XXL Nutrition

Palestijns-Israëlisch conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wilders is een ****ing hypocriet die wel wat grappige standpuntjes had maar nu helemaal is doorgeslagen.
**** Wilders.

Laatste tijd meerdere Israeli's leren kennen, waarvan er een inmiddels is opgeroepen als reservist. Heb altijd vrij rationeel het probleem gebagetaliseerd aangezien het simpelweg terug te brengen is tot religieus (en vervolgens tot territoriaal) conflict.

Maar nu zie ik toch steeds meer in waarom die Israelis zo onbuigzaam zijn. Zo doen alle mannen een dienstplicht van maar liefst 3 jaar. Dit leidt tot veel meer steun en begrip voor militaire actie. Ze voelen zich volledig legitiem in een dergelijke campagne. Natuurlijk hebben partij partijen meer dan precedent voorhanden op basis waarvan ze het geweld voort laten duren, maar er moet uiteindelijk een overstijgende bereidheid zijn tot het sluiten van vrede. En ik begrijp dat Israel wel degelijk bereid is flink veel land op te geven voor een langdurige vrede met de Palestijnen. Echter blijkt herhaaldelijk dat er geen sprake is van effectief bestuur in Palestijns gebied, alsware de hele democratie en politiek wegvalt.

Was wel benieuwd hoe religieus mensen in Israel zijn, ook in relatie met het geweld. En kennelijk is een minderheid van de soldaten zelf gelovig en ook in de politiek weet het geloof geen duidelijke stempel te drukken.

Het vermogen tot zelfreflectie is helemaal zoek in israel. Begrijp gewoon niet waarom ze maar oorlog blijven voeren. Misschien was dit wel de straf van 'God' omdat de Joden verantwoordelijk waren voor de dood van Jezus.

Gods wraak: Er zal de rest van jullie bestaan op jullie gejaagd worden, en jullie zullen nooit meer vreden kennen.

Het vermogen tot zelfreflectie is helemaal zoek in israel. Begrijp gewoon niet waarom ze maar oorlog blijven voeren. Misschien was dit wel de straf van 'God' omdat de Joden verantwoordelijk waren voor de dood van Jezus.

Gods wraak: Er zal de rest van jullie bestaan op jullie gejaagd worden, en jullie zullen nooit meer vreden kennen.

Ja echt top die god. Vermoord zijn zoon en hoppa god laat op beestachtige wijze miljoenen mensen afslachten. Wel lollig dat jij het hebt over zelfreflectie.

Paul Groot schreef op 04-01-2009 23:07 Waarschuw de redactie
Deze reactie is van een geregistreerde gebruiker
Vervolg

[...] In het handvest van Hamas komt het woord ‘poldermodel’ niet voor. [...]

Wolven in schaapskleren. De woorden poldermodel en democratie komen ook niet voor in het woordenboek van Wilders.

[...] Het conflict is jihad, de geweldadige plicht van elke moslim. [...]

Het vernietigen van andere volkeren, zoals Farizeeën en Samaritanen, is ook een gewelddadige bijbelse (!) plicht.
De heren impliceren weer eens ten onrechte, dat iedere moslim uit is op het afslachten van andersdenkenden.

[...] Islamieten vatten het conflict op als een islam-gerelateerd conflict. [...]

Blijkbaar begrijpen de heren niet dat Israël gebaseerd is op het Joodse geloof. Dan is het toch niet vreemd, dat de Palestijnen zich beroepen op hun godsdienst.

Zo kan ik nog uren doorgaan met commentaar op dit tendentieuze eenzijdige bericht van twee populistische rechts-extremisten. Maar ik geef ook anderen nu een schietkans voor het open doel.

Schrijf jij als Paul Groot op die site van het VK, Imponderabilia?

de joden zijn een gedoemd volk die zwaar bestraft zullen worden ze zijn inderdaad verandwoordelijk voor de dood van onze profeet jezus,zie ze nog steeds zeuren en zielig doen om wat er gebeurd is in de tweede wereldoorlog steeds komen ze daarop terug terwijl ze nu zelf onschuldige palestijnen uitmoorden zie je zwarte nog zielig doen om wat er hun overkomen is of indianen etc etc ze moeten eens stoppen met het verleden steeds naar boven te halen en werken aan een toekomst in vrede want zij klagen en weten zo goed hoe erg het was wat ze hebben meegemaakt tijdens de 2 wereldoorlog binnenkort komt de derde wereldoorlog waar zij aan begonnen zijn terwijl ze veel beter zouden moeten weten VERVLOEKTE JODEN:mad:

de joden zijn een gedoemd volk die zwaar bestraft zullen worden ze zijn inderdaad verandwoordelijk voor de dood van onze profeet jezus,zie ze nog steeds zeuren en zielig doen om wat er gebeurd is in de tweede wereldoorlog steeds komen ze daarop terug terwijl ze nu zelf onschuldige palestijnen uitmoorden zie je zwarte nog zielig doen om wat er hun overkomen is of indianen etc etc ze moeten eens stoppen met het verleden steeds naar boven te halen en werken aan een toekomst in vrede want zij klagen en weten zo goed hoe erg het was wat ze hebben meegemaakt tijdens de 2 wereldoorlog binnenkort komt de derde wereldoorlog waar zij aan begonnen zijn terwijl ze veel beter zouden moeten weten VERVLOEKTE JODEN:mad:

ik vind het toch best knap dat jij als gelovige elke keer weet te bewijzen dat geloof gewoon zwaar achterlijk is.

Ja echt top die god. Vermoord zijn zoon en hoppa god laat op beestachtige wijze miljoenen mensen afslachten. Wel lollig dat jij het hebt over zelfreflectie.
Niet zo happen... was cynisch bedoelt.:D

Ben zelf helemaal niet gelovig.

Het erge is dat als ik dom en onwetend ben dat dat geen grote gevolgen heeft, maar als een heel volk dat is....

in de ene post vertel je me dat je geloof vredelievend is en in een andere post loopt het over van de haat tov anders gelovigen... :rolleyes:
Je bent pas een goed gelovige in de leer van de koran als je anderen haat, goed bezig jonge! Je wordt nog een echte! :D

in de ene post vertel je me dat je geloof vredelievend is en in een andere post loopt het over van de haat tov anders gelovigen... :rolleyes:
Je bent pas een goed gelovige in de leer van de koran als je anderen haat, goed bezig jonge! Je wordt nog een echte! :D
de joden is een vervloekt volk dat enkel aan zich zelf denkt en aan macht en geld waarom zou ik daar respeckt voor moeten hebben en vooraleer je mij citeert lees eerst de heilige koran en kom dan eens verder praten of reinig je zelf en ga naar een moskee in jouw buurt om wat uitleg te vragen aan een imaan zien of je erna nog zo zal praten

iedereen is blijkbaar TEGEN israël.
zij zijn het gewoon beu dat die extremistische moslims hun al drie jaar beschieten met van die k*traketjes.
en een staakt het vuren kan je toch niet bereiken met die tapijtkussers want in hun boekje staat dat ze toch elk volk onder de voet moeten lopen

iedereen is blijkbaar TEGEN israël.
zij zijn het gewoon beu dat die extremistische moslims hun al drie jaar beschieten met van die k*traketjes.
en een staakt het vuren kan je toch niet bereiken met die tapijtkussers want in hun boekje staat dat ze toch elk volk onder de voet moeten lopen

iedereen vergeet gemakshalve ook dat Israel lid is van de VN, en optreed tegen een terroristische organisatie: Hamas
;)

Israel heeft allang verkondigd op te houden, wanneer Hamas stopt met aanvallen!

Alles platgooien, probleem opgelost:thumbs:

Wat ook vaak vergeten wordt is dat dit soort acties alleen maar goed is voor terroristische organisaties als Hamas. Er sterven weet ik hoeveel mensen per dag, voornamelijk aan de palestijnse kant. Weet ik hoeveel mensen die tegen geweld zijn grijpen naar een wapen wanneer een familie lid of hele families sterven door deze oorlog. Al die mensen zijn daardoor potentiële terroristen. Het dubbele is dat Israël uiteindelijk ervoor zorgt dat Hamas kan blijven vechten.

• Topic Starter Topic Starter
Ja is inderdaad erg tegenstrijdig hoe Wilders redeneert in deze situatie. De man spoort dan ook niet. Vervang het woord 'moslims' door 'joden' in zijn speeches en hij doet erg denken aan iemand anders... Was Godwin's law al vervuld in dit topic eigenlijk? :D

Ja is inderdaad erg tegenstrijdig hoe Wilders redeneert in deze situatie. De man spoort dan ook niet. Vervang het woord 'moslims' door 'joden' in zijn speeches en hij doet erg denken aan iemand anders... Was Godwin's law al vervuld in dit topic eigenlijk? :D

Volgens mij heeft iemand de Hitler kaart al gespeeld - kan ook niet anders in een topic over Israel.

Herinner het topic hier op DBB, over zou jij uitgezonden willen worden als soldaat?

Ik dus nooit, ik zal nooit willen vechten voor die smerige hypocriete rotbende
als de VN.
Wat heeft de hele VN eigenlijk ooit betekend voor Palestina?
Niets! Wat doen ze aan andere conflicten in de Wereld waar mensen worden onderdrukt? vaak geen ene reet!
Het is gewoon een verlengstuk van de VS, en de rest van de Wereld loopt zoals altijd als een schoothondje achter het grote Amerika aan.

En daar mag je dan voor vechten voor de belangen voor het grootkapitaal, terwijl de mensen zoals de Palestijnen die al decennia zwaar worden onderdrukt mogen sterven.
Wat was de VS er toch snel bij toen Koeweit destijds werdt ingenomen door Sadam Hoessein, ik zou willen dat ze net zo daadkrachtig optraden toen de Joden Palestina inpikten.

Hamas is niet meer of minder dan een verzetsstrijderorganisatie net zoals de geallieerden in de 2e Wereldoorlog ook massaal verzet boden om Nazi Duitsland te verdrijven.
Dat ze delen van (Israël) bestoken is geheel te wijten aan de joden zelf immers je bent in een land van een ander waar je niet behoort te zijn, allemaal heel simpel!

Groot respect voor iemand als een Gretta Duisenberg die wars van alles zich hard maakt voor de Palestijnse zaak!

Herinner het topic hier op DBB, over zou jij uitgezonden willen worden als soldaat?

Ik dus nooit, ik zal nooit willen vechten voor die smerige hypocriete rotbende
als de VN.
Wat heeft de hele VN eigenlijk ooit betekend voor Palestina?
Niets! Wat doen ze aan andere conflicten in de Wereld waar mensen worden onderdrukt? vaak geen ene reet!
Het is gewoon een verlengstuk van de VS, en de rest van de Wereld loopt zoals altijd als een schoothondje achter het grote Amerika aan.

En daar mag je dan voor vechten voor de belangen voor het grootkapitaal, terwijl de mensen zoals de Palestijnen die al decennia zwaar worden onderdrukt mogen sterven.
Wat was de VS er toch snel bij toen Koeweit destijds werdt ingenomen door Sadam Hoessein, ik zou willen dat ze net zo daadkrachtig optraden toen de Joden Palestina inpikten.

Hamas is niet meer of minder dan een verzetsstrijderorganisatie net zoals de geallieerden in de 2e Wereldoorlog ook massaal verzet boden om Nazi Duitsland te verdrijven.
Dat ze delen van (Israël) bestoken is geheel te wijten aan de joden zelf immers je bent in een land van een ander waar je niet behoort te zijn, allemaal heel simpel!

Groot respect voor iemand als een Gretta Duisenberg die wars van alles zich hard maakt voor de Palestijnse zaak!

volgens mij draai je de zaken om, en over die h**r van Duisenberg liever geen commentaar.
( om de woorden van Frits Barend te herhalen)
;)

Wat die jodenkoek Frits Barend destijds zei interesseerde me toen al niet, deze neus zal echt niets anders beweren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven