MuscleMeat

Paar vragen.

Wesleymen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
70kg
Hallo, Ik ben 15 jaar, 1,85 lang, en 70 kg, Mijn doel is idd om vet de verliezen en dat mijn spieren zichtbaar worden. Ik doe daarom om de dag buikspier oefeningen, en Biceps oefeningen. Is het verstandig om ook Chest oefeningen erbij te doen ? Ik heb het namelijk een keer erbij gedaan, maar die dag erna ging ik bijna dood van de spierpijn, wat ik ook deed alles deed pijn. De spierpijn bleef 1 week, Zeer vervelend om dan nog door te trainen. Ook heb ik mijn voeding veel aangepast, ik at vroeger vaak koekjes enz, ik was besloten dat allemaal niet meer te doen en om meer fruit te eten, en minder cola etc te drinken.

Om een lang verhaal kort te maken, ik wil spieren die zichtbaar worden, maar hoe verlies je vet ? en niet in gewicht. Ik ben de komende tijd veel op mijn gewicht aan het letten, vaak denk ik bij mezelf dat ik niet te zwaar moet zijn om spieren zichtbaar te maken. Maar ik heb eens rond zitten kijken op het forum, en daar stond juist dat je vet moet verliezen.

Dit is wat ik nu ong eet per dag:

Sochtends: 3 Bescuitjes met hagelslag, ( geen chocolade) En een beker melk

Smiddags: 5 Boterhammen met Pindakaas, en een beker meld

Tussendoor: Altijd iets gezonds, een stuk fruit of iets dergelijks.

Savonds: Altijd groente, De ene dag spinazie, en de andere dag bloemkool of andijvie enz, allemaal verschillende groentes.

Iets later in de avond: 1/2 stukken fruit, en een glas cola ( misschien verstandig om die niet meer te drinken ? )
Zo ja, wat moet ik daar in de plaats voor drinken ?

Verder beweeg ik best veel op een dag, Ik doe aan voetbal, Op Dinsdag: 1 uur en een kwartier, op Woensdag een wedstrijd Donderdag training: 1 uur en een kwartier, En zaterdag een wedstrijd. Vaak voetbal ik in mijn vrije tijd ook met mijn vrienden buiten.

Ook doe ik om de dag oefeningen,

ik heb geen idee of ik links mag plaatsen,

http://www.youtube.com/watch?v=44mgUselcDU buikspieren (level 1 heb ik ong al 2/3 weken gedaan )

http://www.youtube.com/watch?v=jWc8gHlAkoM ( chest) ( Hier kreeg ik zo erge spierpijn van )

en meestal train in mijn arme met 1 gewicht.

Vaak na trainingen van me spieren of voetbal eet ik een banaan.

Is dit eet patroon en oefeningen voor spieren goed genoeg om na een tijdje zichtbare spieren te kunnen krijgen? Of hebben jullie andere tips qua eten en trainingen, om vet te verliezen etc ?

Ja ik heb andere forums door gekeken, en ik weet niet of het topic hier past, anders sorry daarvoor.

Als jullie nog meer informatie nodig hebben moeten jullie het maar even melden !

Alvast bedankt voor jullie moeite/hulp !

stickies lezen doei

You cant be ****ing serious ?
Met jou lengte mag je wel aardig wat kilo's aankomen.
Maar aangezien je het typische beachboy gehalte heb zou ik dutchfitness.com aanraden.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik ben serieus, 1.85 en 70 kg, Nog meer kilo's aankomen ? Dat moet niet met junkfood neem ik aan ? en hoezo nog meer Kilo's aankomen, ik zie er namelijk niet dun uit.

Kerel ik snap het.
Je bent 15, wilt blokjes en grote gespierde armen want dan geilen die breezahsletjes op je.
Alleen denk je nou echt dat het er een beetje uit gaat zien op die manier ???
Pak je hele lijf aan, kom wat extra kilo aan en ga dan voor definitie.

Voeding die je nu hebt ga je geen spieren mee opbouwen, buik of armspieren maakt niet uit want je eet te slecht.

Bekijk het zo, je doet genoeg aan cardio omdat je veel voetbalt dus veel rent.
Lijkt me dat je vet% al redelijk laag moet zijn in combi met het slechte eten.
Maar jij wilt zichtbare spieren, ja als je weinig spiermassa hebt valt er weinig zichtbaar te maken :)

Hmm ok ok,

Wat voor voeding zou ik dan moeten hebben ? Ik eet volgens jou teweinig ?
Dus ik moet mijn beenspieren er bijv bijtrainen ? en schouders etc ?

Ga naar de gym 3x pw. geen zoetigheid meer en melkprodukten. Neem kipfilet of mager rood vlees als beleg

Als ik dat doe inplaats van pindakaas, dat zal toch niet Zoveel verschil zijn ?

Als ik dat doe inplaats van pindakaas, dat zal toch niet Zoveel verschil zijn ?

wie niet luisteren wil....kerel luister, ga eens even ronkijken op het forum, op al je vragen is al 1000 keer antwoord gegeven, bovenin alle forums staan de stickies, deze doorlezen zou je al een hoop op weg helpen

Ik kan niet echt vinden wat de optimale voeding is voor mij om me spiergroepen te kunnen opbouwen.
daarmee bedoel ik mee met me gewicht en lengte, er word namelijk gezegt dat ik te licht weeg, en slecht eet.

Laatst bewerkt:
Er is een sectie op dit forum genaamd Voeding.
Daar in staan sticky's oftewel alles wat je nodig hebt om goed te leren eten.

Kleine schema voor je

In de ochtend
Magere melk met Muesli
2x Volkoren brood.
Pindakaas / kip enz
koffie .
20gram protien schake .
Glas water

Eerst pauze .
Yoghurt
2x volkoren brood.
Beleg naar keuze zie ochtend
20gram protiene schake
Glas water .

2e pauze
2x brood
beleg naar keuze
Glas melk
20gram protien schake
Verwen je zelf met een mars / snicker of iets anders .

3e pauze of net na school
20gram protiene
1x brood
Beleg naar keuze
Glas water

Thuis
Ma kook
Eet wat de pot schaft.

Humm
Na de training wei poeder nemen zoals je de rest van de dag . (binnen 30minuten na je sport)
Neem 40gram eiwitten met wat creatinen ongeveer 2a3gram
Met bruin droog brood .

Dan goed lekker ontspannen en vroeg naar bedje toe gaan .

Laatst bewerkt:
Kleine schema voor je

In de ochtend
Magere melk met Muesli
2x Volkoren brood.
Pindakaas / kip enz
koffie .
20gram protien schake .
Glas water

Eerst pauze .
Yoghurt
2x volkoren brood.
Beleg naar keuze zie ochtend
20gram protiene schake
Glas water .

2e pauze
2x brood
beleg naar keuze
Glas melk
20gram protien schake
Verwen je zelf met een mars / snicker of iets anders .

3e pauze of net na school
20gram protiene
1x brood
Beleg naar keuze
Glas water

Thuis
Ma kook
Eet wat de pot schaft.

Humm
Na de training wei poeder nemen zoals je de rest van de dag . (binnen 30minuten na je sport)
Neem 40gram eiwitten met wat creatinen ongeveer 2a3gram
Met bruin droog brood .

Dan goed lekker ontspannen en vroeg naar bedje toe gaan .

Mooi schema maar al die shakes en crea nodig? Kwam zelf van 62kg 8 maand geleden. Heb het allemaal zonder gedaan gewoon dat hij geen slecht beeld krijgt ?

Idd mooi schema, ik ga het eens proberen !, maar dat Yoghurt gaat denk ik niet lukken op school, zou yoghurt ook Savonds thuis goed zijn ? En dat met een mars/snicker, Moet je dat elke dag nemen? Aangezien dat chocolade is. Ook even wat Ben H zei, Zijn die shakes persee nodig ? En is een banaan en een bruin droog brood, eten na de training ook goed ?

Idd mooi schema, ik ga het eens proberen !, maar dat Yoghurt gaat denk ik niet lukken op school, zou yoghurt ook Savonds thuis goed zijn ? En dat met een mars/snicker, Moet je dat elke dag nemen? Aangezien dat chocolade is. Ook even wat Ben H zei, Zijn die shakes persee nodig ? En is een banaan en een bruin droog brood, eten na de training ook goed ?

Om je spieren te laten groeien heb je eiwitten nodig.
Helaas vergeten veel mensen dat je na het sporten ook veel calorie gebruikt.
Dit heet ook wel na verbranding .
Jouw spieren als je het goed heb gedaan verlangen naar eiwitten .
Deze moet je dan ook geven anders breek je spieren namelijk af wegens het spier herstel.
Om dit te voorkomen gebruik je dus weipoeder.
De 3gram creatine is er voor dat jouw spieren weer vocht en eiwitten toe gedient krijgen .
De creatine word nu dus als transport middel gebruikt en als herstel.
3gram creatine mag je dagelijks gebruiken zonder dat je een rust pauze hoeft te gebruiken .

chocolade of andere zoete snoep word gebruikt als verbranding .
Dit hoeft je niet dagelijks te gebruiken maar meer als je je eng gaat voelen wegens suiker tekort .

Ja dat snap ik, je moet dus na het trainen eiwitten nemen. Maar heb je niet iets anders wat ik kan gebruiken om mij eiwitten aan te vullen, ik ben namelijk niet zo fan van poeder en shakes etc.
Dat Chocolade moet je dat na je training doen ? of juist ergens in de middag ? Lijkt me dat je smiddags als je op school zit niet veel verbrand.

Ja dat snap ik, je moet dus na het trainen eiwitten nemen. Maar heb je niet iets anders wat ik kan gebruiken om mij eiwitten aan te vullen, ik ben namelijk niet zo fan van poeder en shakes etc.
Dat Chocolade moet je dat na je training doen ? of juist ergens in de middag ? Lijkt me dat je smiddags als je op school zit niet veel verbrand.

Ik drink gewoon 1 liter melk na het trainen ( 33 gr eiwit ) en 's avonds 500 gr platte kaas ( 35-38 gr depends what merk ) dus dat is genoeg volgens mij plus in je eten van 's avonds zit ook nog eens eiwitten en al de rest dus kom je wel rond 80-100 denk ik ^^)

Nogmaals, ga stickies lezen. Tenzij je beachboy wilt worden, ga dan naar dutchfitness bij de rest van de faalbazen daar.

Ok ok, Ik zal kijken wat ik dan doe met me voeding, aangezien ik niet zo van die shakes etc houd.

Terug
Naar boven