XXL Nutrition

pc in elkaar gestoken --> gaming

Kan je wel een half jaartje mee vooruit inderdaad, j/k.

Voor een game pc prima, hangt er alleen vanaf wat de native resolutie van je monitor is. Op 1680 x 1050 valt hier prima mee te draaien, daar boven zal je moeten inleveren qua settings.

Komen amper nieuwe engines uit voor pc games alleen, meeste is toch cross platform zoals de Unreal Engine 3, Gamebryo, CryEngine 3 waardoor je meestal wel af kan met een minder snelle videokaart. Als je tenminste niet alles op high wilt draaien.

• Topic Starter Topic Starter
"Navy" ik begrijp helemaal niets van wat je zegt :D

Ik heb deze pc in elkaar laten steken door iemand die ik ken op helpmij.nl.
Maar dit is volgens jou dus niet zo'n goeie pc?

Mijn doel is om op acceptabele settings te kunnen gamen de komende 2-3 jaar. Normale tot zelfs redelijk lage settings zijn goed, als ik maar ongestoord kan gamen.

Ik heb overigens een vrij klein schermpje.

Er komen wel wat nieuwe engines uit maar dan nog zullen de meeste bedrijven zich blijven richten op DirectX 9 en 10 kaarten. De nieuwe engines zullen op DirextX 11 het beste tonen waar ze toe in staat zijn maar DirectX 9 en 10 support zal niet zomaar wegvallen.

Je kan dus makkelijk af met een mindere videokaart en over het algemeen een betere performance hebben dan op een console. GPU's in consoles zijn inmiddels meer dan 5 jaar oud en veel features worden nog steeds daar op geent. Ook als de CryEngine3 en de Id Tech 5-engine is uitgebracht.

• Topic Starter Topic Starter
Er komen wel wat nieuwe engines uit maar dan nog zullen de meeste bedrijven zich blijven richten op DirectX 9 en 10 kaarten. De nieuwe engines zullen op DirextX 11 het beste tonen waar ze toe in staat zijn maar DirectX 9 en 10 support zal niet zomaar wegvallen.

Je kan dus makkelijk af met een mindere videokaart en over het algemeen een betere performance hebben dan op een console. GPU's in consoles zijn inmiddels meer dan 5 jaar oud en veel features worden nog steeds daar op geent. Ook als de CryEngine3 en de Id Tech 5-engine is uitgebracht.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb waar je het over hebt, ik ken er eigenlijk niet zo veel van :D

Maar ik denk dat het erop neerkomt dat je zegt dat ik met dit systeem wel een paar jaartjes goed zit, op middelmatige settings?

Een PC met een console vergelijken is ook niet helemaal fair. Een console draait op een simpele OS. Alle kracht van de CPU en GPU (PS3 bijv. 3250 MHz) kan worden ingezet bij het spelen van games. Op een PC lopen op de achtergrond nog tig andere processen welke teren op de CPU en GPU van de PC. De consoles mogen dan verouderd zijn maar de processor van bijvoorbeeld de PS3 is krachtiger (lees; 3250 MHz) dan die van de gemiddelde 'game' pc. Toegegeven, de GPU's van de consoles zijn wel behoorlijk verouderd (technisch). Qua prestatie's doe ze niet onder voor de nieuwste GPU's in PC setup.

Dat is al een tijdje niet meer het geval. De GPU van de PS 3 is een GPU die al bij het uitkomen verouderd was, de RSX is niets meer dan dan een verbeterde 7800GTX. Die architectuur is danig verouderd.

Een PS 3 haalt verder 130 t/m 170 Gigaflops CPU performance op een potentieel van net iets meer dan 200 Gigaflops met zijn 7 cell processors. Dat zijn waarden die door een 8800 GTX al worden verbeterd. En dat is alleen op het gebied van enkele precisie, op dubbele precisie die voor een PS 3 minder van belang is zullen alle huidige GPU's van Nvidia en AMD een PS 3 totaal afslachten.

De meeste Pro gamers gamen op een resolutie van 1024x768 , met nagenoeg alle settings op minimaal (dan is de laadtijd op een 386 zelfs nog snel :D)

De ssd en high end videokaarten zijn leuk voor tweakers, maar Pro gamers hebben er niks aan.

De pc die je hebt samengesteld voldoet prima aan de eisen die jij stelt.

Om hier nou in moeilijke computertaal uit te leggen wat de verschillen voordelen etc zijn ten opzichte van elkaar maakt het voor de ts ook niet makkelijker.

Als je interessant wilt doen ga dan naar tweakers... daar word je zo onder de tafel geluld.

Dat is afhankelijk van de hardware- en softwarematige configuratie. Met een simpele RAID setup via een onboard controller (bijv. ICH10R) kun je al behoorlijke snelheden halen (+200 MB/s), maar max 300 MB/s omdat in deze setup via de sata2 port, de bandbreedte niet verder reikt dan 300MB/s. Nu zijn er al moederborden met sata3, welke een bandbreedte heeft van 600 MB/s. Echter wordt met een RAID setup de toegangstijd aanzienlijk lager en dat wil je ook niet als de pc snel moet zijn bij het opstarten en starten van programma's.

Met een ssd via de bovengenoemde sata poorten loop je tegen dezelfde snelheidsbeperking. Gelukkig zijn er ook PCIe ssd drives. De bandbreedte van PCIe liggen een pak hoger: x1 250MB/s, x4 1GB/s, x8 2GB/s, x16 4GB/s.

En ja, aan die snelheden hangt ook een behoorlijk prijs kaartje. Echter wordt er begin volgend jaar een nieuwe generatie ssd verwacht. Naar verwachting zullen de prijzen van de huidige ssd drive dan behoorlijk zakken.

Waarom zou de access time verschillen bij raid als niet bij raid? We hebben het over raid0 hier toch he (andere raids zijn mij minder bekend dus miss heb je gelijk bij andere raids)

maar waarom vind je access time zo een issue bij games? Slecht 1 keer bij het laden van een spel is dat een issue (rekening gehouden met geen absurde fragmentatie) en bovendien is access time dan nog de maximum access time en kan het perfect ook 1ms zijn. Met raid ga je ook al heel veel winst halen want daar valt meer snelheid uit te halen dan bij sommige (oude) (zonder sandforce) ssds.
Nadelen van raid blijven wel natuurlijk geluid, dat het mechanisch is en je zit daar met een controller tussen.

Dat is al een tijdje niet meer het geval. De GPU van de PS 3 is een GPU die al bij het uitkomen verouderd was, de RSX is niets meer dan dan een verbeterde 7800GTX. Die architectuur is danig verouderd.

Een PS 3 haalt verder 130 t/m 170 Gigaflops CPU performance op een potentieel van net iets meer dan 200 Gigaflops met zijn 7 cell processors. Dat zijn waarden die door een 8800 GTX al worden verbeterd. En dat is alleen op het gebied van enkele precisie, op dubbele precisie die voor een PS 3 minder van belang is zullen alle huidige GPU's van Nvidia en AMD een PS 3 totaal afslachten.

hoe kan het dan dat de ps3 toch nog best zware games aankan?

Onzin.

Wat Katsjoee en Barbelllman mensen hier proberen wijs te maken. Spellen als Black Ops, Starcraft, Mafia 2, Fallout New Vegas, etc speel ik gewoon op max details en resolutie.

Wat Katsjoee en Barbelllman mensen hier proberen wijs te maken. Spellen als Black Ops, Starcraft, Mafia 2, Fallout New Vegas, etc speel ik gewoon op max details en resolutie.
sorry maar ik heb ong dezelfde specs als jij:
hd 4870
4 gb ram
core 2 quad q8200

en ik heb met de nieuwere games ook moeite.... (en ik speel op 1920 x 1080)

en zeker games die nog uit gaan komen zal ik dan niet op mijn reso (en helemaal niet die van jou) kunnen spelen op hoge settings.

Wat is nu precies het voordeel van pc gaming tegenover console gaming? Zeker als je net als de ts, totaal geen tweaker bent?

Ik denk bij pc gaming vooral aan een hele hoop gezeik (wat voor de tweaker misschien een uitdaging is), en een beperkte keus qua games.

Laatst bewerkt:

mijn systeem is een stukkie beter als jou en hoewel sc2 volluit draait op 1920x1080 net zoals bij jou en ieder ander met een redelijk systeem want sc2 heeft niet perse een super beef machine nodig.

blackops is gewoon bout geoptimized en je systeem zal hier zeker mee strugglen ook al had je gister een up to date systeem gekocht en anders hoor je bij de weinige luckers.
op zich is ziet blackops er niet bijzonder goed uit, zelfs stuk minder als mw2, en draait op een ook al relatief oude engine waarvoor je normaliter ook geen beef machine nodig hebt...

mafia 2 kun je al niet eens volluit draaien want je kunt geen physx aanzetten met jouw kaart........
en falllout draait op een nogal oude engine en is geen feat dat je die vol draait.......

Laatst bewerkt:

met jouw specs draai je echt niet alles op max hoor.
Mafia 2 kan je zowieso vergeten, om dat spel met alle toeters en bellen heb je een gtx 480 nodig als main kaart en daarnaast nog een gtx 260 als physx dusja.

Daarbij gaat gvg gta4 ook zeer moeilijk zonder quadcore.

Dat black ops soepel draait kan zijn want het is een dx9 engine.

wat j3330 zegt.

Maar als je starcraft II kan spelen is het toch al goed ! :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven