AndroidHealthClinic

Paardrijden als cardio training?

mss als t paard op jou gaat rijden is het 'n goeie cardio oefening :-/

LOL.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Jammer dat jullie zo lullig reageren.
Een duidelijk antwoord op mijn vraag heb ik helaas nog steeds niet en dat ga ik hier ook niet krijgen ben ik bang. Sneu dat een serieus topic zo verziekt moet worden.
Weet ik in ieder geval wat ik aan de meesten heb. Heb me denk ik toch vergist in dit forum.
Is dat je vriendin Supermario??? Sneu voor je... .

Trinity, maak je niet zo druk... zo gaat dat af en toe hier ;).
Lees er overheen en maak gebruik van de reacties waar je wel wat aan hebt en zo ook de posts/topics hier op het forum.

Ik vind het zeer knap van je hoeveel je rijd per week. Ik had zelf ook een paard en elke dag rijden/verzorgen was al erg vermoeiend naast school/werk, laat staan dat je er 40 tot 45 per week rijd!

Om op je vraag terug te komen, je verbrand aardig wat calorieën op een dag... want niet alleen het rijden.. ook het verzorgen/uitmesten (goed voor je armen ;) en rug ;)) verbrand aardig wat. Oké anders dan cardio waarbij je hartslag steeds een stuk hoger ligt, maar je bent wel continue bezig.

Let gewoon goed op je voeding en daarnaast hardlopen wanneer het lukt. Eet wel genoeg, dat is belangrijk je bent namelijk vrij actief bezig op een dag. Daarnaast ik krachttraining zeker een aanrader om spiermassa aan te maken...en neem ook je rust en ga jezelf niet overtrainen.

Suc6 :)

Jammer dat jullie zo lullig reageren.
Een duidelijk antwoord op mijn vraag heb ik helaas nog steeds niet en dat ga ik hier ook niet krijgen ben ik bang. Sneu dat een serieus topic zo verziekt moet worden.
Weet ik in ieder geval wat ik aan de meesten heb. Heb me denk ik toch vergist in dit forum.
Is dat je vriendin Supermario??? Sneu voor je... .

Vond de reactie wel grappig dus vandaar mijn reactie op die reactie. Was niet om lullig over te komen. Verder lijkt me de al geplaatste reacties voldoende om de conclusie te trekken dat je al genoeg cardio doet op dit moment.

• Topic Starter Topic Starter
He Pilatesmeisje! Ik zal proberen dergelijk reacties maar te negeren.
Ik zal inderdaad wel genoeg Kcal verbranden op een dag want het is naast het rijden zoals je al zegt ook het lopen, tillen en dergelijke wat meetelt. Maar de hartslag zal waarschijnlijk niet altijd op het niveau liggen waarbij vet wordt verbrand. Maar goed, uiteindelijk gaat het ook om de totale inname van Kcal waardoor je aankomt en ik eet in ieder geval gezond en zo min mogelijk vetten waardoor ik hopelijk met deze activiteit niet zo snel zal aankomen.
Ik probeer mijn hardlopen zeker op 3-4 keer per week te onderhouden. En daarnaast 2-3 keer per week krachttraining. Wat ik overigens super vind om te doen.
Ik heb een splitschema gebaseerd op 3 dagen trainen:
Dag 1: benen, schouders, kuiten
Dag 2: triceps, rug, buik
Dag 3: biceps, borst, buik
Ik heb een aantal belangrijke oefeningen meegekregen van een Natural Bodybuilder zoals squatten, lunges, one arm rowing, cable crunches en dergelijke.
Ik zal binnenkort eens wat pics plaatsen, kan je eens vertellen wat je van mijn lijf vindt ;-)

He Pilatesmeisje! Ik zal proberen dergelijk reacties maar te negeren.
Ik zal inderdaad wel genoeg Kcal verbranden op een dag want het is naast het rijden zoals je al zegt ook het lopen, tillen en dergelijke wat meetelt. Maar de hartslag zal waarschijnlijk niet altijd op het niveau liggen waarbij vet wordt verbrand. Maar goed, uiteindelijk gaat het ook om de totale inname van Kcal waardoor je aankomt en ik eet in ieder geval gezond en zo min mogelijk vetten waardoor ik hopelijk met deze activiteit niet zo snel zal aankomen.

Als je af wilt vallen moet je meer kcal verbranden dan je inneemt. Probeer dit in jou geval omdat je veel actief bezig bent niet meteen allemaal te schrappen uit je voeding maar liever door de activiteiten die je doet + eventueel extra sport wat je al doet.

Ik probeer mijn hardlopen zeker op 3-4 keer per week te onderhouden. En daarnaast 2-3 keer per week krachttraining. Wat ik overigens super vind om te doen.
Ik heb een splitschema gebaseerd op 3 dagen trainen:
Dag 1: benen, schouders, kuiten
Dag 2: triceps, rug, buik
Dag 3: biceps, borst, buik
Ik heb een aantal belangrijke oefeningen meegekregen van een Natural Bodybuilder zoals squatten, lunges, one arm rowing, cable crunches en dergelijke.
Ik zal binnenkort eens wat pics plaatsen, kan je eens vertellen wat je van mijn lijf vindt ;-)

Splitschema ziet er prima uit + daarnaast doe je ook hardlopen + veeeeeel paardrijden en hele dag van hot naar her lopen. Je bent continue bezig, dus moet vast goed komen.

Hoe lang train je nu in kracht? Je moet gewoon geduldig zijn, lichaam veranderd niet in een week of 2...
Als je al dik 2 maanden traint en nog geen vooruitgang ziet dan moet je wat aanpassen. Als je bent aangekomen moet je niet meteen schrikken --> Als dit spiermassa is dan is dat goed nieuws :D, als je veel in vetmassa bent aangekomen dan eet je wat te veel, dit zou je dan kunnen verminderen door 100 tot 200kcal per dag te laten vervallen. Dan weer kijken hoe het gaat... ga in iedere geval niet op een super laag kcal dieet zitten...zo zal je spiermassa niet gauw gespaard blijven en verbrand je naast vetten dus veel spiermassa.

Terug
Naar boven