AndroidHealthClinic

Sticky Phenibut

Snap wat je bedoelt. Ik neem sporadisch weleens wat phenibut. Meestal rond de 2 gram in de ochtend of 1 gram voor het slapen. Maar dan weet ik dat ik 3-5 dagen na die dosering slecht(er) slaap en minder in mijn vel zit. Voor speciale gelegenheid only dus.

Jij zegt dat je pregabalin gebruikt heb tegen de ontwenning. Hoe heb je dit ingezet? Een weekje dat spul nemen tot de acute afkick van pheni voorbij is, en daarna pregabalin ook meteen droppen? Of heb je moeten switchen naar pregabalin en heb je dat langzaam afgebouwd? Chemisch lijken deze middelen heel erg op elkaar. Leek me dus waarschijnlijk dat je enkel je verslaving vervangt met een ander middel. Zelfde geldt voor baclofen en phenibut.

Ik zat op 6gr Phenibut en die heb ik meteen gedropped en Pregbalin 3 maal daags 150mg capsule. In het begin nam ik er 4 per dag, om zeker te zijn dat ik een goede spreiding had. Je moet dus wel echt strikt tijden aanhouden.
Toen ik geen ontwenning voelde ben ik de Pregbalin gaan afbouwen, ofja eigenlijk een fast taper, in een week. Het gaat ook niet zozeer dat je het ene voor het andere inruilt, maar dat je een zuiver medicatie uit de apotheek neemt en het belangrijkste is natuurlijk dat van pregbalin of baclofen de werkingsduur weet, en stabiel werkt. Van Phenibut is het wisselvallig als de pest.

Trouwens het voordeel van pregbalin tegenover baclofen is, is dat pregbalin die shitload glutamaat naar GABA omzet. Ik heb triest genoeg, zovaak af moeten bouwen dat ik ook ervaring heb met Baclofen en Gabapentin.

...en ervaring uit het niks een full blown psychose te krijgen gevolgd door een epileptische aanval. Toen ik weer bij bewustzijn kwam zag ik als eerste me ouders gebukt over mij hene met de telefoon in de hand en toen kwam de ambulance.

Sindsdien clean. Maar ik hoef nu maar bv 1 pilsje te drinken en ik krijg ontwenning.

Ik zat op 6gr Phenibut en die heb ik meteen gedropped en Pregbalin 3 maal daags 150mg capsule. In het begin nam ik er 4 per dag, om zeker te zijn dat ik een goede spreiding had. Je moet dus wel echt strikt tijden aanhouden.
Toen ik geen ontwenning voelde ben ik de Pregbalin gaan afbouwen, ofja eigenlijk een fast taper, in een week. Het gaat ook niet zozeer dat je het ene voor het andere inruilt, maar dat je een zuiver medicatie uit de apotheek neemt en het belangrijkste is natuurlijk dat van pregbalin of baclofen de werkingsduur weet, en stabiel werkt. Van Phenibut is het wisselvallig als de pest.

Trouwens het voordeel van pregbalin tegenover baclofen is, is dat pregbalin die shitload glutamaat naar GABA omzet. Ik heb triest genoeg, zovaak af moeten bouwen dat ik ook ervaring heb met Baclofen en Gabapentin.

...en ervaring uit het niks een full blown psychose te krijgen gevolgd door een epileptische aanval. Toen ik weer bij bewustzijn kwam zag ik als eerste me ouders gebukt over mij hene met de telefoon in de hand en toen kwam de ambulance.

Sindsdien clean. Maar ik hoef nu maar bv 1 pilsje te drinken en ik krijg ontwenning.

Heftig verhaal! Zo'n lading phenibut elke dag moet een hel zijn voor je lichaam. En al helemaal verschrikkelijk dat het heeft moeten leiden tot een psychose en epileptische aanval. Levensgevaarlijk.

Pregabalin/gabapentin al dan niet in combinatie met baclofen is dus inderdaad een redelijk pijnloze manier om van die phenibut verslaving af te komen. Heel bijzonder eigenlijk, daar waar alle andere verslavingen vaak een hel zijn om vanaf te komen.

Van je fouten leer je. Phenibut is een hulpmiddeltje bij lastige dagen. Bijvoorbeeld as je een belangrijke lezing moet geven.

Puur recreatief gebruik, en dan waarbij je de grens opzoekt (2-3x pw) gaat op de lange termijn vaak fout. Echter de mens zit zo in elkaar dat je eerst je billen moet branden wil je dat snappen.

Je bedoelt dat je waarschijnlijk een zwak moment gaat hebben en bijvoorbeeld een keer 4x in de week neemt?

Of dat je het door het op lange termijn te nemen ook met 2-3x in de week hooked wordt?

Ik ben heel strict met de afspraken die ik met mezelf heb gemaakt, dus ben er niet bang voor dat ik bijvoorbeeld vaker dan 3x pw neem. Wel zijn sinds vorige week mijn vage, realistische dromen terug. :rolleyes:

Ik zit op 3x in de week en merk dat me tolerantie al flinf omhoog gaat.

Laat je er wel een dag tussen?

Bij mij werkt het spul atijd, gebruik altijd tussen de 1,5 en 1,75gr en heb niet het idee dat de tollerantie omhoog gaat?

Oh en stop je wel af en toe een week?

Je bedoelt dat je waarschijnlijk een zwak moment gaat hebben en bijvoorbeeld een keer 4x in de week neemt?

Of dat je het door het op lange termijn te nemen ook met 2-3x in de week hooked wordt?

Ik ben heel strict met de afspraken die ik met mezelf heb gemaakt, dus ben er niet bang voor dat ik bijvoorbeeld vaker dan 3x pw neem. Wel zijn sinds vorige week mijn vage, realistische dromen terug. :rolleyes:

Ik heb nog nooit een middel meegemaakt waarbij zo snel tolerantie onstaat. En uit ervaring kan ik zeggen dat 3x pw de absolute MAX is en eigenlijk al teveel, zelfs al laat je een dag tussen doseringen. De 'comedown' merk ik zelf pas 2 dagen na een dosis. Als ik vanmorgen zou hebben genomen, dan is woensdag een mindere dag voor mij. Wanneer je 3x pw neemt maskeer je dit rebound effect. Langzaamaan bouwt de tolerantie op. Wil je echt safe zijn, dan moet je zo nu en dan eens 1-2 weken niets doseren.

Bij doseringen van 250-500mg kun je best om de dag nemen voor langere tijd. Bijvoorbeeld tegen chronische insomnia. Maar 90% van de mensen hier neemt een recreatieve dosis van +1,5 gram. Dan is wat mij betreft de regel 1 tot max 2 keer per week en het liefst zo lang mogelijk uit elkaar met zo nu en dan een pauze.

Ik zit op 3x in de week en merk dat me tolerantie al flinf omhoog gaat.

Precies dit.

Ik heb toevallig deze week een pauze, nooit iets gemerkt van wat je zegt eerlijk gezegd, zal er eens op letten.

3x gebeurt nu wel vaker dat aan het begin, beter doe ik 3x pw niet te vaak meer :thinking:

Stuffs to good men :nanner:

Ik heb toevallig deze week een pauze, nooit iets gemerkt van wat je zegt eerlijk gezegd, zal er eens op letten.

3x gebeurt nu wel vaker dat aan het begin, beter doe ik 3x pw niet te vaak meer :thinking:

Stuffs to good men :nanner:

Als je tijdens deze pauze gewoon goed kan slapen en je prima in je vel zit, dan is er niks aan de hand. De 'rebound' effecten van Phenibut zijn het tegenovergestelde van de positieve werking. Dus gespannen, rusteloos, moeite met slapen, etc. Dit komt door downregulation van je receptoren en een disbalans in je GABA huishouding. Dit hersteld zich redelijk snel als je er op tijd bent (1 a 2 weken). Daarom zijn die pauzes zo goed.

Ik ga er even meer op letten, kom minder goed in slaap af en toe, maar dacht dat het door de hitte kwam. Ben erg druk met mijn nieuwe huis dus neem pheni om flinke stappen te maken :)

Wel ga ik vaker een pauze inlasen, zou het zonde vinden om al het goede van pheni te verneuken door te vaak of te lang door te gaan.

Ik ga er even meer op letten, kom minder goed in slaap af en toe, maar dacht dat het door de hitte kwam. Ben erg druk met mijn nieuwe huis dus neem pheni om flinke stappen te maken :)

Wel ga ik vaker een pauze inlasen, zou het zonde vinden om al het goede van pheni te verneuken door te vaak of te lang door te gaan.

Je lijkt me een verstandige gozer dus moet goed komen. Kwestie van signalen herkennen van 'misbruik' en dan de discipline hebben om minimaal een week afstand te nemen.

Tip voor het klussen; kratom. Meest onschuldige drug die er bestaat met een heleboel positieve effecten.

Ik merk de dagen dat ik niks neem idd ook dat in slaap komen moeilijker gaat.. ik nam aan dat het door de hitte kwam. Als ik eenmaal slaap nergens last van.

Je lijkt me een verstandige gozer dus moet goed komen. Kwestie van signalen herkennen van 'misbruik' en dan de discipline hebben om minimaal een week afstand te nemen.

Tip voor het klussen; kratom. Meest onschuldige drug die er bestaat met een heleboel positieve effecten.
Kratom heeft ook withdrawls naar wat ik lees.. heb er zelf nog genoeg van liggen maar gebruik het sporadischer dan pheni

Ik merk de dagen dat ik niks neem idd ook dat in slaap komen moeilijker gaat.. ik nam aan dat het door de hitte kwam. Als ik eenmaal slaap nergens last van.

Hitte zal ook wel meespelen hoor. Je slaap is daarentegen wel het eerste wat lijdt onder phenibut misbruik. Moeilijk in slaap komen en onderbroken nachten.

Kratom heeft ook withdrawls naar wat ik lees.. heb er zelf nog genoeg van liggen maar gebruik het sporadischer dan pheni

Met kratom moet je het heeeeel gek maken. Mijn zwaarste kratom gebruik was 3 weken lang dagelijk 10-15 gram (ochtend, middag en voor het trainen). Hierna was het op en had ik hooguit een dag of 2 wat mindere slaap en minder motivatie gedurende de dag.

Er zijn wel horror verhalen te vinden over kratom verslaving. Ontwenning die erg lijkt op deze van heroïne. Maar deze mensen gebruikte tot wel 40 gram per dag en dat maandenlang.

ik gebruik het eigenlijk gewoon om de dag zonder problemen. wel eens een paar dagen niet gebruikt (niet per se bewust) en dan voel ik me op dag 2 en 3 misschien iets laveloos maar niks serieus.

ik gebruik het eigenlijk gewoon om de dag zonder problemen. wel eens een paar dagen niet gebruikt (niet per se bewust) en dan voel ik me op dag 2 en 3 misschien iets laveloos maar niks serieus.

Dan gaat het nog wel goed, maar let wel op. Als phenibut je slaap eenmaal verneukt, kan het best even duren voor je weer goede nachten hebt. En als je kut slaapt ben je overdag niet te genieten. Zou zonde zijn als het zover moet komen.

Welke kratom gaat het dan om, en welke hoeveelheid?

Hitte zal ook wel meespelen hoor. Je slaap is daarentegen wel het eerste wat lijdt onder phenibut misbruik. Moeilijk in slaap komen en onderbroken nachten.

Ik heb al sinds mijn pubertijd juist moeite met wakker worden, slaap overal doorheen of druk wekkers uit in me slaap (heb nu lichtwekker, sleepcycle app en nog een aantal andere wekkers FML). Slaap altijd door, door pheni zelfs meer kans op verslapen de volgende dag. Ik slaap echt bizar diep..

Dude dat is echt vragen om problemen.. onderschat het nou niet ;)

Je bent trouwens een grote gast, hoeveel gebruik je?

Dan gaat het nog wel goed, maar let wel op. Als phenibut je slaap eenmaal verneukt, kan het best even duren voor je weer goede nachten hebt. En als je kut slaapt ben je overdag niet te genieten. Zou zonde zijn als het zover moet komen.
slapen deed ik al slecht voor ik ooit phenibut had genomen. door phenibut heb ik weer enigszins goede nachten ;)
Welke kratom gaat het dan om, en welke hoeveelheid?

Ik heb al sinds mijn pubertijd juist moeite met wakker worden, slaap overal doorheen of druk wekkers uit in me slaap (heb nu lichtwekker, sleepcycle app en nog een aantal andere wekkers FML). Slaap altijd door, door pheni zelfs meer kans op verslapen de volgende dag. Ik slaap echt bizar diep..

Dude dat is echt vragen om problemen.. onderschat het nou niet ;)

Je bent trouwens een grote gast, hoeveel gebruik je?

ik vraag me af hoe problematisch het is als ik een paar dagen niet gebruik zonder dat het bewust is en ik er maar licht iets van merk. ik gebruik ook nooit meerdere dagen achter elkaar.

ik neem meestal rond de 3 gram en heb nog geen last gehad van tolerantie

Met kratom moet je het heeeeel gek maken. Mijn zwaarste kratom gebruik was 3 weken lang dagelijk 10-15 gram (ochtend, middag en voor het trainen). Hierna was het op en had ik hooguit een dag of 2 wat mindere slaap en minder motivatie gedurende de dag.

Er zijn wel horror verhalen te vinden over kratom verslaving. Ontwenning die erg lijkt op deze van heroïne. Maar deze mensen gebruikte tot wel 40 gram per dag en dat maandenlang.
de dagen dat ik niks neem ben ik gewoon fit en hetzelfde eigenlijk.. onderbroken nachten ook niet echt last van maar kan ook door de gh komen?

heb net trouwens een berg kratom binnengekregen, hoe kan ik het beste het bewaren het zit nu nog in een gripzak..

Laatst bewerkt:
de dagen dat ik niks neem ben ik gewoon fit en hetzelfde eigenlijk.. onderbroken nachten ook niet echt last van maar kan ook door de gh komen?

heb net trouwens een berg kratom binnengekregen, hoe kan ik het beste het bewaren het zit nu nog in een gripzak..

Dan is er niks aan de hand. Als je te ver bent gegaan met pheni merk je dat zeker wel.

Durf het niet te zeggen hoe je beste kan bewaren. Maar zolang er geen lucht bij kan zal het wel lang goed blijven.

Terug
Naar boven