Fitness Seller

Philippe Crets 2de plaats op wk wpc

realpower

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m68
Massa
93kg
Vetpercentage
10%
Philippe crets behaalde gisteren een 2de plaats op het wk wpc in Bourmouth.

Hij deed 395 squat,270 bench en 340dl voor een totaal van 1005.
in zijn derde dl probeerde hij nog 375 voor goud maar miste deze nipt!!

Proficiat big Phil

brutale weights, maar wie is de man?

in welke weightclass liftie>?

Ik dacht dat hij rond de 140 kg weegt. Is dat dan de 125+ klasse of reeds SHW. dunno.

Sterke Belg. Proficiat!!!

Realpower wat heb jij gedaan op het WK?

1005kg totaal ! zeer mooie prestatie man, proficiat

Steve heeft er voor gezorgd dat ze Belgie vanaf nu voor ernstig gaan nemen, zelfs bij wpc!
squat 340, bench 230 (235 net gemist). Met subtotal van 570 stond hij op eerste plek met maar liefst 40 kg voorsprong op nr 2 Lee Curtis.
Deadlift opener 260 was zeer explosief maar omdat de deadliftbar in wpc maar 27mm dik is en dus zeer elastisch was de weerslag van de gewichten bovenaan enorm waardoor hij het evenwicht verloor bij de lockout (net voor "down" command).
2e beurt zelfde gewicht voorzichtiger getrokken ok.
Dan bij 3e 285kg voor goud maar jammer genoeg iets boven de knieën de greep verloren. Dit was echt tragisch daar het plan was 260 -285 - 300 voor een pr (nu 290 op bk).
Nu dus zilver met 830kg tot op zich een fantastische prestatie is (net iets meer dan 10x bw) met nog geen volledig jaar trainen achter de rug na een lay-off van bijna 8 jaar!

Eén ding is zeker, volgend jaar zal niet alleen de gouden medaille maar ook het WR tot in de -82,5 aangevallen worden door een Belg!

Dikke proficiat, Steve!

goed bezig onze zuiderbuurtjes dus!

proficiat philippe, op het volgende wk willen we twee gouden medailles zien é, eentje van jou en eentje van steve ;)

zullen al beginnen met ek, Steve maakt daar zelfs kan op ER!
Stap per stap komen we er wel

Klasse hoor. Sterke prestaties! Raar van die deadliftbaar trouwens waarom is daar toe besloten om die 27mm te doen?

• Topic Starter Topic Starter
27mm of 28mm word er gebruikt,meer 28 doordat 27 te rap kapot is.
ik denk dat dat een beetje word gebruikt voor bv andy bolton 457,5dl voor de greep te kunnen houden.

is moeilijker om evenwicht te houden bij sumo,smalle dlers hebben dan weer voordeel!!

Om te beginnen misschien eerst proficiat met de behaalde Tot; maar voor de rest:

Uiteraard ligt het aan het materiaal.
Zoals altijd trouwens.
Het kan nooit aan jezelf liggen.

Zijn het niet de maillots, dan zijn het de baren, de monolift, de bench, het evenwicht of nog andere omstandigheden.
Eigen falen ligt steeds aan een ander.

Ik zal nog meer zeggen, plaatsen in een klassement worden zelfs behaald door het falen van anderen.

Laatst bewerkt:
Ik zal nog meer zeggen, plaatsen in een klassement worden zelfs behaald door het falen van anderen.

Natuurlijk, je moet even slim (of liefst slimmer) zijn dan je sterk bent!
Een zeer gerespecteerd lifter leerde me ooit : "Op een wk ga je op de eerste plaats voor een medaille, pr's zijn 2e prioriteit."

Zowel Steve als ik hebben beiden gedaan, dus mogen wij terecht tevreden terug kijken op onze prestaties!

Jammer dat frustraties op zo'n manier moeten geuit worden.

zeer indrukwekkend die squat ik wacht nog wel op het filmpje van de deadlift even spieken :)

hoe lang is die phillipe? in dat squat filmpje hier boven lijkt t of ie dik boven de 2m is

• Topic Starter Topic Starter
philippe is 2meter.

Ja, tis een grote jongen. Toen ik nog in een gym trainde, zat hij daar ook en ziet er wel redelijk indrukwekkend uit. :D

Congratz!

Terug
Naar boven