Fitness Seller

Perfectie van CUT Schema

Ano_94_74

Novice
uitgeschakeld
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
Beste forumleden:cool:,

Volgende week wil ik gaan 'cutten' nadat ik 4 maanden bulkschema (3500 cal.) heb gedaan, ik heb zelf met behulp van DBB forum al een schema opgezet, maar ik vroeg mij af wat kan er nog beter?
Of misschien wat doe ik helemaal verkeerd????

Up to date bodybuilding stats zijn:):

Lengte: 176cm Gewicht: 79.5kg Vetpercentage: 13.5% >>>> Doel: 9%

Fitnesschema: 4-5x per week en 2x 40 min cardio op rustdagen.

Voedingschema Cutten

Cal. 2647-2800 Eiwit: 255-300 Vet totaal: 72-86+/- koolhydraten: 385+/- (gram)

7:00 Maaltijd 1 - ontbijt
-4 Volkoren botherhammen(100gr.) met 40gr (20+) kaas en 20gr. Ham (tosti 2x)
Drinken: 40gr Whey proteïne (stacker) met melk en glas sinasappelsap
+Multivitamine Pil

9:00 Maaltijd 2
-1 Volkoren boterham(25gr.) met 1 kip(20gr.) en een banaan

11:30 Maaltijd 3
-1 Volkoren botherham(25gr.) met 15gr >Biologische< pindakaas en Muesli reep

13:00 Maaltijd 4
-250gr zilvervliesrijst, 200gr. Kip en 100gr groente(broccoli, boontjes etc..)

15:00 Maaltijd 5
-2 Volkoren botherhammen een met Kip(20gr.) en een pindakaas (15gr.) en een appel

16:30 Maaltijd 6
-2 Volkoren botherhammen(50gr.) met kalkoen (40gr.)

17:30-18:00 Trainen

Na het Trainen: 19:00-19:30 Maaltijd 7
- Direct na de training: 40 gram whey proteïne en banaan

19:15-19:45 Maaltijd 8
-300gr zilvervliesrijst/aardappel/pasta, 200gr. Kip/zalm/gehakt(soms) en 150gr groente(broccoli, boontjes etc..)

S ’avonds Banaan en een appel met soms wat kwark(500gr mager).

10:00 Voor het slapen:
40 gram whey proteïne + ZMA Pillen(zinkmagnesium)

Alvast bedankt voor het doorlezen!

Laatst bewerkt:
Hoger gaan in vetten, lager in koolhydraten, ik heb paar weken op 50/30/20 gecut, maar ga nu proberen om hoger in eiwitten te gaan en lager in koolhydraten

VEEL HOGER IN VETTEN! 37g vet en je weegt 77kg? Probeer minstens 1g vetten te eten per kilogram lichamsgewicht...
Je eiwitten staan btw erg hoog, 1,8 - 2,5g/kg lichaamsgewicht is meer dan genoeg.

• Topic Starter Topic Starter
Ik had iets verkeerd ingevuld omdat ik '4 Volkoren botherhammen(100gr.) met 40gr (20+) kaas en 20gr. Ham' niet als een tosti rekende, als het goed is klopt het nu wel;)

Bwa ik hou ook geen 1 g vet/kg aan hoor, maar zorg wel dat ik hoog in eiwitten ga, heb vanaf daarstraks pot whey, eens zien wa da geeft

Ik had iets verkeerd ingevuld omdat ik '4 Volkoren botherhammen(100gr.) met 40gr (20+) kaas en 20gr. Ham' niet als een tosti rekende, als het goed is klopt het nu wel;)

Oh ok, dit is wel ok, kzou echt streven naar 1g/kg lichaamsgewicht, als je er een beetje boven zit is het niet erg maar er niet onder gaan zitten, ik zou zelf mn eiwitten wat verlagen (tijdens het cutten probeer ik meestal 2.2g/kg eiwit te eten, tijdens de bulk 2g) en waarom die whey voor het slapen?

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij uitleggen wat de termen "Bulkschema"en "cutten" betekenen??

• Topic Starter Topic Starter
Oh ok, dit is wel ok, kzou echt streven naar 1g/kg lichaamsgewicht, als je er een beetje boven zit is het niet erg maar er niet onder gaan zitten, ik zou zelf mn eiwitten wat verlagen (tijdens het cutten probeer ik meestal 2.2g/kg eiwit te eten, tijdens de bulk 2g) en waarom die whey voor het slapen?

Omdat je tijdens het slapen je lichaam helemaal niks binnenkrijgt neem ik dan nog een eiwitten shake.
Maar Whey shakes zijn relatief snelle eiwitten, moet je i.p.v. een shake magere kwark of iets met vetten wat eiwit opnamen vertraagt?

Omdat je tijdens het slapen je lichaam helemaal niks binnenkrijgt neem ik dan nog een eiwitten shake.
Maar Whey shakes zijn relatief snelle eiwitten, moet je i.p.v. een shake magere kwark of iets met vetten wat eiwit opnamen vertraagt?

Ja, een whey shake voor het slapen is niet zo nuttig, je neemt beter kwark of tonijn o.i.d. Ik doe dit persoonlijk niet omdat ik het niet echt nodig vind, maarja het is natuurlijk wel beter als je het doet..

---------- Post toegevoegd 12 April 2013 om 17:23 ----------

Kan iemand mij uitleggen wat de termen "Bulkschema"en "cutten" betekenen??

Lees de stickies hier

succes zou ik zeggen!

Terug
Naar boven