MuscleMeat

Partijen negeren wilders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
hm ik zag laatst nog een docu op tv over een chinese vrouwengevangenis. Daar werden de gevangenen een groot portie discipline bijgebracht. Het aantal recidiventen was er zeer laag. Het kan dus wel. En dat het werkverlies oplevert daar geloof ik niet zo in - ze kunnen bijv. kleding maken voor de armen onder de bevolking - is dat probleem ook weer opgelost.

mAAR MAN Ik heb die documentaire ook gezien. Die vrouwen durven gwoon hun bek niet opendoen in een land waar mensenrechten al niet buiten de gevangenismuren worden gereespecteerd. Denk je dat die cijfers daar kloppen, Denk je echt dat die chinses overheid hun ergste gevangenis zal tonen. Tuurlijk niet; Ze nemen er de braafsten uit, drillen hun goed in de oren dat ze goed moeten spreken over de gevangenis,...

Heel naief om daarop een conclusie te gaan baseren hoor.
iK had toch meer van je verwacht, meen ik echt.

Mag van mij veel harder gestrafd worden. Ze moeten zo zwaar gestrafd worden dat ze niet meer het lef hebben om dingen uit te vreten.
Wapenbezit, levenslang!

Yep harder straffen werkt, de Westerse landen met de zwaarste straffen hebben de laagste criminaliteit. Niet dus. Waarom het dan ook constant naar voren komt is mij een raadsel, buiten populistisch gezwets is er geen onderbouwing dat harder straffen gaat werken.

Of je moet willen dat straks iedereen levenslang vastzit, dan werkt het wel maar heb je razendduur justitieel apparaat. Nee de doodstraf is geen vervanging, dat kost nog meer. Maar goed in simplistisch Nederland knallen we gewoon iedereen af, ruimen maar!!

Je gaat alleen aan één argument voorbij in je analyse, beste Eric. What about de genoegdoening voor de slachtoffers?

Je gaat alleen aan één argument voorbij in je analyse, beste Eric. What about de genoegdoening voor de slachtoffers?

Daar zijn andere mogelijkheden voor. Streng straffen is nodig, maar het ophogen van strafmaten tot in het extreme is totaal niet nuttig gebleken. Meer aandacht voor het slachtoffer is zeker belangrijk, dat heb ik zelf al eens mogen ervaren na een verkeersongeval. Dat is dan geen criminele zaak, maar ook daar is het slachtoffer meestal dubbel de lul.

Aandacht voor de dader moet er in een justitieel systeem alleen uit bestaan hoe hij gestraft dient te worden en hoe hij eventueel weer terug dient te komen in de samenleving. Voor een slachtoffer dienen echter veel meer instanties hun werk te doen, momenteel is het erg karig. Slachtoffers moeten meestal zelf maar uitzoeken hoe ze verder gaan met hun leven.

mAAR MAN Ik heb die documentaire ook gezien. Die vrouwen durven gwoon hun bek niet opendoen in een land waar mensenrechten al niet buiten de gevangenismuren worden gereespecteerd. Denk je dat die cijfers daar kloppen, Denk je echt dat die chinses overheid hun ergste gevangenis zal tonen. Tuurlijk niet; Ze nemen er de braafsten uit, drillen hun goed in de oren dat ze goed moeten spreken over de gevangenis,...

Heel naief om daarop een conclusie te gaan baseren hoor.
iK had toch meer van je verwacht, meen ik echt.

Discipline is iets heel anders als onderdrukking. En je kan zeggen wat je wilt maar die vrouwen zullen zich wel 2x bedenken voordat ze weer iets flikken en terug moeten naar die klote gevangenissen. Overigens waren dit niet de braafste want de meesten waren veroordeeld voor de zwaardere delicten - een aantal zelfs voor moord. En daar komt bij dat ook in die landen geldt (net zoals in ned.) dat je bij goed gedrag (edit) eerder vrijgelaten wordt en dus is het idd logisch dat ze niet de reller gaan uithangen.

Ik vind het te gemakkelijk om te zeggen: oh in de vs blijkt dat zware straffen niet werken - nou laten we ze dan maar in de watten leggen en vervroegd vrij laten.

Yep harder straffen werkt, de Westerse landen met de zwaarste straffen hebben de laagste criminaliteit. Niet dus. Waarom het dan ook constant naar voren komt is mij een raadsel, buiten populistisch gezwets is er geen onderbouwing dat harder straffen gaat werken.

Of je moet willen dat straks iedereen levenslang vastzit, dan werkt het wel maar heb je razendduur justitieel apparaat. Nee de doodstraf is geen vervanging, dat kost nog meer. Maar goed in simplistisch Nederland knallen we gewoon iedereen af, ruimen maar!!

De doodstraf kost nog meer?

Een gevangene in nederland kost ca. ~150 euro per dag. Dat is ongeveer 55.000 euro per jaar. Ga je me nou vertellen dat het miljoenen kost om gevangenen te executeren?

Slappe aanpak werkt nou eenmaal niet. Dat zien we al jaren in de praktijk. Idioten in gevangenschap houden in de beste oplossing die er is na executeren.

yep doodstraf kost idd meer - moet je maar effe googlen staan aantal artikels over.

Ja in de USA is het duurder om een gevangene ter dood te brengen dan levenslang vast te houden. De procedures rond een executie kosten zoveel geld terwijl detentie dus minder kost. Natuurlijk kan je het recht op beroep afschaffen maar dan kan je er vanuit gaan dat er aardig wat onschuldigen ter dood worden gebracht. Paar honderd jaar terug in de tijd.

Discipline is iets heel anders als onderdrukking. En je kan zeggen wat je wilt maar die vrouwen zullen zich wel 2x bedenken voordat ze weer iets flikken en terug moeten naar die klote gevangenissen. Overigens waren dit niet de braafste want de meesten waren veroordeeld voor de zwaardere delicten - een aantal zelfs voor moord. En daar komt bij dat ook in die landen geldt (net zoals in ned.) dat je bij goed gedrag vrijgelaten wordt en dus is het idd logisch dat ze niet de reller gaan uithangen.

Ik vind het te gemakkelijk om te zeggen: oh in de vs blijkt dat zware straffen niet werken - nou laten we ze dan maar in de watten leggen en vervroegd vrij laten.

maar jongen, geloof toch die documentaire niet! dat is een vooraf aangekondigd bezoek van de journalsiten. wellicht heeft China dergelijke gevangensissen om internationale bezoekers te misleiden; China heeft officieel geen aispatienten en bijna geen zelfmoorden. Mensenrechten worden er officieel niet geschonden. yeah right. ALS 1 van die vrouwen uit de biecht had geklapt hadden ze haar naar een strafkamp gestuurd. Simpel.

yep doodstraf kost idd meer - moet je maar effe googlen staan aantal artikels over.

Ik kan ze niet vinden. Maarja ik ben benieuwd hoe ze het voor elkaar krijgen om een doodstraf miljoenen euro's te laten kosten. Een vuurpeleton met een sombere begravenis hoeft niet meer dan 5/10K te kosten.

De doodstraf kost nog meer?

Een gevangene in nederland kost ca. ~150 euro per dag. Dat is ongeveer 55.000 euro per jaar. Ga je me nou vertellen dat het miljoenen kost om gevangenen te executeren?

Slappe aanpak werkt nou eenmaal niet. Dat zien we al jaren in de praktijk. Idioten in gevangenschap houden in de beste oplossing die er is na executeren.

op deze site heeft men al genoeg posts geplaatst met links naar artikelen die duidelijk aantonen dat de doodstraf meer kost; Het zou mss interessant zijn kennis uit andere topics ook mee te nemen naar andere relevante topics.

doodstraf is het wegnemen van een leven door de staat.= moord, en is tevens permanent. hoe vaak heeft men al niet onschuldigen ter dood veroordeeeld.

Ik kan ze niet vinden. Maarja ik ben benieuwd hoe ze het voor elkaar krijgen om een doodstraf miljoenen euro's te laten kosten. Een vuurpeleton met een sombere begravenis hoeft niet meer dan 5/10K te kosten.

Je hebt maar 1 minuut gezocht of zo? Ik zoek 1 seconde en vind dit :

Financial Facts about the Death Penalty:
A study found that the death penalty costs North Carolina $2.16 million per execution over the costs of a non-death penalty murder case with a sentence of imprisonment for life Cook & Slawson. 1993). On a national basis, these figures translate to an extra cost of over $700 million dollars spent since 1976 on the death penalty.​
What many Americans do not realize is that the death penalty is more costly than incarcerating an inmate for life. A murder trial takes much longer when the death penalty is being pursued. The taxpayer is paying the salaries of the judges, prosecutors, public defenders, court officials, and the cost of briefs. "A 1982 study showed that if the death penalty were reintroduced in the state of New York, the cost of the capital trial alone would be more then double the cost of a life term in prison" (Bright, 1996). The Duke University study estimated that a death penalty trial takes about four times longer than a non-capital murder trial (Bright, 1996). And, of course, not every death penalty trial results in a death sentence. Based on the experience in North Carolina, the authors found that less than a third of capital trials resulted in a death sentence.

het is net dat wat me het meeste ergert op deze site. Men schreeuwt dingen die reeds zijn weerlegd en als je dan zegt zoek het op, dan vind men het zogezegd niet.

:D Dat is meer de Hollandse ziekte aan het worden. Veel geschreeuw, zeer weinig wol. Maar goed dat de winters warmer worden anders zou het een koude bedoening zijn.

maar jongen, geloof toch die documentaire niet! dat is een vooraf aangekondigd bezoek van de journalsiten. wellicht heeft China dergelijke gevangensissen om internationale bezoekers te misleiden; China heeft officieel geen aispatienten en bijna geen zelfmoorden. Mensenrechten worden er officieel niet geschonden. yeah right. ALS 1 van die vrouwen uit de biecht had geklapt hadden ze haar naar een strafkamp gestuurd. Simpel.

Een documentaire over een rigide heropvoedingprogramma in een vrouwengevangenis in Sjanghai, China, toonde de televisie op zijn sterkst. Orde, tucht, discipline. Vrouwelijke gevangenisbewaarders als soldateske figuren. Binnenplaats, holle gangen, betraliede muren. De zwaarste gestrafte vrouw hing de doodstraf boven het hoofd met een uitstel van twee jaar; de lichtst gestrafte vrouw had 18 jaar opsluiting in het vooruitzicht. Met goed gedrag konden de vrouwen eventueel voor strafvermindering in aanmerking komen. De vrouw kon haar doodstraf in levenslang omgezet zien, wat mij nauwelijks een troost lijkt. Ze had haar man vergiftigd toen bleek dat hij een andere vrouw beminde. Haar crime passionel werd haar zwaarder aangerekend dan een vrouw die haar man vermoordde na langdurig mishandeld te zijn geweest. Het aangrijpendste verhaal kwam van de vrouw die 18 jaar moest zitten. Ze was verliefd geworden op een man wiens zaken wat diffuus waren. Op een dag moest hij ergens iets afgeven, maar zij was ongeduldig en deed het liever voor hem, zodat ze snel lekker bami konden gaan eten. Ze rende het gebouw in, de trap op, recht in een fuik. In de rechtszaal werd haar onschuld onderkend. Maar ze was actief geweest, dus medeschuldig. Toen haar man de rechtszaal werd binnengeloodst zag zij dat hij geboeid was. Dat betekende de doodstraf, wist ze. Ze vroeg de cipier of ze nog even zijn hand mocht vasthouden. Dat mocht. Zou ze hem geen verwijten toesnauwen voor ze hem de kogel gaven? Nee, ze wilde nog éénmaal zijn warmte voelen. Voor de herinnering.

lijkt mij toch duidelijk een vb van de schending van mensenrechten. dus ik denk niet dat je heel deze docu in twijfel mag trekken.

Als je op een gegeven moment straffen zo zwara maakt, zullen mensen minder geneigd zijn om iets te flikken. Weegt gewoon niet meer op tegen de consequenties.

En zijn langer van straat dus werkt imo wel.

Nogmaals in landen met de hoogste straffen is niet de laagste criminaliteit. Dus werkt het klaarblijkelijk niet. Je creeert hooguit meer geharde criminelen en dat is dan alles.

je kunt er zelfs op verdienen door organen te verkopen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven