls na te denken, met 1000mg ani gebeurt dat niet...

---------- Post toegevoegd Tue 13 Nov 2012 om 13:33 ----------

Ben nog bezig met de perfect dosis vinden, maar vind het niet het super spul waarvan je lekker rustig wordt.

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een paar posts terug vertelde iemand over picamilion in lage dosis van 75 mg om rustig te worden (slapen) of ik dacht 100mg om de dag goed door te komen.

Ikzelf gebruik heel af en toe ani voor het slapen, wel een ietwat hogere dosering van 1000mg. Normaal als ik ga slapen begin ik dikwijls na te denken, met 1000mg ani gebeurt dat niet...

Ik ondervind dus juist precies het tegenovergestelde. Nog nooit hoger gedoseerd dan 500mg omdat ik bij deze dosis al lichte manische neigingen ervaarde.

Maar als ik bijvoorbeeld om 10 uur 's ochtends 300mg doseer heb ik hiervan een merkbaar effect als ik om 2 uur 's nachts nog steeds wakker lig vanwege mentale activiteit. Fysisch ben ik overigens wel volledig ontspannen.

Precies de tegenovergestelde werking dus? Vreemd..

Jep. Mag wel bijgezegd worden dat ik erg gevoelig ben voor dingen als bijvoorbeeld cafeïne. 's avonds koffie drinken is voor mij echt not done.

---------- Post toegevoegd Tue 13 Nov 2012 om 13:33 ----------

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een paar posts terug vertelde iemand over picamilion in lage dosis van 75 mg om rustig te worden (slapen) of ik dacht 100mg om de dag goed door te komen.

Ikzelf doe ook zo nu en dan 75mg picamilon onder m'n tong leggen half uurtje voordat ik ga slapen, verbeterd de diepte van slaap , word uitgeruster wakker en de sleep cycle app laat ook meer diepere slaap waves zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven