Fitness Seller

Pannekoeken..

Tsja en het spettert, toch vind ik het inferieur aan alles :D

i love roomboter, ik heb het zelfs jarenlang duimendik op me boterhamen gesmeert, totdat ik zoveel brood ging eten dat het boter erop smeren alleen al teveel tijd in beslag ging nemen.

je bedoeld neem ik aan 'superieur'. Hehe wraak is zoet :P Als ik nog boter zou eten, zou ik idd ook voor roomboter gaan :D

superieur ja, potverdikkie, hoe kom ik nou weer zover.

ik gebruik nauwelijks boter;
gewoon in een antiaanbakpan een scheutje olijfolie doen en de rest van de pannekoeken kan je daarmee bakken!

btw, ik heb et geprobeerd met 100gr whey, 175gr bloem, 500ml melk maar das geen aanradertje, je proeft de whey te veel :P

• Topic Starter Topic Starter
Whey is niet lekker in pannekoeken, ik vind dat er wel genoeg eiwit inzit van de melk eigenlijk.

alleen met de melk en de eieren zou je aan ongeveer aan 40 gram eiwit voor 6 pannekoeken komen = 7 gram per pannekoek; dat vind ik niet genoeg hoor want naast zo'n pannekoek kan ik nauwelijks meer wat op!
daarom 80 gram eiwit (uit 100gr whey) derbij wat neerkomt op 20 gram per pannekoek :)

dit was al eens gepost door iemand anders ik heb het recept al zeker 2 maanden op mijn pc staan :s

sorry ff edit: het was dit :p

ik wou net zeggen;
dit topic is al een jaar oud :P

Dit topic is nog van toen ik begon:roflol:... Maar Soko ff wat beter tellen, met al die liters melk zit er wel meer eiwit in, zie de begin post.

wacht even, ik had de bloem er niet bijgeteld..
bij het traditionele recept:
250gr bloem -> 27,5gr
500ml melk -> 20gr
2 eieren -> 14gr
totaal: 62,5gr voor ongeveer 6 a 7 pannenkoeken

mijn recept:
175gr bloem -> 20gr
500ml melk -> 20gr
100gr whey -> 80gr
2 eieren -> 14 gr
totaal 134gr voor 6 a 7 pannenkoeken

misschien heeft de beginpost het verkeerd ;)
zit toch echt niet meer dan 10gr per pannekoek in!

Ja maar jij maakt erg kleine pannekoeken, je gaat toch ook niet maar 1 zo'n kleine als hele maaltijd eten? (Ik doe een of twee grote, kom ik toch op 30-60gr eiwit in een maaltijd, dat maakt de whey totaal overbodig)

Ja maar jij maakt erg kleine pannekoeken, je gaat toch ook niet maar 1 zo'n kleine als hele maaltijd eten? (Ik doe een of twee grote, kom ik toch op 30-60gr eiwit in een maaltijd, dat maakt de whey totaal overbodig)

ik sta erom bekend dat ik redelijk grote pannekoeken maak, en met die hoeveelheden kom ik op 6 pannenkoeken... en dan zit ik er ook redelijk van vol..

pak gewoon de blauwe kant en klare pannenkoeken(ongezoet) van de pannekoekerij en klaar is kees haha

Het mooie is dat je met dit recept voor een euro 3000 kcals aan pannekoeken hebt:p.

;) ik maak al pannenkoeken sinds ik kan lopen en vrienden vinden ze altijd te dik; dus vandaar ;)

roombuter rulez, niets zo heerlijk als een boterham met boter erop:D

Ik koop ze kant en klaar, en verwarm ik het in de microgolf :-)

Eten jullie pannekoeken met iets erop zoals kandeisiroop of bruine suiker, aardbeiconfituur?

Pannenkoeken zijn altijdd lekker!

Terug
Naar boven