MuscleMeat

Persoon advies gewenst!

Trigo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
82kg
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Ik ben Trigo, 19 jaar. Ik ben 1.84 (ongeveer) en weeg zo'n 83kg. Nu ben ik niet dik, maar zolang ik me er bewust van ben heb ik een buikje gehad en daar wil ik vanaf. Ik wil er ook serieus iets aan doen, maar ik zou het erg op prijs stellen als jullie persoonlijk advies voor mij hebben!

Ik ben sinds twee weken 3x per week aan het sporten (in de gym). Dan doe ik meestal een kwartier crosstrainen, daarna chestpress 3x15, een andere borst en rugoefening 3x12, biceps 3x12, op de grond met zo'n rollding 3x15 m'n abs en dan met een apparaat de zijkant 3x12. Verder begin ik binnenkort met tennis, maar dat lijkt me niet heel relevant.

Op het gebied van voeding; hoe ziet mijn dag eruit?
's Ochtends 2 afbakbroodjes/croissantjes met jam, pindakaas of chocoladevlokken. Dan tussen de middag iets van fruit, kiwi of mandarijn en eventueel een krentenbol of 2 of een tomatensoepje. 's Avonds kook ik meestal gewoon eten, zoals aardappels met een stukje vlees en groenten, spaghetti bolognaise, nasi, je kent het wel. Ik probeer ongezonde dingen zoveel mogelijk te reduceren. Verder drink ik 2x per week ook wel een aantal biertjes 's nachts.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Als jullie verder nog iets willen weten, vraag gerust.

---------- Toegevoegd om 12:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:25 ----------

Oja, als hij verkeerd staat, scuse me. Mag verplaatst worden natuurlijk.

Rampzalige voeding, rampzalig trainingsschema. Ga LEZEN in plaats van lui zijn en verwachten dat mensen alle antwoorden even lekker in je topic neer gaan zetten zodat jij niets meer hoeft te doen.

• Topic Starter Topic Starter
Rampzalige voeding, rampzalig trainingsschema. Ga LEZEN in plaats van lui zijn en verwachten dat mensen alle antwoorden even lekker in je topic neer gaan zetten zodat jij niets meer hoeft te doen.
Fijne binnenkomer man. Ik kan me voorstellen dat het rampzalig is, omdat ik me er totaal niet in verdiept heb. Ik ben bezig alle stickies door te lezen, maar ik wist niet dat het verboden was om óók een topic te openen.

Ik hoef ook geen bodybuilder te worden, ik wil gewoon graag eerst vet verliezen en daarna misschien spieren kweken.

Nee, natuurlijk is het niet verboden, maar daar gaat het ook niet om. Probeer zelf een beter voedingsschema en trainingsschema te maken door het gebruiken van de stickies en ga dan pas vragen stellen om het te perfectioneren, of als dingen onduidelijk zijn. Ik denk niet dat je op je eerste post veel reacties met hulp zal krijgen als er niet uit blijkt dat je zelf je research eerst hebt gedaan.

Fijne binnenkomer man. Ik kan me voorstellen dat het rampzalig is, omdat ik me er totaal niet in verdiept heb. Ik ben bezig alle stickies door te lezen, maar ik wist niet dat het verboden was om óók een topic te openen.

Ik hoef ook geen bodybuilder te worden, ik wil gewoon graag eerst vet verliezen en daarna misschien spieren kweken.

Je vraagt om een reactie. Die krijg je

Echt rampzalig.

Heel snel die stickies doorlezen en goed gaan eten + trainen.

Succes ;)

Nee, natuurlijk is het niet verboden, maar daar gaat het ook niet om. Probeer zelf een beter voedingsschema en trainingsschema te maken door het gebruiken van de stickies en ga dan pas vragen stellen om het te perfectioneren, of als dingen onduidelijk zijn. Ik denk niet dat je op je eerste post veel reacties met hulp zal krijgen als er niet uit blijkt dat je zelf je research eerst hebt gedaan.
Ik snap wel dat het irritant wordt na een tijdje, die newbies die allemaal een topic maken. Maar je kunt je ook bedenken hoe moeilijk die omslag is naar een gezonder dieet als je daarvoor 3290 stickies moet doorlezen en een eigen voedingsschema moet opstellen waarbij je op minstens 4 variabelen moet letten. Natuurlijk, als je aan je lichaam wilt werken moet je er iets voor over hebben, ben ik totaal met je eens. Maar het is ook geen schande om iemand een beetje op weg te helpen die ermee wilt beginnen.

Je hebt geluk met 4 Myself! Heel mooi rijtje met belangrijke informatie krijg je zomaar van hem, kun je een mooie start mee maken.

Ik heb deze post ook pas in een ander topic gepost, dat advies was voor een meisje maar het is ook wel op jou van toepassing:

Hoi Mariss,

Laat je ten eerste niet afschrikken door alle geile testo-apen die om pics gaan vragen (het blijft niet bij het figuur boven me), dat is een beetje standaard gedrag hier en is niets persoonlijks verder zou ik ook even willen vermelden dat je absoluut geen persoonlijke info moet posten zoals msn, telefoonnummer (suzanne anyone? :roflol:) of achternaam.

Ten tweede zou ik inderdaad je ook aanraden de stickies te lezen, maar ik zal even wat belangrijke dingen samenvatten:

1) Om spieren te kweken heb je over het algemeen een calorie-overschot nodig. Je lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid calorieën per dag nodig, afhankelijk van je lichaam en fysieke inspanning, om op hetzelfde gewicht te blijven. Dit heet 'je onderhoud'. Als je dus 'boven je onderhoud' zit, dan neem je meer cals tot je dan eigenlijk nodig is en zul je aankomen in gewicht - zowel in spier als vet.

2) Je kunt niet op een bepaalde plek afvallen door die plek te trainen. Wil je bijvoorbeeld vet kwijt op je buik, dan heeft sit-ups en/of crunches doen niet veel meer nut dan bijvoorbeeld wat beenoefeningen. Je lichaam bepaalt zelf waar het als eerste vet wil verliezen, vaak gaat dat wel over je hele lichaam maar afhankelijk van wat voor lichaam je hebt kunnen sommige delen van je lichaam sneller vet kwijtraken dan andere. Meisjes hebben vaak vooral last van ophopend vet rond de dijen/heupen, mannen vaak bij de buik. Als je veel pech hebt val je het eerste bij je t**ten af.

3) Als je pas begint met trainen kun je zogenaamde 'newbie gains' maken. Omdat je lichaam helemaal niet gewend is aan trainen en weinig spiermassa heeft zal je in het begin als een speer gaan en is het zelfs mogelijk om spiermassa te winnen terwijl je in vet naar beneden gaat. Eet genoeg eiwitten.

4) Sommige voeding, supplementatie en overige dingen kunnen je erg helpen, voorbeelden zijn:
*Magere kwark (veel eiwitten, weinig calorieën)
*Druivensuiker (na de training, stopt de trek in zoet eten/snoep en vult bovendien je glycogeen-depots aan in je spieren)
*Water
*Sauna, kan helpen met overtollig vocht verwijderen (blijf wel drinken!!!)
*BCAAs, dit staat voor branched chain amino acids (lees de stickies) en helpt spierafbraak te voorkomen. Na je krachttraining zou ik BCAAs nemen, daarna zou ik cardio doen

5) Het is al eerder gezegd, maar lees de stickies!

Welkom Trigo
om je alvast een beetje de goede richting in te zetten zou ik je cardio na het trainen doen of liever op aparte dagen. ongeveer een +uurtje trainen en dan half uurtje cardio...lopen/crosstrainer/fietsen..wat jij wil. je kan het eens wisselen
je kan een half jaartje 3x per week fullbody doen en als je goed bezig ben geweest heb je dan hier hopelijk al iets meer geleerd en op de gym ervaring op gedaan. dan kan je eens een ander schema probreren.
je eet nu 3 x per dag ..dat zou je zo wel de komende tijd kunnen laten maar ga een beetje naar de verpakkingen kijken. het is zaak dat je elke maaltijd een bepaalde hoeveelheid koolhydraten eiwitten en vetten binnen krijgt afhankelijk van je doel maar zoals ik even vlug keek krijg je nu nauwelijks eiwitten.

belangrijkste is even op dit forum naar de STICKIES te zoeken. daar staat eigenlijk alles zoon beetje in maar maakt niet uit. ook mensen die hier al jaren zitten zijn wel eens iets kwijt en dan vraagt men het ook gewoon.

suc6 en als je nodig dingen moet weten kan je ook een PBtje sturen naar iemand waarvan je denkt die weet het...dan voelt diegene zich ook weer belangrijker en wordt je uitgebreid van info voorzien..en krijg je dus geen vervelende antwoorden zoals nu

Okay, ik heb alles doorgelezen en besloten het om te gaan gooien. Ik ga dit doen:

's Ochtends volkorenbrood met kipfilet/kalkoenfilet/jam (jam, is dat wel okay i.v.m. suikers?).

's Middag een bak magere kwark. Eventueel met kiwi, appel, peer, sinaasappel of honing erdoorheen.

's Avonds kook ik 5x per week zelf. Mijn doel is om dan 1x hoogwaardig rundvlees te eten (biefstuk bijvoorbeeld), 2x kip (eventueel voorgemarineerd), 1x vis (zalm, kabeljauw) en 1x eventueel varkensvlees of rundvlees.

Verder veel fruit eten en veel water drinken.

Ik denk niet dat ik op dit moment al over kan gaan stappen naar veel kleine maaltijden per dag. Verder zal ik het niet helemaal 100% kunnen volgen, omdat ik ook een student ben en m'n dagelijks ritme niet altijd even gelijk loopt.

Qua sporten heb ik besloten me voorlopig op cardio te focussen en krachttraining even te laten voor wat het is; mijn primaire doel is nu afvallen. Die spieren komen later wel als mijn vetpercentage is gereduceerd. Ik denk dat ik nu ga proberen 4x in de week een half uur op de crosstrainer te staan en dan aanvullend nog een half uur steeds te fietsen. Bij mijn sportschool kan ik trouwens voor 2 programma's op de trainers kiezen; vetverbranding (60% van hartslag) of cardio (80%). Wat lijkt jullie beter?

Nog commentaar verder? Bedankt trouwens voor de opbouwende reacties! :)

Laatst bewerkt:
verbeteringen kan altijd nog. ook bij de "beste hier" maar ji jweet het best wat je wilt
ik zie in elk geval dat je al een rijtje lang aan belangrijke puntjes uit het forum hebt gehaald nu in een korte tijd..dus komt goed..aan de slag ermee:)

OH WACHT je krachttraining niet op zij schuiven
als je goed leest zul je zien dat je met krachttraining net zo goed kan verbranden
maat het is wat jij wil..of alleen buikje een beetje spek weg
of overal beetje spek weg en elke spier in je lichaam iets verder ontwikkeld
je wilt toch lekker strak in je vel zitten neem ik aan?

Laatst bewerkt:
verbeteringen kan altijd nog. ook bij de "beste hier" maar ji jweet het best wat je wilt
ik zie in elk geval dat je al een rijtje lang aan belangrijke puntjes uit het forum hebt gehaald nu in een korte tijd..dus komt goed..aan de slag ermee:)

OH WACHT je krachttraining niet op zij schuiven
als je goed leest zul je zien dat je met krachttraining net zo goed kan verbranden
maat het is wat jij wil..of alleen buikje een beetje spek weg
of overal beetje spek weg en elke spier in je lichaam iets verder ontwikkeld
je wilt toch lekker strak in je vel zitten neem ik aan?

Ik wil natuurlijk het liefst allebei, maar ik meen ergens in de stickies gelezen te hebben dat het heel erg moeilijk is om tegelijk én je spieren te ontwikkelen én vet te verbranden :eek:. Dus ik dacht, dan focus ik eerst op vet verbranden d.m.v. cardio.

Persoonlijk vind ik het jammer dat je alleen cardio wil doen en voorlopig krachttraining wil laten vallen. Afvallen met krachttraining kan namelijk ook en zodoende behoud je meer spiermassa en als beginner kun je zelfs als je vet verliest nog wel wat spiermassa winnen. Als ik jou was zou ik voor een goede combinatie gaan. Ik vind wel dat je heel weinig eet als je dit voedingsschema gaat gebruiken. En denk eraan: veel fruit is niet persé goed omdat er veel suikers in fruit zitten.

Dit forum heeft me trouwens al behoed van suikerziekte, ik ben namelijk verslaafd aan pepermunt en eet zo'n 1 rolletje per dag, maar ik zie dat dat gewoon suiker is.. Nou, daar snel mee stoppen dan!

Ik wil natuurlijk het liefst allebei, maar ik meen ergens in de stickies gelezen te hebben dat het heel erg moeilijk is om tegelijk én je spieren te ontwikkelen én vet te verbranden :eek:. Dus ik dacht, dan focus ik eerst op vet verbranden d.m.v. cardio.

Is ook zo, maar door krachttraining te blijven doen kun je voorkomen dat er veel spieren worden afgebroken omdat je een signaal aan je lichaam afgeeft dat je die spieren nodig hebt voor je krachtraining, om het even simpel te zeggen. Behalve dat betekent meer spiermassa meer verbranding, zelfs als je niets doet.

Persoonlijk vind ik het jammer dat je alleen cardio wil doen en voorlopig krachttraining wil laten vallen. Afvallen met krachttraining kan namelijk ook en zodoende behoud je meer spiermassa en als beginner kun je zelfs als je vet verliest nog wel wat spiermassa winnen. Als ik jou was zou ik voor een goede combinatie gaan. Ik vind wel dat je heel weinig eet als je dit voedingsschema gaat gebruiken. En denk eraan: veel fruit is niet persé goed omdat er veel suikers in fruit zitten.
Hmm, misschien is het dan toch verstandig om krachttraining in zekere mate aan te houden. Maar klopt het dan wel dat de focus meer moet naar cardio in plaats van KT?

En verder zou ik echt niet weten wat ik nog moet eten. Ik heb in die tabellen gekeken maar zo ontzettend veel dingen zijn slecht of niet goed. Nu fruit zelfs al :P. Ik hou niet zo van havermout.

Fruit is niet slecht, je moet het gewoon met mate nemen imo. En nee, om af te vallen hoeft de focus helemaal niet op cardio te liggen, persoonlijk zie ik cardio als middel om de vetverbranding nog iets op te schroeven, maar zware workouts zorgen ook voor veel energieverbruik. Het is een beetje jouw keuze. En tsja, wat betreft voeding is het ook vrij lastig. Je hoeft echt niet altijd de beste keuze te nemen om vooruit te gaan. Maar ga er standaard maar vanuit dat de beste voeding voor afvallen producten zijn die: Laag in koolhydraten, hoog in eiwitten, laag in vetten zitten. Dus inderdaad bijvoorbeeld de kwark die je al eet. Verder moet je voor jezelf uitzoeken hoe jouw budget voor voeding is en wat jij lekker vind.

Terug
Naar boven