Fitness Seller

Palestijns-Israëlisch conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
elke moslim geeft er om omdat het ook voor ons een heilig land is dat de joden niet toebehoord en elke moslim geeft om zijn broeders en zusters we zijn het meest en grootst aantal groeiend geloof meer en meer treden onze godsdienst toe lees en leer uit de koran en bekeer en voor u zullen de poorten van de hemel geopend worden;)

Als ik dit soort posts lees sta ik spontaan voor 100% achter Israël. Met dit soort idioten valt niet te onderhandelen. Geldt natuurlijk ook voor veel orthodoxe joden, maar Israël is over het algemeen wel wat rationeler in zijn handelen.

Als ik dit soort posts lees sta ik spontaan voor 100% achter Israël. Met dit soort idioten valt niet te onderhandelen. Geldt natuurlijk ook voor veel orthodoxe joden, maar Israël is over het algemeen wel wat rationeler in zijn handelen.
wat is jou geloof dan?

Is gewoon erg jammer dat de joden, die zoveel ellende in de vorige eeuw hebben mee gemaakt, zich opstellen als de onderdrukker.

Dit is deels wel begrijpelijk, want de joden willen nooit meer in de positie komen als in de WOII. Het gevolg is dat de onderdrukte van toen uiteindelijk zelf een onderdrukker is geworden.

Als je land gaat opeisen en dit met geweld bekrachtigt dan blijft dit conflict doorgaan. Stel je eens voor dat in de bijbel had gestaan dat een deel van Nederland het beloofde land zou zijn van het joodse volk. De joden eisen dit deel op en iedereen die daar woont moet vertrekken. Je wordt je huis uit gegooid en er onstaat een oorlog met alle buurlanden. En het dan nog vreemd vinden dat je land niet geliefd is door de buurlanden.

Israel moet zich imo meer bescheiden opstellen en minder onderdrukken, want dit alles is alleen maar olie op het vuur!

+1 mc heeft gesproken:D

De wetenschap, dus ik zal wel door die fijne god van jou worden gemarteld tot de eeuwigheid. :rolleyes:
dat weet je dan toch zelf goed genoeg en vind ik heel jammer voor jou want ik wens iedereen de hemel toe nu terug naar het topic palestijns israelisch confict want is een goed topic waar ik niet te ver wil van afdrijven oki doki;)

Is gewoon erg jammer dat de joden, die zoveel ellende in de vorige eeuw hebben mee gemaakt, zich opstellen als de onderdrukker.

Dit is deels wel begrijpelijk, want de joden willen nooit meer in de positie komen als in de WOII. Het gevolg is dat de onderdrukte van toen uiteindelijk zelf een onderdrukker is geworden.

Als je land gaat opeisen en dit met geweld bekrachtigt dan blijft dit conflict doorgaan. Stel je eens voor dat in de bijbel had gestaan dat een deel van Nederland het beloofde land zou zijn van het joodse volk. De joden eisen dit deel op en iedereen die daar woont moet vertrekken. Je wordt je huis uit gegooid en er onstaat een oorlog met alle buurlanden. En het dan nog vreemd vinden dat je land niet geliefd is door de buurlanden.

Israel moet zich imo meer bescheiden opstellen en minder onderdrukken, want dit alles is alleen maar olie op het vuur!

juist

Ben het grotendeels met je eens, alleen de vergelijking met Nederland gaat niet op omdat hier niet in werkelijkheid Joden hebben gewoond. De Joden en Palestijnen hebben dus allebei recht op het gebied, en zullen het eerlijk moeten delen.

Ben het grotendeels met je eens, alleen de vergelijking met Nederland gaat niet op omdat hier niet in werkelijkheid Joden hebben gewoond. De Joden en Palestijnen hebben dus allebei recht op het gebied, en zullen het eerlijk moeten delen.
Hoezo hebben joden nooit in Nederland gewoond? Joden hadden voor WOII geen land en woonde overal over de wereld. Als er geen joden in Nederland hebben gewoond wat heeft Hitler dan hier in '40-'45 gedaan?

En dat verhaal over Nederland was hypothetisch, maar dat begreep je volgens mij toch?

Edit: Eigenlijk vreemd om een land te stichten dat gebaseerd is op religie. Jodendom is namelijk een regilie. Stel je eens voor dat alle christenen een land gaan stichten waar alleen christenen gaan wonen. Dan anexeren ze meteen een (of meerdere) heel continent(en)!

Laatst bewerkt:
Als de diaspora niet plaatsgevonden had, dan was er nooit zoveel gezeik geweest.
En weet niet of het jullie ook al op was gevallen, maar de Israëliërs/Joden beginnen zulke rotzooi wel vaker met kerst. Misschien dit in verband met het niet erkennen van de geboorte van Christus?

vergeet de cristenen ook niet want ze hebben het daar ook niet al te makelijk en voor hun is dit ook heilige grond waar ze recht op hebben te verblijven;)

Hoezo hebben joden nooit in Nederland gewoond? Joden hadden voor WOII geen land en woonde overal over de wereld. Als er geen joden in Nederland hebben gewoond wat heeft Hitler dan hier in '40-'45 gedaan?

En dat verhaal over Nederland was hypothetisch, maar dat begreep je volgens mij toch?

Edit: Eigenlijk vreemd om een land te stichten dat gebaseerd is op religie. Jodendom is namelijk een regilie. Stel je eens voor dat alle christenen een land gaan stichten waar alleen christenen gaan wonen. Dan anexeren ze meteen een (of meerdere) heel continent(en)!

Ja natuurlijk begrijp ik dat dat verhaal hypothetisch was, maar de vergelijking gaat dus niet op, omdat Nederland nooit het thuisland van de Joden is geweest, dat begrijp jij toch ook wel? Het probleem is dat het ook het thuisland is van de Palestijnen (Filistijnen), tenminste gedeeltelijk. Ze zullen het dus eerlijk moeten delen. Daarin is Israël onredelijk, als je kijkt naar hoeveel land zij hebben en hoe weinig de Palestijnen. Het probleem is alleen dat elke keer als Israël zich ergens terugtrekt (Libanon, Gaza), ze binnen de kortste keren vanuit dat gebied worden aangevallen. Niet echt een aanmoediging om meer land weg te geven.

Vreedzaam samenleven lukt op de één of andere manier helaas niet. Net als in West-Europa blijkt het helaas dat de corrupte, dictatoriale, vrouw-onderdrukkende, streng gelovige arabische/moslim cultuur en de westerse democratische, vrije, welvaart-cultuur moeilijk samengaan. Tenminste daar lijkt het op.

Ik heb altijd al geloofd dat Israel mijn heilige land is waar ik moet wonen samen met 5 miljoen mooie vrouwen.
Ik wil mijn beloofde land trug en wil alle joden en andere mensen eruit hebben want ik heb altijd al geloofd dat het mijn land is!!

Wat klopt niet in deze argumentatie wat is de overeenkomst met die van de joden.

ik heb altijd al geloofd dat israel mijn heilige land is waar ik moet wonen samen met 5 miljoen mooie vrouwen.
Ik wil mijn beloofde land trug en wil alle joden en andere mensen eruit hebben want ik heb altijd al geloofd dat het mijn land is!!

Wat klopt niet in deze argumentatie wat is de overeenkomst met die van de joden.
+6

Afschrikking
De oorlog tegen Israël is permanent omdat het jihad is. Toch kan het conflict beheersbaar worden gemaakt en Nederland kan daar een rol in spelen. Om te beginnen moet afschrikking weer de hoeksteen worden van het Israëlische veiligheidsbeleid. Dat was het, tot het in 1992 overgaf aan de Oslo-wensdroom. Nederland moet helpen Israël ervan te doordringen dat het vecht voor het westen en dus niet mag toegeven aan de Arabieren. Geen millimeter. Als Israël valt, is Europa aan de beurt. Israël is onze eerste verdedigingslinie. De strijd tegen Israël is een strijd tegen Europa en Nederland.

De miljarden die de EU en de VN de afgelopen jaren stortten in de bodemloze put in Gaza moeten worden omgebogen. De Palestijnen hebben niets positiefs met het geld gedaan, behalve het dienstig gemaakt aan de razendpopulaire Hamas-terreur. Het zou goed zijn dat geld te investeren in de magistrale Israelische wetenschap en high-tech. Het piepkleine Israel is uitgegroeid tot een mondiaal centrum waar de knapste koppen ter wereld op dagelijkse basis uitvindingen doen die een zegen zijn voor de hele mensheid. Een dergelijke ombuiging zorgt voor een boost van de Israelische economie. Dat succes toont de hele wereld dat Israel niet van voorbijgaande aard is, maar blijvende bron van vooruitgang.

Zou het niet geweldig zijn als het geld dat nu gaat naar de terreur-infrastructuur van Hamas straks bijvoorbeeld gebruikt wordt door het Weizman Instituut in Rechovot voor het vinden van een middel tegen Alzheimer of multiple sclerose? Internationaal hulpgeld niet meer voor dood en vernietiging maar voor een toekomst van onze zieken en ouderen. Een mooier begin van het nieuwe jaar is niet denkbaar.

En aan het Israelische leger: kol hakawod, alle succes! Jullie vechten ook voor ons.

Aldus Wilders en Bosma

[Link niet meer beschikbaar]

Tegen ontwikkelingshulp maar wel geld willen geven aan Israel. Strijden voor 'ons'? Tiefstraalt toch een eind op, de Israeli's strijden in ieder geval niet voor mij.

Heb niet het hele stuk geplaatst maar het gehele stuk is zeer eenzijdig en simplistisch opgesteld. Wederom een tirade tegen de islam en het stomme gelul over Dar Al Islam en Dar Al Harb.

Ik heb altijd al geloofd dat Israel mijn heilige land is waar ik moet wonen samen met 5 miljoen mooie vrouwen.

ik heb zware meningsverschillen en discussies met je maar voor deze geef ik je volledig gelijk

Beide kanten worden door debielen geleidt, daarom is er geen vrede.

De Filistijnen zijn geen voorouders van de Palestijnen.

Ze woonden wel in het gebied waar de huidige Gaza-strook ligt, en in het Turks spreekt men over Filistini of iets dergelijks als men de Palestijnen bedoelt. Kan toeval zijn natuurlijk. Maar als ze inderdaad niet van de Filistijnen afstammen doet dat hun zaak op aanspraak op de regio geen goed natuurlijk.

Ze woonden wel in het gebied waar de huidige Gaza-strook ligt, en in het Turks spreekt men over Filistini of iets dergelijks als men de Palestijnen bedoelt. Kan toeval zijn natuurlijk. Maar als ze inderdaad niet van de Filistijnen afstammen doet dat hun zaak op aanspraak op de regio geen goed natuurlijk.

Ach ja ze hebben historisch gezien (bijbelse aanspraken of andere kolder) net zo weinig aanspraak op dat land als de Israeli's dat hebben. Het is echter wel zo dat de huidige Palestijnen afstammen van de bevolkingsgroepen die er reeds woonden voordat de UK en Frankrijk het gebied opdeelden. Wat dat betreft hebben de Palestijnen meer recht op dat land dan een groep migranten die veel later arriveerden.

Wilders komt in feite op voor een groep migranten ten faveure van de oorspronkelijke bevolking van die streek. Wel humor eigenlijk, hij is wat dat betreft gewoon een dhimmi van de Israeli's. Wilders is bang dat in Europa de migranten de boel overnemen maar andersom strijdt hij voor een groep migranten die de boel hebben overgenomen in een gebied waar buiten Palestijnen nog vele andere volkeren woonden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven